Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Euroopa ideede ajalugu (0)

2 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui ühiskondlik olend Moraalsed ja poliitilised ideed kuidas on seotud?
  • Mis on tema eesmärgid ihad?
  • Miks ideede ajalooga tegeleda?
  • Milleks siis vanad ideed?
  • Kui ei tea mis toimub inimeste peas?
  • Kuidas selgitada inimeste tegutsemist?
  • Kui propaganda ajalugu?
  • Miks sekkus Gustav Adolf 30aastasesse sõtta?
  • Kui võrdne-võrdsega kas ristiusku võib neile ka vägivallaga viia?
  • Millised on paremad teguviisid?
  • Miks ta midagi ütleb?
  • Mida ta teha tahab?
  • Mis on tema eesmärk?
  • Mida see tähendas ideede ajaloole?
  • Kuidas peame uurima?
  • Kes on autor Kellega ta läbi käis?
  • Milline oli tema haridus?
  • Mida püüdis elus saavutada?
  • Miks ta selle teksti kirjutas?
  • Millised oli kaasaegsed probleemid?
  • Mida sellega mõeldakse?
  • Keskne küsimus kuidas ma peaksin elama?
  • Mille poole peaks püüdlema?
  • Millist naudingut peaksime otsima?
  • Mis rolli mängib mingi grupi arusaam aust ühiskonnas?
  • Kuidas sellega toime tulla?
  • Kuidas on see võimalik?
  • Kui Jumal armastab inimest siis miks inimese armastus on siiski puudulik?
  • Kuidas saavutada kord maises ühiskonnas?
  • Kuidas luua head ühiskonda?
  • Kuidas toimib kaubandus?
  • Miks viimast aetakse sageli esimesega segi Mis roll on sellisel armastusel ühiskonnas?
  • Mis laadi inimeste vahelistele suhetele peaks riik tuginema?
  • Mis roll on sellises riigis sõprusel?
  • Kui palju on sõbrad meie jaoks hüve ja vajadus?
  • Kui sõber nõuab midagi kahjulikku?
  • Kuidas selline idee tekkis?
  • Kui palju vastas selline ideoloogiline struktuur reaalsusele?
  • Millised on omavahelise käitumise reeglid?
  • Kes tagab riikide vahelises suhtlemises käitumisnormide täitmise?
  • Kuidas riigid saaksid end säilitada?
  • Kes neist kvalifitseerub tegutsejaks "indiviidiks" poliitilisel areenil?
  • Kelle peaks olema ülim võim?
  • Kellad on kunstlik elu?
  • Kuidas vältida mässu ja kodusõda?
  • Midagi ette võtta et ohtusid ennetada?
  • Mida teha Kas teised riigid peaksid sõjaliselt sekkuma?
  • Kes peaks valitsema?
  • Kes peaks valitsema?
  • Milline peaks olema valitsemisvõimu ulatus?
  • Kes peaks juhtima laeva?
  • Milline on Aristotelese arvates parim?
  • Miks see nii tugevaks sai?
  • Kuidas valitseda?
  • Kuidas peavad kodanikud ja valitsejad käituma?
  • Kui tavalistel kodanikel?
  • Kuidas valitseda ehk mis on valitseja "voorus"?
  • Mis on tema spetsiifiline voorus?
  • Kuidas kasvatada vooruslikku kodanikku kes oleks võimeline hästi valitsema?
  • Kuidas vältida sõdu ja sisetülisid?
  • Mis siis kui honestas ja utile konfliktis?
  • Kuidas on võimalik ellu jääda ja samal ajal ausust ja õiglust säilitada?
  • Mida peab rahvas tegema et saada valitseja keda on võimalik armastada?
  • Kes hakkab teda kasvatama?
  • Mis oli Machiavelli alternatiivse õpetuse sisu?
  • Kuidas valitsejad käituvad või on ta nö saatana esindaja"?
  • Kuidas saab valitseja olla helde?
  • Milline peab olema valitseja iseloom?
  • Kuidas neid ühendada?
  • Kuidas sõda moraalselt õigustada?
  • Millal õigustatud?
  • Mis on sõjas tõeline kurjus?
  • Kuidas siis on sõdimine maiste asjade eest õiglane?
  • Keskmes individuaalne patt kuidas sõdida patuta?
  • Mis peaks olema rahvusvahelise õiguse ius gentium alus?
  • Kuidas sõdida terroriga?
  • Mis on impeerium?
  • Mida nimetatud impeeriumiks?
  • Mis oli Karl Suure kroon?
  • Kuidas õigustada?
  • Kuidas saab sellist asja õigustada?
  • Kuidas õigustada sõda indiaanlastega mitte võttes aluseks Sepulveda teooriat?
  • Kes on valmis oma riiki eluga riskides kaitsma?
Vasakule Paremale
Euroopa ideede ajalugu #1 Euroopa ideede ajalugu #2 Euroopa ideede ajalugu #3 Euroopa ideede ajalugu #4 Euroopa ideede ajalugu #5 Euroopa ideede ajalugu #6 Euroopa ideede ajalugu #7 Euroopa ideede ajalugu #8 Euroopa ideede ajalugu #9 Euroopa ideede ajalugu #10 Euroopa ideede ajalugu #11 Euroopa ideede ajalugu #12 Euroopa ideede ajalugu #13 Euroopa ideede ajalugu #14 Euroopa ideede ajalugu #15 Euroopa ideede ajalugu #16 Euroopa ideede ajalugu #17 Euroopa ideede ajalugu #18 Euroopa ideede ajalugu #19 Euroopa ideede ajalugu #20 Euroopa ideede ajalugu #21 Euroopa ideede ajalugu #22 Euroopa ideede ajalugu #23 Euroopa ideede ajalugu #24 Euroopa ideede ajalugu #25 Euroopa ideede ajalugu #26 Euroopa ideede ajalugu #27 Euroopa ideede ajalugu #28 Euroopa ideede ajalugu #29 Euroopa ideede ajalugu #30 Euroopa ideede ajalugu #31 Euroopa ideede ajalugu #32 Euroopa ideede ajalugu #33 Euroopa ideede ajalugu #34 Euroopa ideede ajalugu #35 Euroopa ideede ajalugu #36 Euroopa ideede ajalugu #37 Euroopa ideede ajalugu #38 Euroopa ideede ajalugu #39 Euroopa ideede ajalugu #40 Euroopa ideede ajalugu #41 Euroopa ideede ajalugu #42 Euroopa ideede ajalugu #43 Euroopa ideede ajalugu #44 Euroopa ideede ajalugu #45 Euroopa ideede ajalugu #46 Euroopa ideede ajalugu #47 Euroopa ideede ajalugu #48 Euroopa ideede ajalugu #49 Euroopa ideede ajalugu #50 Euroopa ideede ajalugu #51 Euroopa ideede ajalugu #52 Euroopa ideede ajalugu #53 Euroopa ideede ajalugu #54 Euroopa ideede ajalugu #55 Euroopa ideede ajalugu #56 Euroopa ideede ajalugu #57 Euroopa ideede ajalugu #58 Euroopa ideede ajalugu #59 Euroopa ideede ajalugu #60 Euroopa ideede ajalugu #61 Euroopa ideede ajalugu #62 Euroopa ideede ajalugu #63 Euroopa ideede ajalugu #64 Euroopa ideede ajalugu #65 Euroopa ideede ajalugu #66 Euroopa ideede ajalugu #67 Euroopa ideede ajalugu #68 Euroopa ideede ajalugu #69 Euroopa ideede ajalugu #70 Euroopa ideede ajalugu #71 Euroopa ideede ajalugu #72
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 72 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-01-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 53 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Marike18 Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
43
docx

Euroopa ideede ajalugu

EUROOPA IDEEDE AJALUGU (2.loeng) EUROOPA IDEEDE AJALOO PERIOODID Üldiselt : antiikaeg, keskaeg, renessanss-humanism, barokk, valgustus (18.sajand), romantism Moraalifilosoofia üldine areng Objektivism iseloomustab antiik- ja keskaega Subjektivism iseloomustab varauusaega ja uusaega I. Taylor : arusaamas kõlbelisest käitumisest toimub pööre sissepoole ,,Loomuõigus" kui moraaliteooria alus. Antiik- ja keskajal tähendas jumala loodud maailmakorda. Hiljem hakati vaatama seda inimese loomusena (skeptiline/optimistlik inimesepilt). Mis on hea elu? (õnn) Antiigi nägemus : objektivistlik hea elu (eudaimonia) Platon : häälestumine kosmilise korra järgi, kirgede allutamine Aristoteles : loomutäiusele püüdlemine, saavutatav polises. Augustinus : reflektiivne pööre, ülim hüve tuleneb jumalast, aga jumal pole inimeseväline ning inimene peab enese vaatluse kaudu jõudma

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
28
doc

Euroopa ideede ajalugu

Euroopa ideede ajalugu Tarkust jagas Pärtel Piirimäe Metodoloogilised küsimused 1. Tekstuaalne ja kontekstuaalne meetod ideedeajaloo uurimisel Tekstuaalse uurimismeetodi juhtfiguuriks oli Arthur Lovejoy teosega 'The Great Chain of Being'(1936). Selle lähenemise põhiteesideks on: · Ajalugu uurib inimest · Ideed on tsüklilised, puudub progress · Eksisteerivad universaalsed probleemid ning ajatud ideed · On olemas nn `idee-ühikud' (unit-ideas), mis on ideoloogiate ehituskivideks · Ajaloos on suurte mõtlejate kanooniline rida; uurida tuleb just nende teoseid · Autoreid endid pole vaja uurida: väidete tähendus selgub tekstist. Kontekstuaalse uurimismeetodi esindajateks on Cambridge'i koolkond (Quentin Skinner jt). Nemad väidavad, et tekstuaalse meetodi puhul on välja jäetud kaks olulist aspekti: esiteks peame mõistma autori kavatsust, mitte üksnes, mida ta kirjutas, vaid

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
15
doc

Euroopa ideede ajalugu

Kordamisküsimused FLAJ.07.198 Euroopa ideede ajalugu Metodoloogilised küsimused 1. Tekstuaalne ja kontekstuaalne meetod ideedeajaloo uurimisel Tekstuaalne e kanooniline meetod: Arthur Lovejoy ­ Ideedeajaloo klubi asutaja; tema arvates oli inimese olulisemaid tunnuseid mõtlemine, ideede uurimine tähendab inimese olemuse uurimist. Metodoloogia: Probleemid on univesaalsed ja ideed ajatud. Seega on ideed tsüklilised, pole progressi. Uuris kanoonilist "suurte mõtlejate" rida (ajatu tarkus). Tekstis sisalduvate väidete mõistmiseks on vaja lugeda vaid teksti ennast, pole vaja tunda autorit. Oluline on leida tekstis sisalduv ajatu tarkus. Kontekstuaalne e ajalooline meetod: Cambridge'i koolkond (Quentin Skinner jt) 1. Peab arvestama autori intentsiooni teksti kirjapanemisel. Miks autor nii väidab? 2. Peab arvestama konteksti ja konventsioone (keelelised tavad ­ mõistete/sõnade tähendus muutub ajas); mõjutatud "lingvistilisest pöördest"(Wittgenstein; John L.

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
27
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam 2012

Kordamisküsimused FLAJ.07.198 Euroopa ideede ajalugu Metodoloogilised küsimused 1. Tekstuaalne ja kontekstuaalne meetod ideedeajaloo uurimisel Ideedeajalool on kaks traditsioonilist suunda või meetodit, kaks kõike mõjukamat koolkonda. Neid eristab see, et nende lähenemisnurk ideedeajaloole (metodoloogilises mõttes) oli erinev. Kanooniline ehk tekstuaalne meetod(A.Lovejoy ja tema koolkons) ­ Tekstuaalne meetod tekkis kõigepealt ja seda võib lugeda ideedeajaloo kui distsipliini alguspunktiks. Selle meetodi loomise juures mängis olulist rolli A.Lovejoy (19. saj). Lovejoy väitis, et kõik mõtlejad ajaloos lahendavad põhimõtteliselt samu universaalseid probleeme. Ideed on tsüklilised, st samad ideed käivad ringi ratast ja tulevad välja uues ajaloolises situatsioonis. Uued teooriad tekivad vaid vanade "ühikideede" ümberkombineerimisel.'ühikideede' uurimiseks peab lugema teksti ja see on piisav ­ kõik, mis on mõtlejate ideede kohta võimalik teada saada on lei

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
22
odt

Euroopa ideede ajalugu

Metodoloogilised küsimused 1. Tekstuaalne ja kontekstuaalne meetod ideedeajaloo uurimisel Tekstuaalne-arthur lovejoy1873-1962. “Mõtlemine on inimest defineeriv tunnus”. Universaalsed probleemid, ideede ajaloo tsüklilisus, ideid kombineeritakse nagu legosid, kanooniliste suurte mõtlejate rida (from platon to nato). Vanade tekstide lugemine annab tähenduse ka tänapäevale. Kontekstuaalne (cambridge koolkond), Quentin Skinner(sünd 1940), 2 olulist aspekti, autori kavatsus(mitte aninult mida väidab vaid miks väidab), ajalooline kontekst ja keelelised tavad. Õnn 1. Platon ja Aristoteles õnne olemusest Platon- õnne jaoks oluline vooruslik elu, milleni viib hinge harmoonia, mõistuse(valitseb), emotsioonide(toetab) ja instinktide(talitsetud) sümbioos, õiglane inimene on õiglane ka teiste suhtes. Aristoteles –Õnn- hinge mõistuspärane toimimine vastavalt loomutäiusele. Inimene peaks lähtuma mõistusest mitte ihadest. 2. Aristoteles, Platon ja stoikud õn

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
14
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam

Euroopa ideede ajaloo kordamine Üldine periodiseering: antiikaeg, keskaeg, renessanss-humanism, barokk, valgustus, romantism Objektivism antiik- ja keskajal, subjektivism uusajal, kõlbelises käitumises pööre sissepoole. METODOLOOGILISED KÜSIMUSED 1) Tekstuaalne ja kontekstuaalne meetod ideedeajaloo uurimisel Ideedeajaloo uurimise kaks peamist meetodit on kanooniline ehk tektsuaalne meetod ning ajalooline ehk kontekstuaalne meetod. Tekstuaalne meetod - Arthur Lovejoy ,,The Great Chain of Being" - Ideed on tsüklilised, pole progressi - Universaalsed probleemid, ajatud ideed - ,,Idee-ühikud" (unit-ideas), mis on ideoloogiate ehituskivid - Suurte mõtlejate kanooniline rida - Autorit pole vaja uurida: väidete tähendus on leitav tekstist endast Kontekstuaalne meetod - Cambridge'i koolkond (Quentin, Skinner jt) - Autori kavatsus: mitte ainult mida väidab, vaid ka miks väidab - Ajalooline kontekst ja keelelised konventsioonid: mis probleemid on p�

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
60
docx

Sissejuhatus ideede ajalukku

IDEEDE AJALUGU, SISSEJUHATUS 2 olulist aspekti: Autori intentsioon e. kavatsus. Mitte ainult mida väidab, vaid miks väidab?  Kujundab maailmapilti (haritlastele ja eliidile suunatud) ->  Annab käitumisjuhiseid-> inimlik tegutsemine Ajalooline kontekst ja keelelised tavad e konventsioonid – mida tähendasid  Aluseks ühiskondlik mõte mingid mõisted teatud ajas.  Jagatakse moraali (armastus, õnn, au, sõprus) ja poliitika (riik, demokraatia,  Lingvistiline pööre: õiglus, vabadus, impeerium) ideedeks, mitte suurteks-väikesteks mõtlejateks.  Ludwig W

Filosoofia
thumbnail
15
doc

Euroopa ideede ajaloo eksamikonspekt

Metodoloogilised küsimused 1. Tekstuaalne ja kontekstuaalne meetod ideedeajaloo uurimisel Tekstuaalne meetod: A. Lovejoy; ideed on tsüklilised, pole protsessi; universaalsed probleemid, ajatud ideed; idee-ühikud, mis on ideoloogiate ehituskivid; suurte mõtlejate kanooniline rida; autorit pole vaja uurida, väidete tähendus on leitav tekstist endast Kontekstuaalne meetod: Cambridge'i koolkond (Q. Skinner); autori kavatsus: kellega vaidleb? keda vihkab? millist tegevust õigustab?; ajalooline kontekst ja keelelised konventsioonid: mis probleemid on päevakorras? millest autor vaikib? mida ta teatud terminite all mõtleb?; vaja uurida: tekste, millele autor vastas; konventsioone, mille raames ta kirjutas Riik 1. Keskaegse ja uusaegse riikluse põhierinevused Keskaegne riik: · Isikulisus: riik põhineb individuaalsetel sidemetel; feodaalsed suhted; hierarhilisus · Killustumus: riigivõimu funktsioone teostavad oma piirkonnas vasallid · Konglomeraatriigid:

Euroopa ideede ajalugu



Lisainfo

Põhjalik konspekt, mis sisaldab iga loengu materjale. Lisatud ka kommentaarid, mis muudavad teemad arusaadavamaks.

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun