Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"paraadportreed" - 25 õppematerjali

thumbnail
9
ppt

Anthony van Dyck

Anthony van Dyck Pille Võro 11a Elulugu (1) Sündis 22. märtsil 1599. aastal Antverpenis Hakkas varakult kunstiga tegelema 10-aastaselt Hendrick van Baleni juurde 14. eluaastaks omandatud väga meisterlikud maalimisoskused ( autoportree ) 16-aastaselt Peter Paul Rubensi ( Põhja-Euroopa kuulsaima kunstniku ) juurde parim õpilane Elulugu (2) 1618.a. lisati kodulinna meistrite nimistusse ( vaid 19-aastaselt ) Rubensi abiline kuni 1620. aastani 1620.a. esimest korda Inglismaale James I õuemaalija 1623. a. sõitis Rubensi soovitusel Itaaliasse Genovasse edasi õppima Itaalias viibides jäljendas Veneetsia meistreid Tiziani, Tinterettot ja Veroneset Elulugu (3) Teenis elatis portreede maalimisega 1632. a. Charles I soovil tagasi Inglismaale õuekunstnikuks lõi rüütliks, kinkis maja, kindlustas sissetuleku, jagas kingitusi, nimi sir Anthony Vandyke'iks 1640.a...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Konspekt barokk ja rokokoo kunsti kohta

Barokk. Küsimused (barokk ja rokokoo) Muutused, mis toimusid Itaalia 17.saj kunstis võrreldes 16.saj?Baroki eesmärk? 16. sajandil e kõrgrenessansi perioodil keskenduti loomutruule kujutlemisele, kuid barokk tõi endaga kaasa idealiseerimise. Euroopa oli poliitiliselt killustunud, ususõjad, jesuiitide ordu loomine, priiskavad õukonnad. Populaarseks said paraadportreed, toretsevad kaunistused hoonetel. Maadeavastustega avardus inimeste maailmapilt, tuldi tagasi rohkem antiikkunsti juurde, maaliti ideaalmaastikke ning antiikmütoloogilisi kangelasi. Renesanssi rahulikkus ja piiritletus unustati, keskenduti kunstile, mis oleks meelelahutuslik. Missugune oli barokk üldiselt erinevates maades17., 18.saj Itaalias keskenduti kirikute ehitamisele, Itaalia barokk oli kõige rahutum ja toretsevam, meeletus koguses stukkdekoori, voluute

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
1
doc

KT: Eesti Teise MS ajal

Nõukogu) Eesti kohtusüsteem -> Nõukogude rahvakohtu. Miilits. 6. Majandusreformid: riigistamine / natsionaliseerimine (pangad, tööstus-, kaubandus ja transpordiettevõtted). Talude maks suurus 30 hektarit. Majandus käis alla, järsk hinnatõus, krooni asemel rubla, kaupade defitsiit. 7. Kultuuri nõukogustamine: Kultuurirevolutsioon, koolides õpetati marksismi-leninismi. Nõukogude autorite looming teatrites, kinodes ja konstertidel. Peamised ,,kunstiliigid" propagandaplakatid ja paraadportreed. Trensuur, Eesti kultuurielu hävitati. 8. Repressioonid: Inimesed kadusid, teisitimõtlejad küüditati (massküüditamine) ja arreteeriti.

Ajalugu → Ajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti kunsti sünd

· ,,Sõjaviletsused" · ,,Nälg" · ,,Kunstniku uinuv tütreke" · Marmorist ,,Laine ainuke suudlus" · Pirnipuust ,,Koit ja Hämarik" · Skulptori büst · ,,Russalka" · Pronksist ,,Äreval ootel" · ,,Uputatud laevade monument" · ,,Lydia Koidula" mälestussammas · Temalt telliti palju Vabadussõja monumente · ,,Köleri büst" · ,,Lurich" 6. Johann Köler tegi peamiselt portreesid: autoportreed, paraadportreed, maastiku portreed, Itaalias olles tegi akvarellmaale inimestest ja maastikest. Tehnikas kasutas ta peamiselt freskot, akvarelle ja õli.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
115 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Barokk ja Rokokoo

Barokk 1600-1750 Itaalias= ebakorrapärane pärl. Levis kõige iseloomulikuna absoluutse monarhiaga katoliiklikes maades. Baroklik klassitsism levis Prantsusmaal, Inglismaal. Baroklik realism kujunes Hollandi piirkonnas. Barokk-kunsti isel. Rahutus, liikumine, lopsakus, liialdused, ülirohke dekoor. Ehitatakse palju suurejoonelisi linnalähedasi losse, skulptuuride ja purskkaevudega parke, väljakuid. Arhitektuur. Suurt rõhku pannakse kiriku ehitusse. Barokk-kiriku läänefassaadi isel tunnused : kahekorruseline, korruseid ühendavad vahendid; Palju üle võetud renessanssist- antiiksed sambad, viilud. Iseloomulik on dekoori kuhjamine, detailide kahekordistumine. Taanduvad hooneosad. Vahel kogu fassaad laineline või astmeline. Üldmulje rahutu, dünaamiline. Voluut- keerdunud kaunistus. Barokkarhitektuur Itaalias. Lõpuks saab valmis ka Püha Peetri kirik. Viimaseks arhitektiks on L. Bernini, kes kujundab ovaalse kiriku esiseväljaku. Prantsusmaaal.Toi...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Nõukogude okupatsioon

Nõukogude okupatsioon 1940-41/44 ­ 1955 Sotsrealism /kunst, muusika, teater, kirjandus Muutused kultuurivallas Koheselt hakati teostama nõukogulikku Click to edit Master text styles kultuurrevolutsiooni. Kooliprogramme Second level täiendati mitmete kohustuslike õppeainetega Third level (venekeel, marksism- leninism, NSV Liidu Fourth level ajalugu ja konstitutsioon). Likvideerite Fifth level enamik väikesi ajakirjandusväljaandeid. Massitiraazides ilmusid nõukogulikud õpikud, tõlked nõukogude ilukirjandusest ja ühiskondlik-poliitiline kirjandus. Kujutava kunsti ette seati ülesanne ,,vabaneda manduva Euroopa dekadentliku kunsti mõjutustest" ning ülistada nõukogude võimu. Peamisteks kunstiliikideks kujunesid propagandistlikud plakatid ja riigijuhtide paraadportreed. Teatrites, kinodes ja kontsertidel asendati senine repertuaar nõukogundliku loomin...

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Eesti kunsti sünd

1858. aastal siirdus Rooma ja tegeles seal maalimise ja oma tööde esitamisega. Maalis rohkesti Itaalia maastikke ja rahvatüüpe. Akadeemikunimetuse sai Köler Peterburi Kunstide Akadeemialt 1861.a., pärast seda, kui oli Roomas näitusele esitanud Cesese kiriku altarimaali teisendi ,,Kristus ristil" (originaal valmis kunstnikul 1858.a.) Nii sai saunamehe pojast akadeemik. Oli esimene eesti soost akadeemilise kunstiharidusega maalikunstnik. Pani aluse Eesti portree-(:autoportreed, paraadportreed, maastiku portreed) ja maastikumaalile, osalt ka eestiainelisele olustikumaalile.Itaalias olles tegi akvarellmaale inimestest ja maastikest. Tehnikas kasutas ta peamiselt freskot, akvarelle ja õli. · Peterburi akadeemia lõputöö teemal ,,Herakles toob Kerberose põrguväravast" · Venemaal Tsaar Aleksander II portree · Kodumaal ovaalselt maalitud pildid vanematest, kes on langetatud silmadega. Ema

Kultuur-Kunst → Kunst
59 allalaadimist
thumbnail
3
wps

Barokk,rokokoo

suvalised. Hakati tegema natüürmorti. Oluline oli liikuvus ja elujõulisus. Flaami. Põhi tegija oli Peter Paul Rubens. Piltidel hästi vormikad inimesed. Tema maalidel 3nurga kujulist kompositsiooni ei ole, vaid pilt on paksult rahvast täis. Pikad diagonaalid inimestest. Tegi ka portreesi. Rubens oli haritud inimene ning reisis palju. Tal oli palju õpilasi. Kasutas jämedat pintslit ning sellega tselluliit saavutatigi. Tema õpilane oli ka A. van Dyck. Van Dyckil olid olulisemad paraadportreed. Sellisel pildil pidi inimene olema suursugune, meeldiv ja täiuslik. Flaamlased tegid pilte ka lihtrahvast. Tegijad olid lihtrahva joonistamisel A.Brouwer (koomilised pildid tal.rahv. pidudest) ja J.Jordaenss (liialdatud ja robustsed pildid talup.-st) Hispaania. Diego Velazques. Ta oli Hisp. õukonna kunstnik. Maalis väga realistlikult ja sellepärast said paljud ta pildid suure kriitika osaliseks. N: "Sevilla veemüüja". Ta ei joonistanud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Klasstisism, romantism, realism, impressionism

raudkonstruktsioonid, Kristallpalee, Kings Cross, Pariisi raamatukogu; maalikunst ­ kindel süzee, maal nagu jutustus, taaselustati maastikumaal, teoste ainestik romantilistest teostest, õitsele puhkes ajaloomaal, Inglismaa ­ William Blake ­ ,,Looja jumal", William Turner ­ akvarell- ja õlimaalija ja graafik, marinist, kasutas voolavat vävikasutust, nõrgad kontuurid, ,,Vihm, aur ja kiirus", ,,Temeraire´i viimne sõit", ,,Lumetorm", Hispaania ­ F. Goya ­ kaunivärvilised paraadportreed, õukonna kunstnik, loomingus oli romantilisi jooni, ,,Kapriisid", ,,Alba hertsoginna", ,,Karnevalistseen", Saksamaa ­ P. O. Runge ­ ,,"Hommik, ,,Hülsenbecki lapsed", Prantsusmaa ­ T. Gericault ­ maalikunstnik ja litograaf, süzeeks reaalne sündmus kaasajast, loobus kompositsioonis figuuride kitidena paigutamisest, kompositsioon taandus kahele ristuvale diagonaalile, ,,Meduse´i parv", ,,Leda ja luik", ,,Tagasi Venemaalt", E. Delacroix ­ maalikunstnik ja greefik, dünaamilised maalid,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Nõukogude okupatsioon

aastatel jõudsalt kosunud majandus kiiresti alla ning tekkis terav vihavaen okupantide vastu. Inimeste majanduslikku heaolu halvendasid veelgi järsk hinnatõus, kroonide asendamine rubladega ning kaupade defitsiidi teke. Niinimetatud kultuurirevolutsiooni raames hakati koolides õpetama marksismi-leninismi ning Nõukogude Liidu ajalugu ja konstitutsiooni. Teatris, kinodes ja kontsertidel hakati esitama nõukogude autorite loomingut. Peamisteks ,,kunstiliikideks" kujunesid ülistavad paraadportreed ja nõukogude võimu ülistavad propagandaplakatid. Kehtestati ülirange tsensuur. Algas kuluuriväärtuste hävitamine: purustati mäletussambaib, põletati raamatuid, suleti enamik ajalehti ja ajakirju, keelustati seltsitegevus. Ümberkorraldused saatsid järjest tugevnevad repressioonid, mida viis ellu Siseasjade Rahvakomissariaat. Kuni 1940 aasta lõpuni kadus teatmatusse üle 1000 inimese, peamiselt endine poliitik ja majanduslik eliit, ka küüditati Venemaale

Ajalugu → Ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti Ajalugu 1939-1944

a) Maareform - kogu maa riigistamine b) Natsionaliseeriti pangad, tööstus-, kaubandus- ja transpordiettevõtted, hotellid, apteegid, haiglad, kirjastused, toitlustusasutused, suuremad elumajad jne. c) Järsk hinnatõus d) Kroonide asendamine rubladega. 3. Kultuurielu nõukogustamine a) Koolides õpetati marksismi-leninismi & Nõukogude Liidu ajalugu ja konstitutsiooni b) Teatrites, kinodes, kontserditel esitati nõukogude autorite loomingut c) Peamised "kunstiliigid" olid riigijuhtide paraadportreed ja propagandaplakatid d) Ülirange tsensuur e) Kultuuriväärtuste hävitamine 4. Repressioonid a) Järjest tugevnevad repressioonid b) Endine poliitiline ja majanduslik eliit kadus teadmatusse c) Arreteerimine laienes d) Massiküüditamine (14.06.1941) *22. juunil 1941 puhkes Vene-Saksa sõda. (Suvesõda) ---> Saksa okupatsioon. Saksa okupatsioon * 7. juuli 1941-24. november 1944 * 7. juuli 1941 - esimesed sakslased tungivad Häädemeestelt sisse. Toimuvad lahingud

Ajalugu → Ajalugu
86 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Teine maailmasõda

- Kultuurilised ümberkorraldused o Kohustuslikud ained marksism-leninism, NSVL ajalugu ja konstitutsioon, vene keel o Likvideeriti väiksemad kirjandusväljaanded o Nõukogulikud õpikud, tõlked Nõukogude ilukirjandusest, ühiskondlik-poliitiline kirjandus o ,,vabaneda manduva Euroopa dekadentliku kunsti mõjutustest" ülistada Nõukogude võimu o Kunstis propagandistlikud plakatid, riigijuhtide paraadportreed o Teatrites, kinodes ja kontsertidel asendus senine repertuaar nõukoguliku loominguga. o Algas varasemate kultuuriväärtuste valikuline hävitamine mälestussambad, raamatud, ühingute sulgemine - Repressioonid ­ esimesed arreteerimised juba 17. Juunil o NKVD töö alguses muutusid hoogsamaks o Algas poliitikute arreteerimine

Ajalugu → Ajalugu
193 allalaadimist
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

Kunstniku perekond, Kaupmees Bakchose triumf Ketrajad, Õuedaamid kuningas Charles I portree, Gisze, Henry VIII portree Madonna põlvitavate annetajatega, PARAADPORTREED CARAVAGGIO - Maarja Bartolomé Esteban VERMEER van DELFT - surm ja Kristuse haudapanek MURILLO - Melonisööjad, Tütarlaps pärlkõrvarõngaga, Täringumängijad Kupeldaja juures, Kirjalugeja,

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
22 allalaadimist
thumbnail
6
doc

MRP ja Eesti, baaside leping, Eesti okupeerimine.

Tulemuseks oli majanduslangus, terav vaen okupantide vastu, hinnatõus, kroonide asendamine rubladega, kaupade defitsiidi teke. KULTUURIS: a)koolides hakati õpetama marksismi-leninismi ning Nõukogude Liidu ajalugu ja konstitutsiooni. b) Teatrites, kinodes ja kontserditel hakati esitama nõukogude autorite loomingut. c)Peamisteks "kunstiliikideks" kujunesid riigijuhtide paraadportreed ja nõukogude võimu ülistavad propagandaplakatid. d)kehtestati ülirange tsensuur. e)Algas kultuuriväärtuste hävitamine:purustati mälestussambad, põletati raamatuid, suleti enamik ajalehti ja ajakirju, keelustati seltsitegevus. 10. Repressioonid 1940.-1941.a. Aastatel 1940 ­ 1941 mõisteti Eestis tegutsenud eritribunalide poolt surma vähemalt 300 isikut, umbes pooled neist enne sõja algust. Enamik mahalaskmisi toimus Tallinnas või selle

Ajalugu → Ajalugu
350 allalaadimist
thumbnail
4
doc

10-11 kl. kunstiajaloo eksami teemad

Tal on hästi kontrastne valgus. See oleks nagu P-Itaalia lume sära. Diagonaalne valgus, mis tuleb pildi nurgast ning mingid kohad on pildid väga heledad ja teised kohad pimedad, aka siis keldriluugivalgus. ,,Väikesed hollandlased."- Maaliformaat väiksem, kuna neid lihtsam müüa. *maastikumaal ( 17 saj hollandis sünnibki maastikumaal)*lilled(lillepildid) *natüürmort ( spiraalne koor, ripub kusgilt alla) (väga materjalitruult) Rembrandti uuenduslikud paraadportreed.-rikkus paraadportree reegleid.peaks olema klassi pilt aga osade nägu polnud nääha. Rubens ­Belgia kunstnik. Oma aja kuulsaim kunstnik. Tohutu suured majad jne. Rikas kunstnik. Tal oli hulgaliselt õpilasi ateljees, kasutas nende abi. *õudsalt suured maalid/formaadid*diagonaalne kompositsioon*efektne, punase ja rohelise kasutamine koos. *rubensi naised ja mehed. Oli abielus Isabellaga, tema ajal maalis palju jahistseene,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
33
docx

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR

Londonis, vastuolu fassaadi ja siseruumide vahel MODERNISM 1814 Modernism- esineb teaduses, kunstis Modernsus- esineb igal pool, ajastu Avangard- Piiride rikkumine, hukutav ROMANTISM INGLISMAAL, HISPAANIAS JA SAKSAMAAL 1740 INGLISMAA: Johann Heinrich Füssli (1741)fantaasiaid, stseene kirjandusest, William Blake (1757) piibli ja antiikaja tegelasi, William Turner (1775 Teosed romantilise nukrusega. HISPAANIA: Francisco Goya (1746-1828) Paraadportreed, pilkav alltekst,Õudus ja pessimism SAKSAMAA: Caspar David Friedrich (1774)Äärmuslikud ja tundeküllased motiivid, Rõhutab üksindust P.Otto Runge Uuelaadne valgusekäsitlus NATSAREENIDE koolkond Tahtsid taastada usulist meeleolu ROMANTISM PRANTSUSMAAL kunstnikud: T.Géricault (prantslane, meduse parv), E. Delacroix (Vabadus viib rahva barrikaadidele) C.Corot(maastikumaalija, Meenutus Mortefontaine´ist) SKULPTOR: F. Rudei ,,Sõttamineku laul’’

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Vabariigi teke ja omariikluse kaotus

ha, Natsionaliseeriti pangad, tööstus-, kaubandus-, transpordiettevõtted, epteegid, haiglad ja suuremad elumajad. Majandus langes, inimesed olid vihaned okupantide vastu. Järsk hinnatõus, kroonide asendamine rubladega. Kultuur: Hävitati kultuuripärandit- Purustati või eemaldati ausambad, põletati raamatuid, suleti toimetused, keelustati seltsitegevus, kehtestati tsensuur, koolides hakati õpetama leninismi, NSVL ajalugu ja konstitutsiooni-(ehk ajale omaseid asju), Kunts: riigijuhtide paraadportreed ja NSVL propakandaplakatid. 12. Nimed:  Päts- oli Eesti riigitegelane, elukutselt jurist. Ta oli EV esimene president  Laidoner- vägede ülemjuhataja ja riigitegelane  Tõnisson- Eesti riigitegelane, poliitik ja õigusteadlane, korduvalt Eesti Vabariigi riigivanem  Pitka- oli Eesti Vabariigi Merejõudude juhataja, kontradmiral, Eesti Vabadussõjas Eesti sõjaväe organiseerimisel üks kesksemaid tegelasi.

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Eesti Teises maailmasõjas - iseseisvuse kaotamine

Maksimaalne maa suurus eraisikule oli 30 ha. · Natsionaliseeriti pangad, tööstus-, kaubandus-, transpordiettevõtted, hotellid, apteegid, haiglad, suured eramud · kroon asendati rublaga Kultuuris: · koolides hakati õpetama marksismi-leninismi ning Nõukogude Liidu ajalugu ja konstitutsiooni · teatrites, kinodes ja kontsertidel hakati esitama nõukogude autorite loomingut · ,,kunstiliikideks" kujunesid riigijuhtide paraadportreed ja Nõukogude võimu ülistavad propagandaplakatid · kehtestati ülirange tsensuur · algas kultuuriväärtuste hävitamine ­ purustati mälestussambaid, põletati raamatuid, suleti enamik ajalehti ja ajakirju, keelustati seltsitegevus 10. Repressioonid 1940.-1941.a. Repressioonid kulmineerusid 14.06.1941 küüditamiseks kõigis kolmes Balti riigis. 1940. a juunipöörde käigus ametisse kinnitatud valitsus lubas rahvale kirjalikult ja

Ajalugu → Ajalugu
107 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Eesti II maailmasõja ajal

Natsionaliseeriti haiglad, toitlusasutused, kirjastused, trükikojad, suuremad elumajad. Majandus käis ruttu alla, suurenes vihavaen okupantide vastu. Toimus järsk hinnatõus, kroonid asendati rubladega, tekkis kauba defitsiit. Koolides hakati õpetama marksismi-leninismi, NSVL-i ajalugu ja konstitutsiooni. Teatrites, kinodes, kontsertidel hakati esitama Nõukogude autorite loomingut. Peamisteks ,,kunstiliikideks" kujunesid riigijuhtide paraadportreed. Veel nõukogude võimu ülistavad propagandaplakatid. Kehtestati ülirange tsensuur. Algas kultuuriväärtuste hävitamine. Purustati mälestussambaid, põletati raamatuid, suleti enamik ajalehti, keelustati seltsitegevus. Järjest tugevnesid repressioonid, mida viis ellu Siseasjade Rahvakomissariaat (SARK). Kuni 1940. aasta lõpuni kauds teadmatusse üle 1000 inimese, peamiselt endine poliitiline eliit. Venemaale küüditati koos perega Päts ja Laidoner. 1941. aastal laienes arreteerimine. 14

Ajalugu → Ajalugu
85 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Eesti ajalugu 1939-1941

ajakirjandusväljaandeid; väheste lubatud ajalehtede-ajakirjade tiraazid kasvasid enneolematult. Massitiraazides ilmusid ka nõukogulikud õpikud, tõlked nõukogude ilukirjandusest ja ühiskondlik-poliitiline kirjandu, eeskätt ,,ÜK(b)P ajaloo lühikursus". Kujutava kunsti ette seati ülesanne ,,vabaneda manduva Euroopa dekadentliku kunsti mõjustustest" ning ülistada nõukogude võimu. Peamisteks ,,kunstiliikideks" kujunesid propagandistlikud plakatid ja riigijuhtide paraadportreed. Teatrites, kinodes ja kontsertidel asendati senine repertuaar nõukoguliku loominguga, lubades eesti ja välisautorite teoseis esiada vaid piiratud ulatuses. Algas varasemate kultuuriväärtuste valikuline hävitamine: purustati mälestussambaid, keelati osa raamatuid, suleti isetegevuslikud seltsid ja ühingud, ebasoosingusse sattunud loovisiksused kas vaikiti maha või arreteeriti ja küüditati. Repressioonid. Esimesed arreteerimised said teoks juba 17. juunil, kuid tõelise hoo

Ajalugu → Ajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Minu (maalitud) kunstiajalugu

Pilt on küll täis maalitud detaile, kuid tähelepanu koondub ikkagi Augustinusele, kes oma suurte langevate rõivastega oleks kui kolmnurk, millele toetub kogu ülejäänud maal. 3. BAROKK Barokki iseloomustab liikuvus, rahutus, tunnete rõhutamine ja teatraalsed efektid. Barokkmaalidel kujutatakse enamasti hoogsaid pingelisi stseene, inimesed on jäädvustatud keset liikumist. Valdav on ajalooline temaatika, allegoorilised, religioossed ja mütoloogilised teemad ning paraadportreed. Kunstnikud hakkasid uusi teemasid otsima oma lugemiskogemustest tulenevalt, minnes ajas üha rohkem tagasi. Hästi palju kasutati metafoore ja sümboleid. Barokki iseloomustavad suurejoonelisus, vaba kujutlusvõime, liikuvus, ornamentide küllus. Dekoratiivne ja monumentaalne kompositsioon järgib keerlevat spiraali või tõusvat diagonaali. Esineb palju heleda ja tumeda kontraste. Suurt tähelepanu pööratakse erinevate materjalide loomutruule edasiandmisele

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Eesti ajalugu

Täidesaatvat võimu teostas Rahvakomissaride Nõukogu, kuhu kuulus 13 rahvakomissari. Viidi läbi natsionaliseerimine. Majandus allutusi tsentraliseeritud juhtimisele. Algas tööstuse forsseeritud arendamine. Agraarreformi käigus loodi riiklik maafond Hakati läbi viima nõukogulikku kultuurirevolutsiooni. Kooliprogrammi lülitati Marsis-leninism, NSV Liidu ajalugu ja konstitutsioon ning vene keel. Peamisteks ,,kunstiliikideks" kujunesid propagandistlikud plakatid ja riigijuhtide paraadportreed. Algas varasemate kultuuriväärtuste valikuline hävitamine. Represseeriti endine poliitiline juhtkond, kõrgemad sõjaväelased ja politseinikud, majandusmehed ja mitmed tippintelligentsi esindajad. 14. juuni 1941 massiküüditamine Saksa okupatsioon 20-28. augustini toimunud lahingutes alistus sakslastele Tallinn. Eestist moodustati Ida-alade ministeeriumile allutatud kindralkomissariaat. Selle kõrvale loodi eestlastest koosnev Eesti Omavalitsus Algas tööstuse ülesehitamine

Ajalugu → Ajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Eesti ajalugu

Teiseks sekretäriks Nikolai Karotamm. Seaduste asendamine NFSV seadustega. Majanduses ümberkorraldused: 1) natsionaliseerimine 2) majandus allutati tsentraliseeritud juhtimisele, käsumajandus 3) tööstuse eelisarendamine 4) agraarreform ­ riiklik maafond 5) suurmajandid, sovhoosid 6) rahareform novembris ­ rubla. Defitsiit. Nõukogulik kultuurirevolutsioon: uued õppeained, vene keel, tsensuur, kunstiliigiks propagandistlikud plakatid, riigijuhtide paraadportreed, nõukogulik looming. Repressiooni. Kuni 1940. lõpuni kadus riigi poliitiline juhtkond jms. 1942. arreteerimine laienes. 1941. 14. juunil massiküüditamine, 10 000 inimest. Sõda. Nõukogude võimuorganid moodustasid ,,põletatud maa taktika" elluviimiseks hävituspataljone, mis purustasid taandumisel hooneid. Hävituspataljonide vastas olid metsavennad. 1941. suvel loodeti iseseisvuse taastamisele, kuid sakslased nii ei arvanud pärast okupatsiooni sooritamist

Ajalugu → Ajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
33
docx

11. klassi ajaloo üleminekueksam

ö ühiskonna juhtivaks ja suunavaks jõuks, millest sai ainus legaalne poliitiline organisatsioon. · Ümberkorraldused majanduses algasid riigistamisega. Natsionaliseeriti pangad, tööstus-, kaubandus- ja transpordiettevõtted jne. Kogu maa riigi omand. · Kultuurirevolutsiooni raames hakati koolides õpetama marksismi-leninismi ning Nõukogude Liidu ajalugu ja konstitutsiooni. Teatrites, kinodes ja kontserditel nõukogude autorite looming. · Riigijuhtide paraadportreed ja propagandaplakatid. · Ülirange tsensuur. · Kultuuriväärtuste hävitamine: purustati mälestussambaid, põletati raamatuid, suleti enamik ajalehti ja ajakirju, keelustati seltsitegevus · Repressioonid. 1941.aasta 14.juuni massiküüditamine, mis toimus korraga kõigis kolmes Balti riigis. Suvesõda · Piirilahingud. · Saksa väejuhatuse tähelepanu Tallinnale, mis oli muudetud Balti sõjalaevastiku peabaasiks.

Ajalugu → Ajalugu
59 allalaadimist
thumbnail
62
txt

Kunst raekojas

Adriaen Thomasz Key oli flaami renessansiaja juhtiva portreemaalija Willem Key kauge sugulane ja �pilane. Eriti tema 1570ndate aastate t��d on silmapaistvalt sarnased �petaja omadega. Olgugi et Key tegi mitmele Antwerpeni kirikule altari- maale, sealhulgas ka frantsiskaani kiriku peaaltarile, imetletakse teda eelk�ige kui v�imekat ja t�etruud portretisti. P�rast Antwerpeni h�vitamist hispaanlaste poolt 1576. aastal j�i kalvinistist Key siiski oma kodulinna, kuigi paljud protestandid p�genesid p�hja poole. Juba eluajal pidi Key olema v�ga austatud kunstnik, kuna ta maalis mitmeid portreesid Oranje prints Williamist, Madalmaade iseseisvusv�itluse juhist Hispaania v�imu ajal. Key hilisemad portreed, mis kujutavad peamiselt Antwerpeni kodanikke, panevad suuremat r�hku poseeri- jate staatusele, olles ilmselt m�jutatud Antonis Morist. Tema chiaroscuro-puul�iked viitavad Flaami itaaliap�rase kunstniku Frans Florise eeskujule. Adriaen Thomasz ...

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
2 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun