Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"manipuleerima" - 50 õppematerjali

manipuleerima – kedagi oskuslikult, targalt või muud moodi mõjutama.
thumbnail
2
doc

Mõistete lahtiseletused

Mõjutama ­ survet avaldama. Näiteks mõjutavad meid erinevad reklaamid. Reklaamides öeldu või näidatu mõjutab meid, sest tihtipeale me võtame kõike seda tõepähe ja saamegi mõjutatud. Kui reklaamitakse näiteks uut barbie nukku, siis väikesed lapsed ikka tahavad seda ka endale saada, kuna reklaamis öeldi, et uuel nukul on poole pikemad juuksed ja tal on kaasas kaks paari riideid, see on mõjutamine, kuna usutakse paljusid asju, mida reklaamitakse. Manipuleerima ­ kedagi oskuslikult, targalt või muud moodi mõjutama. Manipuleeriv inimene ei näita otseselt ega ütle selgelt välja, mida ta soovib või ootab, vaid ta püüab saavutada oma eesmärke mingite kaudsete teede abil (näiteks hoiatades, hirmutades jne). Hinnanguline verb ­ hinnanguline tegusõna. Kui keegi avaldab oma arvamuse mingi teo kohta, näiteks kui keegi ütleb, et see tegu oli lollitamine, siis see on hinnanguline verb, inimene annab oma hinnangu, mida tema arvab tehtud või parasjagu...

Meedia → Meedia
70 allalaadimist
thumbnail
1
odt

"Dorian Grey portree" arutlus filmi põhjal

Naiivsest poisist koletiseks Dorian Gray tuli linna noore maapoisina, keda oli lapsepõlves halvasti koheldud. Kohtudes Henryga, on Dorian valmis järgima iga sõna, et sobituda kõrgesse seltskonda. Henryle ei jää see märkamata ning ta hakkab Doriani omamoodi manipuleerima. Tekib küsimus, kas Dorian on koletis, sest hoidis naiivselt kinni Henry igast sõnast? Basil, kunstnik, kes maalis Dorianist portree, hoolib temast ning proovib teda Henryst eemale hoida. Ta on ka esimene, kes näeb, kuidas Henry müjutused muudavad Doriani järjest külmemaks ja tundetumaks. Samamoodi nagu Basil, proovib Doriani aidata ka Sybl. Dorian näitab Basile, mis on tema portreest saanud ning ütleb, et ta on jumal. Kuid Basil ei

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Võõrsõnad

Kirill Žukov AA-16 Võõrsõnad 1.enormne- määratu suur Osaleda soovis enormne hulk kunstnikke. 2.massiivne – raske Massiivne propaganda kutsub sööma Eesti toitu. 3.raporteerima – teadeannet tegema. Akt reguleerib tehingute raporteerimist. 4.simuleerima – teesklema,matkima Venemaa simuleerib lendu Marsile. 5.defekt – viga Kohvimasin oli väikese defektiga. 6.manipuleerima – käsitsema Ma ei poolda suuri manipulatsioone,aga ebameeldiva vistriku eemaldan küll. 7.piloteerima – piloodina juhtima Testid piloteeriti ja valideeriti. 8.kommunikeerima – edastama Juht peab muutusi töötajatele kommunikeerima. 9.tolereerima-sallima Riigid tolereerivad pahemäärmuslikke terroriste. 10.valideerima- kinnitama ...

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Lapse areng - inimeseõpetuse tunnikontroll

seetõttu reeglina akuutsema kuluga. 3. Mille kaudu avalduvad pere ja kodu mõju lapse arengule?  Suhete kaudu – ema ja isa omavahelised suhted (ka suhted lapse endaga, keda on vaja tunnustada ning kellega tegeleda).  Igapäevaelu kaudu – väärtushinnangud, traditsioonid, õigused, õdede- vendadega koos kasvamine. 4. Mis juhtub kui üks lapsevanematest lubab ja teine keelab?  Laps õpib manipuleerima, tal tekib segadus, sest peab ise saama mis on õige ja mis vale  Ühe vanema prestiiž saab kannatada  Laps hakkab tulevikus oma lapsi sama moodi kasvatama 5. Kirjelda laste positsioone ja suhteid kolmelapselises peres.  Tekib konkurents - esik on harjunud tähelepanuga ning pere suurenedes tekib armukadedus ja suureneb vastutus väikesemate õde- vendade üle

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Majanduskriis pärast 1 maailmasõda

ühiskondlike hoonete ehitamiseks,osteti kokku vilja ja teisi toiduaineid ,et leevendada farmerite olukorda, peatati USA poolt antud laenude tagasinõudmine Euroopast. Lääne-Euroopas kujunes asi aga hoopis teisiti. Sealsetes maades üritati kehtestada diktaktuur,selleks kasutati moodsat massidemokraatiat,kus rahvahulgad tõmmatakse kaasa osava propagandaga ning kasutatakse kuulsusrikast ajalugu kui tõestust. Riik oli osav rahvast manipuleerima,eriti kerge oli see aga inimeste seas,kelle haridustase oli madal. See tekitas rahvas rahulolematust ja nad ei saanud midagi ette võtta diktaktuuri kehtestamisele. Tööstuslik tootmine vähenes, ettevõtjad tahtsid töötasu vähendada, kuid töölised olid selle vastu, ning et mitte pankrotistuda, vallandati üleliigsed töötajad. Kõik see kutsus esile vastupanu, mis väljendus streikides, meeleavaldustes ja töötute näljamarssides.

Ajalugu → Ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mäng arengupsühholoogia vaatenurgast

Tasapisi hakkab imiku mäng ülekandumine teisele isikule nt emale - Mäng muutub suhtlusvahendiks ­ psühhomotoorsed mängud - Kõnearengu seisukohal on mäng väga oluline - Mäng muutub vastavalt arengule keerulisemaks ja mitmekesisemaks - Väikelapse eas meeldivad esemed mida saab kätte võtta, suhu panna, erineva tekstuuriga - Meeldivad liikuvad asjad ning ka hääle peale leidmine - Umbes kolmandal eluaastal areneb võime mängida oma eakaaslastega. Hakkab sümbolitega manipuleerima. Talle meeldib matkida. - Sümbolmängud - > keele ja mõtlemise areng / 2ea. Kujutlev reaalsus. Uus teave kombineeritakse. Laps hakkab rohkem teisi jälgima. - Surmamäng ­ laps lahendab oma tundeid läbi selle. - Viide lapse probleemidele ­ laps ei suuda mängida, mänge välja mõelda jne. - Egotsentrismi ületamine. Liikumismängude osakaalu suurenemine. Loovmängud 4-5 a ­ sisuga , tegevuste jadad. Interpersonaalsed ja intrapersonaalsed mängud. Kokkulepped. Mina arendamine.

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mängud poliitikas ja inimsuhetes

Seda kasutas ära Claudius, kes veenis Laertese Hamletit tapma. Tundes suurt viha võib inimene oma väärtushinnangud unustada. Saatest ,,Raport" saame tihti näha, kuidas inimesed on vihahoos teinud tegusid, mida nad hiljem kahetsevad kuna tegu ei vastanud tegelikult tema väärtushinnangutele. Peamiseks mänguks poliitikas ja inimsuhetes on võimumäng. Läbi võimu saab allutada teist inimest tegutsema võõra tahte järgi. Selle nimel ollakse valmis loobuma oma tõekspidamistest, manipuleerima teistega ja isegi tapma. Võimu omajal on lihtne tõmmata oma mängu neid, kes kasuahnuses või vihas on hõlpsalt manipuleeritavad.

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Mina ja demokraatia

Olen sündinud ja kasvanud keskkonnas, kus on kujunenud ja arenenud minu isikuomadused, mis on demokraatiale vajalikud väärtused. Ei ole ma ju mees metsast, mind on ,,vormitud" ja kujundatud peaaegu 18 aastat. Lasteaiast alates on mulle õpetatud sallivust, teistega arvestamist, algatuslikkust, koostöövõimet- kõik vajalikud omadused, et elada demokraatlikus ühiskonnas. Demokraatia on tänapäeval populaarne, kuid kahjuks on ta muutunud nii laialivalguvaks, et demokraatiaga kiputakse manipuleerima, eriti poliitikas. Novembris oli meil koolis näidendite konkurss. Püüdsime oma klassi etendusega ,,Lubada ju võib" rääkida sellest, kui räpased mängud toimuvad meil poliitikas. Kas demokraatia annab poliitikutele selleks õiguse? Samal ajal annab demokraatia meile, 11.klassi õpilastele, õiguse poliitikute tegudesse kriitiliselt suhtuda. Demokraatia laialivalguvust on juba kritiseeritud ammustest aegadest saadik. Arvatakse, et midagi niisugust pole üldse võimalik. On ka demokraatia

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Sõnavabadus

See vabadus pole aga turvaline ega täiuslik nagu pole enam miski siin ilmas, aga me vajame seda, et teha vajalikke otsuseid ja kuulda teiste arvamusi ja argumente ning võrrelda neid enda omadega. Seega me vajame seda kunagi kaua ihaldatud sõnavabadust, aga seda tuleb osata piirata. Nagu juba öeldud, siis sõnal on tohutult suur võim. Sõna kui võimu on kasutatud läbi ajaloo, et kihutada tapma meie enda liigikaaslasi, manipuleerima tohutuid rahvamasse tegemaks seda, mida üks inimene või inimeste grupp heaks arvab. Inimesed ei mõtle aga internetis uudiseid, blogisi jms. kommenteerides, mida see kõik endaga kaasa võib tuua. Võib öelda, et praktiliselt mitte keegi ei järgi ega mõtle mida tema postitus kuskil kaasa võib tuua. Mõnele võib see kommentaar haiget teha, mõnele rõõmu pakkuda, aga just sellepärast tulekski enne mõelda kui internetti midagi postitad.

Eesti keel → Eesti keel
32 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Meedia noore põlvkonna kujundajana

ning ülekaalulisus, mis omakorda põhjustab pikema aja peale südamehaigusi. Internet muutub põhiliseks kommunikatsioonivahendiks ning näost näkku suhtlemisoskus halveneb. Raadio tähtsus meedias on aastatega ainult hääbunud: ligi sada aastat tagasi istuti terve perega ümber raadio, näos imestavad pilgud, nüüd eelistatakse lisaks helile ka pilti. Kasumi teenimise eesmärgil on meedia valmis inimestega manipuleerima: tooteid reklaamides tuuakse välja nende plussid, kuid puudused jäetakse mainimata. Reklaamide puhul tuleb olla hoolikas, tihti on nende alumistesse servadesse lisatud tibatilluke kiri, mille läbivaatamisel ei pruugi pakutav kaup enam nii ahvatlev tunduda. Reklaamid avaldavad mõju rohkem lastele kui täiskasvanutele. Meediat võib pidada võimsaks relvaks, sest see pakub teavet suurtele rahvahulkadele. Nt kui

Eesti keel → Eesti keel
134 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Naise roll ühiskonnas

üks endast lugu pidav naine peaks mehe koju tulles käituma - ära võta teda vastu virinaga, söök olgu valmis, tee veel kiire tiir ümber kodu korjates üles laste mänguasjad ning õpikud. Veel soovitati pereemadel igasugune müra kaotada ja lapsed magama panna. Naiselt nõuti täit pühendumist ja ohverdust oma mehe heaolu ja õnnelikkuse nimel. Selle tagajärg oli õnnetu abielu. Osa naisi kasutas olukorda enda kasuks ära: õpiti kaasadega manipuleerima. Näiliselt olid lisaks meestele rahulolevad ka naised. Hendrik Ibsen kujutab oma teoses ,,Nukumaja" 19. saj naist, kes on vastupidiselt tüüpilisele tolle aja naisele isepäine ja julge. Nora pälvis ühiskonna hukkamõistu purunenud abielu lõpetamise ja kodust lahkumisega. Ta oli oma ajastukaaslastest sammukese võrra ees. 20. sajand oli naiste jaoks murdepunkt. Sajandi alguses jättis sõda maha isafiguurita kodud ja tühjad tehased

Eesti keel → Eesti keel
47 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Otsida, kahelda, leida

viimasel hetkel lahkub jäljetult jättes kõik lahendamata. Mida keerulisem olukord, seda suurem tung on ära minna. Sõnade abil loob ta endast ideaalse isiksuse, kelle elu on seotud piiritute põldude, suurte häärberite ning mõõtmatu võimuga. Peategelane suudab suvel teha kõike: otsida, kahelda ja leida. Ta läks sihitult, et kogeda midagi uut ning see õnnestuski. Nimelt uuris ta inimeste unistusi, loos endale vastava profiili ja hakkas teiste mõtetega manipuleerima. Iga Nipernaadisse kiindunu nägi mehes täpselt seda, mida ta tahtis näha. Toomas on nagu peegel, mis suudab näidata sellesse vaataja unistusi täitumas. Niimoodi inimesi kaasa haarates asuvad nad koos otsima ,,peeglis nähtut", üks teadmises ja teine teadmatuses. Tihtipeale tundub, et peategelane ise ka usub oma valesid. Nii siiralt üritab ta veenda kahtlejaid oma jutu õigsuses. Siiski on isiksused erinevad ning kõik ei usu Nipernaadi piirideta suuvärki

Kirjandus → Kirjandus
92 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Indigolapsed

Indigolapsed ja kristall-lapsed Indigolasteks nimetatakse lapsi, kes on sündinud nn uuel ajastul, alates 1995. aastast. Nende laste eripära seisneb selles, et nad on sündides kaasa saanud palju suurema aurakiirguse kui nende vanemad. Need lapsed on sündinud uue ajastu indigovärvi auraga, mille täiskasvanud võivad saada läbi AuraTransformatsiooni ­ kui nad tunnevad, et on selleks valmis. *AuraTransformatsiooni on püsiv tedlikkuse laiendamine. AuraTransformatsiooniga läbib inimene kogu auravälja väga sügava ja põhjaliku puhastuse . Mille läbi inimene muutub silmanähtavalt õnnelikumaks ja motiveeritumaks . See on mõeldud selliste inimestele, kes soovivad liikuda kõrgematele vaimsetele tasanditele ja laiendada oma teadlikkust, viies need kooskõlla praeguse ajastu uute energiatega, mille keskel me iga päev elame. Peale seda tekib sul ka tugevam ja puhtam intuitsioon, mis aitab sul ära tunda, mis on sinu jaoks hea ja mis mitte. Indigola...

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
23 allalaadimist
thumbnail
27
pptx

Imikuiga

Esimese eluaasta teisel poolel laliseb terve laps kestvalt ja mõnuga Esimesed mõtestatud sõnad ütleb laps reeglina esimese eluaasta lõpul. Füüsiline areng Esimese kuue elukuu vältel on kasvutempo suurem kui iial hiljem Esimese eluaasta vältel õpib hoidma pead, istuma, roomama, toe najal seisma, iseseisvalt seisma, tegema esimesi samme, algul toega ja seejärel iseseisvalt; kätt eseme poole küünitama, eset haarama ja hoidma, manipuleerima Roomamine Enamusel lastest õnnestub see I elupoolaasta lõpul, teise algul, kui laps püüab kätte saada huvipakkuvat eset. Esmalt tekib madal liikumine kõhuli, seejärel kõrge - neljakäpakil. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Haaramisliigutuste areng algab 2-3. elukuul

Ühiskond → Perekonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Lapse areng kuni kuuenda eluaastani

maailmaavastamises on saanud nendest tema tugipunkt. Seetõttu ei saa vanemaid asendada mõne teise isikuga, kellega ta pole harjunud. Imikutel ei ole selles vanuses veel võimet säilitada mälupilte, kui suhtlemisse jääb liiga pikk vahe. Umbes kaheksandal elukuul on lapsel periood, kus ta kardab võõraid. Seda perioodi nimetatakse ,,kaheksakuuhirmuks". Sellel ajal hakkab laps kontrollima oma keha, õpib istuma, keerama, roomama, püsti tõusma ja laps hakkab esemetega manipuleerima. Ta oskab eseme maha visata ja üles võtta. Kätt vahetada ja alates kümnendast elukuust sõrmedega nagu pintsettidega haarata. Esimese aasta lõpuks on paljud lapsed juba tublid suhtlejad, nad annavad sellest märku asjadele osutades, lihtsates anna-võta mängudes, piilumismängudes, visates ja püüdes, imiteerides, lehvitades, käsi plaksutades jne. Paljudel lastel tulevad ka esimese sünnipäeva paiku nende esimesed sõnad.

Bioloogia → Bioloogia
11 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sissejuhatus sotsoloogiasse

#Sekundaarsed rühmad- suuremad, iga liige ei pruugi suhelda iga teise liikmega. Formaalne organisatsioon, valitud juhid. nt töökollektiiv, poliitilised parteid. Tegevus suunatud kindlate eesmärkide saavutamisele. Referentrühm – referentrühm on see mingi rühm, millele viitame kui räägime "teistest" Oligarhia raudne seadus - võimulolijad on eluliselt huvitatud sellest, et neil oleks õigus ning hakkavad toetuse saamiseks informatsiooni ja inimestega manipuleerima. Pühendutakse ainult juhtimisele, massid ehk ülejäänud inimesed meenuvad harva. Tsensuur ja propaganda. Hoolitsetakse, et valitsejateni ei jõuaks halb info. Kui võim haaratakse, siis uued muutuvad samasugusteks. Demokraatlikes riikides: eliiti kontrollivad seadused. 15. väärteadvus – Karl Marx. Valitseva klassi ideed domineerivad, teiste informatsiooniallikate puudumisel võib inimesel välja areneda vale arusaam maailmast ja iseendast.

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsioloogiasse
41 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Enesekehtestamine

Enesekehtestav suhtumine on meelelaad ja hoiak, mis taotleb igasuguste inimsuhete puhul mõlemapoolset kasu, tagamaks maksimaalset üldist kasu. Oma igapäevaelus puutume me kokku erinevate suhtlemisvormidega ja on meie endi teha, kuidas suudame hakkama saada. Oskuslik ja läbimõeldud verbaalne ja mitteverbaalne käitumine aitab meil säilitada ausust, rahuldada oma vajadusi ja kaitsta oma õigusi ilma, et peaksime manipuleerima teiste inimestega. 4.Vajadus kaitsta oma isikuruumi Igal inimesel on oma ainulaadne isikuruum-ala, mis kuulub füüsiliselt, psühholoogiliselt ja väärtushinnanguliselt temale. Selle suurus ja paljud muud omadused on isikui erinevad. Selle sees on meil meie isikupärased eesõigused, sellest väljaspool on ühiskasutuses olev ala, kus tuleb arvestada ka teiste õigustega ja ilmutada ka kohanemisvõimet. Vahel(või ka tihti) saab kaasinimesest

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
138 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Miks tajuvad inimesed kehaväliseid kogemusi?

Madli Uutma Psühholoogia 19.12.2011 Miks meie taju meid petab? Miks tajuvad inimesed kehaväliseid kogemusi? Raamatus ,,Rehepapp" on Andrus Kivirähk kirjeldanud, kuidas muistsed eestlased pöörasid naljaviluks magaja kõhuli, et hing, mis une ajal rändama oli läinud, hiljem enam suu kaudu kehasse sisse ei saaks minna. Selline uskumus on lisaks Eestile omane veel mitmetele kultuuridele ning teadlased on kulutanud dekaade pildistades äsjasurnuid, et leida, kas hingede rändamine on päriselt olemas. On mitmeid, kes väidavad, et nad saavad kehaväliseid kogemusi ise esile kutsuda. Parapsühholoog Karlis Osis on korraldanud katseid, mille tulemusena on leitud, et nende inimeste väited ümbritseva k...

Psühholoogia → Psühholoogia
12 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Eesti keele sõnaseletusi

koleerik - ruttu ja tugevasti erutuv inimtüüp lõimuma - millegagi liituma, ühte sulama kollektsioneerimine - kindlate esemete kogu- mine M koloonia - asumaa magnituud - mõõtühik maavärina võimsuse kommentaar - seletav märkus, arvamusavaldus mõõtmiseks kompleksne - mitmest osast koosnev maimik - 1-3-aastane laps komplekteerima ­ komplekti koostama; manipuleerima - rahvahulki mõjustama ettenähtud määrani täiendama soovitud suunas komöödia - lõbusa sisuga näidend või film marsruut - liikumistee konkurent - võistleja, rivaal mastaapne - laia ulatusega konkurss - võistlus koha, auhinna vm materiaalne - aineline (vara, kahju vm) saamiseks; materialistlik - ainelist käsu väärtustav ellu-

Eesti keel → Eesti keel
39 allalaadimist
thumbnail
10
odt

"Lapse ja mehe armastuse kujutamine Lolitas" Nabokov, Vladimir.

inimeste ja meestega suhelda, kuna suhe tema kasuisa/armukesega on muutunud tema jaoks väga klaustrofoobseks. Tänu Humberti tuttava Gaston Godini abiga, kolivad Humbert ja Lolita ühte majja, vaiksesse ja rahulikku linna Breadsley'sse. Lolita hakkab seal käima kohalikus tüdrukutekoolis. Humberti ootuseks oli, et nad elaksid tavapärast pereelu päeval ning armuelu ainult öösiti. Kuid Lolita tujukus ja tema noorukiiga panevad teda Humberti vastu mässama ning teda manipuleerima. Humbert hakkab kahetsema Lolita moraalitust, kui Lolita hakkab aina rohkem nõudma. Suhe parodiseerub isa-tütre tasemel, kus Humbert kehtestab reeglid, kuid Lolita leiab alati uusi võimalusi mässamiseks ja Humbertiga manipuleerimiseks. Humbertil kasvab suur kahtlus Lolita suhtes, et ta võib teda petta, erinevate olukordade tõttu kui Lolita talle ilmselgelt on valetanud oma asukoha ja tegemiste kohta. Vaatamata suurele paranoiale, pole Humbert siiski olukorra tõsiduses kindel

Kirjandus → Kirjandus
27 allalaadimist
thumbnail
40
ppt

Pedagoogiline psühholoogia

Autonoomsust mittetoetav Autonoomsust toetav (Eirav) Leebe Soojus, emotsionaalne toetus Võimalikud pedagoogilised teooriad · Konstruktivistliku teooria järgi struktureerivad õpetajad keskkonna õppimist soodustavaks; lapsi julgustatakse uurima ja objektidega manipuleerima ning sel viisil arendama kognitiivset arusaamist. Õpetaja roll sõltub laste tasemest ja huvidest, samas on oluline osa ka sotsiaalsete oskuste toetamisel. Vastavat õpetamisstiili nimetatakse konstruktivistlikuks ehk lapsekeskseks. · Traditsioonilise õppimisteooria järgi on õpetaja roll väga kontrolliv ja juhtiv. Rõhutatakse akadeemiliste oskuste õpetamist. Sotsiaalsete oskuste arendamine on tagaplaanil, laste omavaheline suhtlemine on vähene, konflikte lahendab õpetaja

Psühholoogia → Psühholoogia
23 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Referaat teismelistest

sisaldab endas kas kadedust, süütunnet, viha või depressiooni.30 25 http://www.meestekeskus.ee/04raamatud/st/st_sisemised.htm 26 Grant 1998, lk. 51 27 Grant 1998, lk. 57 28 Grant 1998, lk. 22 29 Grant 1998, lk. 23 30 Campbell 1996, lk. 36 Kui teismelisel on probleem, mis puudutab madalamal astmel olevat kaaslast, on normaalseks tundeks süütunne. Kui aga kaaslane on temast kõrgemal, on tavaliselt tundeks kadedus. Huvide lahknemisel või võimuvõistluses, võidakse hakata manipuleerima. Mida tundlikum on laps, seda kergem on teda ära kasutada. Seetõttu ongi vaja õpetada last neid tundeid ära tundma ning siis neist võitu saama.31 31 Campbell 1996, lk. 36-37 Kokkuvõte Laps kasvab ja areneb kogu elu. Kõige suuremad muutused toimuvad teismeeas, mis tähendab, et laps hakkab saama täiskasvanuks. Ta muutub nii emotsionaalselt, kehaliselt kui ka psüühiliselt. See metsik ja tormiline aeg, mil laps ,,otsib" end, on oluline nii lapsele endale kui vanemale.

Ühiskond → Ühiskond
16 allalaadimist
thumbnail
9
doc

1.semestri 2.KT

hulgas. Neoevolutsiooniline teooria ­ uurib muutusi ühiskonna kultuurilises ja sotsiaalses keerukuses, andmata samas väärtushinnanguid ühiskonna arengutaseme kohta Norm ­ reegel, mis määratleb sobiliku käitumise Oligarhia ­ väheste valitsemine paljude üle Oligarhia raudne seadus ­ kuna otsusetegijad on eluliselt huvitatud sellest, et neil oleks õigus, hakkavad nad toetuse võitmiseks informatsiooni ja inimestega manipuleerima Omandatud staatus ­ vaba valiku, pingutuse või õnne läbi omandatud positsioon Omataoliste grupp ­ inimestega võrdsete temasarnaste grupp, mis on tähtis sotsialiseerimise kanal Omistatud staatus ­ põhineb tunnustel, mille üle inimesel kontroll puudub või on seda vähesel määral; sellisteks tunnusteks on näiteks suhu, rahvas ja vanus Operatsionaliseerimine ­abstraktne tõlgendamine millekski jälgitavaks

Sotsioloogia → Sotsioloogia
194 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Arengupsühholoogia

Peamised arengu uurijad: Ajalooliselt vanim - James Marc Baldwini (1861-1934) lapse teadmiste progressiivse arengu teooriale Jean Piaget (1896-1980) teadmiste omandamise arengustaadiumite teooria Lev Võgotsky (1896-1934) sümboliliselt vahendatud kognitiivsete protsesside arengu teooria Piaget' teooria: Teadmine tekib tegija tegutsemisel objektidega. Kogu arengu alguseks on imiku manipuleerimine esemetega, edasi hakatakse manipuleerima ka abstraktsete objektidega (omadused). Formaalne mõtlemine seisneb konkreetse mõtlemise dekontekstualiseerumises. · Kognitiivse arengu jaoks on bioloogilised eeldused ja keskkondlikud tingimused vajalikud ent ebapiisavad. Keskne konstrukt on tasakaalu otsmine. · Tasakaalu otsimine ­ inimene üritab vältida vastuolulisust ning seetõttu kaldub tasakaalu otsimisele. · Tasakaalu puudumine: o ebastabiilsus kui sama tegevus on seotud erinevate tulemustega

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
509 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sotsioloogia eksami spikker

Sotsioloogia on teadus inimese ühiskondlikust elust, gruppidest,ühiskondadest. Sotsiaalantropoloogia mõista inimekäitumise mitmekesisust, uurib mittemodernseid või ühiskonnas eristuvaid alagruppe. Sotsiaalne kujutlus isikliku kogemuse taga laiem ühiskondlik kontekst. Sotsiaalsed faktid (Durkheim ) on sotsiaalne integratsioon ühiskonnas. F Sotsiaalne integratsioon ­ abielu, vaenulikkus ja ühtsuse õhutamine katoliikluses on sidemed mis ühendavad üht isikut teisega. F Sotsiaalsed faktid kui indiviidide gruppe kirjeldavad iseloomustused mis tulenevad indiviidide individuaalse käitumise aktidest. F Tähendus- mille inimesed annavad oma ühiskogemustele, mõtestavad oma kogemusi vesteldes teistega. Olulised koolkonnad ja kesksed autorid, nende iseloomulikud tunnused ja koolkondade erinevused Karl Marx ­majanduslik sector, Durkheim sotsiaalne statistika, Weber verstehen meetod, Merton keskastme teooria. Võib olla hoopis geograafiline koolkond- ge...

Sotsioloogia → Sotsioloogia
311 allalaadimist
thumbnail
81
ppt

Hariduslike erivajadustega (HEV) laste õpetamine ja abistamine

Hariduslike erivajadustega (HEV) laste õpetamine ja abistamine Eve Kikas Psühhopatoloogia, arenguline psühhopatoloogia ja kes on probleemne (haige) laps · Normareng ja patoloogiline areng · Inimeste (laste) klassifitseerimine: haiged ja terved · RHK 10 klassifikatsioonid · Probleemne laps on haige laps, õpetajad jt ei vastuta tema probleemide eest. Psühhopatoloogia, arenguline psühhopatoloogia ja kes on probleemne laps · Inimesed erinevad võimete ja isiksuse omaduste poolest, mida mõjutavad ka keskkonna tegurid (kasvatus, õpetus või selle puudumine) · Iga omaduse osas igas vanuses: keskmine ja sellest kõrvalekalded · Probleemi määratlemist mõjutavad: · Kui palju lapse käitumine erineb keskkonna normidest · Normid eri keskkondades erinevad, traditsiooniline- alternatiivne haridus, mida loetakse normiks · Kui palju lapse käitumine erineb vanuselistest normidest · Mis ühes va...

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
64 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Indigolapsed

indigolasteks. Nimi ,,tähelapsed" tuleb sellest, et uue põlvkonna esindajad räägivad sageli teispoolsusest, tähtedest, millelt nad Maale on tulnud. Mille järgi indigolapsi ära tunda? Neid iseloomustab: · Väga tugev ja järjepidev tahe, nad ei unusta oma soovi või küsimust. · Võrdsustunne täiskasvanutega. · Ülitundlikkus: nad usuvad ainult seda, mida ütleja ise usub ning mille järgi elab. Leides üles täiskasvanute nõrgad kohad, hakkavad nad nendega manipuleerima. · Tugev teadlikkus oma elu eesmärgist. Suutlikkus juba õige noores eas otsustada, mis on vajalik ning mis mitte. · Uus sotsiaalne käitumine, leppimatus etteantud reeglitega. Soov ise endale reeglid valida või kehtestada. · Nõrk analüüsivõime, kuid tugev süntees. Haarates hästi tervikut, ei tarvitse nad suuta eristada detaile. Indigolastele sobib kool, kus lähtutakse tervikust ning kogetakse otseselt õpitavat. Analüütiline kool neile ei sobi

Pedagoogika → Pedagoogika
7 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Suhtlemispsühholoogia konspekt

Ebaedu tööl – nad ei ole osavad suhtlejad. Ennast saab muuta! Ja muutus tõepoolest toimub. Üks võtmeküsimusi suhtlemisoskuste õppimisel on avastada, kuidas ennast adekvaatselt kaitsta ja samas vähendada tarbetut kaitsehoiakut. Viis oskuste komplekti: 1. kuulamisoskused – aitavad inimesel mõista, mida teine tegelikult öelda tahab. 2. kehtestamisoskused – aitavad säilitada austust, rahuldada oma vajadusi ja kaitsta oma õigusi ilma, et peaks domineerima, manipuleerima jne. 3. konfliktilahendusoskused - aitavad toime tulla konfliktiga kaasakäiva tundetulvaga – oskused, mis soodustavad läheduse teket pärast võitlust. 4. koostööl põhinevad probleemilahendusoskused – nende abil saab leida kõiki pooli rahuldavad lahendused konfliktsete vajaduste korral – see on viis lahendada konflikte nii, et need jäävadki lahendatuks. 5. oskuste valik: need juhtnöörid aitavad otsustada, milliseid

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
55 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Arengupsühholoogia

Kuuleb ema häält ja vastab sellele. *DeCasper & Spence- rasedad lugesid 2 päeva korda 6 nädala jooksul enne sündi jutukest, 2-3 päeva pärast sündi imemese ajal see kordus ­ suurendas imemissagedus. Oluline keele prosoodiline(rütmiline) stuktuur. KOGNITIIVNE ARENG Jean Piaget (1896-1980) teadmiste omandamise arengustaadiumite teooria . Teadmine tekib tegija tegutsemisel objektidega. Kogu arengu alguseks on imiku manipuleerimine esemetega, edasi hakatakse manipuleerima ka abstraktsete objektidega(omadused). Formaalne mõtlemine seisneb konkreetse mõtlemise dekontekstualiseerumises. Kognitiivse arengu jaoks on bioloogilised eeldused ja keskkondlikud tingimused vajalikud ent ebapiisavad. Keskne konstrukt on tasakaalu otsmine ­ inimene üritab vältida vastuolulisust ning seetõttu kaldub tasakaalu otsimisele. Tasakaalu puudumine - ebastabiilsus kui sama tegevus on

Psühholoogia → Psühholoogia
93 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Nimetu

tulla neile kahjuks. Järgitakse rohkem eakaaslaste ja sõprade käitumist ning kambavaimus proovitakse mõnuaineid. Vägivaldseks läheb käitumine siis, kui grupis tekivad pinged ja nende pingete väljaelamiseks leitakse grupi nõrgim. Koolivägivalda kasutatakse ka mõjuvõimu saavutamiseks ning jõujoonte paika seadmiseks. Kuigi teostes esines vägivalda füüsilisel kujul, on reaalses elus vaimne vägivald palju suurem probleem. "Tüdrukutest koolikiusajad kalduvad manipuleerima sotsiaalsete gruppidega verbaalselt ja kuulujuttude levitamise kaudu, kahjustades teiste sõprussuhteid või jättes valitud tüdrukud välja sotsiaalsetest suhtluskontaktidest. Seetõttu kalduvad koolikiusajad tüdrukud kasutama rohkem mittefüüsilist vägivalda kui füüsilist. Uusimate uurimustes viidatakse tüdrukutele, kes kasutavad internetti omaealiste kimbutamiseks" (www.naistetugi.ee, 2013). 2.3. Suhted vastassugupoolega

Kirjandus → Eesti kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
28
doc

0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine+

Aastased lapsed on keskmiselt 75-82 cm pikkused. Poiste kaal on kolmekordistunud enamasti 11-kuuseks saades ja tüdrukutel on samad näitajad 13 kuu vanuselt (Einon 2000:10). Lapse kasvutempo on kõige suurem esimese kuue elukuu vältel. Esimese eluaasta jooksul õpib laps hoidma pead, istuma, roomama, toe najal ning iseseisvalt seisma, tegema esimesi samme, algul toega ja seejärel iseseisvalt; kätt eseme poole küünitama, eset haarama ja hoidma ning sellega manipuleerima. Progressiivsete liigutuste ja toimingute kõrval võivad ebasoodsate kasvutingimuste korral kujuneda liikumise tupikteed (sõrmede imemine, näo juurde viidud käe imetlemine, neljakäpakil kiikumine). Nimetatud liigutused eraldavad last välismaailmast - nende ajal toimub kõigi teiste reaktsioonide pikaajaline pidurdumine. Aeg, millal laps hakkab istuma, seisma, kõndima, sõltub mitte üksnes närvisüsteemi ja

Pedagoogika → Arenguõpetus
381 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Arengupsühholoogia seminarid

Väikelaps õpib tundma objektide omadusi nendega manipurleerides. Et saada aru, kummas anumas on rohkem vedelikku, kallab ta seda ühest anumast teise. Noorukid püstitavad hüpoteesi, et lahendada teaduslikku probleemi. Piaget toonitas lapse sisemise aktiivsuse olulisust, edendades sellega lapsekeskset lähenemist õpetamisel. Piaget uskus, et teadmiste omandamiseks peavad lapsed lisaks objektidele manipuleerima ka oma mõtetega. Läbiviidud vaatluste, küsitluste ja eksperimentide põhjal otsustas Piaget, et lapse mõtlemine areneb staadiumide kaupa. Hilisemad staadiumid järgnevad varasematele ning iga staadiumi juures toimub mõtlemises kvalitatiivne muutus. Peamised arengustaadiumid Piaget' teoorias on järgmised: sensomotoorne staadium, operatsioonide-eelne staadium, konkreetsete operatsioonide staadium ja formaalsete operatsioonide staadium; staadiumid avalduvad alati nimetatud järjekorras

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
23 allalaadimist
thumbnail
50
docx

Ühiskonna uurimine ja analüüs eksami küsimuste vastused 2017

käitumisest ja suhtumisest, mis seal valitsevad. Nt mehed ei osta „perenaise steiki“, sest seostatakse naiseks olemisega. 20. “Oligarhia raudne seadus” robert michels sõnastas raudse oligarhia seaduse- igas ühingus tekib ajapikku liikmetest kaugenenud eliit ehk oligarhia. võimulolijad on eluliselt huvitatud sellest, et neil oleks õigus ning hakkavad toetuse saamiseks informatsiooni ja inimestega manipuleerima. Pühendutakse ainult juhtimisele, massid ehk ülejäänud inimesed meenuvad harva. Ametlikke avaldusi iseloomustavad tsensuur ja propaganda. Hoolitsetakse, et valitsejateni ei jõuaks halb info. Kui võim haaratakse, siis uued muutuvad samasugusteks. Demokraatlikes riikides: eliiti kontrollivad seadused. 15. väärteadvus – Karl Marx. Valitseva klassi ideed domineerivad, teiste informatsiooniallikate

Sotsioloogia → Sotsioloogia
51 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

Kuidas teadmised arenevad? · Ajalooliselt vanim - James Marc Baldwini (1861-1934) lapse teadmiste progressiivse arengu teooriale · Jean Piaget (1896-1980) teadmiste omandamise arengustaadiumite teooria · Lev Semjonovits Võgotsky (1896-1934) sümboliliselt vahendatud kognitiivsete protsesside arengu teooria Jean Piaget (1896-1980) teooria · Teadmine tekib tegija tegutsemisel objektidega · Kogu arengu alguseks on imiku manipuleerimine esemetega, edasi hakatakse manipuleerima ka abstraktsete objektidega (omadused) · formaalne mõtlemine seisneb konkreetse mõtlemise dekontekstualiseerumises. · Kognitiivse arengu jaoks on bioloogilised eeldused ja keskkondlikud tingimused vajalikud ent ebapiisavad. Keskne konstrukt on tasakaalu otsmine. · Tasakaalu otsimine ­ inimene üritab vältida vastuolulisust ning seetõttu kaldub tasakaalu otsimisele. Tasakaalu puudumine: · Ebastabiilsus kui sama tegevus on seotud erinevate tulemustega

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
602 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Sissejuhatus sotsioloogiasse

käitumisest ja suhtumisest, mis seal valitsevad. Nt mehed ei osta ,,perenaise steiki", sest seostatakse naiseks olemisega. 20. "Oligarhia raudne seadus" robert michels sõnastas raudse oligarhia seaduse- igas ühingus tekib ajapikku liikmetest kaugenenud eliit ehk oligarhia. võimulolijad on eluliselt huvitatud sellest, et neil oleks õigus ning hakkavad toetuse saamiseks informatsiooni ja inimestega manipuleerima. Pühendutakse ainult juhtimisele, massid ehk ülejäänud inimesed meenuvad harva. Ametlikke avaldusi iseloomustavad tsensuur ja propaganda. Hoolitsetakse, et valitsejateni ei jõuaks halb info. Kui võim haaratakse, siis uued muutuvad samasugusteks. Demokraatlikes riikides: eliiti kontrollivad seadused. 15. väärteadvus ­ Karl Marx. Valitseva klassi ideed domineerivad, teiste informatsiooniallikate

Sotsioloogia → Sotsioloogia
33 allalaadimist
thumbnail
48
docx

Sotsioloogia eksami küsimuste vastused 2017

käitumisest ja suhtumisest, mis seal valitsevad. Nt mehed ei osta „perenaise steiki“, sest seostatakse naiseks olemisega. 20. “Oligarhia raudne seadus” robert michels sõnastas raudse oligarhia seaduse- igas ühingus tekib ajapikku liikmetest kaugenenud eliit ehk oligarhia. võimulolijad on eluliselt huvitatud sellest, et neil oleks õigus ning hakkavad toetuse saamiseks informatsiooni ja inimestega manipuleerima. Pühendutakse ainult juhtimisele, massid ehk ülejäänud inimesed meenuvad harva. Ametlikke avaldusi iseloomustavad tsensuur ja propaganda. Hoolitsetakse, et valitsejateni ei jõuaks halb info. Kui võim haaratakse, siis uued muutuvad samasugusteks. Demokraatlikes riikides: eliiti kontrollivad seadused. 15. väärteadvus – Karl Marx. Valitseva klassi ideed domineerivad, teiste informatsiooniallikate

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsioloogiasse
190 allalaadimist
thumbnail
58
pdf

Kolme eesti poliitiku demagoogiavõtete kasutamine valimiseelsel perioodil ajalehe Postimees näitel

kõnedes riigi ebastabiilsuses juute ja seepärast said juudid – vähemalt Saksamaal, kui mitte mujalgi – tagakisatuks Grupimõtlemise tõttu kinnistuvad stereotüübid inimese mõttemaailma olenemata sellest, kas need on tõesed või mitte. Mida rohkem inimene kindlaid stereotüüpe usub, seda rohkem tekitavad need eelarvamusi. 2.3. Emotsionaalne mõjutamine Emotsionaalne mõjutamine võetakse kasutusele siis, kui kõneisik ei suuda edu saavutada loogikat kasutades, mistõttu hakatakse manipuleerima inimeste tunnetega. Siinkohal loodetakse sellele, et mida rohkem inimeste tunnetele rõhutakse, seda tõhusam tema kõne on. Iga emotsioon, mis esile tuleb, on demagoogi jaoks hea märk sellest, et tema tegevus toimib. Emotsionaalse mõjutamise alla kuulub tugevama argument ehk argumentum ad baculum. (Aava 2003: 63) See võte toetub inimese hirmutamisele, ähvardamisele. Võtet võib väljendada otseselt või esitada varjatud kujul. (Fallacy Files Emotiona) Kõneisik võib vihjata

Filosoofia → Filosoofia
8 allalaadimist
thumbnail
72
pdf

Arengupsühholoogia Tartu Ülikool, 2011

63% alla 1000 grammi kaalunud vastsündinutest jäi ellu) ◦ sünnikaal ▪ äärmiselt väike alla 1000 grammi (1-2% enneaegsetest) ▪ väga väike sünnikaal Alla 1500 g ▪ väike sünnikaal alla 2500 g 15.09 &3.11 Triin Hannust - Lapse kognitiivne areng  Jean Piaget (1896- 1980) ◦ šveitslane ◦ areng tuleneb asjadega manipuleerimisest ja hiljem hakatakse manipuleerima ka abstraktsete objektidega ◦ tasakaalu otsimine- inimene soovib tasakaalu oma teadmiste ja reaalsuse vahel ▪ tasakaalu puudumine võib tuleneda põhiliselt kolmest eri asjast:  sama tegevus annab erinevaid tulemusi nt kõik muu allub gravitatsioonile, aga õhupall ei allu  vastupidised tegevused ei tühista teineteist(kompenseeritavuse puudumine)

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
206 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Arengupsühholoogia eksamiks kordamine

progressiivse arengu teooriale  Jean Piaget (1896-1980) teadmiste omandamise arengustaadiumite teooria  Lev Semjonovitš Võgotsky (1896-1934) sümboliliselt vahendatud kognitiivsete protsesside arengu teooria  Informatsiooni-töötluslikud teooriad Jean Piaget (1896-1980) teadmiste omandamise arengustaadiumite teooria  Teadmine tekib tegija tegutsemisel objektidega  Kogu arengu alguseks on imiku manipuleerimine esemetega, edasi hakatakse manipuleerima ka abstraktsete objektidega (omadused)  formaalne mõtlemine seisneb konkreetse mõtlemise dekontekstualiseerumises.  Kognitiivse arengu jaoks on bioloogilised eeldused ja keskkondlikud tingimused vajalikud ent ebapiisavad. Keskne konstrukt on tasakaalu otsmine.  Tasakaalu otsimine – inimene üritab vältida vastuolulisust ning seetõttu kaldub tasakaalu otsimisele.  Tasakaalu puudumine: o Ebastabiilsus kui sama tegevus on seotud erinevate tulemustega

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
42 allalaadimist
thumbnail
36
doc

laste eripära

lapsed arvutist rohkem, kui kuuekümne viie aastased. Hakkame juba lähemale jõudma, mida siis tähendab mõiste indigolaps. (Tappe.N.A. 1999: 9-10) Veel mõned omapärad indigolaste kohta: 1. Väga tugev ja järjepidev tahe, nad ei unusta oma soovi või küsimust. 2. Võrdsustunne täiskasvanutega. 3. Ülitundlikkus: nad usuvad ainult seda, mida ütleja ise usub ning mille järgi elab. Leides üles täiskasvanute nõrgad kohad, hakkavad nad nendega manipuleerima. 4. Tugev teadlikkus oma elu eesmärgist. Suutlikkus juba õige noores eas otsustada, mis on vajalik ning mis mitte. 5. Uus sotsiaalne käitumine, etteantud reeglitega mitteleppimine. Soov iseendale reeglid valida või kehtestada. 6. Nõrk analüüsimisvõime. Kuid väga tugev süntees. Haarates hästi tervikut, ei tarvitse nad suuta eristada detaile. (http://www.hot.ee/lastetuba/artikkel2.html) Veel täheldab Tappe.N.A

Psühholoogia → Psühholoogia
201 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sotsioloogia ehk ühiskonna uurimine ja analüüs

Avaliku arvamusega manipuleerimine: propaganda, tsensuur. Sund, repressioon ja genotsiid. 14.9. Mida väidab oligarhia raudne seadus? Oligarhia raudne seadus väidab, et ka demokraatlikult valitud rahvast esindavates organisatsioonides eralduvad liidrid oma valijatest. Oligarhia tähendab väheste valitsemist ja selle raudne seadus konstanteerib, et kuna otsustajad on eluliselt huvitatud sellest, et neil oleks õigus, hakkavad nad toetuse võitmiseks informatsiooni ja inimestega manipuleerima. 14.10. Mille poolest erineb võimueliidi mudeli selgitus pluralistliku mudeli selgitusest küsimusele kelle käes on võim tegelikult demokraadilikes ühiskondades? Võimueliidi mudel - vältimaks, et ühes sektoris tehtud otsused mõjutavad teistes sektorites tehtavaid otsuseid, ei ole tarvis tõestada, et need inimesed osalevad ühises vandenõus, ega isegi näidata, et nad on üksteisega kontaktis. Sarnase klassikuuluvuse ja sotsialiseerumise

Sotsioloogia → Ühiskonna uurimine ja...
28 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Üldine teatriajalugu I sügis

Euripides hülgas selle seaduspära ­ inimesi ja jumalaid juhtis tema puhul pime kirg ehk juhus. Seal, kus astub mängu juhus algab komöödia. Juhus on komöödia seaduspära, ja jumalatelt inimestele liikumine (jumalate sarnanemine inimestele). Komöödia võis esineda ka traagilises vormis. Õudus seisnes olemise ebaloogilisuses, mitte veristes tapatöödes. Intriig on kellegi poolt juhitud sündmused (keegi hakkab sündmustega omalt poolt manipuleerima, sündmused ei kulge loomulikult). Süü on kellegi pihta suunatud (Oidipus ei olnud süütu ja tema surm rahuldas jumalate tahtmist). Norm oli jumalate õiglus ja see tuli teostada. Euripidese puhul alustatakse intriigi ­ jumalad on isekad. Kui keegi saab sündmused enda kasuks keerata, siis ei ole enam norme/objektiivset õiglust ­ sealt algab juhuse osa. Juhus on see mida saab juhtida. Pärast Euripidest tuleb komöödia sajand (4. sajand eKr): komöödia saab karakteri, juhuse ja intriigi

Kategooriata → Üldine teatriajalugu
165 allalaadimist
thumbnail
78
docx

Kultuuriteooria kõik materjalid

Pidevas vastastikuses suhtluses edastavad nad sõnumeid sellest, kes nad ise on ja annavad tagasisidet selle kohta kuidas nad teisi näevad. Siiski, üheks Goffmani lähenemise puuduseks on oht rakendada teatrianaloogiat liiga jäigalt eraldades teatud sotsiaalsed rollid inimese isiksusest (essentsialistlik minakäsitlus ­ tõeline mina on sotsiaalsete rollide väline); keegi harjutab oma rolli lava taga ja tuleb siis lavale teistega manipuleerima... Mingis mõttes tekib siin situatsioon, et kultuur on justkui midagi inimestevälist (vrdl draamatekstidega), mida inimesed kasutavad vajalikul määral. Goffmani olulisus kultuuriteoorias: · Tähelepanu osutamine viisidele, kuidas inimesed kasutavad kultuuri omavahelises interaktsioonis · Tähelepanu tegevuse, tähenduse ja mina vahelistele suhetel · Semiootiline tegevus on sotsiaalses interaktsioonis määrava tähtsusega

Kultuur-Kunst → Kultuur
95 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Valerie Preston-Dunlop

(koos), on tüüpiline ja elementaarne moodus kahe või enama inimese kasutamisel laval (sama ruum, sama aeg). Kui ruumis tantsib 1 tantsija, näeb vaataja arvatavasti PERSOONI laval rohlkem, kui esitatavat koreograafiat. Kui tantsib 2 või enam tantsijat sama liikumismaterjali, näeb vaataja ESOITATAVAT KOREOGRAAFIAT rohkem kui erinevusi isiksuste vahel. See teadmine on VALIKUTE TEGEMISE EELDUSEKS ­ milline vorm ja lahendus sobib koreograafi teemaga. Kohe, kui koreograaf asub manipuleerima 2 tantsijaga laval, muutes kummagi liikumissuunda ja asendedi ruumis, tekib mingi suhe ja suhestatus tantsijate vahel ning liikumismaterjal jääb tahaplaanile. Kui 2 tantsijat on ruumis, siis igaüks, kes vaatab, eeldab, et nende vahel on või tekib mingi suhe. Vorm, joonised, fraasid võivad tekkida ka teineteise ignoreerimisest laval (mitte puudutamisest ja silsideme puudumisest), sel juhul tantsitakse teineteise kõrval, mööda või ümber -ALMOST TOUCHING

Tants → Koreograafia
28 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam 2012

Roomlased aga suutsid säilitada, sest neil õnnestus luua süsteem, mis säilitas voorusi piisavalt pikka aega ning seetõttu muutuski Rooma tõeliselt suureks riigiks. 66. Uus-Rooma vabariikliku vabadusekäsituse rakendused poliitikas Tavaliselt vabariigid manduvad ajas, kuid Rooma suutis seda pikalt vältida ja vabadust säilitada, sest seal olid: 1. seadused, mis reguleerisid võimuloleku aega ja varade kasutamist ­ sellega hoiti ära, et mõned silmapaistvamad kodanikud hakkaksid teisi manipuleerima ja koondaksid võimu 2 enda kätte 2. nende poliitilised institutsioonid tagasid selle, et säilis pidev pinge ja vastasseis kahe üksteisele vastanduva sotsiaalse grupi vahel - aristokraatlik senat vs lihtrahva tribunaat ­ esimese käes on võim, kuid teised osalevad valitsemises. Nad valvasid üksteise üle, et vabadust ei hakataks piirama ning kumbki ei saanud oma erihuve seadustena realiseerida.

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
67
pdf

Esiajalugu ja arheoloogia alused

Uuringute tulemus andis Braidwoodile alust lükata tagasi Childe idee pleistotseeni lõpus toimunud katastroofilisest kliimamuutusest ­ toimunud oli vaid väike muutus vihmasadude jagunemises. Braidwood: tuumikalade v tuumiktsoonide teooria. Tema järgi toimus majanduse muutumine järjest kasvavast kultuurilisest erinevusest ja inimpopulatsioonide spetsialiseerumise tulemusena. Väitis, et inimesed on loomult vastuvõtlikud uuendustele ja eksperimentidele ­ hakkasid manipuleerima nende ümber tuumikalades elavate loomade ja taimedega. See viis loomade kodustamisele ja taimede kasvatamisele. See protsess võis toimuda üksnes seal, kus neid potentsiaalseid kodustatavaid taimi ja loomi oli olemas. Sellised kohad nt Zagrose mäed (Põhja-Iraagis) ja ka kõrgustikualad Mesopotaamia tasandiku lähedal. Braidwood oli veendunud, et inimeste võimekus ja eksperimenteerimise entusiasm tegi võimalikuks loomade kodustamise ja taimede kasvatamise

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Euroopa ideede ajalugu

· Vabariiki pikalt säilitada on õnnestunud vaid vähestel rahvastel. Tavaliselt mandumine voorused kaovad ­ korruptsioon (corruzione) · Roomlased seda suutsid ning muutusid seeläbi suureks, saavutasid võimsuse (grandezza), neilt tulebki õppida: · Seadused, mis reguleerivad võimuloleku aega, varanduse kasutamist jne ­ need hoidsid ära selle, et mõned silmapaistvamad kodanikud hakkaksid teistega manipuleerima ja võimu haarama · Kaht vastandlikku sotsiaalset gruppi (grandi vs populo) esindavate poliitiliste institutsioonide vastasseis ­ aristokraatlik senat vs rahva valitav tribunaat. Valvasid teineteise üle, kumbki ei saanud oma erihuve seadustena realiseerida · Selline kontseptsioon levis Euroopas: rahvas vs kuningavõim Uus-rooma vabadus 17. s. Inglismaal · Parlamendi ja kuninga vastasseis:

Ajalugu → Euroopa ideede ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
78
doc

Õpiraskuste psühholoogia

12 Vastutav õppejõud: Kaili Palts Kordamisküsimused eripedagoogika bakalaureuseeksamiks (2013) on näha süsteemset lähenemist, siis samal ajal VAA ei ole näha, kipuvad süsteemitult manipuleerima. Kui räägime suurematest lastest, nt pildi analüüs – toovad välja vähem detaile, räägivad üldistest asjadest. Tavaarenguga lapsed räägivad objektist pikalt ja põhjalikult, leiavad vajalikud detailid üles – nt pliiatsi kirjeldus. VAA lapsed lihtsalt ütlevad, et see on pliiats, siis eriti rohkem ei räägi, kui küsida, siis ka üks vastus ja kõik. Ilma õpetamiseta lapsel analüüsioskust ei teki, ta piirdub teatud üldise kujutlusega. Tuuakse välja analüüsi käigus

Pedagoogika → Eripedagoogika
244 allalaadimist
thumbnail
198
doc

SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID

opositsioonis oleva elanikkonna tapmine) ­ sotsiaalse kontrolli viimane aste sõnakuulelikkuse saavutamiseks 20.1.11. Oligarhia raudne seadus · Robert Michels · Oligarhia ­ väheste valitsemine 162 · Oligarhia raudne seadus: võimulolijad on eluliselt huvitatud sellest, et neil oleks õigus ning hakkavad toetuse saamiseks informatsiooni ja inimestega manipuleerima. Pühendutakse ainult juhtimisele, massid ehk ülejäänud inimesed meenuvad harva. Tsensuur ja propaganda. Hoolitsetakse, et valitsejateni ei jõuaks halb info. Kui võim haaratakse, siis uued muutuvad samasugusteks. Demokraatlikes riikides: eliiti kontrollivad seadused. · Demokraatlik valimine ­ kohustus uuesti valida; kes valivad? Kelle huve arvestatakse rohkem? 20.1.12. Poliitiline sotsialiseerimine... ..

Sotsioloogia → Sotsioloogia
232 allalaadimist
thumbnail
323
doc

Aktiivõppe meetodid I-III TööLEHED

Mul on õigus otsustada, millal ma võtan vastutuse, et leida lahendusi teiste probleemidele. Kindlasti võtan ma vastutuse iseenda psühholoogilise tasakaalu ja hea enesetunde saavutamise eest. Ma hoolin kõigist inimestest enda ümber, kuid ma ei saa võtta vastutust või tagada teistes inimestes sisemist tasakaalu ja rahulolu. Vastutuse peavad inimesed enda probleemide lahendamise eest võtma ise, mina saan vaid aidata. Kui ma sellega ei arvesta, siis võivad teised inimesed hakata minuga manipuleerima ning asetama oma probleeme minu õlule. Alistuv käitumine Agressiivne käitumine 4. õigus: Mul on õigus muuta oma arvamusi. Minu huvid ja vajadused võivad aja jooksul muutuda. Miski ei pea olema minu elus jääv või ühetaoline. See, et mu Merlecons ja Ko OÜ 218 arvamused ja seisukohad ajas muutuvad, on igati normaalne. See näitab, et ka

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
20 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun