Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Šoštakovitš, Bartok, Prokofjev (1)

1 Hindamata
Punktid
Šoštakovitš-Bartok-Prokofjev #1 Šoštakovitš-Bartok-Prokofjev #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-09-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 18 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Tanaolensiin Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
24
doc

Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus.

+ Lk.1 "ÕHTUMAADE MUUSIKAAJALUGU" I VARAKRISTLIK MUUSIKA 1.PSALMOODIA, HÜMNOODIA Kristliku muusika lähtepunktiks on esimesed kristlikud kogudused, mis apostel Pauluse misjonikeskusena oli varakristluse tähtsaim kolle. Varakristlaste laulmise kohta Paulus oma kirjades- kristlaste lauludeks olid psalmid, hümnid, vaimulikud laulud (ei räägita tingimata jumalateenistusest, enam kogudusest laulmisest, vabas ja rahvuslikus maneeris) Kristliku laulu kaks tähtsamat tüüpi: 1.Psalmilaul ehk psalmoodia -juutide religioosses muusikas tähtsaim, jätkab vana traditsiooni, aluseks Vana Testamendi lauluraamat, sisaldab 150 heebreakeelset vaimulikku laulu (psalmi),seostatakse juudi kuninga Taavetiga (1000aastat eKr)ja osa laule ongi nii vanad. Psalmitekstid on vaba ehitusega värssides ning seetõttu ühel toonil lauldavad lõigud lühemad ja vormelite vaheldumine korrapärasem. Psalmoodial on kiriklikus

Muusika
thumbnail
13
doc

XX sajandi muusika

................................................................................................ 3 Igor Stravinski............................................................................................................... 3 Sergei Rahmaninov...................................................................................................... 5 Carl Orff........................................................................................................................ 5 Sergei Prokofjev........................................................................................................... 6 Dmitri Sostakovits......................................................................................................... 7 Olivier Messiaen........................................................................................................... 9 Minimalism..................................................................................................................... 10

Muusika
thumbnail
29
doc

Muusikaajalugu

On kirjutanud ka ise tekste, kasutanud vana-baieri dialekti, hilis-ladina, vana-saksa ja vana-prantsuse keelt. Teosed: Schulwerk 1930-35, 50-54 kokku 5 köidet. Lavalised kantaadid: Carmina Burana 1935-36 , Catulli Carmina 43, Trionfo di Afrodite 53. Ooperid Der Mond 37-38 , Die Kluge 41-42 , Antigone 47-48, Oedipys der Tyrann 59 Monteverdi teoste töötlused: Orpheus, 1925 ja 40 Tants der Spröden 25, 40 Ariadne kaebelaul 25, 40 Bela Bartok 1881-1945 Sündis Ungari provintsilinnakeses Nagyszentmiklos´is. · Kasutada seda, mis on viisis juba olemas · Kasutada seda, mida viisis ei ole · Olulisel kohal rütm - rõhk esimesel silbil nagu ungari keeles · Harmoonias kasutas nn. teljesüsteemi Nii Bartoki kui ka teiste heliloojate juures on rahvamuusika töötlemisel kolm astet: · Otsene tsiteerimine · Motiiviline töötlemine · Rahvamuusika pinnal tekkinud uuslooming heliloojale omasel viisil

Muusikaajalugu
thumbnail
3
doc

Arengusuundi Euroopa muusikaelus 20.sajandi esimesel poolel

Arengusuundi Euroopa muusikaelus 20.sajandi I poolel 20. sajandi I poole muusikasse jätsid Lääne-Euroopa (st Prantsusmaa ja Saksa-Austria) heliloojate kõrval märkimisväärse jälje ka mitmed Kesk-Euroopa heliloojad ­ rumeenlane George Enescu, poolakas Karol Szymanowski, tsehhid Leos Janacek ja Bohuslav Martinu ning ungarlased Zoltan Kodaly ja Bela Bartok. Janacek, Kodaly ja Bartok ühendasid rahvamuusika kunstmuusikaga, mis oli uus nähtus. Varemgi olid heliloojad loomingus kasutanud üksikuid rahvaviiside motiive, kui Janaceki muusika lähtus pea alati Tsehhi muusikalisest folkloorist. Temast nooremad Kodaly ja Bartok olid esimesed, kes pöördusid rahvamuusika poole juba muusikateaduslikel alustel ja süstemaatiliselt. Sel perioodil elavnes ka Inglismaa muusikaelu. Esimeseks selle perioodi heliloojaks said Edward Elgar, kelle looming ei väljunud siiski 19

Muusikaajalugu
thumbnail
56
pdf

Modernism ja muusikateater

Ooperi muusika vähikäigus ----> <---- 1930-32 „Mooses ja Aaron“ (III v.on ainult tekst. S. seda ei lõpetanud) Esitatakse kõige rohkem Schönbergi ooperitest, kuigi on lõpetamata. • Moosesel on ideed (nähtamatu jumal) • Aaronil on keel, suhtlusvahend, aga ei suuda Moosese ideid sõnastada. „Ehitab“ rahvale kuldvasika. 4A. Lühidalt: Béla Bartók ja modernistlik muusikateater.„Hertsog Sinihabeme loss“. 1911 – Bela Bartok kirjutas muusikadraama „Hertsog sinihabeme loss“. Libreto ungari draamakirjanikult Bela Balasž'ilt. • Ekspressionistlik • Atonaalsus ja tonaalsus • Impressionismi meenutavad orkestripartiid – R. Straussi ja C. Debussy mõju. • Järjest on suletud uksed. Judith (peategelane) palub hertsogil kinniseid uksi avada. • Viimase ukse taga on 3 naist – „hommik“, „päev“ ja „õhtu“. Judithist peab saama „öö“.

Muusika
thumbnail
9
doc

Romantismi tunnused, muusikažanrid, heliloojad

ROMANTISM I · 19.sajand-20.sajand · 19.sajandi kunstisuund, mis sai alguse kirjandusest. · Levis edasi kirjutatavasse kunsti ja muusikasse. · 19.sajandil sai ,,romantiline" tähenduse tundeline. · Romantilise mõtte tekkepõhjuseks oli pettumine Prantsuse revulutsiooniks. · Kunst sai väljapääsuks argielust ning huvi kultuuri vastu oli väga suur. · Ühiskond rõhutas üksikisikut nagu ei iial varem. · Sümpaatia rõhutute vastu, huvi lihtrahva ja laste vastu. · Usk inimesse ja tema saatusesse on seotud just selle ajastuga. TUNNUSED · Tunded olid mõistusest tähtsamad · Põgeneti oleviku eest · Tunti huvi mineviku vastu · Loodustemaatika · Läbivaks teemaks oli üksindus VÄLJENDUSVAHENDID · Kunstis on peamiseks väljendusviisiks emotsionaalus · Meloodia muutus väga laulvaks · Harmoonia muutus keerukamaks · Hakati kasutama rahvamuusikat UUED MUUSIKAZANRID · Programmi

Muusika
thumbnail
2
doc

Euroopa muusikaelu 20. saj. 1. poolel

Euroopa muusikaelu 20. saj I poolel: Erandlik sajand. Varem Eur kindlad stiiliraamid, mis lähtusid maailmavaatest ja mis kestsid sajandeid, siis nüüd 20. saj märksõna on stiilide paljusus. Domineeris 3-4 muusikavoolu: hilisromantism, ekspressionism, neoklassitsism, impressionism. 20. saj II poolel lisandus veel suur hulk stiile. On avardunud geograafilised piirid: varem kõneleti põhiliselt Lääne-Eur muusikast, nüüd eristavad muusikateadlased mõisteid ida ja lääs. Osad stiilid toimisid vaid kindlas piirkonnas, nt hilisromantism Skm ja Austrias. Paljudel 20. saj põhivooludel olid ka mitmeid kõrvalharud. Mõnda heliloojat ei saa paigutada mittemingisugusese ­ismi alla. Neokl: hoiduti emotsioonidest; tehti lühikesi, lihtsaid meloodiajooniseid; lihtsustati harmooniat ja orkestratsiooni, peeti kinni klassikaliselt selgest vormist; kirj lakoonilisi helitöid. Heliloojad lähtusid mistahes varem eksisteerinud muusikastiilidest (nt antiik, renessanss, barokk, kl). Levis kogu E

Muusikaajalugu
thumbnail
12
docx

20. sajandi muusika

Mõtesta ja kirjuta lahti selle tähendus. Muusika muudeti valitseva poliitilise võimu hääletoruks ja massikultuur hakkas levima loeng-kontsertide kaudu vabrikutes, sõjaväeosades ning linnaväljakuil. Populaarseks zanriks kujunes patriootilise sõnumiga massilaul. Milline ajalooline sündmus eelnes sellele? Vana riigikorra ja kultuuri järjepidevuse katkestas 1917. a toimunud revolutsioon. Nimeta Vene heliloojad, kes on läinud maailma muusikaajalukku. Sergei Prokofjev ja Dimitri Sostakovits. Kuidas nad suutsid eirata valitsuse survet ja ettekirjutusi loomisel? Kirjuta oma sõnadega lahti. Muusikaajalukku on läinud Vene heliloojad, kes suutsid säilitada oma loomigulise kreedo ning kes ideloogilisest survest hoolimata suutsid leida vahendeid ja võimalusi, et edastada kuulajale oma sõnum. PTG Õpetaja: Katrin Kobolt

Muusikaajalugu



Lisainfo

Elulugu, looming

Kommentaarid (1)

olenlahe33 profiilipilt
Liisa Välja: Eluloole ei olnud suurt tähelepanu pööratud, aga loomingu lõigust sain vajaliku info kätte :)
18:06 05-01-2014



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun