HEA ÄRIIDEE OMADUSED JA ÄRIIDEE HINDAMINE Tallinna Tehnikaülikooli Tallinna Kolledž 2015 Hea äriidee olemasolu võib edu tagada ka valdkonnas, kus konkurents on tihe ja rajatavate ettevõtete läbikukkumise protsent kõrge. Uuenduslik iseloom ja konkurentsieelise olemasolu Seega peaks olema selge, kelle vajadusi antud toode/teenus rahuldab ning kuidas ta tarbija elu lihtsamaks või mugavamaks muudab. Orienteeritus tarbijale. Ärilise edu tagab oskus näha asju kliendi vaatenurgast. Ideede jäljendamine konkurentide poolt
Samas võib kogenematus olla eelis, kuna keskendutakse rohkem analüüsile, kuidas saaks ideed teoks teha, ja mitte sellele, mis seda takistab. Äriidee leidmisest annab ülevaate järgnev joonis. Joonis 1. Äriidee allikad (Allikas: Randmaa 2007) Vaata ka äriideid siit: http://www.entrepreneur.com/businessideas/index.html http://www.businessideas.net/ http://www.sixmonthmba.com/2009/02/999ideas.html Ennem äriplaani kirjutama hakkamist, tuleb täpselt kindlaks määrata oma äriidee. Äriidee kindlaksmääramisel pead loogiliselt läbi mõtlema ja enda jaoks kirja panema vastused mitmele olulisele üksteisega seotud küsimusele: Mida soovid tegema hakata? 1 Missugust toodet pakud? Kas tegemist on originaalse ideega? Kas sa oled selles valdkonnas tugev? Kas tarbijatele on Sinu toodet vaja?
Äriidee- olemus, roll, allikad Heli Kiima Äriidee olemus Mõte hakata tegelema mingi teenuse pakkumise või toote tootmisega. Eesmärgiks on teenida sellega kasumit. Äriidee olemus teadlikärivaldkonnast tunda toodet/teenust Sihtgrupp idee uudsus ja erilisus idee koht turul tegevuse alustamine: kus, kuidas Lillepott Click&Grow Raybike tõukeratas Grillcube Äriidee roll Hea äriideed on vaja Alustamiseks Arendamiseks Ettevõtluskogemuse puudumise tõttu võib olla äriide ellurakendamine keeruline. Eeliseks: Keskendutakse kuidas ideed teoks teha. Mitte sellele mis seda takistab. Äriidee allikad Jälgida trende ja turul toimuvaid muutusi. Püüda leida võimalus lahendada mõnda tarbijate probleemi. Otsida turul nissi, mis pakub võimalust väikeettevõtjale. Äriidee allikad Olulised on veel Isilikud oskused ja võimed Isiklikud hobid Väliskeskonna võimalused Täname kuulamast ! ...
võiks pakkuda riideid ja kaupu, mida võib leida linna kuabanduskeskustest. Sihtgrupp on kõik inimesed kes elavad külades ja ei saa endale lubada sõita linna ja osta vajalike kaupu. Tooteid võib müüa laatadel või autost. Müügiks pole suurt telki vaja ja seetõttu ei ole vaja tasuda müügiplatsi eest. Algkapitaliks on vaja umbes 7000 eurot, nii palju maksab veo pood. Alguses üritan kindlasti ise kõigega hakkama saada, sest ainult mida on vaja juhiluba, auto ja kubad. Valisin selle äriidee, sest mõtlen, et see on reaalne ja tasuv idee. Raseduse riiete rentimine (31 punkte) Tänapäeval meie maailmas on palju rasedaid naisi ja lapsi. Ja muidugi on naistel probleem, et poodides ei ole riideid rasedate jaoks. Firma hakkaks pakkuma raseduse riieete rentimist. Naised kellel on võimalus anda rendile oma riided võivad pakkuda oma teenuseid. Sihtgrupp on rasedad naised. Müügiks on vaja üürida väike ruum, kuhu võib paigaldada lauad riietega.
ÄRIIDEE LEIDMINE JA HINDAMINE Äriidee olemus. Äriidee ei ole lihtsalt mõte, vaid see on leidlik mõte, mille realiseerumisel on võimalik teenida kasumit. See on kirjeldus sellest, mida ja kellele me midagi pakume ning kuidas me seda teeme. Kasumit me teenime klientide vajaduste rahuldamise kaudu. Klientide olemasolu on äriidee realiseerumise esimene ja kõige olulisem tingimus. Keskkond, kus ettevõte tegutseb, muutub pidevalt (uued tehnoloogiad, muutused ühiskonnas, uued seadused, muutuvad väärtused). Selleks, et ettevõte suudaks hoida või juurde võita kliente, peab ta pidevalt uuendama ja täiustama ka pakutavat toodet. Äriidee allikad. Äriidee allikad on väga erinevad. Kus keegi näeb ainult probleemi, võib ettevõtlik inimene näha suurt võimalust. Mõned allikad: - isiklikud huvid või hobid
ÄRIIDEE LEIDMINE JA HINDAMINE Äriidee olemus. Äriidee ei ole lihtsalt mõte, vaid see on leidlik mõte, mille realiseerumisel on võimalik teenida kasumit. See on kirjeldus sellest, mida ja kellele me midagi pakume ning kuidas me seda teeme. Kasumit me teenime klientide vajaduste rahuldamise kaudu. Klientide olemasolu on äriidee realiseerumise esimene ja kõige olulisem tingimus. Keskkond, kus ettevõte tegutseb, muutub pidevalt (uued tehnoloogiad, muutused ühiskonnas, uued seadused, muutuvad väärtused). Selleks, et ettevõte suudaks hoida või juurde võita kliente, peab ta pidevalt uuendama ja täiustama ka pakutavat toodet. Äriidee allikad. Äriidee allikad on väga erinevad. Kus keegi näeb ainult probleemi, võib ettevõtlik inimene näha suurt võimalust. Mõned allikad: - isiklikud huvid või hobid
Järvamaa Kutsehariduskeskus Logistiku abi LK-15 Referaat ÄRIPLAAN Ege Mätlik Juhendaja: Ester Altermann Sisukord Mis on tulevase äri sisu?...................................................................................... 3 Millist tarbija probleemi lahendad või millist kasu toob tarbijale ettevõtlus?......3 Kui oluline selle äriidee teostamine on?..............................................................3 Milliseid oskusi minu äriidee elluviimine vajab?..................................................3 Milliseid ressursse vajan?.................................................................................... 4 Kui lihtne või keeruline on toodet või teenust müüa?..........................................4 Kuidas äriidee võimaldab teenida kasumit?........................................................4
· Dokumendid, mid veenaksid potentsiaalset rahastajat ja tõstaksid äriplaani usaldusväärsust lisaks põhiteksti infole sh Elulookirjeldused, soovituskirjad, varustus-, turustus- ja rendilepingud, pädevustunnistuste koopiad, töökirjeldused, omandit tõendavad dokumendid, kurndi ja hoone asendiplaanid, eksperthinnangud, toote näidiste fotod, tellimuskirjad, turu-uuringud jms. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND Äriplaan on äriidee detailne lahtikirjutus soliidse dokumendina, mida vajab ettevõtja: · Eelkõige ise oma äriidee tasuvuse hindamiseks ja tegevuse planeerimiseks. · Rahastajale esitamiseks · Tegevuse plaanipäraseks arendamiseks Rahastajale esitamisel kirjutatakse äriplaan rahastaja poolt etteantud struktuuri järgi ning igal rahastajal on oma äriplaani struktuur koos erinevate rõhuasetustega. Äripaan on kaheosaline: · Sõnaline osa · Finantsosa
Mida pean silmas alustades ettevõtet? Esimene etapp on ettevalmistumine see periood sisaldab äriidee leidmist, ettevõtlusvormi ja asukoha valikut, stardikapitali arvutamist ja riskianalüüsi. Alustades ettevõtet kõige tähtsam on kujundada äriidee. Äriidee on idee, mida saab kasutada tulu teenimiseks. Äriidee edasiarendus on äriplaan, süsteemne käsitlus arvudes ja rahalises väljenduses. On vaja mõelda kõikedest detaalidest, pana oma ette tätsamad küsimused ja vastata ise endale: Kelle jaoks on minu ettevõte ehk mis on minu sihtrühm? Mis on minu tulevikuvisioon? Mis on minu missioon? Millised vahendid mulle on vaja, et alustada oma ettevõtet? Kui kõik vastused on olemas võib alustada järgmine etapp ehk tegevuse alustamise
Loodava ettevõtte ülevaade ü Ettevõtte on plaanis luua, et toota meedia klippe, mis aitab firmadel või eraisikutel reklaamida oma toodet. Loodava ettevõtte ülevaade ü Ettevõtte on plaanis luua, et toota meedia klippe, mis aitab firmadel või eraisikutel reklaamida oma toodet. ü Pixel Meedia tuleb kliendi juurde ja aitab tal oma Pixel Meedia tehnikaga luua visuaalne reklaam Loodava ettevõtte ülevaade ü Ettevõtte on plaanis luua, et toota meedia klippe, mis aitab firmadel või eraisikutel reklaamida oma toodet. ü Pixel Meedia tuleb kliendi juurde ja aitab tal oma Pixel Meedia tehnikaga luua visuaalne reklaam ü Ettevõtte plaanib jõuda välisturgudele, et suurendada Oma Nime ja arendada oma süsteemi. Äriidee kokkuvõte Firma toodab erinevaid meedia klippe, nt: Äriidee kokkuvõte Firma toodab erinevaid meedia kl...
Referaat Majanduse ja ettevõtte alused Virgo Ernesaks EÜ12 Äriideest äriplaanini Ettevõtlusega alustamine Ettevõtluseks võib pidada kõiki tegevusi, millel on: eesmärk risk mitte saavutada eesmärki vajadus planeerida oma tegevust vajadust kaasata erinevaid ressursse - aega, raha vms. Idee Ettevõtja vajab äriideed ja võimalust selle elluviimiseks. Ilma ideedeta või võimalusteta pole äri. Võib ka öelda, et äriidee on lahendus olemasoleva võimaluse realiseerimiseks. Minu äriidee on juba kirja pandud ja olen selle eest ka hinde saanud. Alustan vaikselt nagu olen teooria tundides õpetajalt kuulnud. Kuidas äriideed tekivad? Tihti on tegemist probleemiga, millele lahendust otsides tulebki hea idee, mida äris rakendada saab. Mõtle: Mis sind häirib? Mis võiks olla lahendus? Teadlased viivad igapäevaselt läbi katseid. Mõne katse tagajärjel võib sündida homne suurepärane leiutis
Ege Mätlik LK-15 2016/17 Mis on tulevase äri sisu? · Kasvatada teravilju, köögivilju ja heina · neid töödelda ja edasi müüa · alustada kanepikasvatusega Millist kasu toob minu ettevõtte tarbijale? · Lahendan teravilja, juurviljade ja heina nõudlust väiksematel tarbijatele · teravilja ülejääk läheb kokkuostu · kanepi seemned ja kiud lähevad samuti kokkuostu. Äriidee olulisus · Selle äriidee teostamine on minu jaoks väga tähtis, kuna talu on siiani tegelenud väikesemahulise teravilja, köögivilja ja kana kasvatusega, kuid nüüd on soov laieneda ning leida uusi ja tulusamaid väljundeid, arvesse võttes üha kallinevat tehnikat ja haritava maa hinda. Äriidees vajaminevad oskused · On vaja teada keskonna nõudeid, külvinorme, millist kultuuri on kasumlik kasvatada, haritava maa mullaomadusi, kasulik on omada
Alje Nohrin “Ettevõtluse alused” 5. ÄRIIDEE JA ÄRIPLAAN 5.1. Äriidee Ettevõtluse võtmeküsimuseks on eduka strateegia kujundamine, mis saab alguse äriideest. Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasu. Äriidees antakse vastus küsimustele, kellele toodetakse, mida toodetakse, kuidas tegutsetakse ja milline kujutlus ostjaskonnas ettevõttest tekib. Mõnikord võib äriidee leidmine olla lausa juhuslik, kuid mõeldav on ka süstemaatiline tegevus perspektiivse idee leidmise nimel. Äriidee valikuprotsess: 1. äriidee otsingud ettevõtte eesmärkide saavutamiseks: 2. ideede väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegelda; 3. väljavalitud ideede põhjalik majandusanalüüs; 4. idee realiseerimine, materialiseerimine (võib järgneda testimine, kaubanduslike eksperimentide korraldamine enne tootmise alustamist).
Pärnumaa Kutsehariduskeskus ÄRIPLAAN Koostaja: Virko Mägi E-06A Pärnu 2009 Ettevõtte nimi: E-Mobiil Äriidee: Mobiilsete seadmete hulgitellimine ja edasimüük. Äriidee E-Mobiil äriidee on mobiilsete seadmete (pihuarvutite, mobiiltelefonide) edasimüük, hiljem ka nende tootmine. Põhieesmärgiks on alguses nende edasi müümine. E-Mobiil peakontor asuks Pärnus. Esialgu tegeleme veebi-poe kaudu ning pärast juba avame esindus-kauplused, kus oleks kliendil võimalik ise tutvuda tootega ning arutada asja spetsialistidega. Pakume: *Taskuseadmete hulgitellimine ning edasimüümine *Taskuseadmete parandamine ning hooldus
läheb nii nagu peab. Tõsiasi on aga see, et esimese paari aastaga läheb igast 10-st alustavast firmast pankrotti vähemalt pooled. Miks see nii on? Esimeseks põhjuseks on see, et algajatel ettevõtjatel pole antud erialal piisavalt kogemusi ning samuti võib neil olla ka puudulik spetsialiseeritus, mis tähendab, et nad pole oma ala spetsialistid ning võivad olla asju puudulikult õppinud. See toob endaga kaasa aga teadmatuse ning kogenematuse, mis pole kindlasti eduka äriidee rajamise märksõnad. Teiseks ning ka üheks tähtsaimaks põhjuseks võib minu arvates pidada ka ressurside puudust ehk otse öeldes raha puudust. Alles alustavatel ettevõtjatel ei pruugi olla palju raha, et enda tulevast firmat reklaamida ning samuti on vaja firma toimimiseks head asukohta, spetsialiseerunud töötajaid, töövahendeid jms mis kõik samuti maksavad. Väga tähtis on hoida kulud madalad ning ressursse mitte valedele asjadele kulutada. Vähese rahaga pole
koostamise põhimõtteid. Igale ettevõtte juhile on kasulik koostada äriplaan ja sellele tuginedes mitmeti arendada end ja oma firma tegevust. Andmebaasi koostamine, kogumine ja täiendamine, ettevõtte juhtimine ja finantsanalüüs on oskused, mida läheb vaja igal ettevõtjal. Äriplaani sunnib koostama kaks peamist vajadust. Eelkõige on äriplaan vajalik ettevõtjale (ettevõtjatele) enestele, et selle abil oma äriidee tasuvust analüüsida. Kui ettevõtjal enesel ei ole rahalisi vahendeid oma plaanide teostamiseks, siis vajab ta investoreid. Iga finantseerija on huvitatud oma laenatud raha tagasi saamisest ja loomulikult ka kasumi teenimisest. Riski suurust saabki potentsiaalne investor hinnata põhjaliku äriplaani abil. Äriplaani peamised koostisosad on kokkuvõte, turusituatsioon, ettevõtte analüüs, visioon ja strateegia, marketingiplaan, finantsmajandusplaanid ning riskitegurid
• Kõrgharidus seostub väljakujunenud - Haara kinni lahedast ideest ettevõtjaga - See peab sulle meeldima - Isiklik kogemus ja tunnetus - Idee teisenemine • Peamine takistav probleem: konkurendid - Elluviimine!! • Ettevõtluskeskkond (taristu etc): Eestis hea Kas äriidee peab olema innovaatiline? ÄRIIDEE OLEMUS • VALUVAIGISTI- lahendab probleemi, aitab edasi - Praktiline idee minna • VITAMIIN- seos minu tänase valuga nõrk, tore asi - Innovaatiline idee • TUALETTPABER- tarbekaup, tähtis hind - Teha teistmoodi (innovaatilisus
4 Hinnakujundus 5 V. TEENINDAMINE. 6 5.1 Asukoht 6 5.2 Algkapital 6 5.3 Tööjõud 6 5.4 Personali palgad 6 VI. JUHTIMINE 7 VII. Finantseerimine. 7 VIII. Risk 7 2 I. ETTEVÕTTEST Ettevõtte nimi: Koolitakso OÜ Äriidee: Pakkuda koolitakso teenust õpilastele Teenuse pakkumise algus: 01.09.2011 II. ÄRIIDEE JA EESMÄRGID OÜ Koolitakso äriidee on takso teenuse pakkumine õpilastele võimalikult soodsalt, et neil oleks kiirem ja mugavam koju saada. Põhieesmärgiks on pakkuda õpilastele mugavat, turvalist ja kiiret sihtpunkti jõudmist. OÜ Koolitakso peakontor asuks (ASUKOHT). Esialgu paneksime tööle 3 taksot ning edaspidi tahaksime taksode arvu suurendada ning hakata pakkuma teenust ka teistes koolides. Firma arenedes viiksime oma esindusi ka teistesse Eesti kohtadesse. Ettevõtte omanikud ja juhtkond:
1. Toitlustusettevõtete ja -teenuste liigid Eesmärk: Õppida tundma toitlustusettevõtete tüüpe, toitlustusettevõtete äriideid ja eripärasid Alapeatükid: 1.1.Toitlustusettevõtete tüübid ja äriidee 1.2. Kiirtoitlustusettevõtted 1.3. Kohvikud ja café´d 1.4. Sööklad ja teised suurköögid 1.5. Restoranid 1.6. Baarid 1.7. Catering-ettevõtted 1.1. Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed Toitlustusettevõtete tüübid Toitlustusettevõtteid võib liigitada erinevalt. Levinud on nende liigitamine toimimispõhimõtete järgi. Nii võib ettevõtte toimimispõhimõtetele toetudes välja tuua järgmised ettevõtete tüübid: · kiirtoiduettevõtted · kohvikud ja café´d
kontserdikülastused, ühised koosviibimised, toovad meeldivad ühendavat vaheldust. Neil on oma tähendus koostöövaimu alalhoidmises. Erisugused sportmängud ja võistlused on samuti soositud vaba aja veetmise võimalused. Samuti ei tohiks unustada tutvumiskäike oma ettevõtte eri osakondadesse teatud aja möödudes. Ehk siis - kööki ja köögi personali tuleks muule majarahvale esitleda ka väljaspool toitlustus-teenindussituatsiooni. (3;7-8) Toitlustusettevõtete äriidee Igal majutus- ja toitlustusala ettevõttel on oma tegevus-mõte ja äriidee. Tegevuse plaan räägib sellest, milleks ettevõte on olemas, ja miks see on rajatud. Selles sisaldub ettevõtte tähtsaim ülesanne/eesmärk ja see määrab kogu muu tegevuse suuna. Tegevusplaani täpsustatakse äriidee abil. Äriidee määratlemine lähtub valitud klientide vajadustest. Kliendid on väga erinevad ja seetõttu tuleb igal ettevõttel valida oma kliendigrupp ehk segment.
(majanduslikus, demograafilises, tehnoloogilises, sotsiaalses, kultuurilises, seadusandluse muudatused). 8. Sinu soovitud elustiil. Tossude kauplus 5 9. Isiklikud huvid, millega tahaks tegeleda ja Kiirtoidu teha seda hästi? kohaletoimetamine 3 10.Midagi, millest oled juhtunud lugema/nägema/kuulma ning millel võiks baseeruda äriidee . 11.Pereliikmete/sõprade jne poolt pakutud või nende oskustel/võimetel/kontaktidel/ressurssidel baseeruvad ideed. 12.Kasutada olev ressurss (nt teatud kohas paiknev hoone mis sellega peale hakata). 13.Mingi tegevus, mida oled teinud lisaraha teenimiseks töö või õpingute kõrvalt. 14.Tooted/teenused, mida oled palju kasutanud Mobiiltelefonide
Eksami kordamisküsimused õppeaines Ettevõtlus ja majandus (ettevõtluse suund) Ettevõtluse olemus, ettevõtlusprotsess, selle erinevad definitsioonid, kes on ettevõtja, mis on tema isepärased tunnused? Ettevõtlusprotsessi areng, ettevõtlus kaasajal, selle eripärad, kaasaja väljakutsed ettevõtluses ja ettevõtjatele? Ettevõtete klassifikatsioon (mikroettevõtted, väikeettevõtted, suurettevõtted) nende eripärad? Ettevõtete klassifikatsioon ettevõtte ärimudeli alusel (“ühemehe” ettevõtted, ideeettevõtted, elustiiliettevõtted, startup ettevõtted, akadeemilised ettevõtted, pagulasettevõtted, naisettevõtted, põllumajandusettevõtted jms)? Ettevõtete klassifikatsioon ärimudeli alusel II (nn Ubertüüpi ettevõtted, “odavlennumudelit” kasutavad ettevõtted, käsitööettevõtted, iduettevõtted)? Ettevõtjaks olemine, ...
äriga seotud ei ole, teie äriplaan läbi lugeda. Paluge, et ta kohe küsiks, kui midagi jääb arusaamatuks või pole veenvalt esitatud. Äriplaani koostamine ja komponendid; Iga äriplaan erineb teisest mingil määral struktuuri poolest. Paljud finantsasutused annavad ettevõtjatele ette ka äriplaanide nõutava struktuuri. Igale äriplaanile on kohustuslikud järgmised komponendid: · tiitelleht · sisukord · kokkuvõte · ettevõtte lühiülevaade · äriidee iseloomustus · projekti kirjeldus - tooted või teenused, - tootmine, - keskkond. · turustamine - turu iseloomustus - konkurendid ja konkurents - müük ja turustamine. · ettevõtte juhtimine ja personal · projekti maksumus ja rahastamine · projekti riskifaktorid. 4 Tiitellehe vormistamine Tiitellehel peab olema firma nimi (soovitavalt ka logo), koostaja nimi, kuupäev ja vajaduse korral märkige ka "Konfidentsiaalne". 1
ENDA SWOT ANALÜÜS · Tugevused-oskused, teadmised, visadus, enesekindlus, planeerimisoskus, finantsiline stabiilsus. · Nõrkused-aja ja pere toetuse puudumine, kogemuste ja juhuomaduste puudumine, soovimatus töötada inimestega, suhelda avalikkusega. · võimalused- · ohud- TUGEVUSED- NÕRKUSED- ALUSTAMINE ETTEVÕTLUSEGA -MILLISES JÄRJEKORRAS SEDA TEHA? · Eneseanalüüs · veendu, millisel alal tahad tegutsed, kogu infot · millised on sinu äriidee tugevused ja nõrkused(hinda subjektiivselt) · uuri potensiaalseid kliente, tegevusvaldkonda, selle arengusuunda, konkurente. KOOSTA PÕHJALIK ÄRIPLAAN · Milline on vajalik kapital ? · Vali juriidiline vorm. Litsentsid, tegevusluba. · Pangaarve avamine · Sisseseadmete ostmine · Töötajate värbamine, töökirjelduste koostamine, koolitamine. · Viisiitkaardid, kirjablanketid, webi lehekülg jne. TEGURID, MIS MÕJUTAVAD ÄRIIDEE EDUKAT ELLUVIIMIST
Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Ettevõtluse õppetool Erle Maido HUVITAV ETTEVÕTE Referaat Tallinn 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1. TURBLISS OÜ.......................................................................................................................4 1.1. TurBliss’i äriidee sünd..................................................................................................4 1.2. TurBliss’i äriidee...........................................................................................................5 1.3. TurBliss’i tooted............................................................................................................6 2. KONKURENTS..................................................................................................
Hendrik Kuusk AT-09 Iseseisev töö : äriidee Minu äriideeks on autode aurupesu. See pole muidugi minu poolt välja mõeldud, vaid juba kasutusel olev teenus, aga minu teada Pärnus seda teenust veel ei pakuta. Äriidee seisneb autode pesemises kuuma auruga. Auruga, mille temperatuur on keskmiselt 85°C, saab auto väga hästi puhtaks pesta nii seest kui väljast. Aurupesuga on hõlbus pesta ka auto mootoreid. Eeliseks on see, et kui tavapesu puhul kulub ühe pesu jaoks 100-200 liitrit puhast vett, siis aurupesu jaoks vaid 3-4 liitrit
1. ÄRIPLAANI KOKKUVÕTE ÄRIIDEE ISELOOMUSTUS Pakkuda on äriidee milleks on autokino.Peamiselt mõeldud autodega noorukitele ja ka vanema generatsiooni inimestele kes saaksid sõita oma autoga suurele platsile kus asub kinolina ja kus mängib film.Ettevõtte puhul oleks peamine selle asukoht,ja tehnilised vahendid.Ettevõte tegutseks kesklinnas suurel platsil.Tööjõu vajadus ei ole ka väga suur,piisab kahest töötajast kellest üks tegeleks teeninduse ja teine tehnilise poolega.Teenindaja tegeleks peamiselt piletite
Kiire tulemus VS pikaajaline perspektiiv Hetkelised võimalused VS kontrollitavad ressursid Mitmeastmelised otsused koos minimaalse sidumisega VS üheastmelised täieliku sidumisega Ressursside ajutine kasutamine ja rent VS ressursside omandamine ja töötajad Tulemustest sõltuv, piiramatu tasu VS kindlaksmääratud kindlal ajal tulev tasu Mitteformaalsed sidemed VS formaalne hierarhia 15. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. Äriidee on idee, mille abil selle autor ja elluviija võib saada tulu. Kes? Mida? Kuidas? Idee otsing eesmärkide saavutamiseks. Ideede väljasõelumine millega saab edasi tegutsed. Väljavalitud ideede põhjalik analüüs (kes, kellele, mida, kuidas, miks). Idee realiseerimine, materialiseerimine. 16. Äriidee põhikomponendid. Kes on tarbijateks? Mida neile pakutakse
hinnaelastsus. Need turud, kus tarbijatel on suur võim, on tavalisel vähem atraktiivsed, kui turud, kus pakkujad saavad ise tingimusi dikteerida. Segmendi atraktiivsust mõjutab ka nõudmise sesoonsus ja tsüklilisus.) 3.Mida mõeldakse kui kõneldakse turumajandusest ? Turumajandus on arenenud riikides valitsev majandussüsteem, mida iseloomustab majandusvabadus, konkurents ning hinna kujunemine nõudmise-pakkumise suhte tulemusena. Mis on äriidee Ettevõtja vajab äriideed ja võimalust selle elluviimiseks. Ilma ideedeta või võimalusteta pole äri. Võib ka öelda, et äriidee on lahendus olemasoleva võimaluse realiseerimiseks. Juhus - on palju edukaid ärisid, mis on alguse saanud juhusest. Piisanud on sellest, et mõni inimene on täiesti tavalisel päeval korraga avastanud, et tema poolt välja mõeldud asja eest ollakse nõus raha maksma. Tihti on need olnud ka kõrvalseisjad, kes on
1. Sissejuhatus lk 3 2. Suurköögi mõiste lk 4 3. Suurköögi tootmistöö planeerimine lk 5 4 Töötaja tegevuse planeerimine lk 6 5 Suurköögi Pildid lk 7 7 puhasutstööd suurköögi tootmisruumides lk 8 6 Kokkuvõtte lk 9 Sissejuhatus 2 Igal suurköögil on missioon ja äriidee. Ettevõtte missioon iseloomustab selle tegutsemise peasuunda (ehk MIKS ettevõte on turul?) ja on aluseks äriidee sõnastamisele. Äriidee sõnastamisel lähtutakse kliendite vajadustest, soovidest ja ootustest. Seega kirjeldab äriidee, millistele kliendirühmadele (KELLELE) ettevõtte tooted ja teenused on suunatud, MIDA ettevõte pakub ja KUIDAS toimitakse ning tooteid ja teenuseid klientideni viiakse (vt joonis 1). Joonis 1. Suurköögi äriidee
pakkuda kliendile kellele tooteid turustatakse ja kuidas ettevõte tegutseb. • Äriplaani finantsosa aitab otsustada kui vastuvõetav on projekt majanduslikult ja selgitada ettevõtte vajadust laenukapitali järele. Sisaldab projekti maksumust; investeerimisplaani; tulude-kulude prognoosi; kassavoo prognoosi. Äriplaani olulisus • äriplaan on esmane informatsiooniallikas potentsiaalsele investorile; • äriplaani koostamine sunnib algajat ettevõtjat põhjalikult läbi mõtlema oma äriidee ning selle realiseerimisega seotud probleemid; • korralikult koostatud äriplaan on tegevusjuhendiks tegevust alustanud ettevõtjale. Äriidee • On idee, mille eesmärk on teenida kasumit. • Hea äriidee omadused: – uuenduslik iseloom; – orienteeritus tarbijale; – turu valmisolek äriidee realiseerimiseks; – vajalike teadmistega inimeste olemasolu; – realiseeritavus – võimalik hankida vahendeid idee elluviimiseks (tööjõud, kapital, seadmed, materjalid)
ärinimi. Peab vastama nõuetele. 15. Ettevõtlusvormid: FIE, OÜ, UÜ, tulundusühistu, täisühing, AS, filiaal 16. Äriideena käsitletakse võimalikke planeeritavaid tegevusi kasumi saamiseks see on kirjeldus sellest, mida ja kellele me midagi pakume ning kuidas me seda teeme. Äriidee sõnastamisel peaks püüdma kõigepealt selgitada, kelle vajadusi püütakse rahuldada, millist mugavust või naudingut pakutakse. Klientide olemasolu on äriidee realiseerumise esimene ja kõige olulisem tingimus. 17. Ärikontseptsioon koosneb neljast komponendist: toode või teenus, tarbija, vajadus(ed), mida äriidee elluviimine rahuldab, ja unikaalne kompetents, mis eristab konkreetset ettevõtjat turul tema konkurentidest. Ärikontseptsiooni komponendid peavad olema omavahel harmoonilises tasakaalus. See nõue on saavutatud, kui pakutav toode vastab tarbija vajadustele ja sellel tootel on tarbija silmis just need
loovmõtlemisoskust ning motivatsiooni. Innovatsiooni põhiliigiks on uue või täiustatud toote juurutamine, uut tüüpi tootmismeetodite juurutamine harus, uue turu avamine, uute toorainete või pooltoodete kasutuselevõtt, uut tüüpi organisatsioonide loomine. 2. Kolm põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks Kolm põhivõimalust ärivõimaluse leidmiseks on jälgida trende, leida ja lahendada probleem ning täita lünk turul. 3. Äriidee ellu rakendamise põhilised printsiibid, äriidee testimine- sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. Äriidee - ideede otsimine ning tasuvate ideede väljasõelumine. Väljavalitud ideedele tuleb teha põhjalik analüüs. Äriidee ellu rakendamise põhilised etapid on: (1) Äriidee leidmine ning selle väljatöötamine ning prototüübi valmistamine; (2) Äriidee teostatavuse analüüs et teada saada, kas äriidee on ka ärivõimalus; (3) Ärimudeli koostamine; (4) Äriplaani koostamine
Väiksemad turuniššid, kõrgem elatustase; -Ettevõtjaks olemise populaarsuse tõus; -Masstootmise üleviimine vähemarenenud riikidesse; -Muutuvad reeglid tööturul; -Paindlikuma ja efektiivsema tehnoloogia areng. 6. Põhimotiivid ettevõtja või palgatöötaja karjääri eelistamiseks (loengus käsitletud TTÜ tudengite näitel). 7. Ettevõtjaks kujunemine: sattumine teelahkmele, soov ja võimalus saada ettevõtjaks. 8. Äriidee mõiste ja komponendid. Hea äriidee omadused. ÄRIIDEE - idee, mille abil selle autor ja/või elluviija võib saada tulu. Äriidee komponenditeks on: kes, mida, kuidas? Hea äriidee omadused: uuenduslik iseloom, orienteeritus tarbijale, turu valmisolek äriidee realiseerimiseks, vajalike teadmistega inimeste olemasolu, realiseeritavus-võimalik on hankida vahendeid idee elluviimiseks (tööjõud, kapital, seadmed, materjalid jne), raskesti kopeeritav. 9. Võimaluse aken – mõiste.
äriideed ellu viiakse. Äriplaani kohendatakse vastavalt muutuvatele tingimustele majanduses. Miks on äriplaan vajalik? äriplaan on äritegevuse alusdokument, mis näitab kuidas ja mil viisil te majandustegevust kavandate ja annab suunised igapäevasteks majandusotsusteks; äriplaan on oluline finantseerijate jaoks; äriplaan on oluline finantseerimise saamiseks; äriplaani ettevalmistamine sunnib uurima äritegevuse erinevaid aspekte ja mõtlema põhjalikult äriidee peale; võimaldab läbi mängida erinevad stsenaariumid ja avastada varakult võimalikud ohud. Äriplaani koostamiseks on olemas erinevaid skeeme, kuid hoolimata sellest, millise skeemi valite, on oluline selle koostamise juures, et kõik vajalik oleks analüüsitud ja kirjeldatud. Ei ole ka oluline millises järjekorras teemasid äriplaanis kirjeldate. Samuti ei ole piiranguid äriplaani mahukusele see võib olla näit. 10 lk. aga ka näit. 100 lk. pikk
VALGAMAA KUTSEÕPPEKESKUS Äriplaan DG restoran ja kohvik Darja Grigorjeva Valga 2009 Sissejuhatus : 1. Äriidee tutvustus lk3 1.2 Ärinimi, adress 1.3 Äriplaani esitaja andmed 2. Toode/ Teenused lk4 3. Tootmine/ Seadmed lk5-6 3.1 Tootmine 3.2 Seadmed 4. Personal lk7 5. Finantsprognosid lk8-9 5.1 Finanseerimine 2 1.Äriidee tutvustus Äriidee tuli sellest, et ise väga armastan hea söök. Niisiis,otsustasin, et rajan oma söögikoht ja sellega söögi valmistada! Lisaks pakkume ööbimist, sauna kasutamist, ruumide rentimine võimalust, bowling, tenis. 1.2 Ärinimi, aadress OÜ Dg restoran ja kohvik Sooru 16 Valgamaa 56706496 1.3 Äriplaani esitaja nimi, aadress...
TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAAR Äriplaan Rändur restoran ja kohvik Nadezda Vassiljeva Tallinn 2012 Sissejuhatus : 1. Äriidee tutvustus lk3 1.2 Ärinimi, adress 1.3 Äriplaani esitaja andmed 2. Toode/ Teenused lk4 3. Tootmine/ Seadmed lk5-6 3.1 Tootmine 3.2 Seadmed 4. Personal lk7 5. Finantsprognosid lk8-9 5.1 Finanseerimine 2 1.Äriidee tutvustus Äriidee tuli sellest, et ise väga armastan hea söök. Niisiis,otsustasin, et rajan oma söögikoht ja sellega söögi valmistada! Lisaks pakkume ööbimist, sauna kasutamist, ruumide rentimine võimalust, bowling, tenis. 1.2 Ärinimi, aadress OÜ Rändur restoran ja kohvik Pelguranna 23 Tallinn 58281499 1.3 Ä...
1.Äriidee ja selle esitaja tutvustus Ettevõtte omanik: Amet: Arvutitehnoloog Aadress: Äriidee ja selle eesmärk: Minu äriidee on osutada abi kõikidele kellel on vaja abi arvuti osas. Põhi eesmärgiks on pakkuda inimestele teenust- arvuti remonti ja hooldust, samuti ka mis aitab neid igas elupäevas toime tulla arvuti taga. Nagu näiteks arvutiga arveid maksta, internetis ajalehti lugeda või hoopis oma veebilehe tegemisel. Programmide installeerimisel ja nendega töötamisel. Samuti on eesmärgiks teha komisjonimüük. 2.Ettevõte Firma nimi: OÜ Arvutiabi
Ekaterina Radchenko ÄRIIDEE ROLL Idee peab olema: selge Selleks, et realiseeritav ettevõtlust alustada Konkurentsivõimeline Inimene peab: uskuma JOHN MULLINS ee on? s Kes SEITSME DOMEENI TABEL OLULISED ASPEKTID JA PÕHIIDEED Makroturg, Turu atraktiivsus Kas potentsiaalturg on atraktiivne valmistatava toote jaoks? Tegevusharu atraktiivsus Kas äriidee realiseerija on valmis alustama tegevust selles tegevusharus? Mikrotegevusharu , Jätkusuutlik konkurentsieelis Kuidas on võimalik kaitsta oma positsiooni? Mikroturg , Sihtturu eelised ja atraktiivsus Kas toode pole turul madalama hinnaga? TURU ATRAKTIIVSUS MIKROTASANDIL Hindamine mikrotasandil koosneb neljast küsimustest turusegmendi kohta: 1) Kas eksisteerib sihtturu nish , kus ettevõte suudaks turule sisenemisel
KOHVIKU STARDIPÄEVIKU ANALÜÜS Cafe Truffe stardipäevik on hea võimalus õppida teiste kogemuse pealt ning märkida enda jaoks mõned nippid, mis oleksid kasulikud oma ettevõtte rajamisel. Loomulikult, mitte keegi ei anna lubadust, et peale tutvumist antud stardipäevikuga, oma äri avamine läheb sul takistuseta, kuid mõned vead saab küll vältida. Esimene ja üks olulisematest etappidest on äriidee valimine. Siin peab lähtuma sellest, mille vastu sa tunned huvi, ning kasuks tuleb ka samas valdkonnas omandatud haridus. Samuti on oluline enda jaoks kindlaks teha see, kuidas lõpuks peab välja nägema sinu idee, ning omada täpset visiooni. Teisest küljest, on tähtis pakkuda klientidele just seda, mida nad ootavad, ning ka just õigel ajal. Seega tuleb alguses kõik hästi läbi kaaluda. Kasuks siin lähevad ka tuttavad,
Turumajandust toetab tugevalt majanduslik liberalism. See ei tohi toetada valitsust, vaid peab kaitsma vaba turgu ja vabakaubandust. Juhul kui valitsus soovib eemaldada eraomandi monopoli, sest see takistab teiste indiviidide otsuseid, siis võib majanduslik liberalism olla valitsuse poolt. Käsumajanduse pluss on see, et kõigil on töö. ei mängi rolli see, kes on tuntum, vaid hästi läheb kõigil. Minu jaoks on oluline see, et iga äriidee saaks teostatud, olgu see siis halb või hea. Vigadest õpitakse, pealegi võib uue tootega välja tulles saada väga rikkaks. Plaanimajanduses see võimalus aga puudub. Kui valitsus arvab, et äriidee ei tasu ära, siis seda teostada suure tõenäosusega ei saa. Samuti ei meeldi mulle see, et riik määrab kaupade hinna. Kui ei ole kokkulepitud turuhinda, siis peaks hinna panek olema tootja oma valik. Olen väga rahul praeguse majandussüsteemiga
3 Äriidee väljatöötamine ja täpsustamine vt. Lisa E 1.2 Juhtimine kesktase 1) enese kui ettevõtja isiklike omaduste ja valmisoleku hindamine ja arendamis- 1.3 Õiguse alused algtase vajaduse planeerimine 1.4 Maksustamise alused - algtase 2) äriidee lähtekohtade hindamine ja selle tuleviku visioneerimine 1.5 Ärieetika kesktase 3) ellurakendatava äriidee väljatöötamine 1.6 Keeled (sh 1) eesti keel B1, 2) 2 võõrkeelt A1) 2.4 Äriplaani koostamine vt. Lisa E 1.7 Arvuti kasutamine - moodulid AO1 AO4 ja AO7 1) sobiva äriplaani valik ja oma ettevõtte jaoks kohandamine 1
Pille direktor Finants AS Kuule peakontor asuks Keilas. Esialgu tegeleb firma interneti-poe kaudu ning pärast juba avab esindus-kauplused, kus oleks kliendil võimalik ise tutvuda too- tega ning arutada asja spetsialistidega. Firma arenemisega, koliks peakorter Tallinnas- se. Esindus-kauplused asuksid alguses vaid Tallinnas, Tartus ning Rakveres. II. ÄRIIDEE JA EESMÄRGID AS Kuule äriidee on kuuldeaparaatide (dikitaalsed, kõrvasisesed ja kõrvavälised, nahaaluseid, Lineaarse võimendiga kuuldeaparaadid) ja otsikute edasimüük, samuti kuuldeaparaatide hooldus/parandamine. Põhieesmärgiks jääb siiski kuulmisaparaatide turustamine ja edasimüük. III. TOODE/TEENUS 1.1 Teenus Kuuldeaparaatide importimine ja edasimüümine ja hooldus. 1.2. Üldine kirjeldus Pakutavad teenused: * kuuldeaparaatide hulgitellimine ning edasimüümine
7.Ettevõtluskiirendite tegutsemispõhimõtted. • Meeskonnad kandideerivad kiirendisse. • Väljavalitud saavad investeeringu (nt 15 000€) ja osalevad programmis. • Vastutasuks loobutakse 8-9% osalusest. • Rahvusvahelised mentorid nõustavad programmi jooksul (kolm kuud) meeskondi. • Programmi lõpus esitlused investoritele. 8.Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan – sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. Järjekord:1. Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väljatöötamine+toote prototüübi valmistamine). 2. Äriidee teostatavuse analüüs (feasibility study) – kas äriidee on ka ärivõimalus? 3. Ärimudeli koostamine – siin lõpeb meie aine. 4. Äriplaani koostamine
Eesmärgi saavutamise seisukohalt ei ole vahet, kas see on rahaliselt või mõnel muul viisil (näiteks sportlik resultaat, osavõtjate arv) mõõdetav ning hea majanduslik toimetulek on eluliselt tähtis igat tüüpi ettevõtmistele. Mittetulundusühingu tegevus on edukas, kui ta suhtub oma eesmärkide saavutamisse sama läbimõeldult ja sihipäraselt nagu äriühing finantseesmärkide saavutamisse. Ettevõtte või organisatsiooni asutamise põhjuseks peaks olema äriidee elluviimise tahe. Ilma idee, vajaduse ja selge tahteta pole mõtet ettevõtet või organisatsiooni asutada. Enne konkreetse äriidee elluviimist on otstarbekas seda analüüsida ja äriplaanina lahti kirjutada. ÄRIIDEE 6 ETAPPI: 1. ETAPP on ideede genereerimine või tekkimine. 2. ETAPP on idee hindamine. Kas see on hea idee? Kas see on teostatav idee? Kas see on parem kui teised ideed? 3. ETAPP on idee omaksvõtmine
Et ettevõtjaks hakata peaksid küsima endalt mitmeid küsimusi nagu näiteks -kas mul on piisavalt julgust, olen ma järjepidev, kas mul on eneseusku ja mis peamine, kas ma suudan olla ettevõtlik. Küsimuste rida on lõputu ja võib-olla kõikidele küsimustele vastust ei saagi. Selge on siiski see, et ettevõtjaks hakkamine nõuab palju julgust ning pealehakkamist. Kuid kui lihtne või raske on ärimaailma astuda? Arvan, et ainsaks komistuskiviks ettevõtlusega alustamisel on originaalne äriidee. Äriidee on väärtus, mis aitab väga palju ettevõtluse alustamisele kaasa. Julgen väita, et kui on olemas täpne visioon enda plaanist, siis on palju lihtsam edasi tegutseda ja enda ideed ellu viia. Kuid tuleb ka meeles pidada, et äriprojekti originaalsus ei tähenda üksnes ainulaadsust vaid ka innovaatilisust. Kõige suuremaks väärtuseks pean ettevõtte loomisel just seda, et ma saan olla iseenda peremees. Minu tasu sõltub suuresti minust endast ning minu tehtud pingutustest
Järvamaa Kutsehariduskeskus KM11 Toitlustusettevõtted Juhendaja: Ruth Muru Koostaja: Kerli Saluste Paide 2015 1.Mida väljendab toitlustusettevõtte äriidee?..........................................................................3 2.Miks on restoranid toitlustusteenuste turul?........................................................................3 3. Milliseid restorane oskate nimetada oma kodukohas (või näiteks Tallinnas, Tartus, Pärnus jne)?.............................................................................................................................3 4. Milliseid hotellirestorane oskate nimetada?...............................
kellel on teatud kaasasündinud võimed ja erilised isiksuseomadused ning eriline intuatsioon ja oskus ärivõimalusi ära tunda. Saavutusmotivatsioon ja tugev võimuvajadus 10. D. L. Birch´i panus ettevõtlusuuringutesse. Gasellettevõtted. Leidis, et väikeettevõtted annavad suurema osa töökohtadest. Jagas firmad ``hiirteks'' ja ``gasellidest'', neist viimane on kiiresti kasvav väikeettevõte, kes annavad ligi 70% uutest töökohtadest. 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. Äriidee on idee, mida saab ära kasutada ärilisel otstarbel tulu teenimiseks Analüüs väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegeleda, millel on potentsiaali Ärimudel etapp enne äriplaani, kus pannakse kogu äri eesmärgid lühidalt paberile kirja 6 kategoorias (võtmepartnerid, võtmetegevus, võtmeressursid,
muutusteks. Loob endale oma teha optimaalseidd otsuseid keskkonna. nende raames. Uuendustega kaasnev risk. Uuenduste võimalus Inertdud. Muudatuste kallidus. Vajadus olla paindlik, vältida Seotus standartsete ülemäärast seotust kindlate struktuuridega. ressurssidega. 15. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan – sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. 1. Äriidee leidmine (+ärikontseptsiooni väljatöötamine+toote prototüübi valmistamine) 2. Äriidee teostatavuse analüüs (feasibility study) – kas äriidee on ka ärivõimalus? 3. Ärimudeli koostamine 4. Äriplaani koosatamine 16. Äriidee põhikomponendid (3). Kes on tarbajateks? Mida pakutakse? Kuidas tegutsetakse? (Eelmise küsimuse 1
aktiivpuhkust tava puhkusele. On tegemist üsna orginaalse ideega, kuna seal puuduvad otsesed konkurendid, kuid peab arvestama sellega, et kõik ei pruugi teada kus kohas on Rakke vald ja veel enam Räitsvere küla. Kuid selle koha üheks suuremaks eeliseks on see, et seal on sündinud mitmed tuntud isikud nagu F. R. Faehlmann, K. E. von Bear jpt, kelle auks on pantud sinna mälestuskivid. Nende isikute järgi peaks Eesti rahvas ka enam vähem teadma, kus asub Rakke. Mina peaksin selle äriidee elluviima, kuna olen elanud ja kasvanud põhiliselt Räitsvere külas. Ma ei saa küll öelda, et ma tunnen seda kohta nagu oma viit sõrme, kuid siiski arvan, et suudan paremini seal puhkekodu rajada kui keegi teine. Lisaks on minu üheks suuremaks eeliseks see, et saan ise seal giidina töödata, kuna olen lõpetanud OÜ Norax koolituskeskuses turismikorralduse eriala. Samuti aitab kaasa Sagadi mõisas saadud kogemused, kus ma olin praktikal