Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kehtestav" - 159 õppematerjali

kehtestav – enda huvide eest seismine teist kahjustamata; ollakse “mina ise”, vähendab hirmu ja ärevust teistes; pinged seoses konfronteerumisega, konfliktid, eriarvamuste ilmnemine Kehtestamine kui kestev konfrontatsioon Enda õiguste eest seismine viisil, mis arvestab ka teiste isikute õigustega, arendab enesekindlust ja enesetõhusust.
thumbnail
30
pptx

Konformsus, kehtestav, alistuv, agressiivne käitumine

olukorras Enesehinnang (nt positiivne enesekohane hoiak) Kognitiivne restruktureerimine (ootused ja uskumused seotud käitumisega) ja enesekohased väited (“Ma pole seda väärt”) Alistuvad isikud tajuvad õigustamatuid ootusi õigustatutena (asjade laenamine, teiste töö tegemine jne.) Rahulolematus olukorraga – oluline olukord, negatiivsed tunded Kehtestamiseks peab olema võimalus kehtestada (olukorra spetsiifika) ja teadmine, milline on kehtestav käitumine; hinnatakse reaktsiooni kasulikkust/mõttekust (mõnikord on tark vait olla); pikaajaline positiivne tagajärg Kontrollitunne elu üle, rahulolu suhetega, eesmärkide saavutamine - Nõudmise, soovi esitamine - Keeldumine ebamõistlikust nõudmisest - Teise isiku käitumise muutmise nõudmine - Ebapopulaarse isikliku arvamuse esitamine - Negatiivsete tunnete või lahkarvamuse väljendamine - Teiste kriitikale vastamine Olukorrad, milles keerulisem kehtestada

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eneseanalüüs

Kuidas Eesti keele töö läks? Jne. Laps näeb, et mina soovin ja tunnen huvi ja ongi vestlus alanud. Raskem on see, kui soovib minuga vestlusesse astuda inimene, keda ma ei tea või just vastupidi ei soovi teada. Sellisel juhul ma kas lõpetan kiirelt teema või siis olen konkreetne ja ütlen, et ei soovi rääkida. Mul on paar sellist tuttavat ­ olude sunnil, sest on minu sugulased. Ning nagu eespool mainisin, et suhtlen kõigiga siis mõned vasturääkivused ikka on. 8. Ma avan, et olen kehtestav. Ütlen alati välja, mis ma asjast arvan, soovin ja tunnen. Seisan oma õiguste ja vajaduste eest, kuid samas arvestan ka teiste tunnete, vajaduste ja õigustega. Olen avatud ka läbirääkimistele, kaitsen oma seisukohti. Mõnedel kordadel võin ka käituda alistuvalt, ma ei tea miks, kuid mõnikord tunnen kui teine pool surub ikka väga omapoolset arusaama peale, siis võin olla ka alistuv. See võib juhtuda olukordades, mida ma hästi ei valda

Muu → Väljendusoskus
143 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Tõhusa eneseväljenduse reeglid, Minakontseptsioon, Kehtestav käitumine, kehtestamistehnikad, Suhtlemisstiilid

Eksperimenteeriv mina- avatud uuteks kogemusteks, uudishimulik, ilmutab iseseisvust, ei hooli võimalikest vigadest, otsib uusi teid, riskib, on mänguline, meeldivad üllatused, kasutab kujutlusvõimet. Mina-esitlus (imago loomine)- tuleb säilitada tasakaal ja usutavus. Valitavad strateegiad: hirmutamine, näidis-esitlemine, anumine, tagasihoidlikkuse ilmutamine, ülendamise strateegia, meelejärgi olemine. Kehtestav käitumine, kehtestamistehnikad Kehtestamist on defineeritud mitmeti: Kehtestav käitumine tähendab kindlalt enese huvide eest seismist ja samas suhtlemis- partneriga arvestamist. Kehtestamine on käitumine, mille abil väljendatakse oma vajadusi, mõtteid ja tundeid ning seistakse oma õiguste eest viisil, mis aitab partneril teha sedasama. Enesekehtestamine on omandatav oskus, mitte iseloomujoon. See on õpitav sotsiaalne käitumisstiil. Kehtestamine käitumisviisina tähendab teise inimese aktsepteerimist enesega võrdse indiviidina

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
55 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Käitumisviisid

Käitumisviisid Agressiivne käitumine- läheb kergesti närv ja tõstab häält,ülbe, asjad lendavad, ei arvesta teiste tunnetega, paneb tegema kõike mis ta ide tahab, katse saavutada oma eesmärke teiste õiguste, soovide ja vajadustega arvestamata. Iroonilised märkused, solvamine, vastutus. Agressiivne inimene arvab, et tema on tähtis 100% ja teised 0%, teiste arvamus ei maksa mittemidagi. Kooli kiusamine. +d saab ennast välja elada,ennast arusaadavaks teha, paneb ennast maksma, teda kardetakse, asjad saavad tehtud, tähelepanu kespunktis. ­d teised on pahased, inimsuhted on halvad,selline inimene on üksi, sisimas tunneb, ta ei pea endast lugu Alistuv käitumine- nõustumine teistega ning oma õiguste, soovide ja vajaduste tahaplaanile jätmine teised on tähtsad 100%, tema on 0%. Ei tõsta häält, ei vaidle, tagasihoidlik. +d väldib konflikte, paistab hea, tal ei ole vastutust, saab tähelepanu. ­d ei ole oma arva...

Sotsioloogia → Kõneõpetus
34 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Enesekehtestamine

suurema osa. Ja kuna ma olen suhteliselt häbelik, on mul raske ennast kehestada seda nii igapäevaelus kui ka valitud erialal. Tagasihoidlikkus pole siin kohal voorus, vaid takistav faktor, mis segab mul ennast avada suhtlemises. Tulevasena kaubandustöötajana pean ennast jälgima, millist kehtestamisviisi kasutan, et ei tekitaks kliendis ebamugavust. Kaubandustöölisena ei tohiks olla liiga agresiivne ega liiga kehtestav, oleneb muidugi olukorrast. Samuti käib kehtestava käitumise alla ei ütlemine. Mul on raske õelda ei oma sugulastele, tuttavatele ja sõpradele. Seda on vaja rakendada, kuna mõnikord ma lihtsalt ei jõua kõike teha. 1. KEHTESTAMISE OLEMUS Termini "kehtestamine" selgituseks saab öelda, et enne möödunud sajandi 70-ndail aastaid kirjeldati eesti keeles suhtlemises enese huvide eest kindlat seismist sõnade "enese maksmapanek" kaudu

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
132 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Referaat Enesekehtestamine

spontaanne ja ettekavatsetud. Ettekavatsetud agressiivne käitumine võib olla põhjustatud ebaõigluse tunnetamisest enese suhtest või soovist vägivallast rahuldust saada. Agressiivne käitumine kujutab endast sagedast sundi teiste suhtes. Seega tuleb agressiivse käitumise analüüsil lähtuda ka õigustest inimestevahelistes suhetes. Näiteks, millistes situatsioonides ja milliste reeglite või printsiipide kohaselt on selline suund lubatud või aktsepteeritav (Krips 2003) 1.4 Kehtestav käitumine Kehtestava käitumisega inimene: · Toetub faktidele · On teadlik oma ja teise tunnetest · Oskab esitada oma soove selgelt ja lugupidamisega (http://www.ego-koolitus.ee/artiklid_stress.html) Kehtestav käitumine on toimimisviis, kus teistega arvestatakse, loobumata seejuures oma huvidest, õigustest ja vajadustest. Selle teeb võimalikuks ennast austav mõteviis ja maailmapilt, kus väärtustatakse ka teisi inimesi. On üsna tõenäoline, et inimene, kes

Psühholoogia → Enesejuhtimine
30 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Käitumisviisid ettekanne

Sten Leinasaar Kehtna Põhikool 2012 Kehtestav käitumine On oma tunnete, mõtete ja ideede välja ütlemine nii, et teistele haiget ei tee. Kehtestav käitumine ei ole isiksusejoon, mis on kaasasündinud. Seda peab õppima. Ennast kehtestav inimene Väljendab ennast selgelt On aus Kasutab mittehävitavaid sõnu Arvestab teistega Allaehitlik käitumine On käitumisviis, mille kaudu loovutatakse oma õigused ja huvid teistele Tehakse seda, mida teised tahavad, kuigi ise soovitakse midagi muud teha. Varjatakse oma tundeid ja soove. Allaheitlik inimene Ei juhi ise oma elu Allub teistele Ei suuda ise mõelda Agressiivne käitumine

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Käitumise defineerimine

Agressiivne käitumine: kontrolli tunne • Just viimast kasu peetakse tänapäeva ühiskonnas suhtlemisolukordades esineva agressiivsuse põhjuseks, sest kontrollitunde omamine võimaldab inimesel ennast turvalisemalt tunda. Tagajärg • Samas negatiivseid tagajärgi on agressiivsuse korral oluliselt rohkem: hirm, vastuagressiooni provotseerimine, inimlikkuse kaotamine, teistest inimestest ja soojadest lähisuhetest võõrdumine. Kehtestav käitumine • Kehtestav käitumine jääb kahe eelneva käitumisstiili vahele, sest sellisel juhul on olulised nii inimese enda kui ka teiste inimeste mõtted, tunded ja vajadused. • Sellise käitumisviisi rakendamine võimaldab inimesel jääda iseendaks, olla siiras ja säilitada eneseväärikust. Kehtestav käitumine • Kehtestamine soodustab ka soojade ja lähedaste suhete kujunemist, sest inimesel ei ole vaja tegeleda enda

Psühholoogia → Käitumine ja etikett
13 allalaadimist
thumbnail
26
doc

ENESEKEHTESTAMINE MINU JAOKS

.......................................................................... 2 1.SISSEJUHATUS........................................................................................... 3 2.ENESEKEHTESTAMINE............................................................................... 4 2.2 Alistuv käitumine............................................................................... 4 2.3 Agressiivne käitumine........................................................................6 2.4 Kehtestav käitumine...........................................................................7 2.5 Kehtestamisoskus on arendatav.........................................................8 2.6 Miks inimesed ei oska kehtestavalt käituda?......................................9 2.7 Kehtestava käitumise 12 eritunnust.................................................10 3.KOKKUVÕTE............................................................................................ 12 4.KASUTATUD KIRJANDUS.....

Psühholoogia → Enesejuhtimine
16 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Käitumisviisid

Käitumispsühholoogias nimetatakse neid kaht käitumisviisi agressiivseks ja alistuvaks. Lisaks räägitakse kehtestavast käitumisest, mis tavateadvuses seostub tihti pigem jõulise kui allaheitlikuga, kuid mille tegelik sisu on enda õiguste eest seismine sellisel viisil, mis aitab sama teha ka partneril. On hea teada, et kohaselt ennastkehtestav käitumisviis on tõhus moodus ka enesehinnangu tõstmiseks. Ükski kolmest võimalikust käitumisviisist ­ agressiivne, alistuv, kehtestav ­ pole iseenesest halb ega hea ning igal neist on oma kindel koht meie käitumisrepertuaaris. Oluline on neil vahet teha ja eri viise sobivalt kasutada. Hea suhtleja valib teadlikult olukorrale vastava, iga kord isesuguse kombinatsiooni alistuvast, kehtestavast ja agressiivsest käitumisest. See saab võimalikuks, kui osatakse nende kolme vahel vahet teha ja kõhklematult ära tunda, milline neist on sel hetkel kõige tõhusam. Kohane käitumine nõuab selget

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
69 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eneseanalüüs suhtlemispraktikumis

Kursuse läbides olen õppinud ennast paremini tundma ja samuti õppinud oma käitumist analüüsima. Pärast praktikumi lõppu on paljugi muutunud. Esiteks, olen hakanud jälgima teiste käitumisviisi, teiseks, nagu eespool lauses juba mainisin, olen hakanud tundma ennast paremini ja oskan end analüüsida. Kõige enam olen hakanud jälgima inimeste käitumist. Suhtlemispraktikumis õppisin, et on olemas kolm käitumismaneeri: alistuv, kehtestav ja agressiivne käitumine. Minu tutvusringkonnas on kõik kolm käitumisviisi esindatud. Sõbrad on mul muidugi kõik kehtestava käitumisviisiga. Kehtestav käitumine on selline käitumine, mille abil väljendatakse oma vajadusi, mõtteid ja tundeid ning seistakse oma õiguste eest viisil, mis aitab partneril teha sama. Läbinisti agressiivseid inimesi ma õnneks ei tea, küll aga alistuvaid küll. Õppisin, et inimestel võib käitumine teatud olukordades

Psühholoogia → Psühholoogia
523 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Eestlaste suhtlemisstiilid ja nende väljendumine suhtlemissituatsioonides

Tavaliselt hakkab meie päev ,,tere hommikuga" ning lõppeb ,,head ööga". Nende kahe fraasi vahele mahub rohkem või vähem suhtlust erinevate inimestega erinevates olukordades. Milliseid suhtlusstiile inimesed kasutavad? Kas võib öelda, et eestlastele on omane mingi kindel suhtlemislaad? Üldiselt suhtlemise käigus edastatakse ka infot ja nii võiks siis suhtlemisstiili nimetada lihtsamalt informatsiooni edastamise laadiks. Kolm põhilist suhtlusstiili on: alistuv, agressiivne ja kehtestav.1 Alistuv stiil Alistuvalt käituv inimene surub oma vajadused, soovid ja tunded maha ning lubab teistel saavutada oma tahte. Ta kasutab tihti lauseid: ,,Ma pole mingi asjatundja...", ,,Ma pole selles kindel" jne. Kehahoiak on lodev, arvatavasti toetub mõnele mööbliesemele. Alistuvalt suhtlev inimene ei väljenda oma tundeid, mõtteid ja soove otse, vaid üritab neid edastada kaudselt - näiteks väga vaikse hääle, kulmukortsutuse, nutu abil.

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
134 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Enesekehtestamine

teile mingit raskust, kuid sageli teete te seda teiste õiguste ja tunnete kulul. Kipute teisi sarkasmi või nähvavalt alandama. Kui te oma tahtmist ei saa, asute rünnakule. Agrissiivselt käitudes kiirgab teist üleolekut ja jõudu. Hääletoon võib olla külm ja valju. Silmad on pilukil, keha on kangestunud: jalad harkis, käsi puusas, lõug ees. Sinu zestid on jäigad, järsud ja hirmutavad. Olete oma arvamuse õiguses nii veendunud, et ei kuula, mis teised räägivad. 2.3. Kehtestav stiil Kehtestavalt suheldes ütlete otse välja, mida tunnete, mõtlete ja soovite. Seisate oma õiguste eest ning võtate arvesse teiste õigusi ja tundeid. Kuulate tähelepanelikult ning annate mõista, et olete teist kuulanud. Olete avatud läbirääkimistele ja kompromissidele, kuid mitte oma õiguste ja eneseväärikuse kulul. Olete võimeline esitama otsekoheseid palveid ning otsekoheselt ei ütlema. Oskate komplimente teha ja vastu võtta. Oskate vestlust alustada ja lõpetada

Psühholoogia → Psühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Enesekehtestamine

väljendada. Enesekehtestajana pean oskama öelda ka ei. Enesekehtestamine on kunst saada oma tahtmist nii, et ka teised oma tahtmist saavad ja rohkem ja paremini kui nad ilma sinuta oleksid saanud ­ mõlemal on lõpuks hea olla. (Maie Kreegipuu, 2003) 1 KÄITUMISE KOLM STIILI Kehtestamist käsitletakse ka kui viisi enda isikliku ruumi kaitsmiseks või teiste inimeste mõjutamiseks. Selles kontekstis tasub mõelda kolmele erinevale viisile käitumisteljel, millede hulgas on ka kehtestav käitumine. Käitumisstiil sõltub inimese isiksuslikust eripärast, kuid ka erinevatest olukordadest ja situatsioonidest. 1.1 Alistuv käitumine Alistuvalt käituv inimene seab teiste soovid, huvid ja tahtmised enda omadest olulisemaks. Alistuva käitumise puhul laseb inimene teistel oma isiklikku ruumi tungida ning oma õigusi ja vajadusi tähelepanuta jätta. Sellise käitumisstiiliga inimesed ei ütle oma mõtteid välja, nad suruvad oma tundeid ja ettepanekuid alla

Psühholoogia → Enesejuhtimine
19 allalaadimist
thumbnail
9
docx

SUHTLEMINE JA TAGASISIDE HARIDUSORGANISATSIOONIS

võrdsega Täiskasvanu Tasandilt: · antakse korraldusi · antakse negatiivset tagasisidet · räägitakse "tõsistest" asjadest Lapse tasand võib väljenduda suhtlemises kahel viisil: Võrdne laps Sõltuv laps Enesesse suhtumise baashoiakute seostest agressiivse, alistuva ja kehtestava käitumisega Kehtestav käitumine väljendab kehtestaja õigusi, olles mitte agressiivne ja mitte alistuv Õiguste eest seismisel saab olla alistuv, agressiivne või kehtestav Kehtestav käitumine ­ väline enesekindlus ­ sisemine enesekindlus Enesesse suhtumise positiivsed baashoiakud: ENESEARMASTUS SALLIVUS ENESEUSALDUS Kehtestav käitumine Kehtestava käitumise korral seisab inimene kindlalt enese või teis(t)e õiguste eest Kehtestava käitumise mitteverbaalne osa Kehtestav käitumine tähendab mitteverbaalset rahulikku, kindlat ja viisakat väljendusviisi. Kehtestavat käitumist väljendavad järgmised mitteverbaalsed toimimisviisid:

Pedagoogika → Eripedagoogika
109 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Suhtlemispsühholoogia Asendustöö nr.9

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskkond Suhtlemispsühholoogia Asendustöö nr.9 Üliõpilane: Rühm: Matrikli nr: Juhendaja: Tallinn 2015 Ma lugesin läbi artikli "Käitumise kolm stiili" ja sealt ma lugesin välja et me kasutame oma elus kolm viisi , kuidas võib käituda , neid on : alistuv käitumine, kehtestav käitumine ja agressiivne käitumine.Näiteks enesekehtestav käitumine või kehtestav käitumine on üks käitumisviisidest, mida inimesed võivad kasutada vastuolude situatsioonis. See on omane ainult inimesele. Sellisel juhul lähtutakse põhimõttest, et minu huvid ja soovid on olulised ja sinu huvid ja soovid on olulised ja me püüame koos leida sellist lahendust, mis mõlemat osapoolt rahuldab. Sellega jagatakse vastutus kahe inimese vahel

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klienditeenindus

detailidest,sallimatus ja ebavõrdne kohtlemine. Kliendi vajadused:olla teretulnud,saada teenust kaupa õigeaegselt,tunda ennast mugavalt,kidlustunde järele,olla mõistetav,saada abi ja toetust,tunda end tähtsana,olla tunnustatud,olla äratuntud ja meeldejääv,lugupidamise ja tähelepanu järel. Teendindaja tüübid:Sügavkülmik-agresiivne ja aeglane,tehas/konveier- mehaaniline,kiire, Sõbralik loomaaed-aeglae,sõbralik,Kvaliteeteenindus- kehtestav,alatusvõimeline,kiire,lahke. Kiendi õigused: Saada hinnale vastav teenus,saada tähelepanu,õigus tagasiside andmiseks, kiitmiseks ja kaebamiseks,öelda ei, saada selgitusi ja vabandusi, mitte vastamine isiklikele küsimustele,mitte lasta aega raisata,olla ärakuulatud, saada lahendusi alternatiive, valikuid,mitte lasta end ohtliku olukorda seada,itte lasta ennast sõimata ja alandada. Klienditeenindaja õigused:kliendipoolne austav käitumine,mitte lasta ennast

Logistika → Laomajandus
82 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Enesekehtestamise referaat

Agressiivsus on teise isiku tahtlik kahjustamine või haavamine. Agressiivsus on suhtlemis- ja käitumisviis, mis ei arvesta ligimese heaolu ega õigusi. Agressiivsuse tagajärjeks võib olla teise hingeline, vaimne, füüsiline või majanduslik kahjustamine või isegi hävitamine. (Lehtsaar). Agressiivne käitumine kujutab endast sagedasti sundi teise suhtes. Seega tuleb agressiivse käitumise analüüsil lähtuda ka õigustest inimesevahelistes suhetes. (Heiki Krips 2010). Kehtestav käitumine ­ teist inimest kiusamata võimaldab kaitsta oma õigusi ja personaalset ruumi. Enesekehtestamisoskus on arendatav harjumuspärastest käitumismallidest piiramise teel. Samal ajal on tähtis õppida ja omandada uusi suhtlemis kvaliteete. Kehtestav sõnum on selge ja lühike seletus antud olukordades, kasutades täpset keelt ja konkreetset väljendusviisi. Hoiduda tuleks slängide kasutamisest. Tundeid, mõtteid ning vajadusi peaks väljendama lihtsate mina-sõnumitena

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
72 allalaadimist
thumbnail
40
pptx

ENESEKEHTESTAMINE

ENESEKEHTESTAMI NE TALLINN 2015 MIS ON ENESEKEHTESTAMINE?  KUNST KASUTADA OMA ÕIGUSI NII, ET KA TEISED OMA ÕIGUSI KASUTADA SAAVAD  KUNST SAADA OMA TAHTMISI NII, ET KA TEISED OMA TAHTMISI SAAVAD JA ROHKEM JA PAREMINI KUI NAD ILMA SINUTA OLEKSID SAANUD ENESEKEHTESTAMISE TÜÜBID I. ADEKVAATNE II. AGRESSIIVNE III. ALISTUV IV. ALLAHEITLIK, KEHTETU I. ENNAST KEHTESTAV KÄITUMINE (ADEKVAATNE KEHTESTAMINE)  KÄITUMISEGA ASTUB INIMENE KÜLL OMA ÕIGUSTE VÕI VAJADUSTE EEST VÄLJA, JÄÄDES ISE VÄÄRIKAKS JA SÄILITADES KA VESTLUSKAASLASE VÄÄRIKUST JA ÕIGUST ERIARVAMUSELE  SELLISE KÄITUMISVIISI RAKENDAMINE VÕIMALDAB INIMESEL JÄÄDA ISEENDAKS, OLLA SIIRAS JA SÄILITADA ENESEVÄÄRIKUST I. ENNAST KEHTESTAV KÄITUMINE Plussid Miinused

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Mina suhtlejana

ja õiges olukorras rakendada. Kui ei osata õiget oskust mõnes olukorras rakendada, võib endale kasu tegemise või kellegi abistamise asemel hoopis kahju tekitada. Samuti on suhtlemise juures väga oluline roll ka enesekehtestamisel. Iga inimene kehtestab end erinevalt, on nii alistuvaid, kehtestavaid kui ka agresiivseid suhtlejaid. Äärmuslikud on alistuvad ja agressiivsed suhtlejad, kuid vahepealne, mis tundub kõige õigem viis suhtlemiseks, on kehtestav suhtleja. Alistuvad inimesed väldivad vastutust ja konflikte ning teenivad teiste heakskiitu oma ebaisekale käitumisele. Kui teda piisavalt manipuleerida, teeb ta kõik mida sa tahad, et ta teeks, ta jätab oma elu elamata ja tekitab teistes oma käitumisega ärritust. Agressiivsed inimesed ületähtsustavad ennast, suruvad oma soovid läbi, on iroonilised ja sarkastilised. Nad arvavad, et olemas ongi ainult tema ja tema soovid ning muu ei loe, eriti see, mida teised arvavad või soovivad

Psühholoogia → Suhtlemine
32 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KONFLIKT

Konflikti tunnused- KONFLIKT · Kõrgendatakse häält · Süüdistatakse teisi Koostas: Deymon-Brait · Nägeldakse pisiasjade pärast Konflikt- Konflikt on lahkheli · Kasutatakse pilkeid ja või arusaamatus, mille tulemusena solvanguid tekib pinge, mis ajendab osapooli · Vastaspoole kohal üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks olek mõjub ärritavalt peab olema vähemalt kaks osapoolt ...

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
26 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Loodusretke juhi 10 käsku ja keeldu

Silmside on märk sellest, et vestluspartner ootab tagasisidet. Suhtluspartnerist mööda vaatamine ei tähenda hoolimatust, vaid viitab iseendale keskendumisele. Inimene kontrollib oma sõna tavaliselt paremini kui kehakeelt. Kehakeele kaudu saadakse aga teistega suheldes kuni 80% informatsioonist, sõnadele jääb vaid 20%. Seega eeldab hea suhtlemine oskuslikku enesekehtestamist ning sobivate suhtlemisvahendite valdamist,nende kasutamist ja tõlgitsemist. Enesekehtestamine ehk kehtestav käitumine (ingl k assertive behaviour, assertiveness) on oma vajaduste väljendamine ja nende eest seismine positiivsel, hinnanguvabal ja mitteagressiivsel viisil, kahjustamata teist suhtluspoolt ja arvestades ka tema vajadustega. End oskuslikult kehtestada püüdev giid on taktitundeline, ei väljendu agressiivselt, kuid tal on oskus siiski olla isiksus ehk mina-ise. Ta on grupi juht ja liider, kes oskab grupi liikuma panna vastavalt oma soovidele ja koostatud marsruudile. Ta oskab end

Loodus → Matkamise alused
8 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Enesekehtestamine

Suuren jagu inimesi leiab, et neid on võimalik kohe ellu rakendada ja on selles ka küllaltki edukad. 7.Alistumise - kehtestamise - agressiivsuse telg Üks võimalus kehtesatamist mõista on näha selles võimalust kaitsta oma isikuruumi ja mõjutada inimesi ning ühiskonda mitte neile haiget tehes. Kasulik ja üsna levinud viis kehtestamist defineerida on asetada see järgnevuste teljel alistumise ja agresiivsuse vahele ja näha nende kontraste. Alistuv käitumine Kehtestav Agressiivne käitumine käitumine 7.1Alistuv käitumine. Inimesed, kes käituvad tavaliselt alistuvalt, ei austa piisavalt oma vajadusi ja õigusi. Seda õige mitmel viisil. Paljud alistuvad inimesed ei väljenda ausalt oma tundeid, vajadusi, väärtusi ja muresid. Nad lubavad teistele oma ruumi tungida, oma õigusi eitada ja oma vajadusi ignoreerida. Tavaliselt ei ütle need inimesed oma soove välja, kuigi paljudel juhtudel on see kõik, mida oleks

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
138 allalaadimist
thumbnail
10
docx

KEHTESTAMINE

Enesekahjustamist kahjustavad kinnisus, häbelikkus, allasurutus ning muidugi... puudulik suhtlemisoskus. Enamik inimesi eelistaks põhimõtteliselt olla meelekindel ja mõjukas ning samas teisi arvestav ja õiglane. Agressiivset käitumist eristab kehtestavast järgimine tunnusjoon: esimese puhul püütakse oma tahtmine läbi suruda teise huve eirates, teisel korral kaitstakse enda huve ilma teise huve kahjustamata (igatahes nendega arvestades). R. Rakose järgi räägib kehtestav isik valjemini kui allaheitlik, ent mitte nõnda valjult kui agressiivne. 1.2 Kehtestava käitumise 12 tunnust R. Albertile ja M. Emmonsile (1990), J. Hayesile (2002) ning R. Boltonile (2002) toetudes võime öelda, et kehtestav käitumine on: 1. ennast väljendav ­ inimene ütleb välja oma arvamuse, väljendab iseenda vaateid, 2. otsekohene, mitte põiklev ­ keerutamata ja hämamata tullakse välja oma ettepanekuga, kommenteeritakse või kritiseeritakse kedagi, 3

Õigus → Õigus
12 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Demingi ring ja ISO 9001:200 võrdlus

LÄÄNE ­ VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä10 KÕ Marie Kõvask TÄIUSLIKKUSE MUDELI JA ISO MUDELI VÕRDLUS Võrdlus Juhendaja: Eda Vahero Mõdriku 2012 DEMINGI RINGI JA ISO MUDELI VÕRLDUS Demingi ringi põhimõte on organisatsiooni kvaliteedi parandamine. See on määratletud neljaastmelise tsükliga (vt joonis 1): - Planeeri (Plan): (arnegukava, tööplaanid) tulemuste parendamiseks kavanda või muuda äriprotsessi komponente. - Rakenda (Do): (tegevused eesmärkide saavutamiseks) rakenda plaan ja hinda selle toimivust. - Kontrolli (Check): (sisehindamise seire süsteem andmete kogumiseks) hinda tulemusi ja edasta need otsustajatele. - Tegutse (Act): (kompleksne sisehindamine, parendustegevuste kavandamine) otsusta, millised on protses...

Haldus → Kvaliteedijuhtimine
57 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klient ja teenindus kordamisküsimused

toodete/teenuste tootjate süsteemi) vahel, klientide probleemide lahendamiseks, mis tugineb kehtestavale isiksust arvestavale käitumismallile , Veaolukordade lahendamise paratamatusele klienditeenindaja poolt 5. Milles väljendub valikuvabadusele orienteeritus teenindaja käitumises? (min 6 aspekti)? Isiksuse tunnustamine, isiksuskesksus, lähtumine kliendi mugavusest, firma esindamine, põhjuste likvideerimine, kehtestav käitumislaad. 6. Milles väljendub jaotav mõtteviis ehk mitteteenindamine teenindaja käitumises? (min 6 aspekti)? Lähtumine indiviidist, vahendikesksus, lähtume iseenda mugavusest, iseenda esindamine, tagajärgede likvideerimine, vastutustunde puudumine 7. Milline on kliendi tüüpkäitumine (3 aspekti) a)Klient talub kogetut tervikuna, b) kaldub märkama enam vigu kui head, c)kannab puudused üle koguhinnangule 8. Kliendi rahulolu 10:3 reegel.

Majandus → Klienditeenindus
26 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Loengumaterjalid

inimese kogemused, mis mõjutavad hoiakute kujunemist, isiku teadmised, suhtumine endasse jne.) · suhtlemisoskused (nt. kuulamisoskus). · suhtlemisvahendid (nt. kanal info edastamine) Suhete rollist: · seos identiteedi kujunemisega · vajaduste rahuldamine · toimetuleku toetamine (suhted kui ressurss) · seostatakse vaimse ja füüsilise tervisega · mõjutab elu kvaliteeti (Suhtlemis)oskuste kujundamisel arvestada kolme tasandiga · teadmised (nt: mis on kehtestav käitumine) · suhtumine (nt: kehtestav käitumine on vajalik) · käitumine (nt: kehtestavalt käitumine Sotsiaalsete kompetentside kujunemisel on roll sotsialiseerimiskeskkonnal, mis pakub käitumismudeleid ja tasustab sobivaid. Mõisted kommunikaator ­ teabe edastaja retsipient- info vastuvõtja teade ­info, mis edastatakse suhtlemise käigus sümbolid ­ kannavad tähendusi, on kokkuleppelised suhtlemise kontekst ­ aitab teksti mõista

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
389 allalaadimist
thumbnail
7
docx

KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK KOOLIS

- enesekindlust väljendav hääletoon; - silmside loomine ja hoidmine; - optimaalne suhtlemisdistantsi valik; - selge ja ühetähendusliku miimika kasutamine kehtestava sõnumi edastamise vältel; - igasuguste emotsioonide väljendumise vältimine hääles. Kehtestav sõnum: - tavaliselt lühike; - selge ja kindel seisukoha välja ütlemine; - ei ole dialoog; - ei saa kasutada tingivat kõneviisi! - kehtestav sõnum on nt ­ sa karjusid minu peale ja mulle see ei meeldi. Kehtestava stiili põhipunktid: - isik väljendab end selgelt; - arvestab teiste inimeste õigusi; - on aus; - on otsekohene ja kindlameelne; - on viisakas; - näitab välja, et saab aru, miks teine nii teeb/tegi kuid ei peeta seda õigeks; - taotleb võrdset kasu nii enesele kui suhtele; - kohandatud isikutele ja situatsioonile (pole universaalne);

Pedagoogika → Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Müügujuhtimine

Kaubanduses on tootemargil täita järgmised funktsioonid: 1) eristamisfunktsioon, et eristada üht samalaadset kaupa teisest või muu tootemargiga objekti teisest; 2) identimisfunktsioon, mis tähendab kauba või ettevõtte algupärale osutamist info kaudu; 3) väärtustav funktsioon, mis lisab kaubale või ettevõttele väärtust sihtrühma jaoks. 5.Suhtlemine klientidega, erinevad suhtlemistehnikad nagu verbaalne- ja mitteverbaalne suhtlemine, kehtestav käitumine jms Suhtlemine Suhtlemine ­ kahe või enama inimese vahel verbaalselt või mitteverbaalselt toimuv kommunikatsioon. Suhtlemine ­ teabevahetus inimestevaheliste suhete kaudu. Kommunikatsioon (lad k communicatio ­ ühendus, side, suhtlemine): kitsam tähendus ­ suhtlemine laiem tähendus ­ loomade märgiline suhtlemine, massikommunikatsioon (anonüümne, tagasisideta) ) Kehtestav stiil - Oma mõtete, tunnete ja soovide aus väljendamine, kasutades mina-teadet

Majandus → Majandus
156 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Viha põhjused ja väljendused

abivahend ellujäämiseks. See on loomulik ja vajalik reageering hädaohule ja üleastumistele. Viha annab hoogu meie füüsilisele vastupanuvõimele ning toidab emotsionaalset energiat. Tervislikeim viis viha väljendamiseks on väljendada vihatunnet ennast kehtestaval (s.t. mitteagressiivsel) moel. Selleks, et ennast kehtestada, pead esmalt õppima endale selgeks tegema, millised on sinu vajadused ja kuidas neid saavutada teistele liiga tegemata. Olla ennast kehtestav ei tähenda seda, et ollakse ründav või esitatakse nõudmisi. See tähendab, et ollakse lugupidav nii iseenda kui teiste vastu.

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ärisuhtlus- ja läbirääkimised

Suhtumine läbirääkimisprotsessi (win/win või win/loose) 3. Suhtlemisstiil (formaalne või mitte) 4. Kommunikatsioonistiil (otsene või kaudne) 5. Ajatundlikkus (kõrge või madal) 6. Emotsionaalsus (kõrge või madal) 7. Kokkuleppe vorm (spetsiifiline või üldine) 8. Kokkuleppele jõudmise protsess (bottom-up või top-down) 9. Läbirääkimismeeskonna korraldus (üks liider või konsensus) 10. Riskivalmidus (kõrge või madal) LÄBIRÄÄKIMISKÄITUMISED · Alistuv · Agressiivne · Kehtestav ENESEKEHTESTAMINE Kehtestamine hõlmab oma õiguste eest seismist ja oma mõtete, tunnete ja tõekspidamiste väljendamist otsekohesel, ausal ja kohasel viisil, mis tunnistab teiste inimeste õigusi. · Igal inimesel on õigus ja kohustus kaitsta oma õigusi, oma ruumi ­ seista hea oma vajaduste eest. · Kui keegi minu õigusi riivab, võin ma püüda tema sellist käitumist muuta. · Kehtestav käitumine võimaldab väljendada oma soove, mõtteid, tundeid ja vajadusi

Muu → Ärisuhtlus- ja...
28 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kehtestamisõigused

Suudan ise hakkama saada ja vajadusel suudan ka abi paluda. 16. Mis parata, ma olen selline. Ma võin muutuda. 17. Selline tegutsemisviis on parim. Ma võin olla paindlik. 18. Tunnen keeldudes süümepiinu. Mul on õigus keelduda tundmata süümepiinu. Personaalsed õigused Mul on õigus.... .. .väljendada oma arvamust .. .jääda erinevale seisukohale ...esitada küsimusi ...eksida ...proovida ja ikkagi läbi kukkuda jne. Kuidas saan aru, et ma ei ole kehtestav? Mul on raske... ...öelda ,,ei" ...küsida nõu või paluda abi ...välja näidata oma positiivseid või negatiivseid emotsioone ... algatada, üleval hoida või lõpetada seltskondlikku vestlust ... väljendada oma soove, tahtmisi, õigusi, seisukohti ... jääda eriarvamusele ... vastanduda teistele inimestele ... esitada küsimust ..miks'?" pärast mulle esitatud nõudmist ... tunda end hästi, kui mulle on tehtud kompliment Kasutatud on S.Põldvere ja K.. E. Esopi .

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
24 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Laopidaja kutsestandard

Kõrgtase ­ seostatud faktide alusel analüüsimine, prognoosimine, järeldamine, üldistamine, hindamine; mitmekesiste keerukate töövõtete valdamine. KLIENDITEENINDUSE ALASED OSKUSED JA TEADMISED 1. Teeninduse mõiste ja olemus 2. Teenindamiseks vajalik mõttekultuur 3. Klienditeenindaja roll, teenindaja tööks olulised isikuomadused ning viisid nende arendamiseks 4. Teeninduse korraldamine 5. Erinevaid suhtlemistehnikad: verbaalne- ja mitteverbaalne suhtlemine, kehtestav käitumine jms 6. Hääletehnika: oma kõnemaneeri, diktsiooni ja intonatsiooni kontrollimine 7. Konfliktidega toimetulek ning probleemide lahendamine 8. Kaebuste ja pretensioonide käsitlemine 9. Klienditeenindaja kui ettevõtte esindaja roll, positiivse (esma)mulje loomine 10. Positiivsetele ja negatiivsetele tundeavaldustele reageerimine 11. Erivajadustega klientide teenindamine: puuetega inimesed, vanurid, lapsed 12. Erineva kultuuritaustaga klientide teenindamine 13

Logistika → Laomajandus
24 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Konspekt

Laps) 2) alaarenenud roll ­ mide täidetakse vähem, kui peaks/soovitaks. 3) Normaalselt arenenud rollid ­ mida täidetakse optimaalsel viisil ja hulgal. Käitumisviisid 1) Alistuv : ,,Elu on kannatus" ­ hoiab kodurahu, väldib konflikte, väldib vastutust, konflikte. 2) Agressiivne ,,Elu on võitlus" ­ kontrollib teisi oma võimu abil, egoistlik, toob kaasa konflikte, võtab kogu vastutuse. 3) Kehtestav ,,Mina olen tähtis ja sina oled tähtis" ­ peab lugu endast ja teistest, austab kõigi isikupära ja erinevust, jagab vastutust. Mina teate vormid 1) lapselik (miks mina? Kaua võib?! Juba jälle) 2) vanemilik (ma olen sada korda seda öelnud, kuidas sa aru ei saa?) etteheitev, moraalitsev 3) täiskasvanulik ehk neutraalne, mis selgitab teie tundeid. Teeb seda rahulikult. ( ma arvan, et sa käitud nagu siga ) Mälu jaotus

Psühholoogia → Psühholoogia
63 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Organisatsioonikäitumine 1 KR

Organisatsioonikäitumine I kr Tõene Koostööle orienteeritud meeskonna üheks iseloomustavaks teguriks on tugev ja tõhus juhtimine/eestvedamine. Meeskonnatöö keskne eesmärk on loovuse stimuleerimine, mis suurendab väljapakutavate ideede hulka ja ergutab uutmoodi mõtlemist. Läbipõlemine on psühhofüüsiline väsimusseisund, mille ilminguteks on pidev väsimustunne, ükskõiksus, masendus ning nendega kaasnev tegutsemisvõime vähenemine. Edukas sõnum koosneb järgnevatest komponentidest: sisu komponent, “mina” komponent, suhte komponent, mõju komponent. Üheks omavahelise suhtlemise takistuseks organisatsioonis võib olla kultuuri mõju, st eri kultuuridest pärit inimesed kalduvad etnotsentrismi. Kehtestav käitumine võimaldab väljendada oma mõtteid, tundeid soove ja vajadusi teisele osapoolele vastuvõetavalt. Tuginedes Milton Rockeach´i väärtussüsteemile inimese üheks lõppväärtuseks võib olla nauding. Hoiak on üldine ja suhteliselt püsiv hinn...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
3 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Klienditeenindus- situatsiooni analüüs

millest jutt käib ja homsest läheb teise kindlustusfirmasse üle. Käitumine Klienditeenindaja Kindlustusesindaja Abivalmis Ebaviisakas Viisakas Ründav Heatahtlik Süüdistav Üritab klienti lohutada ja Ärritunud aidata Üleolev Segaduses Egoistlik Abitu Kehtestav Käitumine Klient Kannatlik Viisakas Segaduses Ärritunud Nõuab selgitusi Tunded Klienditeenindaja Kindlustusesindaja Tüdinenud Tüdinud Segaduses Kibestunud Tahab, et olukord laheneks Ei saa aru milles tema süüdi Tunneb end on, klient tegi ju kõik valesti. ebakompetentsena Ükskõikne Abitu Vihane Tunded Klient

Majandus → Klienditeenindus
32 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Klienditeenindus situatsiooni analüüs

KLIENDITEENiNDUS SITUATSIOONI ANALÜÜS TALLINA MAJANDUSKOOL 2009 Kirjeldus: KOHT ­ Stockmani kaubanduskeskus Instumentaariumi prillipood AEG ­ 1a tagasi ...oli laupäeva hommik. Prillipoes ei olnud rahvast, leti taga kaks teenindajat. Minu eesmärk : Kontaktläätsede konsultatsioon Situatsioon: Klienditeenindajad teretasid mind poodi sisenedes viisakalt. Pöördusin nende poole oma murega. Paludes informatsiooni kontakt läätsede kasutamise jms kohta. Küsimuse peale lahkus üks teenindajatest ning teine asus minuga vestlema. Ta rääkis kiirustades, natuke kärsitult, kuid piisavalt põhjalikult ja üksiasjalikult, et ma ei teinud tema kärsitusest väga väljagi. Kõik sujus hästi kuni... Dialoog minu ja kl.t vahel MINA ­ "Oleksin huvitatud läätsede ostust" Kl.t "Jaah. Milleks teil neid vaja?" MINA ­ "Need muudaksid mu elu mugavamaks,...

Majandus → Klienditeenindus
474 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Minu õpetaja kreedo - essee

kaasahaarav. Õpetaja ei tohigi karta tobe näida, loomulikult tuleb siin väga hästi tajuda, mil määral seda endale antud grupi arengu seisukohast lubada võib. Huumor tunnis on hea meelte äratamiseks ja mõningaseks pausiks või puhkuseks, kuid see on alguses väga libe jää kontrolli kaotamise osas. Soovin, et õpilased mäletaksid mind õpetajana, kelle ainetunnid olid alati huvitavad, kes oli sõbralik kuid siiski end kehtestav ja distsipliini hoidev. Loodan, et õpilased saavad minu ainetundidest indu spordiga edasi tegeleda.

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
53 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Miks puhkes I maailmasõda?

Samuti Saksamaa ja Venemaa võimutsesid Poola alade üle. Suurim konflikt olid Saksamaa ja Suurbritannia vahel. Kuigi Suurbritannia oli suurima laevastikuga riik, soovis Saksamaa siiski ülemvõimu mere ise haarata. Venemaa oli ka Austria-Ungariga rahutustes seoses Balkani poolsaare ülemvõimuga. Balkani poolsaar tekitas üldise suurema rahutuste olukorra. Suure osa olukorra teravnemises etendas kaasa poolsaarel ülemvõimu kehtestav agressiivse poliitikaga riik – Serbia. Sajandi algusel toimus Serbias sõjaväeline riigipööre, mille käigus kuningaperekond mõrvati ja asemele tuli venemeelne valitseja. Sellest hetkest alates tähendas Serbia konflikti Venemaaga. Austria-Ungari ei olnud samuti rahul enda nõrgeneva võimuga poolsaarel. Esimese maailmasõja valla päästnud Balkani probleem kasvas ka pärast sõja lõppu üle uuteks probleemideks – probleemideks, mida jätkus ka Teise maailmasõja puhkemiseni,

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Klienditeenindus teenuse või kauba müügil

Klienditeenindus teenuse või kauba müügil Teenused Kaubad Mitte käega katsutavad Käega katsutavad kaubad Mittemateriaalne Materiaalsed Tegevused Esemed klient osaleb tootmis Tarbija ei osale tootmisprotsessis protsessis tekib teenindamisel Saab ladustada ja hoida saab kogeda Saab muuta omandiks teenindamist Teeninduse kvaliteeti mõjutavad tegurid Usaldusväärsus Kogetud viisakas teenindus, kvaliteene kaup jne Kiire teenindamine Kompetentsus Teenindaja teadmised ja oskused Kättesaadavus Telefoni teel, hea asukoht, lahtiolekuajad, Kommunikatsioon Keelte valdamine Probleemide lahendamine Usutavus Agressiivne müük(hinnad) Klientide huvide igakülgne arvestamine Turvalisus Valeinfo Füüsiline turvalisus Konfidentsiaalsus e isikuandmete lekkimine Kliendi tundmine Väljanägemine Firma ja klient Esmamulje- 40 – 60 % üldiselt muutub ...

Majandus → Klienditeenindus
10 allalaadimist
thumbnail
13
docx

II KT kordamisküsimused vastustega

kaudselt organisatsiooni missioonis, eesmärkide püstitamises, tähtsate otsuste vastuvõtmises, töötajate käitumises. 37.Kuidas käitub ja suhtleb ,,alistuva stiiliga" inimene? Sõnastage eluline/praktiline näide. Xxx 38.Kuidas käitub ja suhtleb ,,agressiivse stiiliga" inimene? Sõnastage eluline/praktiline näide. Xxx 39.Kuidas käitub ja suhtleb ,,kehtestava stiiliga" inimene? Sõnastage eluline/praktiline näide. Kehtestav käitumine võimaldab inimesel väljendada oma mõtteid, soove ja vajadusi teistele vastuvõetavalt. Kehtestav inimene väljendab oma mõtteid vahetult kuid taktitundeliselt. Kehtestav käitumine on abivahendiks "ei" ütlemise situatsioonis. 40.Millised on tüüpilisemad suhtlemisbarjäärid? Personaalsed barjäärid o emotsioonid, o väärtushinnangud, o erinev haridustase, o sugu,

Majandus → Organisatsiooni juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Wallenberg" - retsensioon

Rauno Elpilt oleksin mina oodanud võimsamat esitust, kuigi oma ooperialaste teadmiste juures pole ma kindel, et kas äkki pidigi ta (minu jaoks) suhteliselt vaikselt laulma. Iseenesest oli ta hääl minu jaoks meeldiv ja kohati isegi lummav. Siiski pean tunnistama, et minu jaoks polnud kõige huvitavam tegelane mitte Wallenberg, vaid hoopis Adolf Eichmann, keda kehastas Priit Volmer. Tema oli seal n.ö. kuri tegelaskuju, kelle lavaline olek läks mulle rohkem korda. Ta oli väga ennast kehtestav ning meeldejääv tegelaskuju suurepärase rollitäitjaga. Ka teiste osatäitjate nagu Jassi Zahharov, kes kehastas Saksa ohvitseri ning Wallenberg II, keda kehastas Mati Turi, jätsid mulle väga sügava mulje. Lava peal toimuv võttis mu juba esimestel minutitel tummaks. Tegemist on Dmitri Bertmani (Moskva Helikon Opera), ja Ene-Liis Semperi (NO 99) lavastusega, mis lummab ja põnevil hoiab. Nimelt oli alguses tegemist kooriga, kes moodustas laval

Muusika → Muusika
262 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Mõjustamise eksam

Sotsiaalne mõju Mõjustamine: - protsess, mis kutsub esile muutuseid käitumises, emotsioonides, teadmistes; teadlik/mitte teadlik mõjustamine. Inimene -> kalduvus nõustuda, olla teiste poolt mõjutatud ­ psühholoogilised vajadused (nt. teistele meeldida, soov õigesti mõelda); suhted kui ressurss (kuuluvuse olulisus). Mõjustamine kui motivatsiooniseisundi loomine Vajadus à motivatsioon kui pingeseisund à eesmärgi suunas liikumine Abraham Maslow vajaduste hierarhia: A. Füsioloogilised vajadused (nt. toidu-, joogi-, seksuaalvajadused) B. Turvalisuse vajadused (ohu vältimine) C. Sotsiaalsed vajadused (nt kuuluvusvajadus) A. Kiindumus/armastus, evolutsiooniline perspektiiv, sotsiaalsed normid ja karistus D. Tunnustusvajadused (väärikustunde, tunnustamise vajadus) E. Eneseaktualiseerimisvajadus (eneseteostus) F. Sotsiaalne mõjustamine avaldub allumises (võim),...

Psühholoogia → Psühholoogia
24 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Valitsuse osa majanduses

VALITSUSE OSA MAJANDUSES (2. KT) 1. Turupuudulikkus- turg ei suuda lahendada kõiki pakkumise-nõudmisega seotud probleeme. Väljendub kolmes valdkonnas: 1) MITTETÄIELIKUS KONKURENTSIS · Valitsuse ülesanne on suurendada konkurentsi. · Seadusandlusega, selle väljatöötlemine. 2) TOOTMISE JA TARBIMISEGA KAASNEVATES POSITIIVSETES JA NEGATIIVSETES KÕRVALMÕJUDES. · Riik püüab negatiivseid kõrvalmõjusid ära hoida ( nt kehtestav maksud või keelab millegi täiesti ära) 3) ÜHISHÜVEDE PAKKUMINE · Ühistransport ( natuke peab inimene ise ka maksma, piletihind) · Põhi-ja keskharidus tasuta · Põhikoolis on toit tasuta · Avalikud teenused- seda pakuvad kesk-või kohalik omavalitsus. 2. Riigi/valitsuse majanduslikud ülesanded 1) Turupuudulikkuse vähendamine 2) Eraomandikaitse 3) Seadusandlus 4) Tagada majanduslik stabiilsus ja ka raha stabiilsus

Majandus → Majandus
92 allalaadimist
thumbnail
33
ppt

Käitumine suhtlemissituatsioonides

armastab asju ja kasutab inimesi-kaob inimlikkus; võõrandumine teistest, ebaturvalise ühiskonna looja; agressiivsus õõnestab armastust, süvendab üksildust. Kehtestamise eelised nad on nemad ise; täisväärtuslike suhete soodustamine; vähendab hirmu ja ärevust; iseenda elu elamine-oma isikuruumi kaitsmine ja vajaduste rahuldamine. J.Ruskin "Parem auga kaotada, kui alatult võita!" Kehtestamise hind konstruktiivne kehtestamine võib tuua kaasa töökoha kaotuse; olla kehtestav tähendab riskida lahkarvamuste ilmsikstulekuga; suhetes kergesti haavatav jne Enesekehtestav inimene valib ise kuidas oma elu elab ja laseb ka teistel oma elu elada "Ei" ja "Jah" ­ võrdsed vastused Temal on probleem Probleemi pole Minul on probleem Närviminemise kulg nende ületamine Suhtlemine on erisuguste suhtlemisviiside integreeritud protsess, mis sisaldab valikuvabaduslikku tegevust või emotsioone, kindlustamaks kehtestavust.

Psühholoogia → Suhtlemine
6 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Suhtlemispsühholoogia konspekt

Kontrolli ennast! 4. Kas mul on kindel plaan enesetutvustuseks? Kas mul on teatud fakte endast, mida tahan mainida? Kas ma jätan mulje, et mul on vaja tuge või kaastunnet? Eneseavamine Inimese tõeline mina, mitte mask *inimene õpib end paremini tundma *suhted muutuvad lähedasemaks *suhtlusring laieneb *süütunne leevendub Kehakeel Liigutused: näoilme, žestid kehahoiak *Nägu on kõige väljendusrikkam kehaosa Verbaalne suhtlemine 3-osaline mina teade e. Kehtestav sõnum: 1. Olukorra hinnanguvaba kirjeldus (fakid). Ära kasuta sõnu: jälle, alati, iga kord, tavaliselt, kogu aeg, mitte kunagi, päevast päeva, pidevalt, iialgi. 2. Kahju mulle, mis on mõõdetud ajas, energias ja rahas 3. Tunded Näide Sa jätsid mu konspekti enda koju. Ma kardan. Et ma saan kontrolltöös halva hinde ja ma olen väga pettunud. Kui teed inimesele märkuse, siis ta õigustab ennast, süüdistab sind ja ta on segaduses. See, kes

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mina klienditeenindajana

Suhtlemisoskus on elu üks tähtsamaid oskusi. Definitsiooni järgi on suhtlemine inimestevaheline teabevahetuse protsess, mille käigus toimub vastastikune tajumine ja tundmaõppimine ning sotsiaalsete suhete jalule seadmine. (Alas, Liigand, & Virovere, 2008, lk 74) Suhtlemisel tehakse koostööd ning inimene rahuldab oma vajadust teise inimese järele, mida peetakse inimese üheks tugevamaks vajaduseks. Psühholoogid rõhutavad, et inimene suhtleb kogu oma olemusega. Tema suhted teiste inimestega sõltuvad suhtumisest: ­ iseendasse, teistesse inimestesse, oma töösse või õpingutesse, loodusesse. Essee teemaks on analüüsida ennast suhtlejana, kuna minu töö üheks osaks on klienditeenindus, ja kuigi see seisneb ainult telefonikõnedele ja e-mailidele vastamises, siis teen ma seda teenindaja pilgu läbi. Head kliendisuhted algavad teabe vahetamisest, kus olulisteks suhtlemisoskusteks on: täpne eneseväljendusoskus, oskus klienti kuulata ja anda adekvaat...

Psühholoogia → Psühholoogia
11 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Suhtlemispsühholoogia

- Eesmärk ebaoluline, suhe oluline - Enda eesmärkidest loobumine suhte säilitamise nimel, teise jaoks tema ees,märgi väga olulised · Läbirääkimine - Suhe ja eesmärk mõlemad olulised Kehtestamine, alistuv ja agressiivne käitumine Hargie, O. ja Dickson, D. (2004). Skilled Interpersonal Communication. Research, Theory and Practice. 4th Ed. NY: Routledge Bolton, R. (2002). Igapäevaoskused. Väike Vanker Erinevaid reageerimisviise · Kehtestav ­ enda huvide eest seismine teist kahjustamata; ollakse "mina ise", vähendab hirmu ja ärevust teistes; pinged seoses konfronteerumisega, konfliktid, eriarvamuste ilmnemine Kehtestamine kui kestev konfrontatsioon Enda õiguste eest seismine viisil, mis arvestab ka teiste isikute õigustega, arendab enesekindlust ja enesetõhusust. · Alistuv ­ enda huvide eest ei seista; väldib konflikte, mugav, turvaline, heakskiitu saav, kontrolli omav*

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
38 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Suhtlemispsühholoogia

Paralingvist communication – the tone of voice, the awakening of the word. Interaktsiooni mõjutavad tegurid: ● Isikuga seotud tegurid (nt hoiakud, teadmised, suhtlemisoskus jne) ● Suhtlemispartner ● Situatsioonilised tegurid (nt roll, ruum) ● Suhtlemine kui sotsio-kultuuriliselt reguleeritud interaktsioonid inviidide vahel (nt normid, reeglid, tähendused); ükski suhe pole ’’kultuurivaba’’. Nt mõne jaoks võib kehtestav käitumine olla hääletooni tõstmine, kuid teine võib seda võtta kui agressiivset käitumist. Suhete funktsioonid: ● Materiaalne ressurss ● Informatiivne abi ● Instrumentaalne abi (nt transport – inimese punktist A punkti B viimine) ● Emotsionaalne toetus ● Areng, mina-konspetsiooni kujunemine (nt vanem mõjutab last) ● Edu, karjäär ● Elukvaliteet ● Füüsiline ja vaimne tervis (nt toimetulek stressiga)

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Organisatsioonikäitumine Kontroltöö küsimused

õiguste ja tunnete arvel. Ta kipub teisi kohtlema üleolevalt, alandavalt ja ründavalt. Temale peab alati jääma õigus ning ta kipub sagedasti teisi kritiseerima ja hukka mõistma. Kehakeel väljendab üleolekut, võimukust ja hoolimatust. Nt: inimene ütleb teisele, kuidas nad peaksid käituma, et temal oleks parem, aga ei arvesta, et võib nende tundeid riivata. 23. Kuidas käitub ja suhtleb „kehtestava stiiliga“ inimene? Sõnastage eluline/konkreetne näide.  Kehtestav käitumine võimaldab inimesel väljendada oma mõtteid, soove ja vajadusi teistele vastuvõetavalt.  Kehtestav inimene väljendab oma mõtteid vahetult kuid taktitundeliselt. Kehtestav käitumine on abivahendiks “ei” ütlemise situatsioonis. Mõned kehtestava käitumise põhimõtted: 1. Kasutage neutraalset, mitte purustavat keelt. 2. Olge teiste suhtes avatud. 3. Astuge ebameeldivatele olukordadele kohe vastu või vähemalt niipea kui võimalik. 4

Majandus → Organisatsioonikäitumine
3 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun