Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kõrgharidus - tasuta või tasuline? (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui palju ja kas üldse peaks olema tasuta kohti ning kust saada raha?

Lõik failist

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Infotehnoloogia teaduskond
Automaatikainstituut
Olga Dalton
104493IAPB

Kõrgharidus - tasuta või tasuline?

Kava


Juhendaja :
Rein Paluoja
Dotsent

Tallinn 2010


Teema: tasuliseja tasuta kõrghariduse plussid ja miinused. Võimalikud lahendusedkõrgharidussüsteemi muutmiseks.
Ideed: Viimaselajal on meedias palju räägitud tasulise ja tasuta hariduse vajalikkusest . Riigil pole tasuta hariduse finantseerimisekspiisavalt raha, seega tuleb olemasolevat haridussüsteemi muuta. Kuidselleks on palju erinevaid võimalusi ja siiani pole leitud ühtegisellist, mis kõigile sobiks. Tooksin välja tasuta ja tasulisehariduse positiivsed ja negatiivsed küljed, samuti arutleksinvõimalike variantide üle, kuidas saaks haridussüsteemi reformida.
Kirjatöö eesmärgid:Kaaluda erinevaid variante(tasuta ja tasuline haridus ,kõrgharidusmaks), mõelda kõige optimaalsele lahendusele, missobiks kõigile ning panna ka lugeja mõtlema võimalike lahendusteüle.
Põhisõnum:Tasuta kõrgharidus peab jääma, kuid ilmselt tuleks selle kättesaadavust piirata.
Esialgne pealkiri:Kõrgharidus - tasuta või tasuline?
Kava:
  • Sissejuhatus

  • Tasuta kõrghariduse olemus, plussid ja miinused üliõpilase ja riigi seisukohalt.
  • Tasulise kõrghariduse plussid ja miinused.
  • Tasulise kõrghariduse kehtestamise ohud. Uute stipendiumite ja riiklike toetuste vajalikkus.
  • Teised võimalikud lahendusvariandid.
  • Minu arvates sobilik variant.
    • Kokkuvõte

    Sissejuhatus
    • Kõrgharidus on tänapäeva ühiskonna lahutamatu osa, sest just kõrgharidusega inimesed on riiki edasiviiv jõud. Seepärast on riigi ülesandeks välja töötada parim kõrgharidussüsteem, mis tagaks kõrghariduse kvaliteedi ning reguleeriks selle juurdepääsetavust. Riiklikul tasandil jääb oluliseks ka rahastamise küsimus – kui palju ja kas üldse peaks olema tasuta kohti ning kust saada raha?
    • Seepärast tuleb kaaluda nii tasuta kui ka tasulise hariduse plusse ja miinuseid. Üritan kommenteerida võimalikke lahendusvariante oma seisukohast . Tegemist on loomulikult subjektiivse arvamusega, kuid loodan anda seeläbi mõtlemisainet ka teistele. Arutlen vaid Eesti kõrghariduse üle.
  • Kõrgharidus - tasuta või tasuline #1 Kõrgharidus - tasuta või tasuline #2 Kõrgharidus - tasuta või tasuline #3 Kõrgharidus - tasuta või tasuline #4
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-09-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor hidenpack Õppematerjali autor
    Teema: tasulise ja tasuta kõrghariduse plussid ja miinused. Võimalikud lahendused kõrgharidussüsteemi muutmiseks.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    5
    docx

    Kõrgharidus - tasuta või tasuline?

    TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Automaatikainstituut Olga Dalton 104493IAPB Kõrgharidus - tasuta või tasuline? Kava Juhendaja: Rein Paluoja Dotsent Tallinn 2010 Teema: tasulise ja tasuta kõrghariduse plussid ja miinused. Võimalikud lahendused kõrgharidussüsteemi muutmiseks. Ideed: Viimasel ajal on meedias palju räägitud tasulise ja tasuta hariduse vajalikkusest. Riigil pole tasuta hariduse finantseerimiseks piisavalt raha, seega tuleb olemasolevat haridussüsteemi muuta. Kuid selleks on palju erinevaid võimalusi ja siiani pole leitud ühtegi sellist, mis kõigile sobiks. Tooksin välja tasuta ja tasulise hariduse positiivsed ja negatiivsed küljed, samuti arutleksin võimalike variantide üle, kuidas saaks haridussüsteemi reformida.

    Väljendusoskus
    thumbnail
    6
    doc

    Tasuta kõrgharidus

    Tasuta kõrgharidus. Tasuta kõrgharidus Eestis tähendab seda, et üliõpilase eest maksab õppetasu riik. Samas kaasneb õppimisega palju teisi kulutusi, nagu õppematerjalide, ühistranspordi jmt peale vajaminev raha. Selleks otstarbeks saavad parimad üliõpilased õppetoetust, mis pole paraku piisavalt suur nende kulutuste katmiseks. Tasuta õppimine kehtib ainult eestikeelsetel õppekavadel. Kui varem oli akadeemilise puhkuse ajal õppimise lubamine ja selle maht kõrgkoolide enda otsustada

    Ühiskond
    thumbnail
    12
    doc

    Referaat teemal "Kes peab maksma hariduse eest?"

    TALLINNA MAJANDUSKOOL AMETNIKUTÖÖ OSAKOND KES PEAB MAKSMA HARIDUSE EEST? REFERAAT Juhendaja: P. Kirme-Valgma Tallinn 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS Eesti on väikeriik, kus pakutakse suures valikus hea tasemelist üld- ja kõrgharidust. Tasuta asju ei ole olemas, seetõttu räägime edaspidi mõiste "tasuta" asemel maksumaksja raha eest kompenseeritavast kõrgharidusest. Olen seisukohal, et kindlasti peab säilima võimalus oma õpingute eest soovi korral täismahus ise maksta, kaotamata seejuures üliõpilase staatust. See on eluliselt oluline ka ülikoolide jaoks, kuna praegu moodustab riigieelarvevälistelt kohtadelt teenitud 2 raha ca 20-30% õppeasutuste eelarvest

    Kutse-eetika
    thumbnail
    50
    docx

    TÜRI VALLAST PÄRIT NOORTE ÕPPIMIS- JA ELAMISVÕIMALUSED TAANI KUNINGRIIGIS

    ................................................................................................................ 24 2 3 SISSEJUHATUS Aasta-aastalt muutub üha populaarsemaks elamis- ja õppimissihtkohaks heaoluriik Taani, see ei asu kodumaast kaugel, on mõne lennutunni kaugusel ning samuti on üheks tõmbenumbriks sealne kõrge elatustase. Taani on ka üks neist riikidest, mis pakub välistudengile palju hüvesid ning tasuta kõrgharidust. Käesoleva uurimistööga püütakse välja selgitada, millised on väikelinnast pärit noore õppimis- ja elamisvõimalused Taani heaoluühiskonnas. Põhjus, miks autor selle teema valis, on autori suur huvi ise Taani õppima minna ning selgitada välja, mis on Taanis õppimise head ja halvad küljed. Uurimistöö on jagatud kaheks suuremaks peatükiks, teoreetiline osa ja praktiline uurimuse osa. Mõlemad peatükid jagunevad omakorda alapeatükkideks. Teooria peatükk sisaldab

    Geograafia
    thumbnail
    46
    doc

    Turunduse lõpupraktika Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkoolis

    Praktikandi praktikal oleku ajahetkel on kõrgharidusreform riigikogus lugemisel. Eelnõu, mille kohaselt jõustuvad muudatused 1. septembril 2013. aastal, muudatused rahastamises jõustuvad 1. jaanuaril 2014. aastal saadeti riigikokku juba detsembris 2012. Hetkel on eelmise valitsuse ajal ministeeriumis koostatud seaduseuuendustest (kutseõppeasutuse, rakenduskõrgkooli ja täiskasvanukoolituse seadus, kõrghariduse standard) peatatud, alles ümbertegemisel või riigikogus menetlemisel. See on EHTE jaoks aga arengut takistav, sest arengukava aastateks 2013-2015 on koostamisel, ning seda pole mõtet kinnitada. Euroopa 2020. aasta strateegias, selle juhtalgatustes ja sellega seotud uutes integreeritud suunistes on teadmised seatud kesksele kohale Euroopa Liidu püüdlustes aruka, jätkusuutliku ja kaasava majanduskasvu saavutamiseks. Euroopa vajab kõrge kvalifikatsiooniga töötajad ja aktiivseid kodanikke, kelle abil luua uusi

    Turundus
    thumbnail
    24
    doc

    Haridussüsteem Suurbritannias

    Lisa 2. Klassikalised Briti koolivormid...............................................................22 3 1. SISSEJUHATUS 1.1. Teema aktuaalsus, eesmärk, ainestik Iga riigi tulevik ja tugevus sõltub sellest, kui hästi ja mitmekülgselt on haritud tema kodanikud. Briti haridussüsteem on üles ehitatud sadade aastate kogemusel. Haridus on väga aktuaalne teema Suurbritannias ka tänapäeval, sest see puudutab peaaegu kõiki inimesi. Igaüks on ühel etapil oma elust koolis käinud ja lõppude lõpuks on kool see koht, kus inimesed tutvusid oma esimeste sõpradega, arendasid endast sotsiaalsed isiksused. Kool on pannud aluse meie kõigi tulevikule. Valitsused on alati mõjutanud haridussüsteemi vastavalt nende arusaamadele ja nii arutelu ümber teema ,,Haridus" ei lõpe.

    Inglise keel
    thumbnail
    25
    doc

    Sotsiaalpoliitika konspekt eksamiküsimustega

    ......................21 21.Eesti hariduspoliitika eesmärgid (programm 2011-2015)....................................................23 1.Sotsiaalprobleemide olemus ja peamised põhjused Sotsiaalsed probleemid on probleemid, mis puudutavad ühiskonna tervikut, näiteks vaesus, tööpuudus, inimkaubandus, madal iive, alkoholism ja narkomaania, kuritegevus, rassi- ning etnilised konfliktid, rahvastiku vananemine jpm. Selle üle, mis sotsiaalseid probleeme tekitab või kas mõned neist on fundamentaalsemad kui teised, võibki jääda vaidlema. probleeme põhjustab vaesus,abitus,hälbivus(kas majanduslik, vaimne või füüsiline) Kaks põhjuste ringi, mis tekitavad inimeste vahel ebavõrdsust: inimeste võimed ja oskused inimeste valikud (kui hästi ta oskab oma võimeid tööturul realiseerida) 2.EV Põhiseaduse eesmärgid Põhiseadus loob raamistiku, millele peavad vastama kõik alamal seisvad seadused,

    Sotsiaalpoliitika
    thumbnail
    23
    doc

    Miks õpitakse rohkem humanitaaraineid kui reaalaineid

    ....................................12 6 Küsitluse tulemused......................................................................................................17 4 Sissejuhatus Ajakirjanduses ilmunud materjalidest nähtub, et gümnaasiumide lõpetajad eelistavad edasi õppida kõrgkoolides erialadel, mis annavad humanitaarse, ühiskonnateadusliku, sotsiaalse või mõne muu mittetehnoloogilise hariduse. Alates 90-ndate algusest on tehnoloogilisi distsipliine õppivate tudengite arv ca 10%. need on peamiselt TTÜ ja Maaülikooli mõnede erialadade (energeetika, mehhanika, veterinaaria jt) tudengid. Suhteliselt vähe on ka tudengite üldarvuga võrreldes meditsiinierialade ja loodusteaduslike distsipliinide üliõpilasi (peamiselt TÜs). Miks läheb niivõrd vähe keskharidusega noori õppima tehnoloogilistele erialadele, kuigi

    Turismi -ja hotelli ettevõtlus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun