Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"rollimängud" - 122 õppematerjali

rollimängud - lapsel on võimalik läbi mängida (sõnastus) erinevaid rolle, näiteks nagu karu rollis, rebase rollis, punamütsikese rollis jne. Lapsel areneb esinemisoskus, rikastub sõnavara ja saab esinedes positiivseid emotsioone.
thumbnail
1
docx

Mäng arengupsühholoogia vaatenurgast

Kokkulepped. Mina arendamine. - Mäng arendab sõnavara, süsteemsest mõtlemist, peenmotoorikat, võõrkeeli , mõtlemist. - Regressioon -minek madalamatele arenguastmetele. Käitumuslikud esitused, mis ei ole eakohased. - Üldjuhul mängitakse sootraditsioonilisi mänge - Rollimängud- kujutletavate tegelikkuste loomine. Matkimine ja fantaasia. (Ettekujutus mereröövlist). · 1-3a - toimub matkimine (vanemad) - Loovkollektiivsed loovmängud ­ roll. Rollimängud · 3-4a ­ liikumismängud. Süzee, roll, suhe. - Mina-küpsus ­ suudab rollimängu mängida. Sotsiaalseid täiskasvanu rolle, sooidentsus. · Eelkooliiga ­ rollimängud. Täiskasvanute rollide mängimine, tahteline käitumine (loomingulised rollid). Reeglid. · Kooliiga ­ mängukaaslasteks need, kes on sama arvamusega. Seaduste ja reeglite järgimine. Reeglite ületähtsustamine. u.10 aatast saavad aru, et reegelid saab muuta

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Fantaasia maailmad ja rollimängud

Virtuaalsed fantaasiamaailmad ­ arvuti-rollimängud(RPG, MUD, MMORPG) Võib öelda, et rollimängud said alguse juba siis, kui arenesid inimesed ja tekkis kujutlusvõime. Lapsed mängivad kauboisid ja indiaanlasi või täiskasvanud taaskehastavad möödunud lahingute tegevust või riietust. Võib öelda, et need on kõige lihtsam RPG juured. Virtuaalses mängumaailmas tähendab see hoopis midagi keerulisemat. (RPG- Role-Playing Games) Tänapäeva RPG-de all mõistame seda, kus mängur kontrollib väljamõeldud tegelast/karakterit ja viib ta täitma missioone virtuaalsesse fantaasiamaailma

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Lapsega koos mängimise roll kaasaegses perekonnas

Väärib tähelepanu ka mängude klassifikatseerimine lähtuvalt eri inimtegevustest: · Füüsilised ja psühholoogilised mängud (liikumis- ja sportmängud). Ekstaatilised, ekspromtmängud ja meelelahutused, lõdvestavad ja lõbusad, ravimängud (mänguteraapia). · Intellektuaalloomingulised mängud - asjalikud mängud, intellektuaalsed, didaktilised, (õppe-, ehitus-, töömängud), tehnilised, konstrueerimis- ja arvutimängud. · Sotsiaalmängud - loomingulised, rollimängud, (jäljendus- ja lavastusmäng, dramatiseeringud), lauamängud (ärimängud, korraldamis- ja kommunikatsioonimängud, korraldamis- ja mõtlemismängud, rollimängud, simulatsioonid). · Segamängud (kollektiivloominguline, vabaajaline tegevus) ( 2007). · Temaatilised rollimängud ­ mängud, kus lastel on oma rollid ja nad mängivad erinevaid

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ürituse planeerimise kava

Ürituse planeerimise kava OÜ ABC 20 suvepäevad 8. juuli- 10. Juuli Muhus Eesmärk: OÜ ABC tähistab firma 20 juubelit suvepäevadega. Osa võtavad: 35 OÜ ABC ettevõtte töötajat Osalemistasu: 250 eek Eelarve: majutus: 10 000 eek toitlustus: 7000 eek laevapiletid: 2500 eek bussirent: 5000 eek esinejad: 1500 eek muu: 4000 eek kokku: 30 000 eek Reede 08.07.2011 14.00 väljasõit Tallinnast (Balti jaamast) Virtsu sadamasse 16.00 jõuame Virtsu sadamasse 17.00 Virtsu sadamast praamiga ´´Regula´´ väljasõit Muhu saarele 17.30 saabumine Muhule 18.00 jõudmine Koguva külla 18.15-19.15 majutamine Vanatoa turismitallu 20.00-20.30 ürituse ametlik avamine , firma direktori kõne 20.30-00.00 lõkkeõhtu suhkrusaiade küpsetamisega, grillimine 00.00 öörahu Laupäev 09.07.2011 09.00 hommikusöök 11.00-13.00 bussi minek, saarega tutvumine, jaanalindude külastamine 14.00 lõunasöök turismitalus 15.00 korraldajate kõne ning kava lähem tutvustamine 15.15-16.00 tutvum...

Sotsioloogia → Avalikud suhted
33 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Muusikateraapia

jõukohased kõikidele. Muusikateraapias toimub suhtlemine ja eneseväljendus muusika vahendusel. Põhilised meetodid ja tehnikad, mida kasutatakse teraapiliste eesmärkideni jõudmiseks, on seotud muusika aktiivse kuulamise, improviseerimise ja muusika taasesitamisega. Lisaks muusikale leiavad muusikateraapias sekundaarse rakenduse ka teised kunstimeediumid, nagu liikumine, tants, rollimängud narratiivid, lugulaulud, poeesia, kirjandus, joonistamine, maalimine jt. käelised tegevused. Muusikateraapias pakutakse kliendile turvalist keskkonda, milles tegevused ja muusika kohandatakse kliendi võimetele ja oskustele. Püütakse vältida kõike, mis tekitab mittevajalikku kahju või valu. Nii teraapilistes tegevustes, muusikastiilides kui väljendusvahendi valimisel

Muusika → Muusikaõpetus
8 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Mäng

lapsevanemaga. Mida enam lapse areneb, seda keerukamaks muutuvad mängud ning seda vähem peaks mängu sekkuma täiskasvanu. Lapsed hakkavad ise looma mängureegleid ning paika seadma rolle. Nad kasutavad mängus kogemusi ning igapäevaselt nähtud olukordi. Lastel hakkab tekkima seos mängu ja igapäevaelu vahel. Läbi mängu õpivad nad ka teiste lastega paremini suhtlema. Nad muutuvad avatumaks ning tolerantsemateks. Mänge on väga erinevat liiki. On rollimängud, lavastusmängud, reeglimängud ja ka ehitusmängud. Sama tüüpi mängud on erivanustes lastel erinevad. Ka see on vanuseti erine, kui palju peaks täiskasvanu nende mängu sekkuma. Isegi kui täiskasvanu jaoks tundub mõni lapse mäng absurdse ja naeruväärsena, siis ei tohiks ta seda välja näidata. Tuleb lasta lapsel enda loovust näidata. Kui ka poiss tahab proovida selga näiteks ema kleiti ja kingi ning siis nendega enda ema mängida, ei tohiks seda keelata

Pedagoogika → Mäng
18 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Foobia

Foobia Kati Rannamees Sõna ,,foobia" Tuletatud kreeka keelsest sõnast phobus, mis tähendab paanilist kartust Mis on foobia? Haiguslik kartus Kõrge ärevustunne Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Kõige levinumad foobiad Kõige levinum on agorafoobia- hirm avalike kohtade ees Lihtfoobiatest akrofoobia (hirm kõrguse ees), arahnofoobia (hirm ämblike ees), klaustrofoobia (hirm suletud kitsaste kohtade ees), ahluofoobia (hirm pimeduse ees) ja aviatofoobia (hirm lendamise ees). Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Esinemi...

Turism → Turism
17 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Arvuti mängud

Haapsalu Kutsehariduskeskus Taury Peterson ARVUTIMÄNGUD Referaat Juhendaja: Mario Metshein Haapsalu 2010 Sisukord Sisukord........................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus......................................................................................................................................3 1.Peamised mängukategooriad........................................................................................................ 4 1.1.Action ehk märulimängud .................................................................................................... 4 1.2.FPS; first-person shooter ehk 3D tulistamismäng................................................................. 4 1.3.RPG; role-playing game ehk rollimäng............................................

Informaatika → Arvuti õpetus
39 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sotsiaalsete oskuste mudel

ning käitumisnorme. SOTSIAALSE OSKUSE KOMPONENTIDE MÄÄRATLEMINE 1. Laps oskab tänada ja paluda SOTSIAALSE OSKUSE MODELLEERIMINE Õpetaja on lapsele eeskujuks. Sama moodi ka teised lapsed, kes käituvad soovitult. Positiivset mõjuvad ka multikates/filmides soovitud käitumise nägemine/ära tundmine. KÄITUMISE HARJUTAMINE Valik ­ kaasata kogu rühm mängudesse näitlikustamise eesmärgil või lapsega individuaalselt, kellega vaja sotsiaalset oskust arendada. Rollimängud - aitavad kõige paremini. Laps saab võtta endale (või õpetaja soovitusel) just sellise rolli, kus 'tänamine ja palumine' on aktiivselt olemas (N: poodi, raamatukogu jms). Peale mänge toimub ka arutelu samal teemal ­ kuidas keegi mingis situatsioonis käitus. Ka tegevustesse kaasamine on heaks harjutamiseks. N: Õpetaja palub lapsel laud katta, peale ülesande täitmist ta tänab ning ootab, et laps vastab 'palun'. Laps võib paluda ka endale abi juurde, tehes seda nii nagu õpetaja.

Pedagoogika → Lapse sotsiaalne areng
112 allalaadimist
thumbnail
2
doc

August Gailit looming

Erand on vaid Maret, vana kaluri tütar, Nipernaadi naiselik analoog, samamoodi luiskab. Maret oli Nipernaadi hingesugulane. Nipernaadi naine Inrid oli pigem Nipernaadi lapsevanem kui naine. Toetas meest. Sai aru, et Nipernaadi äraminek on osa tema tööst. Vastupidiselt Ekke Moorile luiskas Nipernaadi, et teeb mingit tööd, tegelikult ta aga neid ameteid ei pidanud. Rollimängud. ,,Isade maa" ­ romaan vabadussõjast. 1 ,,Karge meri" ­ juurte ja kohanemisega seotud raskused. Tegevus toimub väikesel saarel, äratuntav selles on Ruhnu saar. Seal elabad hülgekütid oma peredega. Üks neist, Matt Ruhve, on tõsine, tugev, rohmakas. Ta kosib mandrilt noore naise Katrina. Probleem seisneb selles, kas ja kuidas suudab naine saare eluga kohaneda

Kirjandus → Kirjandus
59 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kliiniline psühholoogia

1. Üldistunud ärevushäire korral esineb ülemäärane ja ulatuslik muretsemine, mis ei ole seotud kindlate keskkonnatingimustega 2. Foobiad on häired, kus ärevust põhjustavad situatsioonid või objektid, mis tegelikult ei ole ohtlikud 3. Hirm sattuda väikeses grupis teiste inimeste tähelepanu keskpunkti sotsiaalfoobias 4. Hirm avalike kohtade, rahvahulkade, kodust väljumise või üksi liikumise ees avaldub agorafoobias 5. Paanikahäire ei ole seotud kindla situatsiooni või objektiga, on subjektile ootamatu ja prognoosimatu, hood kestavad tavaliselt minuteid 6. PTSD(posttraumaatiline stressihäire) on häire, mis võib tekkida pärast eluohtlikku ja erakordset vapustavat sündmust 7. Häire, mille korral on stressoriks tavaliselt raske kehaline haigus, lähedase inimese kaotus, lah...

Meditsiin → Kliiniline psühholoogia
37 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Essee Mäng, mängimine..

Näiteks rollimängudes kujutab laps end elavalt ette kellegi teisena, olgu siis karu, rebase või Punamütsikesena. Lapsel areneb esinemisoskus, rikastub sõnavara ja ta saab esinedes positiivseid emotsioone. Rollimängude juures on oluline täiskasvanu suunamine ja julgustamine, sellisel juhul võib välja kasvada palju enamat kui mäng. Näitleja ja lavastaja Kalju Komissarov on meenutanud, et tema peamine ajaveetmisviis lapsena olid just rollimängud. Menukad on lauamängud, mis arendavad lapsel peenmotoorikat ja tähelepanuvõimet. Viimane on oluline tänapäeva maailmas, kus laps veedab paratamatult palju aega teleri ees. Lastearst Dimitri Christakise uuringust selgus, et lapsed, kes vaatavad varases lapsepõlves palju telerit, kannatavad tulevikus tõenäolisemalt keskendumisprobleemide all. Seetõttu tulevadki kasuks igasugused keskendumist ja tähelepanuvõimet arendavad mängud. Lisaks õpib laps koostama

Pedagoogika → Mäng
27 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mänguteooriad

MÄNGUTEOORIAD Klassikalised mänguteooriad Aristoteles- pinget mmandav ja hinge puhastav, meelelahutust ja lõbu pakkuv tegevus. J. Locke-spetsiifiline laste meelelahutus ja vaba aja veetmise võimalus, mis pakub lastele palju arendavat. J. Rousseau-looduse poolt kaasa antud meeli ja füüsilisi võimeid arendavtegevus. Fr.Schiller-mõiste ,,mängutung", psühholoogiline mõju inimesele( Inimene mängib ainult siis kui ta on inimene tõelises tähenduses. ) H. Sspencer-ülejääva energia teooria S. Hall-mänguline käitumine pärilikkuse poolt määratud, kulgeb vastavuses in. Arengulooga(ülekordamise teooria)-mängud järgnevad üksteisele suhteliselt püsivatel vanusejärkudel, sisu vastab päritud tegevusele, funktsioon on vabastada liik nendest jääkidest. K. Groos-eluks ettevalmistamise teooria.1. eksperimentaalne funktsioon-motoorsed, meelelised intellektuaalsed, afektiivsed,tahtejõudunõudvad.2. spetsiifiline funktsioon. M. Laza...

Muu → Humanitaarteadused
21 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Arvutimängude referaat

nõuavad head refleksi. (3) Maailmas tuntumad FPS-laadsed mängud on Doom, Quake, Half-Life, Unreal, Far Cry, Counter Strike, Call of Duty ja Battlefield`i seeriad. Enamustel FPS-idel on ka online`s mängimise võimalus, kus saad teiste mängijatega võideldes või tiimi tööd tehes ennast arendada. Ise mängin FPS-ide hulgast Half-Life seeriast online`s mängitavat Half-Life 2 Deathmatch`i. (3) 2.3. RPG; role-playing game ehk rollimäng Rollimängud panevad mängija fantaasiamaailma ja viivad mängijat mängus edasi mööda huvitavat süzeeliini pidi. Paljudes sellistes mängudes on mängija kehastunud seikleja rolli, kellel saab arendada oskusi ja õpetada uusi võimeid (nt maagilised loitsud). Tegelased, keda mängija 4 Arvutimängud valida saab, jaotuvad enamasti klassidesse: võlur, võitleja, amatsoon

Informaatika → Informaatika
95 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Koolivägivald

Eesmärgiks on teha kiusajad teadlikuks ohvri kannatustest ja lahenduste leidmine noorte keskel. Tegevuseks on väljaõppinud inimese juhendamisel vestlusring, kus noored saavad oma arvamust avaldada. Koolitugi ­ Neljasilmavestlused psühholoogi ja klassijuhatajaga. Sekkumine kiusamiskäitumise korral ­ Õpetaja tunneb huvi laste käitumise vastu ja lapsed annavad teada, kui kedagi kiusatakse. Koolivägivalda aitaks leevendada ka kooli tunnis peetavad rollimängud, kus lapsed pannakse ohvri või kiusaja rolli ja antakse ülesanne probleem lahendada. Samuti kiusajaga individuaalselt tegelda, et välja uurida, mis põhjustab lapse vägivaldset käitumist. Vägivalla juured saavad alguse kodust. Seepärast tulekski tähelepanu pöörata vanematele, et nad oma last tunnustaksid ja lapse jaoks aega leiaksid. Ohvrid aga vajavad tuge, usaldust ja arusaamist,

Psühholoogia → Psühholoogia
80 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Parten-Piaget mänguvaatluse tabel

suhtlemist. Ta on väga seltsiv ja hea mängukaaslane, kes leiab endale alati tegevust ja on samti võimeline üksinda keskendunult mängima. Ka raamatute vaatamine kuulub tema lemmik tegevuste hulka. Täiskasvanute poolt pakutavad tegevused pakuvad talle küll huvi, kuid üsna tihti on tal raske keskenduda õpetaja juhistele. Markkusele ei meeldi tegevused, kus on ette antud reeglid, mille osas puudub temal sõnaõigus. Samuti selgub vaatlusest, et Markkusele ei meedi rollimängud. Sellest tulenevalt on Markkuse puhul just oluline pöörata tähelepanu reeglimänule, individuaalselt ja rahulikult reegleid lahti seletades. Samuti peaks temas tekitama rohkem huvi rollimängude vastu.

Pedagoogika → Alusharidus
52 allalaadimist
thumbnail
7
doc

"Eestartutaga" Jaan Puna maalinäitus

võib avaneda midagi sootuks teistsugust. Tühjad aknaavad, vahel tumedast taevast niitidega alla riputatud, loovad müstilise atmosfääri. Jaani kiriku terrakotafriiside hämarusse jäävatest nissidest kumavad sajanditetagused skulptuurportreed, lapsepõlvekodu korpas värviga poikvel uksel viirastub varjuna ema kuju. Kuigi Punga eelistab maalida elutut ainet, on huvitavaks lõiguks tema loomes autoportreed. Need enesepeegeldused on kontseptuaalsed rollimängud eriajastutega, uurimused mehe imagost ja hingeseisunditest neis: maskuliinsuse kehastus toreadoori kostüümis, abitu vangistatus raudrüüsse või vabastav eneseiroonia Päikesekuninga Louis XIV aegses lokilises parukas. Punga kontseptuaalsust näitab ka imepisikesele arvutidetailile pühendatud maal. Ilma selleta arvuti ei tööta. Mis on vaja selleks, et maailm toimiks, et maailm oleks korrastatud, näib kunstnik küsivat. Punga pildimaailm tekitab huvitavaid dialooge tõelisuse-

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mäng

Essee ,,Mäng, mängimine" On üks koht, kus igav ei hakka, on ükskoht, kus mängud ei lakka, on üks koht, kus on oma seadus: siin ei õpita jonni- teadust, selles majas püsigu headus. Paha tuju jaoks ukse ees taba. Rõõmus meel aga sisse saab vabalt, naer nagu varss tema sabas. On ükskoht, kus igav ei hakka. On ükskoht, kus mängud ei lakka, ainult voodis ollakse vakka. Siin ei tuntagi üksindust. Siin on sõprus ja siin on lust! Tule, lasteaed ootab sind just! (Ira Lember) Sissejuhatuses võiks välja tuua üldise, et mäng on lapsele tema töö; igapäevane tegevus, mille kaudu ta õpib tundma end ja ümbritsevat maailma jne...Laps jäljendab läbi mängides (sõnastust võiks muuta) erinevaid olukordi, emotsioone, situatsioone. Laps suhtleb mängides rühmakaaslastega, seepärast vajab ta ka mängu enda arenguks. Mis seos sel on ­ sõnasta täpsemalt... Läbi mängu õpib laps erinevates olukordades toime tulema. Väga tähtis on, et täiskasvanu su...

Pedagoogika → Mäng
55 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kaks õppe-meetodilist näidet

oma seisukoha põhjenduseks jne. Piltjutt jääb kodus kõpetada, Joonistamine ja värvimine on rahustav tegevus, mida õpilased vahetevahe vajavad Mõningaid situatsioone ka arvatavasti Maarja Lepind mängiksime läbi. Kuna ka õpilased on suuremad on nad ka julgemad improviseerima ja arvan, et need tuleksid huvitavad rollimängud. Teema valisin, sest tean, et väga paljud noored lähevad teiste „lollustega“ kaasa, et gruppi sulanduda ja ei julge „EI“ öelda, seepärast tahan neil luua arusaama, et see on täiesti okei ja seda võib teha. Õppemeetod nr.2 Mäng Teema: Teiste abistamine erinevates situatsioonides Sobilik 4.-6. Klassile mängimiseks. Kasutuse soovitus kas eesti keele, inimeseõpetuse, kunsti või kehalise kasvatuse tundides.

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mäng ja lapse areng eksami teemad.

Mäng ja lapse areng eksami teemad. 1. Mängu mõiste, tähtsus lapse arengus. Mäng (mõiste)- vabatahtlik toiming või tegevus, mida sooritatakse teatud kindlaksmääratud aja- ja ruumi piires, vabatahtlikult omaks võetud, siduvate reeglite järgi.On tegevus, mis ei ole seotud primaarsete tarvete rahuldamisega, talle on iseloomulik rõõm ja rahulolu. Mäng on eelkoolieas lapse põhitegevus, mille käigus laps omandab, kinnistab uut teavet, uusi oskusi, peegeldab tundeid ja soove, õpib suhtlema, omandab kogemusi ja käitumisreegleid. On üleliigse energia ärakasutamine. Eelharjutus järgenvaks eluks. Laps läbib mängu käigus lühendatud kujul inimkonna kultuuri arengu. Oluline pole protsess vaid tulemus. TÄHTSUS Mäng on eelkooliealise lapse põhitegevus. Mängu käigus omandab laps uusi teadmisi. Mänguoskus on kõigi üldoskuste ning õppe ja kasvatustegevuste eri valdkondade oskuste ja teadmiste arengu alus. Laps õpib lahenda...

Pedagoogika → Mäng ja laps
61 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Referaat Maaturism

pealinnade vaheline asukoht muudab Lepanina hotelli parimaks paigaks Baltikumi ja Eesti- Läti ühiskonverentside ning -koosolekute korraldamiseks! Lisavõimalusteks on saunakompleks (soome ja aroomisaun, mullivann, kümblusbassein. puhkesaal), tenniseväljakud, minigolf, grillikoda, soolakamber, solaarium, Algoane kehahooldused. Ettetellimisel kaatrisõidud ja kajakimatkad merel, massaaziteenus, loodusmatkad Luitemaa kaitsealal, seiklusmängud looduses, seltskonna- ja rollimängud. Kes soovib aktiivset puhkust ,on võimalik minna mängima tennist.Siis on veel võimalus minna räätsamatkale , kanuumatkale ja kajakimatkale.Lisaks neile on veel linnuvaatlus , seiklusrajad kaljuronimine, paintball ja vibulaskmine. Toa hinnad on alates 75 eurost. Riida Turismitalu Asub Pärnust 40 km kaugusel. Sõites Audru-Tõstamaa suunas, jõuate Pootsi külla, sealt pöörate vasakule (teeviit ,,Munalaiu sadam 3,5 km"). Sadamas ootab teid kas korraline

Turism → Turism
10 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eelkoolipedagoogika rahvusvaheline ajalugu

 Last nähakse kui terviklikku inimest, kellel on oma identiteet ja kultuur. Laps soovib oma isiklikke võimalusi arendada, katsetada ja selleks laps konstrueerib ise aktiivselt oma teadmisi.  Meetodilised tegevused Reggio Emilias: o rühm kui töökoda vajalike vahenditega avastamiseks, loomiseks, kõik on kättesaadav; o lapsed saavad ise kõike kogeda ja katsetada; o rollimängud (empaatia, fantaasia); o värvide kasutamine, värvimängud, kunst; o projektõpe; o ise oma ruumi loomine, vastutamine (koristamine, lauakatmine). EESTI EELKOOLIPEDAGOOGIKA AJALUGU:  1905- esimene eesti keelene rahvuslik lasteaed Tartus  1920- hakati lasteaia õpetajaid koolitama järjekordselt Tartus  K.H.Niggol- esimene Eesti raamat lasteaia kohta  J.Käis- üldõpetus lasteaiast

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jacob Levy Moreno

mitmetes sotsiaalsetes gruppides. 1936. aastal asutas J.L. Moreno Beaconis, 60 miili kaugusel New Yorgist sanatooriumi, millest sai rahvusvaheline psühhodraama keskus. 1940. aastal kohtus J.L. Moreno Zerka Toemaniga, kellest sai tema kaastööline ning üheksa aastat hiljem ka abikaasa. J.L. Moreno loodud psühhodraama kui meetod on leidnud alates 1940. aastatest väga laialdast kasutamist ning see on kujunenud üheks psühhoteraapia lahutamatuks osaks: nii pereteraapia, gestaltteraapia, rollimängud kui ka mitmed teised teraapia vormid kasutavad J.L. Moreno ideid ja metoodikat. 1951. aastal asutati J.L. Moreno ning tema abikaasa eestvõtmisel rahvusvaheline grupiteraapia komitee, mis kutsus kolm aastat hiljem kokku esimese grupiterapeutide kongressi. 1974. aasta mais Moreno suri. Tema tööd on tänaseni jätkanud abikaasa Zerka Moreno, kes andis ka Moreno Keskusele loa nime kasutamiseks. Tunnustus, mille Moreno on pälvinud, ilmub aegajalt väljaannetes nii praegu kui ka edaspidi

Psühholoogia → Grupiprotsessid
18 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

KONSTRUKTIVISTLIKUD ÕPPIMISKÄSITLUSED

.......................................................................... 11 7. Bruneri vaated õppimisele. ............................................................................................... 12 Spiraalne õppekava ............................................................................................................... 12 Avastuslik õppimine ............................................................................................................. 13 Rollimängud ja simulatsioonid ............................................................................................. 13 Miks ei kasutata koolis avastuslikku õpet nõnda palju? ....................................................... 13 Kokkuvõte ................................................................................................................................ 15 Kasutatud kirjandus ..................................................................................................

Pedagoogika → Pedagoogika
32 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Lapse areng kuni kuuenda eluaastani

Lapse areng kuni kuuenda eluaastani Lapsevanemate jaoks on alati väga oluline teada, kas nende laps areneb normaalselt. Esimese lapsega käiakse tihti arsti juures, et teada saada, kas nende laps areneb normaalselt ja tihti võrreldakse ka teiste ümbruskonna lastega. Aga muretsemiseks ei ole põhjust kuna lapsed arenevad väga erinevalt ja lapse tähtsate arenguastemete läbimine võib varieeruda üpris laial skaalal. Ja kui laps on ametis käima õppimisega võib ta keeleline areng korraks peatuda. Tervel imikul on sünnist saadik võime suhelda. Esimese kuue kuu jooksul otsib laps silmsidet, reageerib inimhäälele ja eristab juba varsti ema häält teistest häältest. Esimestel kuudel suudab laps kontakteeruda korraga ainult ühe objektiga ja ei suuda veel nägusid eristada. Laps väljendab oma tundeid keha kaudu: nuttes, naerdes. Esimeste nädalate jooksul suudab laps juba luua silmsidet ja vastu naeratada. Esimeste kuude jook...

Bioloogia → Bioloogia
11 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Laste hirmud

Hirmud võivad põhjustada närvilisust, unehäireid, uinumisraskusi, magamishäireid, agressiivsust, depressiooni, suhtlemisraskusi, kõnehäireid, sokki, allergiaid, voodimärgamist jpm. 3. HIRMUDE TAGAJÄRGEDE RAVI Hirmudest ülesaamisel on tähtis roll vanematel ­ nad peavad olema lapsele alati toeks, olema abivalmid ning usaldatavad. Kuid kahjuks ainult sellest ei piisa. Lapsed saavad hirmudest kõige paremini võitu tegevuse (joonistamine, rollimängud jm.) kaudu - leides praktilisi meetodeid neid hirmutavaga toime tulemiseks ja järk-järgult kogedes neid situatsioone, mida nad kardavad. Austria laste psühhoterapeudi, Gisela Eberleini arvates aitavad hirmudest vabaneda järgmised tegevused: avamistegelused, spontaansed mängud ja pantomiimid, liikumis- ja lõdvestusharjutused, autogeenne treening ja rühmaviisiline töö vanemate, laste ja perekondadega. KOKKUVÕTE

Psühholoogia → Psühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Fookusgrupp

Kategooriad peaksid olema samuti polariseeritud (parimal juhul kaks äärmust). Selline valim innustab argumenteerimist ja toob välja suhtlusbarjäärid käsitletava küsimuse osas. · Ekspertvalim. Kui uurimuse eesmärk on saada kõnealuse küsimuse kohta võimalikult palju asjatundlikku teavet. · Laste ja noorte valimid. Siin on tingimata vajalik vanemate nõusolek (laste puhul). Kasutama peaks palju köitvaid abivahendeid (tahvlid, joonistused, fotod, rollimängud, hüpoteetilised situatsioonid), et võtta maha pingeid ja luua avatud mugav õhkkond. Moderaatoril peavad olema väga head verbaalsed ja mitte-verbaalsed oskused. · Lapsevanemate valim. Ühest või mitmest perekonnast koosnev grupp, keda huvitab sama temaatika. Selliste gruppide modereerimine on väga raske, eriti väga tugevalt traditsionaalsete peredega (võim sageli antud ühele pereliikmele). Et liigset

Muu → Ainetöö
33 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Rahvusvaheline õigus

individualiseeritud käsitlust ning suurendavad õpimotivatsiooni; 5) rakendatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õpikeskkondi ning õppematerjale ja -vahendeid; 6) laiendatakse õpikeskkonda: kohtud, arvutiklass jne; 7) on õppes olulisel kohal uurimuslikud tegevused, arutelu, töö mõistetega: seletamine ja kasutamine kontekstis, dokumendi ja pildi analüüs, töö õppetekstiga, plankide ja ankeetide täitmine, ajurünnak, juhtumianalüüs, rollimängud ja simulatsioonid, rühmatöö, projektides osalemine, õppekäigud, kohtumised õigusorganite esindajatega koolis ja nende töö jälgimine töökohal jmt. Uurimusliku õppe käigus omandavad õpilased probleemide püstitamise, hüpoteeside sõnastamise, töö planeerimise, vaatluste tegemise, tulemuste töötlemise, tõlgendamise ja esitamise oskused. 8) kool korraldab valdava osa õpet klassis, kus saab rühmatöö tegemiseks mööblit ümber

Õigus → Rahvusvaheline õigus
65 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Laste psühhosotsiaalne areng

Mari-Liis Männik Laste psühhosotsiaalne areng Mitmed sotsiaalteoreetikud (Beck, Lash, Giddens et al., 2001) on välja toonud selle, et kaasaegses ühiskonnas defineerivad noored ennast isiklike tarbeesemete ja tegevuste kaudu. Noored tarbivad enamjaolt isikliku heaolu nimel, väärtustatakse rahulolu ja naudingut, mida saadakse tarbimise käigus. Lisaks määrab ära tarbimine noorte arvates nende sotsiaalse kuuluvuse (Keller & Kalmus, 2007). Sotsiaalse kuuluvuse kohta tooksin välja ka veel selle, et mida vanemaks saadakse, seda paremini ja tugevamini hinnatakse ning võrreldakse enda minapilti teistega. Sotsiaalsed oskused paranevad vanemaks saades, näiteks osatakse töödelda seda infot, milline ma olen ning milline on minu arvates minu ideaal. Pööraksin ka tähelepanu sellele, et teismeliste enesehinnang on väga muutuv ning seda ideaali võivad mõjutada eelkõige sotsiaalsed suhted ning ühiskonna poolt kujundatu...

Psühholoogia → Psühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Koolituskorraldus organisatsioonis

muutuda probleemiks paaristöö ­ oluline vastastikune sobivus Coaching, mentorlus, supervisioon grupis õpe ­ peamine eelis võimalus õppida üksteise kogemustest Avalikud koolitused, tellimus- ja sisekoolitused, konverentsidel osalemine Koolitusmeetodid Klassikoolitus ­ koolitus spetsiaalsetes ruumides, kus on võimalik koolitada arvukat kuulajaskonda. Klassikoolitusel kasutatakse loenguid, seminare, praktikume jm aktiivset suhtlust võimaldavaid auditoorseid õppevorme. Juhtumid, rollimängud, ajurünnak - simuleeritakse mõnda konkreetset juhtimissituatsiooni. Olukordi lahendatakse läbi konkreetsete juhtumite, läbitakse erinevaid etappe püstitatud ülesannete lahendamisel ja püütakse leida ideid probleemide lahendamiseks. Nimetatud meetodid eeldavad suurt iseseisvat tööd ja oma lahendusteede väljapakkumist. Simulatsioon ­reaalsete seadmete kasutamises koolituses, mille tulemusena viiakse koolitatav praktilisse töösituatsiooni. kasutatakse siis, kui õppimine töökohal

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
6 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

ARENGUPSÜHHOLOOGIA

tulema peamiselt meelte (nt nägemise, kuulmise, järjest rohkem kasutama sümboleid (sõnu). maitsmise) ja liigutuste (nt haaramise) kaudu; • Raskusi on objektide liigitamise, järelduste tegemisega jne. • „passiivne keskkonna avastamine“ algse • Sümboolne mäng, algul endale suunatud, hiljem ruumimõiste kujunemine; mängib kedagi teist. Rollimängud. • üheks kõige olulisemaks arenguilminguks sellel • Mõistete teke- hakatakse aru saama, et sõna ei astmel on kalduvus muuta huvitavad sündmused käi üksnes ühe konkreetse asja, vaid ka teiste sarnaste asjade kohta. püsivateks või korduvateks. • Arvu, ruumi jt. abstraktsed mõisted tekivad alles

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
20 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Seksuaalfantaasiad

tulemusena teada saanud, mis köidab mehi ja naisi partneris ja voodielus enim. Meeste ja naiste seksuaalsed fantaasiad on erinevad, kuigi mõlemad võivad fantaseerida masturbeerides või partneriga vahekorras olles. Mehed unistavad ja fantaseerivad naistest 2 korda rohkem. Meeste tüüpilised seksuaalfantaasiad on seks süütuga, seks kolmekesi (kolmas isik võiks olla meelsamini naine), ekstreemsed paigad (seks kontoris, rannas, riietuskabiinis, autos), rollimängud (naine riietub teenijannaks, arstiks vms.), seks võõraga, teiste inimeste seksuaalvahekorra pealt vaatamine, seksiorgiad või olla seksuaalselt alistatud ühe või enama naise poolt. Paljudel meestel on seksfantaasiaks ka seks omasoolisega. Naiste tüüpilisemad seksfantaasiad on vahekord võhivõõraga, seks avalikus kohas, sunnitud seks, vahekord teise naisega, grupiseks, ekshibitsionism ja pealtvaatamine. Naiste seksfantaasiad erinevad meeste

Ühiskond → Perekonna õpetus
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Looduseõpetus ja didaktika

Kordamisküsimused 1. Millised on looduse tundmaõppimise eesmärgid koolieelses eas? et kujuneksid nö loodusteadusliku kirjaoskusega inimesed, kes on suutelised tegema inimühiskonna ja looduskeskkonna arenguks kasulikke ning vastutustundlikke otsustusi nii oma elus kui ühiskonna tasandil. Looduse tundmaõppimise eesmärkideks oskus: ümbritsevat maailma märgata (sh nimetada ja kirjeldada), märgatu kohta küsimusi esitada (probleeme püstitada), küsimustele vastuseid leida (oletusi teha ja neid kontrollida), märgatust ja kogetust järeldusi teha, õpitut igapäevaelus kasutada. 2. Milliste suurte alateemade alla saab liigitada loodushariduse sisu? Elu ja elusolendid (nt kodukoha taimed ja loomad ning nende eluks vajalik) Materjalid ja nende omadused ( millest asjad on tehtud ja kuidas need erinevates tingimustes muutuvad ­ nt millest te...

Loodus → Loodusõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Laste motoorika areng

25.02.2018 3 aastane – kognitiivne areng 3 aastane – kognitiivne areng • Kasutab teadlikult • Leiab võrdluse alusel asjades ühiseid ja mänguasjade nuppe ja erinevaid jooni ning nendevahelisi seoseid, hoobasid ning liikuvaid kasutab info saamiseks keelt. osi. • Rollimängud nukkude, • Tema ettekujutus oma teadmistest ja loomadega. oskustest on ebarealistlik. • Paneb kokku 3 – 4 • Omandab uusi seoseid, mõisteid ja teadmisi tükilisi puzzlesid. korduva kogemuse, aktiivse tegutsemise ning • Mõistab , mida mudelite järgi õppimise kaudu; tähendab 2 tükki

Pedagoogika → Lapse areng
39 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Autismiga laps

Lapsel psühholoogilise arengu käigus (vajadus orienteeruda, uurida objekte) tekib huvi märkide/helide vastu see süvendab vajadust suhelda kõikvõimalikel viisidel ja vastata teiste suhtlemispüüdlustele. Need tungid on aluseks ettekujutusvõime arengule. Ettekujutusvõime areneb mängu kaudu. Mängu tase omakorda sõltub teadmiste hulgast. Lapsel võtab palju aega, enne kui tekib arusaamine, et teistel inimestel on ka mõtted ja tunded. Rollimängud aitavad mõista teiste inimeste käitumist, nende rõõmude või kurbuse põhjuseid. (allikas: dots. Jüri Liivamägi) Probleemid autismi korral Vanemate probleemid: - Mida saame me teha oma lapse heaks? - Kuidas seda teha? - Kui kaua tuleb seda teha? - Milliste abinõudega? - Mis saab hiljem, milline on prognoos? Autismiga lapse probleemid: - Piiratud kontakteerumis-, emotsionaalsete suhete loomise võime.

Meditsiin → Meditsiin
37 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Riskikäitumine

lapsi ja peresid. Eetilisi ja seaduslikke aspekte. Peaksid mõistma õpilaste hoiakuid ja uskumusi AIDS-i kohta. Järgnevalt väikesed punktid õpetajatele (kuidas olla ise valmis ja valmistada lapsi ette): 1. Hari iseeennast HIV-i/AIDS-i ennetamise teemadel. Tea ise fakte HIV-i kohta ja sellest hoidumise kohta. 2. Hakka HIV-i ennetavat haridust andma võimalikult vara (lasteaias). See ei tähenda seksuaalõpetust. See tähendab eakohaseid teadmisi HIV-i levikust vere ja kehavedelike kaudu. 3. Rollimängud ettevaatusabinõude harjutamiseks. Näiteks lapsel on verine nina ­ mida teised teevad. Kuidas teised saavad aidata ilma ise verega kontaktis olemata. Kummikindad, kilest taskurätikud. Kuna me ei tea, kellel on HIV ja kellel mitte, siis ei tohiks võõra inimese verega igaks juhuks kontaktis olla. Eriti kui kätel haavu. Lastega võib asja näitlikustamiseks teha katseid, kuidas kummikindaga või kilega jääb käsi kuivaks. 4. HIV test. Kus saab teha HIV-testi

Muu → Riskianalüüs ja...
3 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Lastekirjandus

Hea muinasjutt pakub lapsele arusaadavaid lahendusi. Süvendab temas optimismi ja turvatunnet. FANTAASIA Fantaseerimisel ei tohi segi ajada hädakaitse või positsiooni valega. Fantaasia on teatud määral väga kasulik ja seda peetakse laste loomingu alguseks. Fantaasia avaldub kõige enam mängudes. Laste fantaasiat on võimalik arendada alljärgnevate vahenditega: · Fantaasiamängud · Rollimängud · Muinasjutud · Joonistamine · Muusika · Joonisfilmid · Koomiksid · Matkad looduses · Loomaaed, lõbustuspark · LAST KUULATES MUINASJUTT LAPSE KUULAMIS JA LUGEMISOSKUSE ARENDAJA 1) Jutustada tuleks peast ja oma sõnadega (keeleliselt õigelt ja mitmekülgselt, ilmekalt, selgelt hääldatult ja õige tempoga ehk laps peab suutma jälgida). 2) Ei tohi unustada seda, et lasteaia ja algklassi laps mõtleb konkreetselt

Pedagoogika → Lapsehoidja
52 allalaadimist
thumbnail
60
pdf

Keskkonna mõju käitumisele ja arengule

 Mõtlemine  Loovus You created this PDF from an application that is not licensed to print to novaPDF printer (http://www.novapdf.com)  Kognitiivselt arendavad mänguasjad (2)  Teadmised  Sisutud lelud You created this PDF from an application that is not licensed to print to novaPDF printer (http://www.novapdf.com)  Rollimängud  Igihaljad mänguasjad  Klotsid  Pallid  Nukud  Pehmed loomad You created this PDF from an application that is not licensed to print to novaPDF printer (http://www.novapdf.com)  Mängurelvad  Kui palju mänguasju laps vajab?  Sootüüpilised mänguasjad

Psühholoogia → Isiksuse- ja...
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Loodusõpetus alushariduses

Kordamisküsimused 1 Millised on looduse tundmaõppimise eesmärgid koolieelses eas? 2 Milliste suurte alateemade alla saab liigitada loodushariduse sisu? 3 Millised on loodusalased uurimuslikud tegevused lasteaias? Kuidas ning miks neid rakendatakse? 4 Kuidas juhtida loodusalast arutelu? 5 Miks ja kuidas lõimitakse loodusõpet teiste õppe- ja kasvatustegevuse valdkondadega? 6 Millised loodusalased väärtushinnangud peaksid alushariduse käigus kujunema? 7 Milline on looduse tundmaõppimiseks sobiv keskkond? 1. et kujuneksid nö loodusteadusliku kirjaoskusega inimesed, kes on suutelised tegema inimühiskonna ja looduskeskkonna arenguks kasulikke ning vastutustundlikke otsustusi nii oma elus kui ühiskonna tasandil. Looduse tundmaõppimise eesmärkideks oskus:  ümbritsevat maailma märgata (sh nimetada ja kirjeldada),  märgatu kohta küsimusi esitada (probleeme püstitada),  küsimustele vastus...

Pedagoogika → Pedagoogika
37 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Laps ja mäng

Mida enam on ollilisi suhteid, seda aranenum on mäng. 18.Rezissöörimängu olemus ja tähtsus 19. Esemeline ja sots. rollimäng. Esemelise rollimängu sisuks on tomingud esemetega, mis kuuluvad rolli juurde ja tegutsemine mängupatneri suhtes (nukk, ema, teine titt) Laps hakkab end täpsemalt määratlemaja nimetama ( mina olen õpetaja ja ma oölen arst jne .) Rollimängul on taset: esemeline rrollimäng : inimene-ese sots rollimäng- inimene-inimene. 20. Rollimängud eelkoolieas. Mängul on kindel sisu ja kord reeglite täitmine on mängijatele kohustuslik. Mängu muutmine võib toimuda siis kui kõik mängijad nääustuvad. Reeglimäng on setud konkurentsiga ­ keegi võigab ja keegi kaotab. Reeglomäng vahetab välja sümbolmängu, kusjuures reegel hakkab mängus asendama sümbolit. Reeglimängu iseloomustab 4 ümbolit: 1. mänguasjade ja esemete olemasolu 2. mängureeglid 3. mänguvõimed ja valmisolek 4. mängija isiksus

Pedagoogika → Mäng kultuuri kontekstis
356 allalaadimist
thumbnail
7
doc

20. SAJANDI ABSURDITEATER NING SELLE TÄHTSAMAD AUTORID

levikust, kuid ta ei ole eelkõige poliitiline kirjanik. Pigem loob ta näidendeid, kus pole mingisugust ühtlust ­ ei tegelastes, mälestustes, süzees ega ajas. ,,Mul on tunne, et maailm - võib rikki minna nagu masin," ütles ta. Tema näidendid peegeldavad seda tunnet ning on olemuselt ülinaljakad, kuid samas hirmutavad (4, 122). 5 4. JEAN GENET Jean Genet' (1910-1986) loomingut läbivad maski- ja rollimängud ning selles heiastub artaud'liku julmuseteatri jooni. ''Teater teatris''- tehnika abil loob ta reaalsuse mitmekordseid peegeldusi: iseenesest teatraalne tegelikkus peegeldub mängus, milles omakorda eristub tõelisuse ja mängu tasand jne. Sageli on tegelasteks ühiskonnast välja tõugatud või allasurutud inimesed, mis toob näidendisse võimu motiivi (1, 353). Genet on täiesti ainulaadne kirjanik, kes liikus oma üksildast rada läbi prantsuse

Kirjandus → Kirjandus
96 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Personali kordamisküsimused

· Individuaalsed tööle pakkujad · Töötukassa · Teisest ettevõttest ära tõmbamine · Personaliotsingu ettevõtted · Tööjõu rendi ettevõtted · Haridusasutused · Värbamine Interneti vahendusel · Tööpakkumiskuulutused 19. Loetle personali valiku meetodid Personali valiku meetodid: · CV (ankeet) · Intervjuu · Soovitused · Taustauuring · Testid · Situatsiooniülesanded · Rollimängud · Proovitöö · Arstlik läbivaatus 20. Mis on personali hindamine? Personali hindamine on tegevus, mille käigus antakse hinnang töötaja tööalasele tegevusele ja tema arendamise vajadustele 21. Kirjelda personali hindamise läbiviimise etappe · Hindamise eesmärkide sõnastamine · Hindamise ettevalmistamine o Hindamiskriteeriumide kindlaksmääramine o Hindamismeetodite valimine ja väljatöötamine

Muu → Personaliarvestus
30 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Psühhodünaamiline paradigma Karen Danielson Horney

Psühhodünaamiline paradigma Karen Danielson Horney (1885-1952) Kultuuriline psühhoanalüüs Horney, K. (1937). The neurotic personality of our time. Horney, K. (1950). Neurosis and human growth. Baasprintsiip: kaasasündinud vajadus arenguks, organismi võimaluste realiseerimine. eneseteostus (self-realization) Eesmärk: terviklikkus I. Kaks vajaduste rühma · turvalisusvajadus (need for security) füüsiline ja psühholoogiline · rahuldamisvajadus (need for satisfaction) füsioloogilised, psühholoogilised (näit. raha Domineeriv vajadus: turvalisusvajadus II. Kultuur ja neuroos. Kultuur determineerib · isiksuse · isiksuse patoloogia (kõrvalekalle normist) Kultuur, mis loob abitust, emotsionaalset isoleeritust, võistlust ja hirmu, on ohtlik. Vanemate mõju isiksuse arengule Tarvilik tingimus arengu...

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
21 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Psühhodünaamiline paradigma Karen Danielson Horney

Psühhodünaamiline paradigma Karen Danielson Horney (1885-1952) Kultuuriline psühhoanalüüs Horney, K. (1937). The neurotic personality of our time. Horney, K. (1950). Neurosis and human growth. Baasprintsiip: kaasasündinud vajadus arenguks, organismi võimaluste realiseerimine. eneseteostus (self-realization) Eesmärk: terviklikkus I. Kaks vajaduste rühma · turvalisusvajadus (need for security) füüsiline ja psühholoogiline · rahuldamisvajadus (need for satisfaction) füsioloogilised, psühholoogilised (näit. raha Domineeriv vajadus: turvalisusvajadus II. Kultuur ja neuroos. Kultuur determineerib · isiksuse · isiksuse patoloogia (kõrvalekalle normist) Kultuur, mis loob abitust, emotsionaalset isoleeritust, võistlust ja hirmu, on ohtlik. Vanemate mõju isiksuse arengule Tarvilik tingimus arengu...

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Foobia

julgustades avatult oma tundeid väljendama. Nad peaksid vältima naeruvääristamist ("Ära ole selline tita!"), sundimist ("Muki on armas kutsu, ta ei tee sulle haiget") ja loogilist veenmist ("Lähim karu on 20 km eemal, loomaaias puuris"), ignoreerides lapse hirmu või lubades lapsel kardetud objekti või sündmuse vältimist jätkata. Ükski neist lähenemistest ei näi aitavat. Lapsed saavad hirmudest kõige paremini võitu tegevuse (joonistamine, rollimängud jm.) kaudu - leides praktilisi meetodeid neid hirmutavaga toime tulemiseks ja järk-järgult kogedes neid situatsioone, mida nad kardavad. Ravis kasutatakse nn. süstemaatilist desensibiliseerimist, kus koos lapsega luuakse ja pannakse kirja astmeline rida kardetud objektist või sündmusest, mida seejärel lapsele lõõgastunud olekus ja terapeudi juuresolekul eksponeeritakse eesmärgiga ületada hirm. Kasulik on ka nn. modelleerimine e. mudelõpe- s.o. kartmatuse jälgimine teiste juures.

Psühholoogia → Psühholoogia
81 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Psühholoogia teoreetlised suunad

PSÜHHOLOOGIA tuleb kreeka keelsest sõnast psyche-hing j logos-teadus. Hing-psüühika. Psüühika- teadus inimese sees ja teda ümritsevas keskkonnas. Psüühika toimub ajus. Psühholoogia kui teadus uurib inimese vaimse ja käitumis elu toimumist. Psühholoog-on spetsialist, kes tunneb psühholoogia teadust ja tegeleb inimeste nõustamisega. Psühholoogia õpetaja on spetsialist, kes peab tundma psühholooigiat ning peab olema ka kraad. Psühaater-tegeleb ja uurib psüühika patoloogiaga. Psühholoogia on teadus, mis käsitleb psüühika olemust, arengu seaduspärasusi, arenguvorme ning psüühika osa inimeses ja looduses. Psühholoogia struktuur jaguneb kaeks: 1)teoreetilised psühholoogia harud 2)rakendus psühholoogia harud. 1)psühholoogia:*terninoloogia*teooriad*konspektsioon*teadmised 2)eksperimentaal*uurimismeetodid*uurimistulemused. 2)rakendus psühholoogiaharud: kujunevad ajaloo käigus ja on kunstlikud, peegeldades teaduse arengut. KAKS RAKENDUSEPITSIOONI:...

Psühholoogia → Psühholoogia
92 allalaadimist
thumbnail
62
docx

Metoodiline praktika 2014

« » (P2NC.00.729) : . « ». 1. . : · - . 2. : · ; · ; · : , , , , , , , ; · : , ; - ; , ; ; ; ; · - , . 3. , . · . · 4 . , , . 4. . 1. . 2. . 3. « ­ ». 4. ( , , , « », , -); 5. . 6. . 7. - . - , . 8. . (-), (. ); ; ; ; - . 5. . 5.1 . · . · - , , . · . · -, , . · , . 5.2 - . · . · , , 6 , . · , , , . · , , ...

Keeled → Vene keel
2 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Ettekanne: Kas foobia pärsib elukvaliteeti?

taastades ja julgustades avatult oma tundeid väljendama. Nad peaksid vältima naeruvääristamist ("Ära ole selline tita!"), sundimist ("Muki on armas kutsu, ta ei tee sulle haiget") ja loogilist veenmist ("Lähim karu on 20 km eemal, loomaaias puuris"), ignoreerides lapse hirmu või lubades lapsel kardetud objekti või sündmuse vältimist jätkata. Ükski neist lähenemistest ei näi aitavat. Lapsed saavad hirmudest kõige paremini võitu tegevuse (joonistamine, rollimängud jm.) kaudu, leides praktilisi meetodeid neid hirmutavaga toime tulemiseks ja järk-järgult kogedes neid situatsioone, mida nad kardavad. Ravis kasutatakse nn. süstemaatilist desensibiliseerimist, kus koos lapsega luuakse ja pannakse kirja astmeline rida kardetud objektist või sündmusest, mida seejärel lapsele lõõgastunud olekus ja terapeudi juuresolekul eksponeeritakse eesmärgiga ületada hirm. Kasulik on ka nn. modelleerimine e. mudelõpe- s.o. kartmatuse jälgimine teiste juures.

Inimeseõpetus → Inimese füsioloogia
22 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Uurimismeetod: eksperiment

Teatud reservatsioonidega võib selliseid meetodeid nimetada kvantitatiivseteks. Anti-positivistid ei usu inimloomuse allumist üldistele loodusseadustele ja kahtlevad ka kunstliku eksperimendi mõttekuses uurimismeetodina. Pigem huvitab neid arusaamine indiviidi või rühma käitumisest täiesti loomulikes tingimustes ja sellest, kuidas inimesed tajuvad ja tõlgendavad ümbritsevat maailma. Sel puhul sobivad uurimismeetodeiks varjatud ja osalusvaatlused, struktureerimata süvaintervjuud, rollimängud jms., mis pakuvad uurijale suurel hulgal kvalitatiivset laadi mittearvulisi andmeid. Selliste, nn.kvalitatiivsete meetodite puhul hoidutakse hüpoteesi eelnevast sõnastamisest, järeldus peab kogutud andmete analüüsist ise välja kasvama. Kvalitatiivsed meetodid Kvantitatiivsed meetodid Näide Juhtumi uuring (case study) Eksperiment Eesmärk Avastamine, seletamine Seletusele kinnituse otsimine

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
87 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eelkoolipedagoogika. Eksamiks kordamine

·Tugineb ­ lapse vaatlusele ja oskusele tema arengut jälgida. ·Moto ­ "Aita mul seda ise teha", luua keskkond, kus laps saab iseseisvalt õppida ja tegutsedes tunnetada maailma enda ümber. Reggio Emilia ehk Saja keele pedagoogika ·Õpetajaks mängukaaslased, täiskasvanud ja keskkond · Kõik vajalikud vahendid ja materjalid tegutsemiseks on silmale näha ja käeulatuses ·Rollis olemine ­ rollimängud ·Täiskasvanu on kuulaja, et saada teada, kuidas kõige paremini toetada lapse õppimist ja kasvu. ·"Lapsed ei õpi iial, kui koolmeister ei suuda vakka olla" ·Lastele ei õpetata seda mida, täiskasvanud juba teavad, vaid suunatakse laps ise avastama, uurima ja otsima teadmisi ehk kasutama oma mõistust. Waldorfpedagoogika Pedagoogilised kuldreeglid lasteaias: ·Rõõm, tegutsemislust, turvatunne, hingesoojus ja positiivsed lahendused · Mäng on lapse tähtsaim tegevus

Pedagoogika → Pedagoogika
103 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun