Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"hammasrattad" - 98 õppematerjali

hammasrattad on kasutuses peaaegu kõigis tänapäeva mehhaanilistes seadmetes.
thumbnail
5
doc

Planetaarülekanded

Metallide töötlemise eriala MT-08 Planetaarülekanded Referaat Juhendaja: Sisukord Vedav lüli.....................................................................................................................................3 Planetaarülekande eelised:...........................................................................................................3 Planetaarülekande puudused:.......................................................................................................3 Planetaarülekande telgede vahe...................................................................................................3 Suurratta laius planetaarülekandes...............................................................................................4 Väikeratta läbimõõt..................................

Masinaehitus → Masinaelemendid
44 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pumbad

Kui veepinnast kõrgemal, siis on vaja ka torustiku põhjaklappi. Korpus tavaliselt malimist, tiivik soolase vee puhul messingist. Võib tekkida ka kaviatsioon ehk, et õhumullide lõhkemine, mille energia lõhub labasid. Tavaliselt käitatakse elektrimootoriga. Kasutatakse vee, kütuse reovee, õhuventilatsioonides ja üleüldiselt on enim kasutatud pumba liik ja üsnagi kasutuskindel. Hammasrataspumump- Hammasrataspump on pump, mille pumpavaks elemendiks on hammasrattad. Hammasrattad jagavad pumba tööruumi kaheks: imemispooleks, kuhu avaneb pumba sisselaskeava, ja survepooleks, kuhu avaneb pumba väljalaskeava. Hammasrataste pöörlemisel satub vedelik imemispooles hambavahedesse ja kantakse survepoolde. Seal hammasrattad hambuvad ja hambavahedes olev vedelik surutakse pumba survetorusse. Selleks, et vedelik pääseks vabalt survepooles hambavahest välja, on sealsetesse tihenduspuksidesse tehtud vastavad kanalid. Hammasrataste pöörlemisel lähevad nende

Merendus → Laevamehhanismid
4 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Käigukast

võimalikust nii palju väiksemaks, kui seda nõuavad sõiduolud. Seepärast kuulub mootori ja rataste vahelisse jõuülekandesse käigukast, mille hammasrattaid saab ühendada mitmel viisil. Neid järgemööda moodustatavaid ühendusi nimetatakse käikudeks. Manuaalkäigukasti ülesandeks ongi võimaldada juhil valida auto kiirusele ning teeoludele sobiv käik. Esiveoga autodel on käigukastil kaks võlli: vedav võll ja veetav võll. Võllid asetsevad paralleelselt teineteise kõrval ning hammasrattad on mõlemal võllil pidevas hambumises. Vedava võlli hammasrattad kinnituvad võllile liikumatult, veetava võlli hammasrattad võivad vabalt pöörelda (seega võib veetav võll pöörelda ka ajal, mil hammasrattad seisavad paigal). Käigu sisselülitamisel liigutab liugur sünkronisaatorit mööda veetavat võlli, kuni see lukustub valitud käigule vastava hammasratta külge. Igale käigule vastab üks sünkronisaator. Sünkronisaatorite

Auto → Auto õpetus
101 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Manuaal käigukastid

väiksemaks, kui seda nõuavad sõiduolud. Seepärast kuulub mootori ja rataste vahelisse jõuülekandesse käigukast, mille hammasrattaid saab ühendada mitmel viisil. Neid järgemööda moodustatavaid ühendusi nimetatakse käikudeks. Manuaalkäigukasti ülesandeks ongi võimaldada juhil valida auto kiirusele ning teeoludele sobiv käik. Esiveoga autodel on käigukastil kaks võlli: vedav võll ja veetav võll. Võllid asetsevad paralleelselt teineteise kõrval ning hammasrattad on mõlemal võllil pidevas hambumises. Vedava võlli hammasrattad kinnituvad võllile liikumatult, veetava võlli hammasrattad võivad vabalt pöörelda (seega võib veetav võll pöörelda ka ajal, mil hammasrattad seisavad paigal). Käigu sisselülitamisel liigutab liugur sünkronisaatorit mööda veetavat võlli, kuni see lukustub valitud käigule vastava hammasratta külge. Igale käigule vastab üks sünkronisaator.

Auto → Jõuülekanne
218 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Manuaal käigukast

Manuaal käigukast Kristjan Teearu Koosneb · Võllid · Hammasrattad · Sünkronisaatorid · Diferentsiaal · Käiguvalimis seadis · Laagrid Õlid ja määrimine · Kasutatakse tavaliselt 75w80 või 75w90 õli (GL4, GL5) · Manuaalkäigukastis, nagu igas teiseski mehaanilist liikumist sisaldavas seadmes, on väga oluline töö teha õlil. Õli vähendab hõõrdumist ja seeläbi ka kulumist. Hõõrdumisel tekivad alati jäägid seega aja jooksul õli määrdub ning kaitsvad ja määrivad omadused vähenevad.

Auto → Jõuülekanne
7 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Metallide kasutamine autoehituses

2 · Tempermalm - Tempermalmist detailide toorikuid saadakse samuti ainult valamise teel. Võrreldes teiste malmidega on tempermalmil suurem löögitugevus ning teda kasutatakse detailide valmistamiseks milledele mõjub mõningane (juhuslik) löökkoormus. · Eriomadustega malm - Vastutusrikkamate masinaosade korral (vänt- ja jaotusvõllid, hammasrattad, kepsud jms.) kasutatakse aga keragrafiitmalmi ning dünaamilisel koormusel töötavate põllumasinate ja autode osade tarvis ka tempermalmi. · Kõrgtugev malm Värvilised metallid Värvilised metallid, mida kasutatakse masinaehituses, jagunevad põhiliselt vasesulamiteks (pronksid, messingid, babiidid) ja kergsulamiteks (alumiiniumi- ja magneesiumisulamid). Pronks Pronks on metallisulam, mis koosneb enamasti vasest, mis on tavaliselt segatud tinaga. Vahel

Auto → Auto õpetus
91 allalaadimist
thumbnail
1
docx

KEEVITUS ABB

KEEVITUS ABB Firmast Teenused Kontakt Gallerii Teenused CNC-treimine ja freesimine Hambalõikepingitööd: sirg- ja kaldhammastega hammasrattad tigurattad sise- ja välishammasvööd plokkhammasrattad nuutvõllid Lehtmetalli painutamine Stoosimistööd Stantsimistööd Puurimine Tasalihvimine Ümarlihvimine Info: tel 54521564 [email protected]

Ehitus → Ehitus
4 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Jõuülekanne

pikaealine. Joonis 1. Toyota Racing Development Twin Disk (Twin Plate) sidur Joonis 3. Fidanza Twin-Disc Performance Clutch Line 2. Käigukast 2.1 Käigukasti ülesanne ja ehitus Käigukasti ülesanne on muuta auto veojõudu, sõidu kiirust ja sõidu suunda. Käigukastiga annab veojõudu suurendada startides ja kui juba hoog sees siis seda vähendada ja muuta efektiivsemaks jõuks ehk kiiruseks. Astmelises käigukastis on hammasrattad mis erinevates kombinatsioonides annab erineva tulemuse. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid. Astmelised ehk hammasrataskäigukastid jagunevad liht- ja planetaarkäigukastideks. Autodel on põhiliselt kasutusel astmelised lihtkäigukastid, mille käikude lülitamine toimub kas hammasrataste või muhvide nihutamisel. Vähesed autod omavad varjaatorkäigukasti. Nende ülekannet

Auto → Auto õpetus
177 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Iseseisev töö: Autode jõuülekanded

vigased või kulunud hambad ja väär hambumine. Veosildade remondi puhul kontrollitakse koonushammasrataste hambumist, reguleeritakse koonusrull-laagrite lõtkusid. Kulunud hammasrattad asendatakse uutega ainult paariviisi. 7 Agregaatlaboris käigukasti lahtivõtmine Alguses võtsime ristipidi ükshaaval käigukastilt poldid lahti. Võtsime käigukasti kaane pealt ära ning vaatasime, kuidas 5-käigu käigukasti hammasrattad asetsevad. Arvutasime iga hammasratta hammaste arvu ning selle järgi tegime arvutusi. Selle käigukasti põhjal tegime käigukasti skeemi ning vastasime küsimustele. Lõpuks panime käigukasti samapidi kokku nagu võtsime ennem lahti ­ iga polt ristipidi ühe pöörega. Kasutatud allikad: http://et.wikipedia.org/wiki/Autosidur Minu konspekt.

Auto → Auto õpetus
32 allalaadimist
thumbnail
5
docx

ABSTRAKTSIONISM

ABSTRAKTSIONISM: hans hartungi jackson pollock rothko punane maroonil INFORALISM dubuffet dimpled cheekS POP Oldenburg Tordilõik floor burger Rauschenberg monogramm Segal Hamliton mis ikkagi teeb tänapäeva kodud nii eriliseks ja nii meeldivaks Warhol Marilyn monroe ja soup can Lichtenstein maybe Koons Wesselman KINEETILINE Calder Tinguely hammasrattad PERFORMANCE Beuys OP Vasarely Riley MAAKUNST Christo piiratud saared Smithson ANTIVORMILINE Hesse contingent Merz triplo igloo Morris Serra MINIMALISM Smith KONTSEPTUALISM Kosuth üks ja kolm tooli

Kultuur-Kunst → Kunst
3 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Jõuülekanne

Automootori pöördemoment on väikestel pöörlemissagedustel väike, seejärel väntvõlli pöörlemissageduse suurenemisel pöördemoment tõuseb ja lõpuks hakkab jälle langema. Selline reziim ei sobi aga auto sõitmisel ülesmäge ja halbadel teedel, samuti auto kohaltvõtmisel ja kiirendamisel. Kõike seda saab parandada käigukasti abiga. Peale selle saab käigukasti abil ka auto jõuülekannet mootorist lahutada. Astmelises käigukastis on hammasrattad, mis saavad omavahel hambuda erinevates kombinatsioonides, moodustades erinevate ülekandearvudega käike. Käigukast peab töötama müratult ja minimaalse kulumisega ning seda saavutatakse sünkronisaatorite ja kaldhammasrataste kasutamisega. Kaasaegsetel sõiduautodel kasutatakse kahevõllilisi käigukaste. Kolmevõllilised käigukastid lubavad üle kanda suuremaid pöördemomente, kuivõrd ülekantav jõud jaguneb suurema hulga hammasrataste vahel.

Auto → Auto õpetus
31 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Plastid, Polüvinüülkloriid, Polüetüleen

 Töötemperatuuri vahemik -40…+100 °C  Veeimavus kuni 1,4%  Hea kõvadus ning jäikus  Kõrge vastupidavus löögile.  Head libisemisomadused  Vastupidav kemikaalidele ja lahustitele  Suurepärased töötlemisomadused  Värvus: Valge, must . POM (polüatsetaal) Polüatsetaal sobib eriti hästi nõudlikesse tingimustesse nagu toiduaine- ning tekstiilitööstus. Põhilised tooted, mida polüatsetaalist valmistatakse on puksid, istud, hammasrattad, kruvid. Omadused:  Erikaal 1,4 g/cm3  Töötemperatuuri vahemik -50…+110 ºC  Madal niiskusimavus, kuni 0,9%  Hea kõvadus, jäikus ning tugevus  Puuduvad mikropoorid  Hea mõõtude püsivus  Suurepärased töötlemisomadused  Ei ole vastupidav tugevatele hapetele  Väga vastupidav lahustele  Sobib toiduanetööstusele  Värvus: valge, must PE (Polüetüleen) Polüetüleen on enim tuntud oma laia

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Käigukast

KÄIGUKAST Käigukasti ülesanne on muuta auto veojõudu, sõidu kiirust ja sõidu suunda. Käigukastiga annab veojõudu suurendada startides ja kui juba hoog sees siis seda vähendada ja muuta ehfektiivsemaks jõugs ehk kiiruseks. Astmelises käigukastis on hammasrattad mis erinevates kombinatsioonides annab erineva tulemuse. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid. Astmelised ehk hammasrattaskäigukastid jagunevad liht- ja planetaarkäigukastideks. Autodel on põhiliselt kasutusel astmelised lihtkäigukastid, mille käikude lülitamine toimub kas hammasrataste või muhvide nihutamisel. Vähesed autod omavad varjaator käigukasti. Nende ülekannet muudetakse sujuvalt kiirenevalt ja need autod sõidavad mõlemat pidi sama kiiresti.

Varia → Kategoriseerimata
318 allalaadimist
thumbnail
18
odp

Transmission and differential

the rotational speed of the transmission one final time before it hits the wheels ● To transmit the power to the wheels while allowing them to rotate at different speeds (This is the one that earned the differential its name.) ● Crown wheele-hamasvöö(taldrikratas) Differential ● Pinion-koonushammasratas ● Inner half shaft-sisemine(parem) poolvõll ● Propeller shaft-kardaanvõll ● Large gear-rattavõlli hammasrattad ● Small gear-differentsiaali koonus- hammasrattad ● Outer half shaft-välimine(vasak) poolvõll ● Rotating cage-differentsiaali korpus Differential ● The differential is a device that splits the engine torque two ways, allowing each output to spin at a different speed. ● The differential is found on all modern cars and trucks, and also in many all-wheel-drive (full-time four-wheel- drive) vehicles

Keeled → inglise teaduskeel
3 allalaadimist
thumbnail
1
txt

Termokeemiline töötlemine ja tsementtiitimine

tsementiitimine on madala ssiniku sisaldusega 0.2...0.25% terase pinnakihi rikastamine ssinikuga. saadakse selle tulemusena krge pindkvadus.ssiniku koostis ei tohi letada - 0.8...1.0% sellisteks detailid on nt. kolvisrm,jaotusvll,raskelt koormatud hammasrattad jne. (tsementiitimine,nitreerimine,tsaniidimine) Selle termokeemilise ttlemisega hoiame kokku lekeeritud teraseid. detailid asetatakse kastidesse, vahedega 20-25mm. kaste kuumutatakse temp. 860-920C ja hoitakse sellel temp. 8-10h. tsementiitimine jrgneb karastamine ja noolutamine. termottlus jrgneb kolmes etapis: 1)normaliseerimine vi karastamine 850-900C 2)karastamine 760-780C 3)noolutamine 160-180C tekkiv praak: 1)mitte vastav tsementiitimise sgavus 2)jrsk leminek detaili sisekihile

Varia → Kategoriseerimata
21 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Jõuülekanne

· Siduri korv · Hooratas · Veetav ketas · Suruketas · Sidurikäpp · Tugiseib · Käpa tagastusvedru · Sidurikorv · Survelaager · Survemuhv · Lülituskahvel · Tugiplaat · Vedru · Rumm · Summutiketas · Hõõrdkatted · Plaatvedrud · Hõõrdseibid · Reguleerseib KÄIGUKAST Käigukast koosneb: · Käikude lülitusmehhanism · Vedav võll · Veetav võll · Vahevõll · Sünkronisaatorid · Hammasrattad · Tagurpidikäigu vahehammasratas · Jaotuskast Käiguvahetusmehhanism · Käigukasti kaan · Käigukang · Lülitushargid · Fiksaatorid · Lukk · Lüliti · Liugurid · Hoob · Tross · Hoova võll DIFERENTSIAAL Diferentsiaal koosneb: · Taldrikhammasratas · Teoratas · Rattavõll · Rattavõllihammasratas · Satelliithammasratas · Sattelliitide telg · Korpus · Tigu satelliidid · Lukustid

Auto → Auto õpetus
191 allalaadimist
thumbnail
3
docx

KT Jõuülekanne 2 - Käigukastid

05.14 1. Milline on käigukasti ülesanne? Võimaldada tagurpidi liikumist. Muuta ülekantavat jõudu. Kanda õle pöördemomenti. 2. Mida nimetatakse ülekandearvuks? (Tuua näide ja selgitav skeem!) Hammasrataste hammaste arvu suhe.Väiksem hammasratas teeb 3 tiiru sama ajaga kui suurem ühe tiiruga. 40/10 =4 3. Klassikalise 3 võlliga käigukasti ehitus. (Skeem/joonis koos detailide nimetusega) Käigukasti korpus,vedav võll läheb eest sisse,seal on hammasrattad ja sünkronisaatorid ning lisa võll ja teselt poolt läheb vedav võll jälle välja. 4. Mis ülesanne on käigukastis sünkronisaatoril, tööpõhimõte? Viia hammasrataste liikumine sünkrooni enne liitumist,et vältida liigset müra ja hammasrataste kulumist. 5. Milline on käiguvahetusmehhanismi ülesanne (mida peab tagama käiguvahetusmehhanism)? Käiguvahetusmehhanism peab tagama,et korraga ei oleks mitu käiku sees. Ehk siis käigu

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Gaasijaotusmehhanism

Iga silindri kohal kaks nukki Klapiajam Ülesanne liigutada klappi · nookur · Tõukur · nukkvõll · Nookurit liigutab nukkvõll · Nookur liigutab klappe OHC Ülaasetusega nukkvõll asetseb plokikaanel Ajamiks · hammasrihm · rullpukskett DOHC 2 nukkvõlli · E - väljalaskenukkvõll · I - sisselaskenukkvõll OHV Alaasetusega nukkvõll asub mootoriplokis. Ajam · rullpukskett · hammasrattad Klapimehhanism Ülesandeks · hoida klappi klapipesas · klapi avamisel ja sulgemisel pöörata klappi ümber oma telje Klapimehhanismi Plokikaande paigaldatud klapp asend Tõukurid Ülesanne liigutada klappe · mehhaaniline · hüdrauliline Klapid Ülesanne lasta silindrisse küttesegu või õhku, silindrist välja Põlemisjäägid, töö- ja survetakti ajal isoleerida silinder atmosfäärist. · sisselaskeklapp

Auto → Auto õpetus
146 allalaadimist
thumbnail
27
ppt

Alalisvoolu mootorajamid v2

2. Kontaktivabad alalisvoolu mootorid (püsimagnetiga rootor, staatorimähistele antavat pinget kontrollib keerukas kaasaegne jõuelektroonika) Alalisvoolu mootori osad Alalisvoolu mootori ehitus Sisepõlemismootori tüüpiline starter ­ jadaergutusega alalisvoolumootor Stardiaku laadimisgeneraator ­ ei ole olemuselt tavaline alalisvoolugeneraator ­ alalispinge saadakse regulaatoriga alaldis Starter osadeks lahtivõetuna 6 ­ käivituspool sulgeb jõuahela, ühendab hammasrattad Alalisvoolu masina kommutaator (kollektor) läbilõikes Alalisvoolu masina üks harjasehoidja (kommutaatori kohal) Alalisvoolu masina harjaste näidised Alalisvoolu masina eri tüüpi harjaste (A, B, C, D) paiknemine kollektoril Võimsa alalisvoolu mootori välisilme Alalisvoolu mootori mähiste skeem Traditsiooniline paralleelergutusega alalisvoolu mootori käiviti skeem Tänapäeval on reostaat asendatud jõuelektroonikaga

Varia → Kategoriseerimata
15 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Jõuülekanded konspekt

täpsusega juhuslikult muutuvat sisendsignaali. 25 Käigukastid, jaotuskastid ja käiguaeglustid Üldandmed Käigukast muudab pöördemomenti suuruselt ja suunalt ning mõjutab auto veojõudu ja kiirust, s. o. dünaamilisi omadusi. Auto liikumiskiirust ja rataste pöördemomenti muudetakse jõuülekandearvu muutmisega. Selleks viiakse hambumisse sobivad hammasrattad. Astmelist käigukasti iseloomustab käikude arv koos nende ülekandearvudega. Ülekandearvu arvutatakse hammasratta paaris: veetava hammasratta hammaste arv Z2 jagatakse vedava hammasratta hammaste arvuga Z1. Kui ülekandes on mitu hammasrattas paari siis ülekandearv Ik võrdub kõigi hammasrattapaaride ülekandearvude korrutisega. Ik=(Z2/Z1)*(Z4/Z3). Joonis 31:Kolmevõllilise käigukasti hammasrataste ülekandearvud.

Auto → Jõuülekanne
51 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Kodutöö Survetöötlemine 100/100

Stantsimisseade Kuumvormstantsimiseks valin press-stantsi. Saadavad stantsised on mõõtmete täpsuselt väga täpsed, mis tõttu on stantsimiskalded oluliselt väiksemad või puuduvad üldse. Samuti puuduvad sidepinnad. Horisontaalstantsmasina põhimõtteskeem 1. Elektrimootor 9. Pealiugur 2. Kiilrihmülekanne 10. Ekstsentrik 3. Hooratas 11. Keps ja kangsüsteem 4. Sidur 12. Külgliugur 5. Ajamivõll 13. Matriitsipool 6. Hammasrattad 14. Matriitsipool 7. Väntvõll 15. Tempel 8. Keps Stantsimise joonis Deformeerimiskalle Stantsise lõppvagu Lõiketöötlust vajavad detaili osad 6 ava Ø6mm Ø12mm Süvend 10mm M6 ava Süvendit ei ole võimalik valmistada stantsimise teel, mistõttu kasutatakse sisetreitera, et teha detaili sisse süvend läbimõõduga 10mm. Ülejäänud avad puuritakse puuriga.

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
150 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Jõuülekanne

sidurit pidurdamiseks. Kallakust ei tohi alla sõita välja lülitatud siduriga ja madala käiguga. Jalga ei tohiks sõidu ajal hoida siduripedaalil. 2. Käigukast 2.1 Käigukasti ülesanne ja ehitus Käigukasti ülesanne on muuta auto veojõudu, sõidu kiirust ja sõidu suunda. Käigukastiga annab veojõudu suurendada startides ja kui juba hoog sees siis seda vähendada ja muuta efektiivsemaks jõuks ehk kiiruseks. Astmelises käigukastis on hammasrattad mis erinevates kombinatsioonides annab erineva tulemuse. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid. Astmelised ehk hammasrataskäigukastid jagunevad liht- ja planetaarkäigukastideks. Autodel on põhiliselt kasutusel astmelised lihtkäigukastid, mille käikude lülitamine toimub kas hammasrataste või muhvide nihutamisel. Vähesed autod omavad varjaatorkäigukasti. Nende ülekannet muudetakse sujuvalt kiirenevalt ja

Auto → Auto õpetus
182 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KT nr 1 Sissejuhatus (auto ehitus nr. 1) - Autode üldehitus

Vastus: Jõuülekanne, juhtimissüsteem, veermik, elektrisüsteem, keresüsteem, kandesüsteem, kütesüsteem, mootor 3. Loetlege mootori alasüsteeme ja nendesse kuuluvaid seadmeid! Vastus: A) Vänt-mehhanism ­­ plokikaas, silinder, kolb koos rõngaste ja sõrmega, keps ja väntvõll B) Gaasijaotusmehhanism ­ nukkvõll ja selle muutemehhanism, tõukurid, nookurid ja klapid C) Käiguvahetusmehhanism ­ käigukast, käigukang, hammasrattad A) Pööramismehhanism ­ rool, roolivarras 4. Selgitage 4-taktilise Ottomootori (bensiinimootori) ja diiselmootori tööpõhimõtte erinevust! (kirjeldades, millised protsessid toimuvad erinevate taktide ajal) Vastus: Bensiinimootor - neljataktilise sisepõlemismootori tööpõhimõte seisneb kütuse põlemisel saadava energia muutmises mehaaniliseks energiaks. Sisselasketakt. Takti alguses avaneb sisselaskeklapp ja väljalaskeklapp on suletud. Kolb

Auto → Auto õpetus
11 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Masinaelemendid

4)Tõste ja transportmasinad 5)tehnoloogilised (põllutöömasinad, metallipingid) 6)Kontrollerid ja juhtmasinad (andurid, ajamid) 7)Infot töötlevad (arvuti) MASINAELEMENDID = tehniliste süsteemide füüsikalised komponendid Tehniline süsteem - komponentide kombinatsioon, mis koos töötades tagab mingi ettenähtud funktsiooni täitmise (masin, aparaat, seade) Masinaelemendid võivad tööpõhimõttelt olla: 1. Mehaanilised (poldid, mutrid, võllid, laagrid, hammasrattad, rihmarattad, korpused, sidurid, pidurid, vedrud, jne.) 2. Mitte-mehaanilised (elektrilised, optilised, elektroonilised, jne.) 3. Lõimitud, s.t. tööpõhimõttega osi (andurid, muundurid, ajamid) Masinaelement võib olla: 1. Detail, s.t. osa, mis on valmistatud ilma koostamiseta (polt, mutter, võll, hammasratas, rihmaratas, vedru, jne.) 2. Koost või grupp, s.t. kindlat funktsiooni täitev detailide ühendus (pidur, sidur, mootor, laager, reduktor, ülekanne, jne.) 3. Sõlm, s.t

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Hüdropumbad ja pumpadele esitatavad nõuded

kruvidele. Kruvide keermete vahel vedeliku viskoossuse vahemik moodustuvad püsiva ruumalaga suletud kambrid, mis liiguvad pumba Hammasratas 7 on seotud telje 3 sisselaskeava poolt väljalaskeava poole. vahendusel pumba ajamiga Sellisel moel saavutatakse ühtlane (elektrimootor, diiselmootor jne.). töövedeliku voolamine, tänu millele ongi Hammasrattad 7 ja 8 on seotud kruvipumba müratase äärmiselt madal. omavahel minimaalse lõtkuga. Kui süsteem käivitatakse liigub sisselasketorus olev õhk läbi pumba tekitades sisselaskeavas S alarõhu, mille toimel imetakse töövedelik reservuaarist

Kategooriata → Hüdroõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
20
odp

Tööpingid

on korras. Puurpingi põhiosad ● Vertikaalpuurpink toetub alusega põrandale või lauale. Alus on küllaltki massiivne ja raske seda eelkõige selleks, et puurpink püsiks stabiilselt püsti. Aluse külge kinnitub samba alumine ots. ● Samba külge on kinnitatud töölaud. Töölaua üles-alla liigutamiseks on sambale kinnitatud hammaslatt ja töölaua külge hammasrattad. Töölaua sisse on freesitud T- kujulised sooned kinnitusvahendi kinnitamiseks. Samba ülaosasse kinnitub korpus kuhu on paigutatud spindel, jõuülekande mehhanism , ettenihkemehhanism ja juhtimishoovad ja – lülitid. ● Korpuse külge on kinnitatud ka elektrimootor.

Ehitus → Ehitusmasinad
11 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Mootor

MOOTOR KRISTJAN TEEARU MÕISTED · TAKT - KOLVI LIIKUMISE AJAL ÜHEST SURNUD SEISUST TEISE TOIMUVAID PROTSESSE NIMETATAKSE TAKTIKS. · SURNUD SEIS - KOLVI ÜLEMIST JA ALUMIST PIIRASENDIT, KUS KOLB MUUDAB OMA LIIKUMISE SUUNDA, NIMETATAKSE VASTAVALT ÜLEMISEKS JA ALUMISEKS SURNUD SEISUKS. · KOLVIKÄIK - ON TEEKOND, MILLE KOLB LÄBIB LIIKUMISEL ÜHEST SURNUD SEISUST TEISE. · TÖÖMAHT - RUUMI, MILLE KOLB VABASTAB LIIKUDES ÜLEMISEST SURNUD SEISUST ALUMISSE NIMETATAKSE SILINDRI TÖÖMAHUKS. RUUMI, MIS JÄÄB PEALEPOOLE KOLBI, SELLE ÜLEMISES SURNUD SEISUS NIMETATAKSE PÕLEMISKAMBRI MAHUKS. TÖÖMAHU JA PÕLEMISKAMBRI MAHU SUMMAT NIMETATAKSE ÜLDMAHUKS. MITMESILINDRILISTE MOOTORI KÕIGI SILINDRITE TÖÖMAHTUDE SUMMAT NIMETATAKSE MOOTORI TÖÖMAHUKS. VÄIKSEMATEL MOOTORITEL TÄHISTATAKSE TÖÖMAHTU KUUPSENTIMEETRITES, SUUREMATEL MOOTORITEL LIITRITES. · SURVEASTE ON PARAMEETER, MIS ISELOOMUSTAB SISEPÕLEMISMOOTORI (KOLBMOOTORI) MAKSIMAALSE JA MINIMAALSE ...

Auto → Mootor
8 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Jõuülekanne

Mehaaniline sidur - Mehaanilisi sidureid tuleb perioodiliste hoolduste käigus reguleerida (pedaali vabakäiku ja käppade asendit) 2. Käigukast Käigukast muudab pöördemomenti suuruselt ja suunalt ning mõjutab auto veojõudu ja kiirust, s. o. dünaamilisi omadusi. Auto liikumiskiirust ja rataste pöördemomenti muudetakse jõuülekandearvu muutmisega. Selleks viiakse hambumisse sobivad hammasrattad. Astmelist käigukasti iseloomustab käikude arv koos nende ülekandearvudega. Ülekandearvu arvutatakse hammasratta paaris: veetava hammasratta hammaste arv Z2 jagatakse vedava hammasratta hammaste arvuga Z1. Kui ülekandes on mitu hammasrattas paari siis lekande arv Ik võrdub kõigi hammasrattapaaride ülekandearvude korrutisega. Ik=(Z2/Z1)*(Z4/Z3). 2.1 Käigukastide põhidetailid ja elemendid Vedaval võllil on hammasratas ja hammasvöö. Võll toetub ühe otsaga väntvõlli

Auto → Auto õpetus
342 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sünteetilised polümeerid

õmblusniite jne. Polüamiidi nimetatakse ka nailoniks või kaproniks. Värvuseks on valge. Selles plastis on optimaalselt kombineeritud mehaaniline tugevus, jäikus, sitkus, löögitugevus ja kuumuskindlus. Looduslikud polüamiidid on valgud, siid, vill. Nad on kemikaalide ja lahustikindlad (v.a fenoolidele) ning vett imavad. Polüamiide kasutatakse tekstiilitööstuses, survevalutoodetes nagu ajamid, laagrid, hammasrattad, tullikud. Lisaks kasutatakse polüamiide ka kilepakendites ja keetmiskottides, harjades, vaipades jne. Polümeeridel on lisaks minu kirjeldatuile veel väga palju erinevaid kasutusalasid. See näitab, et Hermann Staudinger, kes hakkas esimesena polümeeridega tegelema, oli mees, kelle töö vilju saab kogu inimkond kasutada. Me sõltume minu arvates seda tüüpi ainetest liiga palju. Ma arvan, et tänapäeval elu ilma polümeerideta oleks raske. Tänapäeva inimesed on neist juba

Keemia → Keemia
13 allalaadimist
thumbnail
3
docx

DIFERENTSIAALID

Sellise differentsiaali miinus on see, et ennem ei kanta "asfaldil" olevale rattale momenti, kui jääl olev ratas juba libiseb. Torsen tüüpi diferentsiaal Selline diferentsiaal on puhtalt mehaaniline diferentsiaal, mis ei sisalda sidureid ega elektroonilisi osasid. Torsen tüüpi differentsiaal töötab, kui tavaline vaba, juhul, kui mõlemad rattad pöörlevad sama kiirusega. Hetkel, mil üks ratastest hakkab kaotama pidamist sunnitakse hammasrattaid kokku tõmbama. Hammasrattad selles differentsiaalis on ehituselt sellised, mis loovad pöördemomentide suhte. Näiteks suhe 5:1 tähendab, et selline differentsiaal suudab kanda 5 korda rohkem jõudu sellele rattale, millel on parem pidamine. Torsen tüüpi differentsiaal on parem, kui visco kuna ta suudab kanda ühtlast pöördemomenti. Ainuke miinus selle differentsiaali puhul on juhtum, kui ühel ratastest puudub absoluutselt pidamine, sest viis korda null on igal juhul null. LSD

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
44 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jumalaema kirik Pariisis.

Pole vaja inimestele matemaatilisi valemeid ning suuri teooriaid. On tore, kui inimesed teavad palju ja suudavad seeläbi ka palju korda saata. Ent inimesed vajavad õnne ja armastust, et tunda end elusana. Nagu raamatus öeldi, on elu ilma õrnuseta ning armastuseta elutu, krigisev masinavärk. Kõik mutrid võivad ju ideaalselt paigas olla, ent kui nende vahel ei ole seda õli, mis neid töökorras hoiaks, seda armastust, mis on siis selle mõte? Ei minda ka ju sõitma jalgrattaga, millel on hammasrattad kinni kiilunud, kuna keegi pole neid õlitanud. Peaksid end koguaeg jalaga edasi lükkama, sest väntamine on võimatu, kas siis sellisel rattasõidul on mõtet? Elu ei suuda vast mitte keegi siin maamunal defineerida. Ja ongi nii parem. Kõike ei ole vaja teada. Armastust võib erinevat moodi lahti seletada, vähemalt mina olen kuulnud palju katsetusi, kuid miski ei suuda ära öelda armastuse tegelikku olemust. Sellest saab aru alles siis, kui seda ise tunda. Ning surm

Kirjandus → Kirjandus
48 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Auto Hooldamine

Selleks et ajam normaalselt toimiks on vaja hulk hüdrosüsteemi elemente, mis tagavad hüdroajami tõrgeteta töö. 1) Paak töövedeliku jaoks 2) Pump koos pumba ajamiga 3) Süsteemi kaitseseadmed(kaitseklapp) 4) Reguleerimis seadmed võlli liikumis kiiruse ja õlirõhu 5) Juhtimisseadmed silindri juhtimiseks 6) Hüdrosilinder mehaanilise energia saamiseks 7) Süsteemi abi seadmed (filter ja torustik) Hammasratas pump See on pump mille konstruktsioonis on hammasrattad. Hammasratas pumpi kasutatakse laialdaselt, mille tagab tema lihtne ehitus ja pikk tööiga. Pumpade klasifikatsioon Välishambumisega pumbad ja neid saab omakorda liigitada 1) Kahe hammasrattalised pumbad 2) Mitme hammasrattalised pumbad Sisehambumisega pumbad, mis jagunevad: 1) Eraldussektoriga pumbad 2) Rootor pumbad Pumba tööpõhimõte Hammasrattad jagavad pumba tööruumi kaheks, sisselaske pool ja surve pool. Hammasrataste

Auto → Auto õpetus
97 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Kooliharidus ja tehnika areng keskajal, maadeavastused

KORDAMISKSIMUSED 7. KL. KONTROLLTKS 1. Kellel oli keskajal vimalik koolis ppida? Miks ei kinud koolis kik lapsed? (p. lk 72) ldist koolikohustust keskajal ei olnud. Koolitamise eest tuli maksta ning ainult vhestel vanematel oli vimalik selliseid kulutusi teha. Seega oli kooliharidus kttesaadav peamiselt hiskonna nn paremale osale, enamik inimesi olid kirjaoskamatud. Kik lapsed ei kinud koolis, kuna nende vanemad ei saanud seda endale lubada ja osad pidasid haridust mittevajalikuks 2. Kuidas toimus ppet keskaja koolides? Mida seal piti (sealhulgas 7 vaba kunsti)? (vt lk 73 lisatekst ppimine keskajal ja lk 74) Toomkoolid andsid haridust tulevastele vaimulikele ja valmistasid ette neid, kes kavatsesid likoolidesse astuda. ppeprotsess rajanes tervenisti pheppimisel, lputul kordamisel ja rakirjutamisel(tahvlile). Srastpetamise viisi phjustas kirjutusmaterjalina kasutatava prgamendi kallidus ning ksikirjaliste raamatute vhesus...

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Puidutöö

Väldi elektritööriista kokkupuudet veega Jälgi, et tööriista elekrtijuhe ei satuks lõiketera lähedusse Ära pidurda tööriista liikuvaid osi käega Ära koorma masinat üle. Juhul kui masin on juba üle kuumenenud tuleb lasta tal töötada täispööretel 10-15 min et lasta ventilaatoritel töötada. Elektritääriista hooldamiseks tuleb masina korpus aeg-ajalt suruõhuga läbi puhuda. Rikked Mootor töötab aga spindel seisab: Reduktori hammasrattad kulunud või purunenud Ülekuumenemist põhjustab nürid lõikeriistad või ülekoormus Raadiohäired: Tööriista kondensaator ei tööta Ehituslik Saematerjal Kvaliteet Iseloomustus A Täiskantne terveoksaline materjal, lubatud üksikud mustad oksad mitte üle 8 mm B Täiskantne terveoksaline materjal, lubatud vähesel määral musti oksi üle 8 mm

Metsandus → Puiduõpetus
102 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Metallide tehnoloogia, materjalid esimese KT kordamisküsimused vastustega

Kõvaduse määramine Vickersi meetodil HV teemantpüramiidiga igasugustele materjalidele ja kõvasulamitele surutakse peale. 4.Ehitus ­ ja masinaehitusteraste põhiomadused, kasutusalad, tähistus. Ehitusterased on madala süsinikusisaldusega (kuni 0,2 % C). Tavaliselt on profiilmaterjalina (nurkteras, latt, armatuur jne). On hästi keevitatavad. S185. Masinaehitusterased jagunevad: 1. Tsementiiditavad terased (C10E) Hammasrattad 2. Parendatavad terased (C30E) Võllid 3. Vedruterased (55Cr3) Keerdvedrud ja lehtvedrud 4. Kuullaagriterased (-) Kuullaagrid 5. Automaaditerased (10S20) Võllid 6. Tavalised masinaehitusterased (E295) Masinaehitud detailid 5. Malmide liigitus, nende põhiomadused, tähistus. Hall- / liblegrafiitmalmi süsinik on liblelise grafiidi kujul. Hea vibratsioonisummutavus ja vastupanu väsimusele, hea valatavus. GJL ­ 150.

Materjaliteadus → Metallide...
23 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Jõuülekanne II

kolvist, kusjuures tema servad koolduvad sissepoole. Sellisel juhul voolab vedelik anumast täiteava ja kolvi avade kaudu silindri tööossa. Siduri vedrude või vedru jõul hakkab ka töösilindri kolb vedelikku peasilindri samasse ossa tõrjuma. Survelaager Siduri lahutamiseks Mehaaniline või hüdrauliline Käigu valimine Manuaal lülitusega käigukastidel on mehaanilised käiguvahetus - seadised, mis rakendatakse tööle käsitsi. Hammasrattad viiakse hambumisse või neutraalasendisse hoovastiku (liugurid) abil. Hammasrattaid või sünkronisaatori muhve nihutavad piki käigukasti võlli hargid, mis ulatuvad nihkhammasrataste (sünkronisaatori muhvide) ringsoontesse. Hargid on kinnitatud liugurite külge ja nihkuvad koos nendega. Liugureid hoiavad lülitatud või lahutatud asendis vedrudega fiksaatorid. Liugureid liigutab käigukangi alumine ots, mis ulatub väljalõigetesse. Käigukang asub käigukasti kaane

Auto → Jõuülekanne
17 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Autoehituse Materjalid

[1] 1.1.1 Roostevaba teras Roostevaba teras on õhu, vee ning mitmesuguse agressiivse keskkonna korrodeerivale toimele vastu pidav teras. Tuntuimad roostevaba terase tüübid on roostevaba kroomteras ja kroomnikkelteras. Roostevabast terasest on näiteks valmistatud agressiivse keskkonna mõjutatud masinaosi. [2] 1.1.2 Terase kasutusalad autoehituses [5]  Auto kere  Poldid, mutrid  Õõtsad  Laagrid  Võllid  Hammasrattad  Kardaan  Ja paljud muud erinevad detailid 5 1.2. Malm Kui rauasulamis on üle 2,14 % süsinikku, nimetatakse seda malmiks. Süsiniku protsent sulamis ei ole tavaliselt suurem kui 4. Malm erineb terasest selle poolest, et malmi pole võimalik toatemperatuuril plastselt deformeerida, kuna malm puruneb. Malm on heade valuomadustega ning

Masinaehitus → Masinatehnika
35 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

hammasrataste, ssünkronisaatorite, käiguvahetus kahvlite, laagrite, käiguvahetus meh. Peaõlekande, ja diferentsaali olukorda.Tavaliselt purunevad käigukastis laagrid või sükronisaatorid. Hammasrataste purunemine on tavaliselt mingite eelmiste detailide purunemise tagajärg. Et kui vahetatavaid detaile on väga palju võib olla odavam soetada uus käigukast. Kui on vaja vahetada ainult mõned detailid tuleks käigukast võllid ja hammasrattad täielikult lahti võtta , pesta ja veenduda et sinna ei jää purunenud metallide tükke. Võllide kokkupanekul tuleb tööpinnad määrida kokku käigukasti õliga et peale kokkupanekut saaksid detailid kohe määritud. Seejärel vastavalt tööjuhistele mondeerida käigukast. Peale reomonti kontrollida kõikide käikude lülitumist. 7.juhtrataste reguleerimine (sillastend) Sõita sillastendile veenduda et esisilla liigendites ja laagrites puuduvad loksud ja

Auto → Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Automaatkastid

Planetaarlekandega on vimalik muuta lekantavat jumomenti mlemas suunas ja tsta ja langetada vlli prlemissagedust. Skeemilt thistatakse A-pikeseratas, B-kroonratas ja C- satelliitide raam. lekanne koosneb: 1 kroomratas sisehambumisega 2 pikeseratas keskel 3 satelliitideraam Selline reduktor ttab, siis kui ks component on pidurdatud. Kroomratas on sisehammastega, mis vib lekandes olla vedav vi veetav, vastavalt sellele kiirendav vi aeglustav. Satelliithammasrattad on silindrilised hammasrattad, mis on sisestatud kroonratta hammastega. Silinder satelliitide hammaste arv ei muuda lekande arvu. lekande arv sltub kroon- ja pikeseratta hammastest. nt: Z1=20 Z2=40 Z2;Z1 = vrdne Pikeseratas on silindriline hammasratas, mis vib olla vedav vi veetav. Satelliitide raamide klge kinnitatud telgedel prlevad satelliithammasrattad, 3-.. ja enam. Satelliitide raam veetav vi vedav. Kui pikeseratas on pidurdatud ja vedavaks rattaks kroonratta, siseveetavaks osaks on ainult satelliitide raam.

Auto → Auto õpetus
141 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Pneumaatilised ja hüdraulilised lahendused minu autol

Täpsemalt siis amortisaatori silindris olev kolb surub õli vastvalt siis selle keskel olevast avast sisse või välja, olenevalt jõust, mida auto liikumine tekitab. Selline õli hüdrauliline liikumine muudab autosõidu palju sujuvamaks. · Hüdropumbasi on mitmeid sorte näiteks minu autol kasutakse sisehambumisega hammasratspumpa mille pumpavaks elemendiks on hammasrattad ja kasutakse näiteks õlipumbana. Sisehambumisega hammasrataspumbas eraldatakse pumba madalrõhu ja kõrgrõhu pooled eraldussektori abil. Nende vahele jääb survevaba transporditsoon. Ajam paneb väikese hammasratta pöörlema. Sisehammastega hammasratas paikneb vedava hammasratta suhtes ekstsentriliselt. Nagu välishambumisega pumbas, nii ka siin kasutatakse pumbasisest lekkeõli tema liikuvate osade määrimiseks. Kasutatud kirjandus:

Majandus → Praktika
6 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Korrosioon

GL-5 klassi õli kasutamine manuaalkäigukastis kus on ette nähtud õli GL-4 pole samuti soovitatav, sest kannatada võib käiguvahetuse sujuvus. METALLID MALM Malmideks nimetatakse terasega võrreldes suurema süsinikusisaldusega (2.14%) rauasüsinikusulameid. Grafiit teeb malmi hapraks. Malmi kasutatakse mootoriplokkides, korpustes, kaantes. Enim kasutatakse hallmalmi. Malmi survetugevus on ligikauda 2 korda suurem kui tõmbetugevus. Tempermalm (käigukasti detailid, hammasrattad jne) GJS – 500 -10 500 on tõmbetugevus ja tähis on Rm (mPA) 10 on venivustugevus või sitkuse tugevus ja ühik on % GJS – 350 NiMO 44 GJS on keragrafiit 350 on 3,5C % (C on süsinik) NiMo on legeerel 44 on 0,4% ja 0,4% TÄHISED Hallmalmi tähis - GJL Vermikulaargrafiid – GJV Tempermalm – GJMB, GJMW [ GJMW-360-12; (Rm=360 MPa, A=12%) ] Keragrafiit - GJS Teras Teras on rauasüsinikusulam, mille süsinikusisaldus on kuni 2,14%. Süsinikterase tavalisandid on:

Materjaliteadus → Materjaliõpe
7 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Auto hoolduse põhitõed

tagavad hüdroajami tõrgeteta töö. Hüdroajami elemendid: 1. Paak töövedeliku jaoks. 2. Pump koos pumbaajamiga. 3. Süsteemi kaitseseaded(kaitseklapp näiteks) 4. Reguleerimisseaded kolvi liikumise kiiruse ja õlirõhu reguleerimiseks. Juhtimisseadmed hüdroajami silindri juhtimiseks 1.Hüdrosilinder mehhaanilise energia saamiseks. 2.Süsteemi abiseadmed, filter ja torustik Hammasrataspump See on pump, mille konstruktsioonis on hammasrattad. Hammasratas pumpasid kasutatakse laialdaselt, mille tagab tema lihtne ehitus ja pikk tööiga. Pumpade klassifikatsioon. Välishambumisega pumbad, neid saab omakorda liigitada. 1. Kahehammasrattalised pumbad 2.Mitmehammasrattalised pumbad Sisehambumisega pumbad, mis jagunevad: 1.eraldussektoriga pumbad 2. Rootorpumbad. Pumba tööpõhimõte: Hammasrattad jagavad pumba tööruumi kaheks. Sisselaskepool ja survepool Hammasratta pöörlemisel satub vedelik hambavahedesse, hambad hambuvad ja

Auto → Autode hooldus
100 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Puurpingid, reduktorid

Puurpingid Puurpink on metallitöötluspink avade puurimise, nende avardamiseks, hõõritsemiseks, keermepuuriga keermestamiseks ja süvistamiseks. Nad võimaldavad puurida avasid läbimõõduga kuni 100mm, rõngaspuuridega isegi suuremaid. Puurpingid liigitatakse:  universaalpingid;  püstpingid;  radiaalpingid;  eripingid. Puurimine Ülepuurimine Avardamine Hõõritsemine Puurpingid võib jagada kahte rühma:  püstpuurpingid – ettenähtud avade puurimiseks ja keermestamiseks kergetesse detailidesse, mida on kerge töölaual liigutada. See koosneb rõhtsast töölauast ja spindlist, millesse kinnitatakse lõikeriist. Spindlile antakse püstsihiline ettenihe.  radiaalpuurpingid – kasutatakse keskmiste ja suurte detailide töötlemiseks. Nendel on võimalik silinderhülssi pöörata ja nikutada spindlikasti radiaalselt mööda konsooli. Avasid läbimõõduga kuni 12mm puuritakse lauapuurpinkidel. ...

Masinaehitus → Masinatehnika
9 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Laeva jõuseadmete ehitus motoristile

2.abigeneraatorid 3.reservgeneraatorid 4.avariigeneraatorid 5.seisugeneraatorid Levinuim vooluliik ja pingestandardid laevades on alalisvool-12v, 24v, 36v, 110v, 220v,vahelduvvool-12v, 24v, 36v, 110v, 127v, 220v, 380v 41.Erinevad silindrimahud 1.põlemiskambrimaht 2.kogusilindrimaht 3.silindri töömaht Surveaste - silindri töömaht(jagatud)põlemiskambrimahuga. Diiselmootoritel 12-16, ottomootoritel 6-8 42.Hammasrataspump - on pump, mille pumpavaks elemendiks on hammasrattad. Hammasrattad jagavad pumba tööruumi kaheks: imemispooleks, kuhu avaneb pumba sisselaskeava, ja survepooleks, kuhuavaneb pumba väljalaskeava. Hammasrataste pöörlemisel satub vedelik imemis pooles hambavahedesse ja kantakse survepoolde. Seal hammasrattad hambuvad ja hambavahedes olev vedelik surutakse pumba survetorusse. Selleks, et vedelik pääseks vabalt survepooles hambavahest välja, on sealsetesse tihenduspuksidesse tehtud vastavad kanalid. Hammasrataste

Merendus → Laevamehhanismid
110 allalaadimist
thumbnail
82
ppt

LAEVA ABIMEHHANISMID

Veetavrootor, Imitoru Survetoru. Rootorid on tavalisel 2 kuni 3 labaga ja nad liiguvad üksteise suhtes sünkroonselt. Kui rootorid on tehtud kruvikujuliselt ,siis on tegemist kruvipumbaga .Rootorite pinnad peavad olema väga hästi omavahel töödeldud . Mõnikord kaetakse kere sisepind plastmasskihiga, et vähendada hüdraulilisi lööke HAMMASRATAS PUMP HAMMASRATAS PUMP Pumba kere valatakse malmist või alumiiniumsulamist. Otsakaane sees on laagrid ja tihendid.. Hammasrattad valatakse malmist või freesitakse terasest. Väiksema pumba hammasrattad võivad olla valmistatud ka ühes tükis võlliga. Eraldi valmistutud hammasrattad kinnitatakse võlli peale liistu abil. Hammasrataspumba tootlikkus ja surve. Jõudluse ja surve järgi liigitatakse pumbad : väikese jõudlusega kuni 10 m³/h pumbad võivad olla väikese , keskmise ja suure survega kuni 40 Mpa keskmise jõudlusega kuni 50 m³/h võivad olla väikese rõhuga kuni 1Mpa.

Merendus → Laevandus
34 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Nõukogude kultuurist

saavutused: kõik, mis loodi, tuli ka realiseerida, et suureneks taaskord riigi kassa. Samuti võeti uus suund koolides. Kõik õpitu tuli läbi teha praktiseerides ning sellest kasvas välja koostöö tootmisettevõtetega. Õpilased hakkasid käima vabrikutes praktikal ning tekkis arusaam, et kool ja tootmine kuuluvad kokku. Tol ajal ei olnud oluline kvaliteet, vaid kvantiteet. Kui tootmisesse toodi uued traktorid, oli täiesti normaalne, et käigukastist oli puudu mõned hammasrattad ja et selle traktori eluiga on poole lühem, kui peaks olema. Kuigi igale tootele pandi peale kvaliteedimärk! (Pallo 2017) Iren Hansen HJ I AÜ 23.03.2017 Kui lõppes stalinismi ajastu, hakati ka elu hoopis teise pilgu läbi vaatama

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
53
doc

LAEVA ABIMEHHANISMID

Teisel pool tuleb üks hammas teiste vahelt välja tekitades tühja ruumi . See pool on imipool , mis täitub uuesti vedelikuga . Kui pump pöörleb vastassuunas ,vahelduvad surve ja imipooled .Tagasivoolu vältimiseks on kere ja hammasrataste vahel minimaalsed pilud. Mõnikord hammasrataspumpadel vedav hammasratas ei vea veetavat ringi , vaid selleks kasutatakse nn. sünkroniseerivaid hammasrattaid. Need asuvad pumba kerest väljaspool. Pumba hammasrattad võivad olla . 1. Sirghammastega silindrilised hammasrattad , 2. Kaldhammastega hammasrattad, 3. Noolhammastega hammasrattad , Hammasrattad valatakse malmist või freesitakse terasest. Väiksema pumba hammasrattad võivad olla valmistatud ka ühes tükis võlliga. Eraldi valmistatud hammasrattad kinnitatakse võlli peale liistu abil. Sirghammasrataste korral hammaste hambumisel tekib vedeliku kokkusurumisel kõrge surve , mis surub hammasratastele ja kulutab hammasrattavõlli laagreid

Mehaanika → Abimehanismid
65 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Referaat Masinaehitus

maaparandusmasinaid ja nende osi. Alates 1993. aasta 30.septembrist on Paide Masinatehas 100% eesti kapitalil põhinev aktsiaselts. Käesoleval ajal on Paide Masinatehas allhanke tellimusi täitev ettevõte. Asutus valmistab erinevaid mustast- roostevabast terasest masinaehituslikke ja üldehituslikke keeviskonstruktsioone. Tehase toodangusse kuuluvad erinevad keti- ja hammasrattad, teljed võllid, kuni 40m³ konteinerid, mitmesugused kraap- ja lintkonveierid, mehhaanilised puulõhkujad ja lumekoristusmasinad Paide Masinatehas paikneb 2,9 hektaril, millest 10 000 m² on tootmis- ja laopindu. Elektrienergia tarbimise koguvõimsus on 20 000 kW. Kõik toodang põhineb töötajatel. Kokku kuulub tehasesse 115 töötajat, neist 95 on töölised ja juhtivasse töötajaskonda kuulub 20 inimest. Tavatöötajate hulka kuuluvad ametid nagu keevitaja,

Informaatika → Informaatika
67 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Metallide Tehnoloogia II Eksami Spikker

sisemise õõnsusega valandeid kärne kasutamata, - Plekk liigitakse: paks (4-160mm), õhukene (0,2- samuti poorsuse puudumine ja valandite täpsus. 3,9mm); foolium (0,2mm) Puudub - Torud: õmbluseta toru; keevitus toru vajadus valukanalite süsteemi järgi. - Spetsiaalsed valts toode: periodilised profiilid; Tsentrifugaalvalu teel toodetakse kõige enam kuulid; rõngad; tervikrattad; hammasrattad jne õõnsaid valandeid, näiteks malmtorud, 2. Ekstrudeerimine automootori malmhülsid. Pidevprotsess mille puhul konteinerisse 7) Täppisvalu paigutatud toorik surutakse templi abil läbi Tunnuseks on tervikvormide ja ühekordselt matritsi ava. (joonis: Tempel; konteiner; Matriits) kasutatavate valumudelite kasutamine. Ekstrudeeritakse mitterauasulamid.

Materjaliteadus → Metalliõpetus
58 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Konstruktsioonimaterjalide tehnoloogia Test 3. - Survetöötlus

Õige Hinne 1,00 / 1,00 Flag question Küsimuse tekst Millised on külmsurvetöötlemise eelised? Vali üks: a. suurem tootlikkus ja väiksem omahind b. ei ole piiranguid deformatsiooniastmetele c. toodete parem tugevus ja katkevenivus d. toodete suurem täpsus ja pinnakvaliteet Küsimus 5 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Flag question Küsimuse tekst Millist alljärgnevat toorikut (detaili) pole võimalik saada valtsimise teel Vali üks: a. hammasrattad ja rattad b. kuulid c. mootori klapp d. armatuurteras Küsimus 6 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Remove flag Küsimuse tekst Auru-õhuvasara löögienergiat võib kõige enam suurendada Vali üks: a. langevate osade massi ja langemiskiiruse suurendamisega b. langevate osade langemiskõrguse ja massi vähendamisega c. alasialuse massi ja langevate osade kiiruse suurendamisega d. alasialuse ja langevate osade suhtelise massi suurendamisega

Materjaliteadus → Konstruktsioonimaterjalide...
373 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun