Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"mängimine" - 690 õppematerjali

mängimine on talle põgenemisteeks probleemide eest või düüsfoorilisest meeleolust • On korduvalt ebaõnnestunud katsetes kontrollida, lõpetada või vähendada mängimist
thumbnail
13
pptx

Töötamine ja mängimine kui elamistoiming

Töötamine ja mängimine Alissa Filippova Tallinna Tervishoiu Kõrgkool F 1 Tallinn, 2013 Töötamine ja mängimine  Inimene veedab ühe kolmandiku oma elust  magades;  ärkvelolekuajast kasutatakse põhiosa  <> ning ülejäänud aeg on  <>;  töö ja mäng täiendavad teineteist. Sõna töötamine...  ... kasutatakse igapäevase põhitegevuse  kirjeldamiseks;  vältimatu töö – mõeldakse negatiivselt;  töö ei anna üksnes sissetulekut;  töötamise põhipõhjusteks igavuse vältimine ja aja  mõtestatud kasutamine. Mängimise termini abil...  ... kirjeldatakse inimese  <> tegevust;  “mängimine” hõlmab paljusid teise sõnu…  ... eesmärkideks on nauding ja ajaviide. Elukaar: seos töötamise ja mängimise  elamistoiminguga  Elu jooksul iga elamistoimingu sooritamise viis  muutub.   Lapsepõlv ja noorukiiga: o mängimine on primaarne; o algab spon...

Ühiskond → Ühiskond
28 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Referaat teemal TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMING

teenida. Siiski võivad ka nemad- samuti koolilapsed, üliõpilased, väikeste lastega kodus olevad emad, koduperenaised, vabatahtlike inimühenduste liikmed ja pensionärid- kirjeldada oma paljusid igapäevaseid tegevusi tööna. Seega, kuigi töö olemuse käsitlus on fokuseeritud tööle kui tasustatud tegevusele, ei tohi unustada ka selle mõiste laiemat definitsiooni. (Roper, Logan, & Tierney, 1999, lk 294) Mängimine Mängimise termini abil kirjeldatakse inimese ,,mittetöist" tegevust. Mängimine on mahukas mõiste, mis hõlmab paljusi teisi sõnu nagu näiteks vaba aeg, lõdvestumine, taastumine, harrastused, füüsilised harjutused, sport, puhkus. 3 Viimastel aastatel on seoses tööpuuduse kasvuga hakatud inimesi varem pensionile suunama ning töötundide arvu on vähendatud, seega on kasvanud ka huvi vaba aja kasutamise vastu. Kõigi mängimisvormidega tegelemise esmasteks

Meditsiin → Õendus
48 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

TÖÖTAMINE JA MÄNGIMINE

TÖÖTAMINE JA MÄNGIMINE Jelizaveta Kalinina Õ14-2 TÖÖTAMINE Igapäevane põhitegevus Raha teenimine Sõltumatus Enesekindlus MÄNGIMINE Mittetööline tegevus Vaba aeg Lõdvestumine Taastumine Hobid LAPSEPÕLV JA NOORUKIIGA Väikelapseeas: Mängimine on arendamise protsess Suhtlemine ja kogemus Puhkus Koolilapseeas: Õppimine on töö Nauding TÄISKASVANU- JA PENSIONIIGA Elukutsevalik Sportimine Vanuritele: Palju vaba aega Erinevad kursusid Vaba aja veetmine oma perekonnaga BIOLOOGILISED TEGURID Füüsiline vormisolek Kehaehitus Füüsilised puuded Sugu PSÜHHOLOOGILISED TEGURID Intelligentsi tase Temperament Isiklikud omadused Enesedistsipliin Stress Suhtlemine kolleegidega

Varia → Kategoriseerimata
41 allalaadimist
thumbnail
2
docx

3. PÕHJUS, MIKS MÄNGITAKSE ARVUTIMÄNGE.

Lisada sellele kerge millegi saavutamise tunne mängumaailmas ja ongi olemas potentsiaalne mõnuaine, mis paneb mängureid tundma tähtsate ja edukatena, samaaegselt pakkudes lõbu. Teiseks põhjuseks on see, et me oleme meediast sõltuv ühiskond. Kui võrrelda paaritunnist ajaviitmist teleka ees ja arvutimängude mängimist siis mõistlikum on mängida arvutiga. Teleka ees istumine on passiivne tegevus samal ajal kui arvutimängude mängimine on interaktiivne tegevus. Arvutimängus tuleb teha ise otsuseid ning selles on ka rohkem füüsilist tegevust (kuigi tavaliselt piiratud ainult kätega, kui mitte arvestada uuemaid konsoole nagu Wii ja xbox kinect). Seega võib öelda, et arvutimängude mängimine on kindlasti kasulikum kui telekast filmide või saadete vaatamine. Isegi vaatades, kuidas teine inimene mängib, on see asjalikum tegevus kui teleka vaatamine, sest kaaslasele, kes parajasti tegeleb

Kategooriata → Uurimistöö
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

KÜSIMUSTIKU ANALÜÜS

Rally" ja "Super Mario". Küsimusele, mida mängite praegu kordus tüdrukute poolt vastus, et ei mängigi, kuid poiste populaarseim vastus oli "NBA 2K12" ja "Age of Empires 2". Meeldejäävaimateks mängudeks on nimetatud "Grand Theft Auto"-t ja "Super Mario". Ei olda kursis sellega, mis mängud on pannud arvutimängude valmistamise õitsele, vaid 2 noort on pakkunud "Doom"-i, mis on tõesti üks mängudest, mis pani arvutimängude turu õitsele. Õppeedukust pole arvutimängude mängimine mõjutanud kellgi, aga neli õpilast tõi välja selle, et mängimine on parandanud inglise keele oskust. Arvutimängudes peetakse kõige olulisemaks süzeed ja actionit, millele järgnevad graafika ja heli ning viimasena mõistatused. Sadade arvutimängude läbimängimist peetakse nii ajaraiskamiseks, kui ka arenguvõimaluseks, kuid pigem siiski ajaraiskamiseks, kuna ainult kolmandik vastanudest peab seda arendavaks tegevuseks ja ülejäänud ajaraiskamiseks. 76% vastanudest usub, et

Kategooriata → Uurimistöö
52 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Töötamise ja mängimise elamistoiming

võime mõista selliseid sõnu nagu näiteks: vaba aeg, lõdvestumine, taastumine, harrastused, füüsilised tegevused, sport, puhkus. Elukaar ja selle seos töötamise ja mängimise elamistoiminguga. Lähtudes elukaare mudelist, siis see aitab meil meeles pidada seda, et meie elu jooksul muutub iga elamistoimingu sooritamise viis ning toimuvad muutused ka töötamise ja mängimise toimingute omavahelises tasakaalus. · Lapsepõlv ja noorukiiga. Väikelapse ja nooremas lapseeas on mängimine primaarne, lapse jaoks on mängimine universaalne tegevus, millest laps loobub ainult siis kui põeb rasket haigust. Lapse jaoks on mängimise juures oluliseks mänguasjade, mänguruumi, mänguaja ja mängukaaslaste olemasolu. Mänguasjad on mängimise tööriistadeks, mis peavad olema lõbusad- pakkuma lapsele väljakutset, võimaldama õppida, avastada, aitavad leida tasakaalu esemete visuaalse manipuleerimise ja intellektuaalse tegevuse vahel. Tänapäeval tunnustatakse üldiselt

Meditsiin → Õenduse alused
194 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

RÜTMITAJU ARENDAMISE VAJALIKKUSEST EELKOOLIEAS

korrastatud järgnevus. Rütmi eeltingimuseks on aktsentide olemasolu), on nad valmis grupitööks, mis on esmaseks eelduseks ühisele musitseerimisele. 2 Meetrumi õpetamise võimalusi: meetrumit käia; meetrumit plaksutada; meetrumit vaheldumisi plaksutada, patsutada; pallimängud ­ käest kätte andmine meetrumis jmt. Rütmi õpetamise võimalusi: rütmiline liikumine; kehapillil mängimine (plaksutamine, patsutamine, nipsutamine, trampimine); rütmipillidel mängimine; plaatpillidel mängimine jmt. Hea rütmitunde oluliseks eelduseks on oskus esmalt tunda rütmipikkusi oma kehas ja seejärel noodipildis. Vajalikku tundlikkust erinevate rütmifiguuride, taktimõõtude, tempode ja dünaamika suhtes saab tekitada ja arendada erinevate kehatunnetus- ja liikumismängude kaudu. Inimese kehast ja hingamisest tulenev rütmitunne ei arene lihtsalt mehaanilise rütmisilpide

Pedagoogika → Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Uurimustöö üsimustik

(nimeta 1-5 mängu) * 6. Mis mänge te olete mänginud, mis on olnud eriti meeldejäävad?(1-5) * 7. Mis arvutimäng pani teie arvates arvutimängude valmistamise ja tootmise tõsiselt õitsele ? * 8. Kuidas on mõjutanud arvutimängude mängimine teie õppeedukust ? 9. Kas eelistate mängida mitmikmänge (multiplayer) või üksikmänge(single player), kus areneb mängu lugu või kus saab omale ka karjääri teha? 10. Mida pead arvutimängude juures kõige tähtsamaks ? * · a) Storyt (kuidas mängu lugu areneb algusest lõpuni) · b)Actionit ( mida ssuurem ja parem relvade ja nippide valik kellegi vigastamiseks seda parem

Kategooriata → Uurimistöö
24 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Saalihoki ülevaade

Mängu alustatakse saali keskpunktist. Samuti tehakse ka peale värava saavutamist. Lahtilööki sooritavad mängijad on vastakuti , kummalgi jalad ühel joonel ja kepid kummalgi pool palli. Mängida võib peale vilet. Jalaga võib palli suunata enda, mitte kaasmängija kepile. Palli puudutamine jalaga üle ühe korra on keelatud. Kui võistkond mängib vähemuses ja tema vastu saavutatakse värav, lõpeb vähemuses mängimist põhjustanud 2 minutiline karistus. Tahtlik käe või peaga mängimine on keelatud. Kepiga ega ka muud moodi ei tohi vastasmängija mängimist takistada. Palliga ei või selg ees vastase poole liikuda. Mängija ei tohi tõsta mängukeppi põlvest kõrgemale. Palli ei tohi mängida põlvetasemest kõrgemalt ei kepi, jalaga ega hüpates. Samuti ei tohi väljakumängija ilma kepita mängida. Vabalööki ja/või 2 minutilist karistust põhjustavad vead on - vastasmängija kepi tõstmine või surumine* - "kõrge" kepiga mängimine

Sport → Kehaline kasvatus
27 allalaadimist
thumbnail
7
docx

TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMING TÄISKASVANUTEL

........4 3. SÕLTUVUS/SÕLTUMATUS TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMINGUS TÄISKASVANUTEL.................................................5 ARUTELU............................................................................................6 SISSEJUHATUS Käesoleva referaadi eesmärk on anda ülevaade täiskasvanute töötamise ja mängimise elamistoimingust. Inimese elu koosneb kolmest põhilistest aspektidest: magamine, 2 töötamine ja mängimine. Magamine on üks kõige olulisematest elamistoimungust ja seetõttu enamus inimesi veedab üht osa kolmadest - magades. Kõik muu aeg inimene veedab kas mängides või töötamises, seetõttu valitud teema on väga aktuaalne. Roperi raamatu põhjal võib põhjalikult vaadata selle elamistoimingutest. Mängimine täiskasvanutel ei tähenda otsaselt minge lõbustavaid mängu. Mängimise elamistoiming näitab elu, kus õpilased veedavad aega meelelahutades. Vaid hoopis

Muu → Uurimismeetodid
28 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Arvutimängude populaarsus, uurimistöö

kümne aasta jooksul mitu uut mängu. Populaarseimaks neist osutus Pac-man, mida müüdi 7000 000 eksemplari. 1984. aastal hakkas arvutimängude turg konsoolide käest võimu haarama. Arvutimängud pakkusid inimestele võrdset võimalust mängimiseks. Arvutite kasutamine oli sama lihtne nagu konsoolidegi. 1984. aastal toodi avalikkuse ette arvutimäng Commodore 64, mida saatis edu tänu tugevale kampaaniale. Oma aja kohta oli mängul edasiarenenud graafika ning heli. Võrgus mängimine sai inimeste arvates alguse 1993. aastal, kui loodi internet, mis andis tugeva tõuke võrgus mängimisele. Vaatamata sellele algas tegelikult võrgus mängime 1 http://en.wikipedia.org/wiki/Spacewar! juba 1969. aastal. Esimene online game ehk võrgumäng oli ,,Spacewar", mis küll esialgu oli üksikmängija mäng, kuid hiljem programmeeriti see ümber. 1972. aastaks oli võrgusüsteem juba võimeline hostima (host - ühes serveris mängijatele ettenähtud arv) 1000 mängijat.

Informaatika → Arvutiõpetus
81 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Videostandardid

Tagasikerija pooldajad väidsid, et tagasikerimise funktsioon VHS mängijal mõjutab taasesituse kvaliteeti . Paljud odavad videomakid jätaksid lindi video pea ümber samal ajal kui tagasikerimine või edasikerimine toimuks, nii et tagasikerijad päästaksid linti. Tagasikerija keriks linti sujuvalt ja seda ka harilikult kiiremini kui tagasikerimise funktsioon VHS mängijal. Kuid mõned tagasikerijad tegid sageli järske pidurdusi, mis aeg-ajalt kahjustasid linti. SP on standarne mängimine, LP on aeglane mängimine, EP/SLP on pikendatud aeglane mängimine. DVD DVD on tavalist CD-d meenutav optiline andmekandja, mis on võimeline salvestama rohkem andmeid kui tavaline CD, kuna ta kasutab lühema lainepikkusega laserit. Tähekombinatsiooni "DVD" tõlgendati algul lühendina inglise keele sõnadest digital video disc, sest algul kasutati seda videokassettide asendajana. Hiljem hakati DVD-d kasutama ka suvaliste andmete talletamiseks ja "DVD" tõlgenduseks sai digital versatile disc

Informaatika → Arvutite lisaseadmed
17 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Demagoogia

Retoorika võib sisaldada demagoogiat, kuid retoorika abil püütakse eeskätt sõnumit ilmekalt, arusaadavalt ja mõjusalt esitada. Tahtmatu demagoogia võib tuleneda kas sellest, et kõneleja on ise demagoogia ohver, või siis tema emotsionaalsest kontrollimatusest, puudulikest teadmistest ja nõrgast loogikast. Tahtlik demagoogia võib neid kolme teeselda. Demagoogiavõtted jagunevad järgmistesse gruppidesse: · Puuduliku loogika peale mängimine · Puudulike teadmiste peale mängimine · Emotsionaalsete reaktsioonide peale mängimine Demagoogiavõtteid Järgmiste võtete puhul oodatakse emotsionaalset reaktsiooni tingimusteta nõustumise kujul: Argumentum ad hominem (inimesest lähtuv argument): viitamine inimese isiklikele omadustele. Teine variant: viidatakse autoriteetsele isikule või tekstidele, kelle/mille arvamuses ei tohi kahelda.

Eesti keel → Eesti keel
39 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Praktika aruanne - noortekeskus

asuvad noorsootöötajate kabinetis, kust noored saavad need kätte. Playstationi mängupulte ei pea selles keskuses eraldi küsima, vaid need on mängimiseks mõeldud nurgas. 6) Kas materjalid, vahendid ja olemasolevad asjad on eakohased? Arvan, et vahendid on eakohased, sest noortekeskuses leidub tegevust igas vanuses noorele. 7) Millised võimalused on noorel ühistegevusteks ja individuaalseks tegevuseks, loetlege. Võimalused individuaalseteks tegevusteks: · Playstationi mängimine · Joonistamine · Arvuti kasutamine · Muusikaga tegelemine · Plakatite valmistamine · FototöötlusPlaystationi Võimalused ühistegevusteks: · Video tegemine · Fotode tegemine · Plakatite valmistamine · Lauamängud · Kaardimängud · Playstationi mängimine · Lauajalgpall mängimine · Piljardi mängimine 8) Kuidas kasutatakse kasutuses olevaid erinevaid ruume? Järve noortekeskus on 2-korruseline

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
118 allalaadimist
thumbnail
2
doc

1.semestri 3.KT

1.rühm Sotsioloogia on sotsiaalteadus, mis uurib sotsiaalsete gruppide, inimese ja ühiskonna vahelisi seoseid. Hüpotees on teaduslik oletus, mille tõesus ei ole kindlaks tehtud. Aristoteles ja sotsioloogia. A on öelnud inimest objektiivselt uurida ei saa, sest inimtegevus on subjektiivne. Subjekti ideed ja sihid määravad ta tegevuse. Kvalitatiivne meetod. Flechen-skaala on... Demagoogiavõtted jagunevad järgmistesse gruppidesse: · Puudliku loogika peale mängimine ­ arusaamatuse mängimine, keelamine, möödarääkimine · Puudulike teadmiste peale mängimine ­ valetamine, unustamine · Emotsionaalsete reaktsioonide peale mängimine­isikliku hinnangu saavutamine (hirmutamine) Ühiskond vajab sotsioloogiat, sest... Sotsioloogia klassikud on... Kvalitatiivne uurimus algab... Hermeneutika on tekstide tõlgendamise õpetus. Paarivõrdlusmeetod sobib ankeedi puhul. Kvantitatiivne meetod.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
101 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pokkeri koolitus 4. osa

Hei, eelmine kord vaatasime milliste kaartidega mitte mängida. Kursuse teises osas vaatame milliste kaartidega siis mängu minna. Põhiline viga mida pokkerimängijad teevad on mängida liiga palju algkäsi. Võid küll nõrga käega saada lauakaartidele pihta, kuid pikemas perspektiivis kaotad sedaviisi talitades kindlasti. Kaartide valikul millega mängida arvesta kolme punkti: 1. Positsiooni millel oled 2. Mängi tugevaid algkäsi 3. Kui mängid siis mängi agresiivselt 1. POSITSIOON On väga oluline teada millisel positsioonil Sa oled, sest sellest sõltub milliseid algkäsi mängida. Mida varasem positsioon seda tugevam peab su käsi olema. Et positsiooni arvestada peame teadma millest alates me seda teeme. Kuna mängus liigub diileri zetoon ja temast järgnevad väike- ja suur pimepanus kellaosuti suunas iga mänguvooruga ühe koha võrra edasi, arvestame positsiooni alates suurest pimepanusest. Selle järgi paneme paika: Positsioonid: 1. Mängija kes tegu...

Kategooriata →
17 allalaadimist
thumbnail
5
xls

Laagri plaan

laagri ja selle ümbrusega, õhtuks valmis. lipu heiskamine. 13:00 Lõunasöök Lõunasöök Lõunasöök 13:30 Siesta Siesta Siesta 15:00 Gruppide moodustamine ja Joonistamine, Aliase mängimine ja vabateemaliste asjade hõõrumistehnika, pantomiimid valmistamine, looduslikust klaasimaal. materjalist. 16:30 Eesti kaardi tegemine Stiiliõhtuks valmistumine, köiest ja laste Ravimtaimede korjamine

Muusika → Muusikaajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Uurimistöö "ARVUTIMÄNGUDE MÄNGIMISE MÕJU ÕPILASTELE" kaitsekõne.

seda korduvalt uuesti proovima, kuni ta selle läbib. Arvutimängude negatiivsed mõjud. · Agressiivsus, inimesed, kes mängivad vägivaldseid arvutimänge on tõenäoliselt agressiivsemate mõtete, tunnete ja käitumisnormid on neil teistsugused. · Liigne ajakulu, kui mängida liigselt palju arvutimänge siis võib juhtuda,et ei jää aega muude tegevuste jaoks angu kodutööd, sportimine või sõpradega suhtlemine. · Halb mõju tervisele, liigne mängimine võib tekitada rasvumist, luustiku korrapäratust või närvide kokkusurutust. · Akadeemilised tulemused, liigne ajakulutamine arvutimängude mängimise peale nõrgendab tulemusi õppeedukusel kuna ei jää piisavalt aega õpingute peale. Faktorid mis teevad hea arvutimängu. · Eesmärgid, mängurile peab ette antud olema eesmärgid, mida ta peab mängus täitma, ning peale igat ülesannet tunneb mängur, et ta on õppind midagi uut.

Kategooriata → Uurimistöö
46 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Majandusringlus

Viia läbi majandusringluse lauamängu tegemine ja tehtud tööde seast parimate valimine ning abistada algklassidega või juhtkonnaga mängimise kordineerimist. Õpilaste eesmärk: Õppida tundma majandusringlust, õppida lauamängu koostamise abil iseseisvalt majandust ning läbi õpetamise omandada esinemiseks vajalikke oskusi. Etapid: Esimene tund: Majandusringluse teooria. Lisatund majandusringluse teooria paremaks mõistmiseks Teine tund: Majandusringluse lauamängu mängimine oma klassis Kolmas tund: Parimate majandusringluse lauamängude valimine Neljas tund: Algklasside või juhtkonnga mängimise ettevalmistamine Viies tund: Algklasside või juhtkonnaga mängimine Esimene tund: Majandusringluse teooria Algmaterjalina võib õpetaja kasutada teemat “Majandusringlus” Junior Achivementi majandusõpikust. Soovitus õpetajale majandusringluse skeemi õpetamiseks ja õpilaste kaasamiseks: skeemi valmistamisel saab

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mänguoskused

meelepärast tegevust mäng ­ täidab kasvatuslikku funktsiooni, mille abil saab lahendada kõlbelise, sotsiaalse, vaimse, füüsilise ja esteetilise kasvatuse ülesandeid Lapse mäng ei kujune iseenesest, selleks on vaja täiskasvanu poolt tulenevaid suunamisi. Täiskasvanust sõltub kas ja kuidas laps mängib. Mängu võib juhendada otseselt ja kaudselt. Otsene juhendamine ­ suuline juhendamine, näidismäng, kaasa mängimine. Kaasa mängimine on vajalik eriti, siis kui laste koosmäng ei hakka sujuma. Kaasa mängimisel näitab õpetaja erinevaid rolle ja nende rollide juurde kuuluvaid tegevusi, vahendeid. Kaudne juhendamine ­ aja, ruumi ja vahendite piisavuse tagamine, laste tegevuskeskkonna kujundamine ja mängurühmade moodustamine. Õppe- ja kasvatustöö planeerimisel ja läbiviimisel kasutatakse erinevaid mänguliike: õppemängud, liikumismängud, rolli- lavastus- ja loovmängud, lauamängud, ehitusmängud,

Pedagoogika → Lapse areng
33 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Võrkpall

Väljakul võib korraga olla kummastki võistkonnast 6 mängijat. Mängijad Korraga on väljakul 12 mängijat, mõlemal pool 6, kes asuvad kindlates väljakualades ehk tsoonides. Asukoha järgi jaotatakse mängijad eesliini mängijateks ja tagaliini mängijateks. Ees keskel oleva mängija ülesanne on palli tõstmine ehk ründesööt, eesliini külgedel olevate mängijate ülesanne on palli üle võrgu mängimine ehk rünnak. Funktsiooni järgi jaotatakse mängijad: sidemängijad ehk tõstjad, kelle ülesanne on teise palli mängimine ehk tõstmine; ründemängijad ehk lööjad, kelle ülesanne on rünnakuga palli üle võrg mängimine ehk ründelöökide sooritamine; kaitsemängija ehk libero, kelle ülesandeks on pallingu vastuvõtt ja kaitsemäng. 1 Mänguväljak

Sport → Sport
4 allalaadimist
thumbnail
27
doc

HASARTMÄNGUD JA NENDE LEVIK NOORTE SEAS

............................................7 3. Patoloogiline mängusõltuvus............................................................................................................9 3.1 Mängurluse põhjused.................................................................................................................9 3.2 Probleemsed hasartmängimise vormid....................................................................................11 3.3 Mitteprobleemne hasartmängude mängimine..........................................................................12 4. KÜSITLUSE ANALÜÜS..............................................................................................................13 4.1 Üldine statistika ......................................................................................................................13 4.2 Küsitluse tulemused................................................................................................................

Ühiskond → Ühiskond
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas Toomas Nipernaadi oli positiivne või negatiivne kangelane?

keegi teine. Mulle jäi mulje, nagu armastaks ta kõiki naisi, keda ta kohtab, kuid tegelikult tuli välja, et ta ei hoolinudki neist naistest, ta lihtsalt mängis nendega, manipuleeris, äratas lootusi ja kui ta oli lõpuks saavutanud seda, mida tahab, lahkus ta igaveseks nende elust, andes alguses naistele lootusi, kuid hiljem purustas ta nende südameid. Olen uskumusel, et haavata saanud süda ei taastu kunagi, seetõttu oli naistega mängimine Toomas Nipernaadist väga vale tegu. Rändurlik eluviis on omane inimestele, kellel puudub püsivus ning vajadus end jäädavalt kellegi või millegagi siduda - võtta elult kõik, mida võtta annab ja seda kõike süüdimatult. Palju ringi liikudes, nagu seda tegi ka Nipernaadi, kohtub paljude erinevate inimestega, ilmselt neid nähes esimest ja viimast korda elus. Selle teadmisega elades, võivad nad teha ja rääkida kõike, mida vaid hing ihaldab. Inimesed on loomult naiivsed,

Eesti keel → Eesti keel
62 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Operatsioonisüsteemid - Lühiessee

loodud programmidest on tasulised. Windowsi operatsioonisüsteemid on vaieldamatult kõige levinumad. Oma paljude võimaluste ja väga levinud programmide poolest on ta kasutajatele enimtuntud. Windowsi jaoks on olemas väga palju programme ja rakendusi ning enamus nendest on kättesaadavad ka tasuta. Windowsi operatsioonisüsteemi eeliseks teiste samalaadsete ees on see, et see toetab ka uuemaid mänge. Kui arvutikasutamise eesmärkide seas on üheks osaks mängimine ja multimeedia, siis on Windows parim valik. Windowsi miinuseks on aga tema kõrge hind, sest operatsioonisüsteemid maksavad üle 100. Teiseks suuremaks miinuseks on viiruste rohkus. Laialdase leviku tõttu on ka viiruste levik suurem just Windowsi puhul. Operatsioonisüsteemi valides tuleb teha esmalt kindlaks oma arvutikasutuseesmärgid. Kui arvutit kasutatakse ainult tekstitööde tegemiseks ja internetis lihtsamate toimingute

Informaatika → Informaatika
12 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Toitumine vol.2

Arvutil (masinal) kirjutamine 2,0 Jalgrattatreening 12,0 Puude saagimine (käsitsi) 6,90 Jalgrattaspordivõistlus 15,20 Käsitsi niitmine 6,60 Kergejõustikutreening 7,85 Kirurgiline operatsioon 1,70 Maadlemine 12,30 Klaveri ja tsello mängimine 2,20 Piljard 2,90 Viiuli mängimine 2,0 Laskesporditreening 5,40 Trompeti mängimine 1,60 Lauatennis 4,50 Käsitsi pesupesemine 3,10 Duss 3,60 Käimine 6 km/tunnis 4,80 Fokstrott 4,50 Käimine 8 km/tunnis 9,3 Valss 3,50

Bioloogia → Bioloogia
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Argipäev vajab muinajutte

,Argipäev vajab muinasjutte Tänapäeva argipäev vajab muinasjutte. Paljud inimesed käivad teatris, kinos, vaatavad kodus filme või mängivad mänge. Neid tegevusi nimetatakse tavaliselt igavuse peletamiseks, kuid tegelikult võib nende tegevuste põhjuseks olla hoopis inimese alateadvuses soov. Olla kangelane või olla staar või mõni muu huvitav tegelane. Paljud inimesed mängivad mänge nii arvutis kui ka konsoolide peal. Mängimine tekitab paljudele võimaluse olla ,,kangelane" olla keegi kes neist päris elus ei pruugi saada. Neil tekkib võimalus samastuda mängu tegelas kujuga. Ja paljudel võib tekkida ka mängimisest sõltvus. Parimad mängud mis toovad hetkel palju kasumeid nende tootjatele on tehtud tõetruult ja reaalseks. Nende mängude teema ja jooksev lugu on kaasa haarav, nagu mõni Agatha Christie raamat. Inimesed ostavad mängu, mängivad ja pärast mitme tunnilist

Eesti keel → Eesti keel
21 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Eelkooliiga

Füüsiline aktiivsus on üks inimese põhiinstinkte,mis on talle oluline kogu elu jooksul. Perioodil jätkub elundkondade täiustumine, lihasmassi kasv, füüsiline areng on suhteliselt kiire. Umbes 2 kg aastas võtab juurde kaalust ja umbes 7 cm aastas kasvab pikkusesse. Eelkooliealisel lapsel kasvavad kõige enam jalad ja arenevad lihased. 5 aastasel lapsel kujuneb välja ühe käe eelistus. Võib juhtuda jargmisi häired nagu tallavõlvi või skolioosi. 1.9 Töötamine ja mängimine Lapseeas on mängimine primaarne; mängimine on lapse jaoks univeraalne tegevus, millest ta loobub ainult raske haiguse ajal. Eesmärgipärase mängimise olulisus füüsiliste , intellektuaalsete, suhtlemise ja sotsiaalsete oskuste arengus. Mängimise jaoks on oluline mänguasjade, mänguruumi, mänguaja ja mängukaaslaste olemasolu. Mängides omandab laps vajalikud oskused ja omadused nagu iseseisvus, loomingulisus, uudishimu ja probleemide lahendamine

Meditsiin → Õendus
63 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Aafrika pillid

AAFRIKLASTE PILLID: KORA MÄNGIJAD KÕRISTI (VALMISTATUD KUIVATATUD DJEMBE (DZEMBE) PÖIDLAKLAVER SUVIKÕRVITSAST) PÖIDLAKLAVERI MÄNGIMINE VAATA JA KUULA PÖIDLAKLAVERI HÄÄLT AADRESSIL: http://www.youtube.com/watch? v=4XD02oMHC5E DJEMBE JA TEISTE TRUMMIDE MÄNGU AGA SIIT: http://www.youtube.com/watch? v=f0bW94_VRZY&feature=related NÜÜD AGA VAATA KORA MÄNGU: http://www.youtube.com/watch?v=yu-liP_e0gc

Muusika → Muusika
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ARVUTIMÄNGUDE POSITIIVSED JA NEGATIIVSED MÕJUD INIMESTELE.

välja ajada. Küsimus seisnes selles, kas õpilane sekkub või ei? Teadlased katsetasid seda eksperimenti 36 õpilase peal. Tuldi järeldusele, et moraalne julgus katsealustel sõltus sellest, kellega või millega nad olid hõivatud viimase kümne minuti jooksul. Kõigest 22% nendest, kes mängisid neutraalset ametimängu arvutis, olid piisavalt julged, et tegutseda. 56% inimestest, kes mängisid sotsiaalseid mänge, astusid tüdruku kaitseks välja. Vägivaldsete arvutimängude mängimine toob välja agressiivseid ja vägivaldsed mõtted. Ehk siis, sotsiaalsed mängud, kus tuleb kedagi aidata, toimetavad edasi mõtteid ja valmisolekut teiste abistamiseks. Uuringu läbiviijad lasid katsealustel kirjutada paberile, mida nad tundsid ja mõtlesid peale sotsiaalse mängu mängimist, millele üks õpilane oli vastanud, et ta oleks tahtnud aidata rohkem inimesi. Ehk siis valmisolek teisi abistada suurenes koos moraalse julgusega. Kahe

Kategooriata → Uurimistöö
48 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Essee Mäng, mängimine..

,,Mäng, mängimine" On üks koht, kus igav ei hakka, on üks koht, kus mängud ei lakka, on üks koht, kus on oma seadus: siin ei õpita jonni teadust, selles majas püsigu headus. Paha tuju jaoks ukse ees taba. Rõõmus meel aga sisse saab vabalt, naer nagu varss tema sabas. On üks koht, kus igav ei hakka. On üks koht, kus mängud ei lakka, ainult voodis ollakse vakka. Siin ei tuntagi üksindust. Siin on sõprus ja siin on lust! Tule, lasteaed ootab sind just! (Ira Lember) Igal lapsel on oma lemmiklelud. Mina mäletan oma lapsepõlvest nukumänge. Mul oli palju nukke, keda vannitasin ja kasisin. Tegin neile soengud pähe ja viisin käruga välja. Tundsin oma mänguasjade üle uhkust. Kui minule meeldisid nukud, siis näiteks Eri Klas on rääkinud, et tema armastas üle kõige puuklotse. Mänge, mida armastada, on palju. Kui laps mängib, jäljendab ta eri olukordi ja emotsioone. Näiteks rollimängudes kujutab laps end elavalt ette kellegi tei...

Pedagoogika → Mäng
27 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Sõltuvuskäitumise erinevad vormid

kitsikusest. Allikas: Psühhiaatria, AS Medicina, 2000, lk.342 Millised on hasartmängude mängimise põhjused? 3 Tallinna Ülikool Sõltuvuskäitumine Hasartmängusõltuvuse 4 faasi (Parktal, 2004) I Faas ­ võitmine (1-3 aastat) Mängurlus saab alguse, kui sotsiaalne tegevus, see tundub lõbus ja normaalne. * juhuslik mängimine, * mõnikord võidetakse suuri rahasummasid * fantaasiad võitudest * võitmatuse tunne, seega panustatakse rohkem, kuna usutakse võitvat veelgi rohkem ning et säilitada põnevust Ei mängita aga alati raha pärast, pigem meeldib mängu elevus, unistus suurest võidust, põgenemine igapäevaelu probleemidest või stressist. II Faas ­ kaotamine. Algavad probleemid. Mängurid tunnevad, et nende

Psühholoogia → Psüholoogia
135 allalaadimist
thumbnail
10
docx

SANATOORIUM TERVIS HINNAPAKKUMINE

kokku: 1185,00 MEELELAHUTUS JA TRANSPORT Tegevus Kirjeldus Kestvus Maksumus Pärnu kammerkoor Koor pidulikule 3 tundi 129.00 vastuvõtule 11.06 Ansambel Hero Esineb 12.06 3 tundi 224.00 õhtusöögil Golfimäng Golfi mängimine 7 tundi 875.00 White Beach Golfiväljakul, 18 rada ( 35,00/inim). 12.06 Transport Transport 6 tundi, (1tunni hind 1650.00 golfiväljakule 275,00) 12.06 Giid Linnaekskursioon 1 tund 25.00 13.06 Tallinna väravad,

Majandus → Konverentsiteenused
60 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

ELUKULG

Elukaar on inimeste elukäik sünnist surmani. Väikelapseiga Lapseiga Noorukiiga Täiskasvanuiga Vanuriiga VÄIKELAPSEIGA Ämmaemanda roll Abitu Esimesed kogemused Kõne omandamine LAPSEIGA Tõsised haigused on haruldased Kooliõde Suhtlemine väljaspool Kogub teadmisi Lubatu, keelatu Autoriteet - õpetaja NOORUKIIGA Puberteet Sõltumatus Füüsiline aktiivsus Konfliktne periood Töö ja mängimine TÄISKASVANUIGA Tööelu Karjäär Perekond Keskea kriis Sõltumatus Istuv eluviis VANURIIGA Sõltumatuse kaotus Magamine Abivahendid Kuulmine ja nägemine pension Aitäh tähelepanu eest!

Varia → Kategoriseerimata
22 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Olles sõltuvuses virtuaal maailmast

,, Alati on sohitegijaid, inimestel see ju veres, et teevad kõik selle nimel, et võit koju tuua, vahet pole kas siis ausalt või petmise teel.'' Internetis on kõigile saadaval palju erinevaid programme millega on võimalik mängus teisi petta ja siis olla ise edukam.Mathiase vanemate arvates pole põhjust muretsemiseks.Kuna iial pole suuri probleeme olnud saab ta ise suurepäraselt hakkama ja iseseisvus teeb ju ainult head ,,Mängimine on mind palju arendanud.'' Küsides kas aastate pikkune mängimine on pigem kasu või kahju toonud vastab Mathias kindakäeliselt ,et kasu.,, CS on arendanud minu suhtlemisvõimet inimestega, arendanud minu võõrkeeli(inglise,vene) jne.'' Kuid ka kaotusi on ka ette tulnud.,,Alles hiljem olen aru saanud , kui loll ma olin olnud, aga ma ei süüdista ennast selles, sest tol hetkel tegin ma just seda, mis minu süda ütles ja hing ihaldas.,, Tal tõsiselt hea meel ,et ta 6a. Tagasi seda mängima hakkas.,,Ilma nende sõpradeta kellega ma

Kirjandus → Kirjandus
42 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Antonio Banderas

Kuulsamaid rolle: “Rütm kisub kaasa” (2006) “Zorro legend” (2005) “Shrek 2” (2004) “Ükskord Mehhikos” (2003) “Väikesed spioonid 3D: Mäng läbi” (2003) “Zorro mask” (1998) “Evita” (1996) “Desperado” (1995) “Intervjuu vampiiriga: vampiiri kroonika” (1994) José Antonio Dominguez Bandera sündis Málagas, Hispaanias. Ta lapsepõlve unistus oli saada jalgpallistaariks, kui ta unistus purunes kui ta murdis 14 aastaselt jalaluu nii tõsiselt, et edasine mängimine enam kõnealla ei tulnud. Enda karjääri näitlejana alustas ta televisioonis ja teatris Madriidis. Esimene film, kus Antonio mängis oli „Laberinto de pasiones“, mis valmis aastal 1982. Kuulsaks sai ta aga 1995. aastal kassahitis „Desperado“ Rasmus Roos

Filmikunst → Film
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mäng

mängu olulisust, seisneb minu roll lastele eakohase ja vajadustelevastava mängu pakkumises...Suunates last ja võttes osa kodumängust, ehitusmängust, juuksurimängust jne. Suunan lapsi, kui nad ei tea, kuidas lauda katta. Abistan neid nukude riidesse panemisega. Aitan lastel nukunurga korras hoida. Õpetan lapsi enda järgi koristama ja hoolitema puhtuse eest. (näitena oled toonud ainult rollimängu suunamise, laienda näidete rolli ja too näited kokkuvõtlikumalt) Minule annab mängimine võimaluse pöörduda tagasi lapsepõlve ja mängida läbi nüüd kaasaegsemaid mänge. Tuletades meelde enda emotsioone lapsepõlves ja nähes nüüd (kordus) enda ümber lõbusaid naerusuid, kes on samas ka tõsised mängijad, positiivsetes emotsioonides. Planeerides lapsele erinevaid tegevusi temale vajalikuks arenguks põimin nad mänguga- lõimumine. See ei ole lõimumise tähendus

Pedagoogika → Mäng
55 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Referaat islami kultuuriruumi kuuluvast keelpillist rabab ( rababah )

Selle instrumendi valisin just sellepärast, et olles käinud mitmeid kordi Egiptuses, olen selle pilli nö. turisti variandiga kokku puutunud ning selle nii omale kui ka tuttavatele suveniiriks kaasa toonud. Lähemalt tutvustangi seda nö. turistidele mõeldud pilli, mis on mul ka endal olemas ning mida on mul olnud võimalus ka ise „mängida“ ning kuulata. „Mängida“ on jutumärkides sellepärast, et kuna ma ise ei oska mängida ühtegi keelpilli, siis minu puhul oli see mängimine võrreldav nö. klimberdamisega. Kuigi olen andnud selle pilli kätte ka isikule, kes on väga hea viiuldaja, ega temalgi see mängimine nii õnnestunud nagu Egiptuses tänaval kohatud vanapapidel. Illustreerimaks minu poolt kirjeldatavat, lisan töösse ka pildi sellest, milline näeb välja üks tänapäeval Egiptuses kasutusel olev rabab. (http://choukran.egypte.pagesperso-orange.fr/images/souvenir/souv%20rbaba.JPG)

Muusika → Muusika
2 allalaadimist
thumbnail
4
ppt

Miles Davis

Miles Dewey Davis III sündis 1926 ,suri 1991. Ta oli USA muusik(trompetist ja ansamblijuht). Miles Davis pärines jõukast mustast kesklassi perest. Ta isa oli hambaarst ja ema muusikaõpetaja. 12-aastaselt hakkas ta trompetitunde võtma. Septembris 1944 kolis ta New Yorki, et asuda õppima Juilliardi muusikakõrgkoolis. Juilliard jäi juba järgmisel aastal pooleli, kuna enam ahvatles klubides Charlie Parkeri grupis mängimine. Esimese oma nime all tehtud plaadi andis ta välja 1947. aastal (sellel mängisid ms. Parker, pianist John Lewis ja trummar Max Roach). Tema osalusel tekkisid Cool jazz Modaalne dzäss Dzäss-rock Ta on mõjutanud: Bebop Ambient World music Ta omab Taani kõrgeimat muusikalist tunnustust. Muusikaplaadid: Birth Of The Cool Miles Smiles Amandla DVD: The Miles Davis Story Autobiograafia: Miles Davis & Quincy Troupe "Miles"

Muusika → Muusika
17 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Amblüoopia

Ptoos ehk ülalau allavaje Toitumine Sümtomid ehk Avaldumine Häiritud on stereonägemine Ühes või mõlemas silmas esineb nägemishäire Midagi vaadates pööratakse ebaloomulikult pead objekti poole Diagnoosimine Nägemisteravuse kontrollimine Refraktsiooni määramine Silmapõhja uuring Stereonägemise kontroll Ravimimine Ennetamine Kattes ajutiselt kinni terve silma Heade prillide kandmine Videomängu ,,Tetris`` mängimine Kasutatud allikad http://www.amblyopia.ee/mis-on-ambluoopia.html http:// tervis.postimees.ee/961994/laisk-silm-vajab-regulaarse t-trenni http:// www.postimees.ee/teema/laisa_silma_s%C3%BCndro om http://static.inimene.ee/index.php?disease=a&sisu= disease&did=144#Tekkepõhjused_ja_- mehhanismid http://www.ksa.ee/laisksilmsust-ravitakse-tetrisega/ TÄNAN!

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Debussy ja Raveli muusika iseloomustus

Debussy Ravel Erinevate Rohkete dissonantside (=teravad helide kooskõlad), heliteoste Tema muusika oli Debussy omast jõulisem. tämbritega muutumine keerukamaks, Debussy eelistas kindlale meloodiale rohkem värviküllaseid mängimine, ergas Juhtheli kadus, üks akord ei tinginud enam teist (dominant kõlade järgnevusi. koloriiditaju toonikat). Pooletooniline liikumine, mis varem väljendas pinget, Raveli muusika isikupäraseks jooneks on küllalt selgete piiridega võis nüüdsest väljendada hoopis laiskust (näiteks Debussy "Fauni meloodiline teema. pärastlõuna"). Rütm Debussy kasutas sageli täistoonhelirida või suurendatud kolmkõla, Raveli ema oli hispaanlanna. Seetõttu kasutas helilooja sageli mis väli...

Muusika → Muusika
24 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Impressionismi kokkuvõttev esitlus

keelest) · Omapärane ja värske nägemus · Lihtne ja uus kompositsioon · Impressionism oli teerajaja teistele ­ismidele. Algus aastad · Kujunes välja 19. sajandi keskel · Kunstiakadeemia tõjumine · Rahvale ootamatu suund · Tehnika, kujutus, kompositsioon ei sobinud Kunstiakadeemia reeglitesse. · Impressionistide 12 nurjunud näitust Kuidas impressionismi maale ära tunda? · Pintslitõmbed · Värvide eraldamatus · Valgusega mängimine · Vabas õhus maalitud · Värve ei segatud · Paksud värvikihid · Värve hakati tumendama sinise värviga. Claude Monet · Impressionistide eeskuju, kuid ise ta ennast impressionistiks ei lugenud. Camille Pissarro · Maalis enamasti linnavaateid Claude Manet · Monet õpilane · Ärge ajage Monet'ga sassi! Auguste Rodin · Tuntuim skulptorist ,,Põrguvärav" ,,Calais' kodanikud" Kasutatud allikad: http://et.wikipedia.org/wiki/Impressionism http://www.paideyg

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Flööt

Flööt 7.C Sabina Liselle Zahharov Lisett Sigur Rebekka Helena Pindma Laura Venelaine Flöödi tutvustus ­ Puupuhkpill ­ Soolo- ja orkestripill. ­ Jazz- ja rockmuusika ­ Ainuke puhkpill, millesse puhutakse mitte toru otsast vaid küljelt Ehitus ­ Flööte on valmistatud õõnsastest luudest, bambusest, savist ja puidust ­ Flöödid jagunevad otsast puhutavateks pikiflöötideks (plokkflööt) ja küljelt puhutavateks põikflöötideks (traaversflööt) ­ Flöödil on ca. 15 auku, mida saab katta klappidega. Ajalugu ­ Flööt on maailma vanim inimkätega valmistatud pill. ­ Karu sääreluu, mammutikihv, pilliroost ja konnakarpidest. ­ Jahiretkedel peibutati muusikariistade kõrgete signaalidega ulukeid. ­ Flatus (ladina keeles) Mängimine ­ Huulikuava ­ Rikas tämber ­ Kõla Erinevad flöödid ­ Pikoloflööt ­ Altflööt ­ Bassflööt ­ Kotrabass- ja subbassflööt Tuntud flöödimängijad ­ Ian Anderson ­ Peter Gabriel ­ Ann Wilson ­ Jaan Õun Videod ...

Muusika → Pillid
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Suhtlemistõkked

Üleolev suhtumine või eelarvamused kuulajate suhtes. 3.Kuulajatest tingitud suhtlustõkked - eelarvamus esineja suhtes, eelarvamused teema suhtes, isiklikud probleemid. Teesulud- hinnangute alusel kasutatakse neid barjääre rohkem kui 90% kogu sellest ajast, mil kõneletakse. 1.Kohtumõistmine- *kriitika- *sildistamine- stereotüüpidesse panemine, sildi külge panemine *diagnoosi panek-amatöör psühholoogi mängimine *kiitmine-irooniline, manipuleeriv kiitmine,see on halb; se peaks olema siiras 2.Lahenduste lakkumine: *kamandamine- käsk, mis ei ole vastluväitlustamine *ähvardamine- lahenduse pakkumine, millega rõhutatakse kristuseks *moraali lugemine- teise inimese õpetamine, kuidas ja mis asju ta peaks tegema *ülekuulamine- hakatakse küsima, kus, mis, kellega, miks olid.... *nõu andmine- lahenduste projekteerimine 3.Teise murede vältimine:

Sotsioloogia → Kõneõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Barokko ja rokokoo

17. saj ­ 18.saj kunst Kunsti üldilme järgi jaguneb Euroopa kolme piirkonda Väljakasvamine hilisrenessansist Euroopa protestantlikuks muutumine Arhitektuuri ülesandeks võimu sobivas suuruses ja hiilguses esindamine Baroroco ­ ebakorrapärase kujuga pärl Arhitektid Borromini ja Guarini Ülevoolavus ja liialdatus Tagasipöördumine pikiehitusliku kiriku juurde Illusioonide loomine maalidega Valgusega mängimine II Gesu kiriku pikiehituslik plaan Louis XV Rocaille ­ kivikestest ja merekarpidest tehtud kaunistus aias Rokokoo õitseaeg ­ sisekujundus Vastandumine barokile Chinoiserie 1715. aastaga algab Georgian'i-stiil "Inglise stiil" Georgian'i stiil liikus kaasa hilisbaroki ja rokokooga William Kent & Sir Robert Walpole Tähtsaks peeti ruumist ruumi vaadet ­ anfilaat Mahagon Thomas Chippendale Eklektiline uusaegne mööblistiil

Arhitektuur → Mööblirestaureerimine
6 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Andrea Mantegna

Andrea Mantegna Regina Kaasik Jakob Westholmi Gümnaasium 10. A klass Andrea Mantegnast Sündinud Veneetsia lähedal, Itaalias 1431 a. ja suri Mantuas 1506 a. Reisimisest Ta on esimene täielikult renesanssiaegne maalija ja graveerija Põhja-Itaalias Kunstiline vaatenurk Padova ülikool antiikmütoloogia- ja piibliteemalised seina- ja tahvelmaalid antiikaja arhitektuur, ornaminetika ning realism Perspektiiviga mängimine Kangelaslikkuse rõhutamine inimesi kujutades Tuntumad Teosed Kõige paremini säilinud ning tuntuim töö on "Camera degli Sposi" ("Pruudi ja Peigmehe Tuba") Overati kabeli freskod Caesari võitu sümboliseeriv pildiseeria (tema hilise stiili haripunktiks) "Camera degli Sposi" Ludvico II Gonzaga 1465 -1474 a. Ruumilisus Toa kirjeldus: "Court Scene" "Meeting scene" Laes olev n-ö silm Ovetari katedral Ermitani kiriku paremal käel asuv kabel 1448 ­ 1457 a.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Pulmad - Rühmatöö

Peokava: ' Einestamine ' Pulmaisa võtab sõna ' Avanaps ' Külaliste õnnnitlused, kingituste jagamine ' Pulmavalss ' Mängud ' Tordi lõikamine ' Tordi sõõmine ' Pruutkimbu viskamine ' Mängud TRADITSIOONILISED PULMAMÄNGUD 7 Juba ammustest aegades on pulmades erinevate mängude tähtsus olnud eriline. Tänapäeval on moodi tulnud näiteks süldilaud, kus on üks pikk laud, mille taga siis kõik pulma külalised istuvad. Pulma mängude mängimine on tähtis. Tänapäeval on kindlad mängud pulmapidude pruutpaari testimine, mille käigus testitakse, kas pruutpaar on valmis elus edasi minema. Nendeks võib olla lapse mähkimine, puu saagimine, nööbi õmblemine ja muud tegevused. Pruutpaari testimisele võivad järgneda erinevad võistlusmängud, mille käigus peokülalised tutvuvad teistega. Seda saab teha näiteks pallimänguga. Muidugi ei pea see pall olema tavaline pall vaid võib olla apelsin, õun vms, mis meenutaks väikest palli

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
71 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Viiul

Roop ja sadul kannavad pillikeeli. Joonis 1. Viiuli kere 3 1.3 Viiuli mängimistehnikad Erinevad viiuli tehnika võtted aitavad lahti mõtestada teose sisu, ning need võivad väljendada mingit tegevust, looma või nähtust. · con arco - poognaga · pizzicato - sõrmedega näppides · con sordino ­ sordiiniga mängimine · col legno ­ löögid keeltele poogna puuosaga · gettando l'arco ­ löögid keeltele poogna jõhvidega · flazoletid ­ mäng ülemhelidel · vibraato ­ pillikeele võnkuma panek randme kiire liikumisega · sul G (D, A, E, C) ­ mängida tuleb ette antud keelel, kuigi oleks võimalik mängida samu noote teisel keelel · glissando ­ sõrme libistamine mööda üht või kaht keelt Mängimistehnikad on poogenpillidel sarnased

Muusika → Muusika
7 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Louis XIV

Louis XIV Louis XIV sündis 5. septembril 1638 ja suri 1715 Juba 4 aastaselt võttis Louis XIII trooni üle Kui Louis XIV oli veel noor valitses riiki Cardinal Jules Mazarin Peale Mazarini surma sai Louis XIV 23 aastaselt Prantsusmaa kuningaks Tuntud kui Prantsusmaa Päikesekuningas Louis XIV oli Euroopa kõige pikem valitsemisaeg (1643-1715) Louis XIV viis absoluutse monarhia tippu Cardinal Jules Mazarin Louis XIV meeldis tantsida ja mängida õukonna etendustes Päikese sümbol seostub Apolloga, rahu ja kaunite kunstide jumalaga Louis XIV noorelt Louis XIV esimene armastus Maria Mancini Louis XIV naine Maria Theresa Louis XIV meeldis ratsutamine ja ka piljardi mängimine Louis XIV lasi laiendada Versailles' lossi Louis XIV külastas Versailles lossi juba 13 aastaselt Louis XIV kasutas jahilossi salajase kohtumispaigana Louis XIV ise valis Prantsusmaa, Flandria ja isegi Itaalia eri paikadest lossipargi jaoks pu...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Kingad-kotid 2010/2011

väga palju ka kangast (nii pehmet ja meelast siidi, kuid eriti ohtrasti hoopiski karme ja robustseid villaseid või presendiseid kangaid). Saabas ja sääris, 2 in 1, on vägagi trendikaks tunnistatud! Lisaks eelkirjeldatud karvadest, villast, sulgedest jne lisanditele, kubisevad selle hooaja saapad lukkudest ja kettidest Robustsest kulutatud täisnahast mootorratturi, ratsa, sõjaväe ja töösaapad on tõsiselt in. Maskuliinsusega mängimine ei ole sel talvel patt! Kontsad on kas jässakad ja rasked või siis küll peenemad, aga sel juhul kummalise kuju või detailidega (näiteks on uskumatult kiidetud moeröögatuseks kujunenud Nicholas Kirkwood'ilt Rodartele disainitud küünlavahakonts). Värvid peaksid hallis sügises ning kiiskaval lumel sel sügistalvel kindlasti silma torkama! Traditsioonilisest mustast on aina rohkem mööda mindud, kuigi ega ta kuskile kadunud pole.

Kultuur-Kunst → Kaasaegsed moesuunad
35 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sokrates

-- Sokrates (eKr469-eKr399) oli vanakreeka filosoof Võib arvata, et filosoofia ülesandeks pidas Sokrates õpetada inimest iseennast tundma; filosoofia pole seega mitte sõnadega sofistide kombel mängimine või pilvepiiril taevaste ja maiste asjade üle targutamine, vaid pigem elamise viis. Seepärast tegeles Sokrates ka eelkõige kõlblusse puutuva problemaatikaga ja püüdis selle käigus määratleda kreekalikke voorusi (aret) nagu õiglus (dikaiosyn), vaprus (andreia), vagadus (hosiots, eusebeia), mõistlikkus (sphrosyn) jne, mis pidid toonase arusaama järgi tagama inimesele õnneliku elu. · Iga inimene peab õppima ja harjutama seda, milles ta tahab saavutada täiust.

Filosoofia → Filosoofia
25 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun