Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"graafika" - 701 õppematerjali

graafika on tasapinnaline kunstiline kujund, mis luuakse trükkimise abil: 1. Kõrgtrükk – värvi kannavad paberile trükiplaadi kõrgemad osad; materjal puit, linoleum 2. Sügavtrükk – värvi kannavad paberile trükiplaadile sisse kraabitud jooned, siledalt pinnalt pühitakse värv maha; materjal metall nt. Vasegravüür 3. Lametrükk – trükiplaadi pind on tasane, värv kinnitatakse sellele erinevate keemiliste võtete abil

Õppeained

Graafika -
thumbnail
1
doc

Graafika

Graafika Graafika on üks kujutava kunsti kolmest põhiliigist kõrvu maali ja skulptuuriga. Graafika peamised väljendusvahendid on jooned ja must- valged või värvilised pinnad. Graafikateose alusmaterjal on paber, seega sai graafika tekkida pärast paberi leiutamist. Hiinas hakati graafikat viljelema 2. saj., Koreas ja Jaapanis 6.-8. saj. ning Euroopas alates 14. saj-st. Graafika jaguneb kaheks põhiharuks: vaba- ja rakendusgraafikaks. Vabagraafikasse kuuluvad joonistus ja estamp- ehk paljundusgraafika. Söe-, pliiatsi- või tusijoonistus tehakse otse paberile. Estampgraafika puhul lõigatakse või uurendatakse kujutis esmalt puusse, linooli, metalli vm. materjali ja trükitakse sellelt hiljem paberile. Nõnda saadakse kujutise peegelpildis jäljend. Tõmmise tegemise mooduseid on kolm: kõrg-, sügav- ja lametrükk.

Kultuur-Kunst → Kunst
35 allalaadimist
thumbnail
3
xls

Graafika

Tugevus 57 % Löö Juku kaugus 1 m Tulemus Ü Löö Liiguta Stopp J

Informaatika → Informaatika
6 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Ekspressionism,graafika

Ekspressionism.Graafika Die Brücke (eesti keeles "sild") Saksa ekspressionistide rühmitus Dresdenis Loodi 7.juunil 1905. aastal ja eksisteeris 1913.aastani Ühingu moodustasid neli noort athitektuuritudengit (Ernst Ludwig Kirchner, Fritz Bleyl, Erich Heckel ja Karl Schmidt-Rottluff) Aastal 1906 sõnastas Ernst Ludwig Kirchner ühenduse programmi. 1912 aastal osales Die Brücke rühmituse Der Blaue Reiter teisel näitusel Münchenis Ühingu eesmärgiks oli välja töötada ühine stiil, järgijaskonna leidmine ning ühiste näituste korraldamine Brücke-maalijate loomingut iseloomustavad moonutatud kehad, killustatud ja perspektiivitu ruum Värvidest kasutati teravaid, isegi tooreid värvikontraste (nt. sinine-oranz), või jällegi meelega tuhmiks ja poriseks muudetud koloriiti Erinevad värvilaigud, mis kanti lõendile laia pintsliga, olid sageli ümbritsetud tugeva piirjoonega. Väga palju kasutati punase-musta kombi...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
6
xls

Graafika kodutöö

Tallinna Tehnikaüli Informaatikainstitu Töö Graafika Üliõpilane Nils Varik Õppejõud Jüri Vilipõld na Tehnikaülikool ormaatikainstituut Graafika Õppemärkmik 082723 Õpperühm MATB-14 Oled konn ja tahad üle tee saada. Liiklus on küll tihe, kuid õige aja saad kindlasti rõõmsalt üle tee. Kaks autot liiguvad etteaimatavalt, ette kolmanda auto eest, sest tema rikub liiklusreegleid. Saab regu raskusastet: konna kiirust ning liikluse tihedust(siinkohal üritasin tih jäljendada teelõigu pikkusega). Tegevustest on võimalik konna eda liigutada ning suvalisel teelõigul seisma jätta(väiksema kiirusega o

Informaatika → Informaatika 2
141 allalaadimist
thumbnail
7
xlsm

VBA - graafika

Aeg max_aeg Putukaid püütud Kiirus 0,00 15 0 6 Putukate püüdmine Mängu alustamiseks tuleb vajutada nuppu "Start". Mängu alguses hakkab püüdja liikuma suvalises suunas vabalt valitud kiirusega. Maksimaalset aega saab samuti ise valida. Aja täitumisel mäng peatub. Mängu eesmärk on võimalikult palju putukaid püüda. Kui püüdja puutub putukat (või on selle peal), siis tuleb vajutada "Püüa" nuppu. Kõik püütud putukad lähevad kasti. Mängu lõppedes ütleb programm, mitu putukat püüdsite. Et mängu uuesti alustada, tuleb kõik putukad laiali uuesti ajada. Selleks tuleb kasutada nuppu "Laiali". See nupp töötab ainult siis, kui mäng on peatatud. Mängu saab peatada ka keset mängu nupuga "Peata", kuid samast kohast edasi mängida seda ei saa. Maksimaalset aega saab valida 15 kuni 60 sekundi vahel. Püüdja kiirus on vahemikus 4 kuni 10. Mida suurem on number püüdja kiirusel, seda kiiremini ta liigub. Putukai...

Informaatika → Informaatika ll
67 allalaadimist
thumbnail
8
xlsm

VBA - Graafika

Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Töö: Graafika Üliõpilane: Õppemärkmik: Õppejõud: Õpperühm: Töö nr: 1 Kuupäev: 6.042012 Päikese keerlemise pikkus e keerlemise pikkus Mitu korda tahad va 20 Mitu korda tahad vaadata? 2 Objektid Protseduurid *Juku Protseduurid olid jaotatud üheks suure *Päike väiksemateks. Väiksemad olid põhilise

Informaatika → Informaatika 2
79 allalaadimist
thumbnail
194
xlsm

Graafika VBAs

Graafika VBAs Kõiki töölehe pinnal asuvaid objekte käsitletakse kujunditena (põhiklassid Shape ja Shapes) Kujundite tüübid Graafikaobjektid - MS Drawing abil tehtud kujundid Diagrammid (ChartObjects) 60 23 56 50 40 29 32 30 27 13 Pildid (Picture) - imporditud pildid kask 20 45 35 kuusk 10 12 ...

Informaatika → Informaatika ll
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maalikunst ja graafika

Arhidektuur Alaliigid: Sakraalarhidektuur Profaanarhidektuur ­ usuga seotud minarett Profaan* - ilmalik loss, villa, teater, kino Mõisted: Interjöör ­ siseruum Eksterjör ­ hoone väljaspoolt Fassad ­ välisilme Famous Hindu Akshardham temple in South Delhi Monterrey ­ Mexico, this is modern and luxury hotel Graafika Alaliigid: Joonistamine Paljudusgraafika: Trükigraafika (15saj. Kui Saksamaal leiutatid trükipress) Arvutigraafika, Gutenberg, originaal teoseid rohkem kui üks. Mõisted: Originaal ­ Kunstniku ainuteos Reproduktsioon ­ trükitõmmis, plakat, poster. Koopia ­ Järele tehtud originaal Trükigraafika tehnikad: Kõrgtrükk ­ Linoollõige, papitrükk. Trükitavad osad asetsevad trükialusel kõrgemal.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
41
xls

Graafika lahendatud lõpp

Graafika 1 Tuginedes harjutustele ning kaustas Harjutused (Graafika_Näited.x Demod toodud näidetele valida ja realiseeridaise omapoolne üles used (Graafika_Näited.xls) ja daise omapoolne ülesanne Graafikaobjektid Shape-objektide põhiomadused Shape-objekti mõned meetodid Objekti liigutamine Veski. Liikumine. Lõpmatu kordus Auto testimine Pall & Must auk Vettehüpped Protseduurid Liigu_1 ja Liigu_2 ning funktsioon P_nrk Jälitamine Auto ringliiklus Lennuk Seosed kasutaja ja ekraani koordinaatide vahel Liikumine trajektori järgi Graafikaobjektid. Klass Shape ja sellega seotud põhiklassid Chart Worksheet Graafikaobjektide klassiks on Shape. Kõik lehel asuvad Shape-objektid kuuluvad kollektsiooni (objekti) Shapes. 0..1 Viitamine Shape-objektile...

Informaatika → Informaatika
55 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Graafika lisamine tekstifaili

.............................................................................8 Pildi pealdis.................................................................................................................................8 Asetekst veebilehele....................................................................................................................9 3 Graafika lisamine teksti Graafikat tuleb oma tekstidele aeg-ajalt kõigil lisada, olgu tegemist fotode, diagrammide, skeemide või muu sellisega. Põhimõtteliselt on valida kolm võimalust: 1. Kasutades Copy/Paste meetodit. Sel juhul tuleb käivitada pilditöötlusprogramm, seal vajalik osa pildist märkida, see Edit menüü käsuga Copy mälupuhvrisse laadida, pöörduda tagasi tekstitöötlusprogrammi ja Edit menüü käsuga Paste käsuga ta teksti kleepida. Sarnaselt

Informaatika → Tekstitöötlus
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Arhitektuur ja graafika

Planeeringuga määratakse ehitusõigus. Arhitektuur kuulub ainelisse kultuuri ja kunsti, mistõttu arhitektuur sõltub oluliselt nii ajastu ehitustehnikast ning otstarbenõudeist aga ka ilupõhimõtteist ja kunstivaadetest. Kadrioru loss ­ Tallinna linnas Valge Maja on Ameerika asuv barokkstiilis loss Ühendriikides asuv presidendi hoone Graafika Graafika on üks kujutava kunsti põhiliike, millesse kuuluvad joonistus- , joonestus- ja kirjakunst, joonistus ­ ja paljundustehnikad. Graafika peamised väljendusvahendid on joon ja peamiselt mustvalge pind. Levinud on ka värvigraafika Mõisted : originaal ­ kunstniku ainuteos reproduktsioon ­ trükitõmmis sügavtrükk ­ trükkivad osad on trükivormi süvistatud lametrükk ­ trükkivad ja mitte trükkivad osad asetsevad ühel ja samal tasandil Näited :

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Graafika ja arhitektuur

Graafika ja arhitektuur · Sakraalarhitektuur · Profaan · Joonistamine · Paljundusgraafika · Reproduktsioon · Kõrgtrükk ­ trükkivad osad asetsevad kõrgemal · Sügavtrükk ­ trükkivad osad on trükivormi süvistatud · Lametrükk ­ trükkivad ja mittetrükkivad osad asetsevad samal tasandil

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
13
xlsm

VBA graafika (odavise)

KASUTUSJUHEND: Tegemist on odaviskemänguga. Esimesena valib mängija, mis nurga ta soovib hoovõtuga saavutada. See-järel vajutab mängija nupule "Alusta jooksu" ning karakter hakkab liikuma. Oda tuleb ära visata enne karakteri punase jooneni jõudmist vajutades nuppu "Viska oda!". Pärast viske sooritamist kuvatakse ka visatud tulemus. Pole rahul? Aga saada oda uuesti lendu! SOOVITUD VISKENURK: 42 ° TEGELIK VISKENURK: 0° TULEMUS: 0,00 m Kasutatavad objektid: Shape Staadion Shape Oda Shape Jooks1 Shape Jooks2 Nupud: AlustaJooksu ViskaOda Lõpp SpinButton1 Muutujad töölehelt: Nurk Mänguväljaku taustapilt. Visatava oda kujutis. Karakteri esimene jooksu kaader. Karakteri teine jooksu kaader. Kahe pildi vaheldumisega kujutatakse jooksmise animatsiooni. Alustab mängu. Nupu vajutuse tagajärjel hakkab karakter liikuma. Saadab oda hoo pealt lendu. Saab vajutada ainult mängu ajal ning enne joone ületamist. Lõpetab mä...

Informaatika → Informaatika ll
48 allalaadimist
thumbnail
9
xlsm

VBA graafika (ralli)

Mängu põhimõtted: Tegemist on kiirendusvõistluse mänguga, kus mängija saab teha sõidu tulemuste kohta panuseid. Mängu alguse kasutajale 20000 ning eesmärgiks on seda summat võimalikult palju kasvatada. Iga sõidu alguses saavad auto algandmed, seega sõidu tulemust on raskem ette näha. Iga auto kohta arvutatakse võidukoefitsent vastavalt aut Auto maksimukiirust ei arvestata, et mängu muuta vähem ettearvatavamaks ja põnevamaks. Mäng lõppeb kui kõ maha mängitud või mängija enda otsusel. Sõidud toimuvad erinevates kohtades. On neli erinevat sihtkohta: kõrb, soolajärv, ringrada ja rannaäärne tee. Mängija saab ka ise sõitjate nimesid muuta asendada neid mängu päises omale sobivate nimedega. Kuidas mängida: Mängu alustamiseks tuleb vajutada nuppu "Alusta mängu" ning sooritada panused. Pärast sobivate pakkumiste vajutada nuppu "Alusta sõitu", et autod sooritaksid võidusõidu. Seejärel teavitatakse mängijat tulemustest ja alga voor, koos uue pa...

Informaatika → Informaatika ll
68 allalaadimist
thumbnail
9
xlsm

Graafika(Informaatika II)

Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Töö Graafika Üliõpilane Tõnis Liiber Õppemärkmik Õppejõud Kristina Murtazin Õpperühm hnikaülikool kainstituut Õppemärkmik 112118 Õpperühm AAVB-21 prots Lenda(J,S,M,P,K,R,Z) xe = x0 + x F(x) ye = y0 - y Algasend() pyya() korv() tagasi() Rahvas() :D korv() Rahvas()

Informaatika → Graafika
27 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Graafika 2. KT

Nimetage tahukate liike - tahukas, prismatoid, ideaaltahukas Mille poolest erinevad tasakõver ja ruumikõver? - tasakõver asetseb üleni ühel tasandil, ruumikõver mitte Nimetage kõik teist järku jooned - ellips, hüperbool, parabool, pöördkoonus, pöördsilinder Kuidas tekib silindriline kruvijoon? - Silindriline ehk harilik kruvijoon tekib kui, pöördsilindri moodustajat mööda liigub ühtlaselt punkt, kui silinder samaaegselt pööleb ümber oma telje. Mis on kruvijoone samm ehk keerd? - Kruvijoone osa, mis vastab punkti ühele täispöördele ümber silindri telje nimetatakse kruvijoone keeruks. Keeru otspunktide vahelist kaugust nimetatakse silindrilise kruvijoone sammuks Milliste parameetritega on määratud silindriline kruvijoon? - kruvijoon on määratud, kui on teada tema samm, raadius ja käelisus. Mis on algebralise pinna järk, lähtudes geomeetrilisest seisukohast? 1)selle pinna ja tasandi lõikejoone järguga või 2) selle pinna ja sirge lõikepun...

Muu → Ainetöö
11 allalaadimist
thumbnail
0
jpg

Tehniline graafika Koonuslõiked

docstxt/15437779776719.txt

Insenerigraafika → Arvutigraafika 3D
17 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kunsti jagunemine

Kunsti jagunemine Maalikunst: · Õlimaal · Akvarellmaal · Fresco · Tahvelmaal · Miniatuurmaal · Momentaalmaal Maal-Värvidega loodud kujund tasapinnal Graafika ehk joonekunst: · Kõrgtrükk · Sügavtrükk Graafika-tasapinnaline kujund luuakse trükkides Tarbekunst: · Keraamika · Tekstiil · Metallehistöö · Puitehistöö · Klaasehistöö · Nahkehistöö Skulptuur: · Reljeef · Ümarplastika Arhitektuur ehk ehituskunst: · Kiriklik ehk sarkaalne · Ilmalik ehk profanne Vastavus oma ülesandele, ruumimõju, Osa visuaalsest ümbrusest Keraamika(põletatud savist esemd): · Fajanss(glasuuritud savinõud) · Terrakota(glasuurimata savinõud) · Portselan

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
48
pptx

Kunstiliigid

Kunstiliigid Sirle Jaansalu 10A Kunstiliigid  Arhitektuur  Skulptuur  Maalikunst  Graafika  Tarbekunst Arhitektuur  Cesar Pelli  Petronas Towers  Maailma kõrgeim hoone 1996-2003, tornide kõrgused on 452m ja 172m kõrgusel on tornid ühendatud 58m terassillaga  Asub Kuala Lumpuris, Malaisia pealinnas Petronas Towers Arhitektuur  Eero Saarinen  Gateway Arch  192m kõrge, kõrgeim inimtegevusest monument läänepoolkeral, Mississippi jõe kaldal  Asukoht St. Louis, Missouri, United States

Kultuur-Kunst → Kultuur
5 allalaadimist
thumbnail
124
pptx

Kunsti liigid

Kunstiliigid Kunstiliigid on: Arhitektuur Skulptuur Maalikunst Graafika Tarbekunst I Arhitektuur ehk ehituskunst • Arhitektuur on kreeka sõnast architektōn 'ehitusmeister') • Arhitektuur ehk ehituskunst on ehitiste ja neid ümbritseva keskkonna kujundamine. • Arhitekt on inimene, kes kujundab arhitektuurilisi hooneid ja rajatisi. • https://et.wikipedia.org/wiki/Arhitektuur Arhitektuur Sakraalarhite ktuur Profaanarhitektuur ilmalik usuga seotud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Hiina kalligraafia ja graafika

Hiina kalligraafia ja graafika Ajalugu · Sõna "kalligraafia" tuleb kreeka keelest ­ Kallous (ilu) + graphe (kirjutama). · Tegemist on visuaalse kunstivormiga, mida antakse edasi väljendusrikaste märkidega vilunud kunstnike poolt. · Eriliseks teeb kunsti see, et pliiatsiga ei tehta midagi, kõik läheb kohe vaba käega maalides paberile. · Pintsli kalligraafia sai alguse Hiinas u. 4000 aastat tagasi. · Peale Hiina kalligraafia on veel mitmeid erinevaid: Islami, Tiibeti, India, Korea, Jaapani ja moderne Iraani kalligraafia. · Neid kõiki nimetatakse erinevateks "keelteks" ning on nimetused saanud erinevate valitsejate dünastiate järgi. Läbimurre ühiskonnas · Esimene taoline juhtum leidis aset Han-i dünastia ajal. · Kalligraaf nimega Liang Hu külastas restorani, kuid tasus veidral moel ­ kirjutades kalligraafilises kirjas restorani seinale. · Ta kogus kiiresti populaarsust sellega n...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Referaat: Graafika (lametrükk-litograafia)

...............8 Sissejuhatus Nähtavas maailmas meie ümber võib eristada looduslikke nähtusi ja inimeste valmistatud esemeid ning objekte. Viimastel on enamasti mingi selge praktiline ülesanne, aga peale selle võivad nad endas kanda ka hingelisi ja vaimseid teateid oma valmistaja kohta ning olla oma ajastu inimeste maailmasuhtumise ja inimeste omavaheliste suhete välhjenduseks või tähistuseks. Üheks väljendusviisiks on kindlasti kunst. Nii ka graafika. Graafika Graafika on üks kujutava kunsti kolmest põhiliigist kõrvu maali ja skulptuuriga. Graafika peamised väljendusvahendid on jooned ja must-valged või värvilised pinnad. Graafikateose alusmaterjal on paber, seega sai graafika tekkida pärast paberi leiutamist. Hiinas hakati graafikat viljelema 2. saj., Koreas ja Jaapanis 6.-8. saj. ning Euroopas alates 14. saj-st. Vabagraafikasse kuuluvad joonistus ja estamp- ehk paljundusgraafika

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kunsti töö: graafika, Viiralt

Mis on graafika väljendusvahend? Joon Mis on originaal? Kunstnik teeb oma kavandi järgi ise trükiplaadi Mis on reproduktsioon? Kunstniku kavandi järgi teeb trükiplaadi oskustööline Kuidas jaguneb joonistus? Pliiatsi-, söe-, tuššijoonistus Mis on kõrgtrükk (kuidas värv kandub paberile, 3 tehnikat)? Estampgraafia. Kandub trükiplaadi kõrgematelt osadelt. Puu-, linool-, puugravüürlõige. Mis on sügavtrükk (kuidas värv kandub paberile, 3 tehnikat)? Estampgraafia. Kandub trükiplaadi süvendatud osadelt. Avatinta, metso, kuivnõel. Millise estampgraafika tehnikad on monotüüpia ja deatüüpia? Lametrükk Too näide tarbegraafikast? Kaardid, pakkpaber Mis on karikatuur? Koomiks/pilapilt, kus naerdakse kellegi üle Mis on plakat? Poster, kunstiliselt kujundatud teade/reklaam Kus ja millal sündis Viiralt? 1898 Peterburi kubermangus kupja peres Millistes koolides ja millist kujutava kunsti liiku õppis? Koeru Saksa erakoolis. Tln kunstitööstuskool. Trt kuns...

Kultuur-Kunst → teaduslikku uurimistöö...
6 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Evald Okas

Evald Okas (s. 1915) on osalenud eesti kunstiajaloos enam kui 60 aastat. Omandanud erialahariduse Riigi Kunsttööstuskoolis ja Riigi Kõrgemas Kunstikoolis, viisid sõjaaastad ta 1942 Jaroslavli eesti kunstnike kollektiivi. Kodumaale naasnud, tõestas Evald Okas end järgnevatel aastakämnetel eesti kontekstis erandlikult temperamentse ja mitmekülgselt võimeka kunstnikuna, kes laiendas tunduvalt nii eesti rahvuslikus kunstikäsitluses valdavaks peetud tundelaadi kui ka teemaderingi. Võib öelda, et Evald Okas oli Eduard Viiralti järel üks väheseid eesti kunstnikke, kelle loomingulised avaldused kasvasid orgaaniliselt välja kaasaegsest linnakultuurist, selle mitmekülgsetest tahkudest, reisielamuste eksootikast ning inimeste ja võõraste kultuuride eripäradest kui kodumaisest maalitraditsioonist ja vahetust looduselamusest. Evald Okase puhul on kriitika läbi aegade rõhutanud tema loomingu erakordset vitaalsust ning eesti kunstnikkonnas erandlikku,...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Insenerigraafika kodune töö nr. 3.

docstxt/12601998789284.txt

Insenerigraafika → Insenerigraafika
290 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Rastergraafika

PDF fail: * võib sisaldada teksti ja graafikaelemente, millele on võimalik lisada hüperlinke, järjehoidjaid, märkusi, vormiväljasid jm. interaktiivseid elemente; * võib sisaldada fonte; * toetab JPEG, CCITT, ZIP, LZW pakkimisstandardeid; * säilitab dokumendi väljanägemise nii ekraanil kui väljatrükil. Failivorming EPS, omadused EPS (Encapsulated PostScript File) on alguse saanud kirjastamismaailmast ning on saanud tavaliseks kindlat tüüpi graafika juures. See formaat salvestab graafilisi andmeid kasutades PostScripti koodi. Pole sugugi lihtne või isegi praktiline konvertida graafikat teistest formaatidest EPS formaati, mõistlik on vastupidine konvertimine. EPS failid on tegelikut mõeldud PostScripti kasutavale printerile saatmiseks. Tihti võib EPS fail sisaldada ka madala resolutsiooniga TIFF graafikat, et oleks võimalik pildi eelvaatlemist teha. Kirjuta lahti mõiste DPI. Nimeta enim kasutatavad suurused.

Informaatika → Arvutiõpetus
41 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Uus kunstistiil art nouveau, juugendiaegne graafika

Inglismaal ei saavutanud juugend sellist seikluslikkuse või eksootilise lopsakuse taset kui teistes maades. Seetõttu pole üllatav, et juugend arenes edasi Prantsusmaal ja Belgias, kus inglaste pärandus kujundati ümber. Kuigi mõned juugendi disainerid (Henry van de Velde) jagasid Morrise sotsialistlikke ideid, ei pooldanud nad viimase vaenu tööstusliku toodangu vastu. Veelgi enam, nad tahtsid valmistada ilusaid asju, mida saaks suhteliselt odavalt toota tööstuses. Juugendi-aegne graafika · Graafikas leidis juugend oma kõige täielikuma väljenduse. · Graafika oli ala, kus kõige tähtsam väljendusvahend oli joon. Graafikas sai kõige paremini kujutada taimevarre piitsalikke jooni või naise pikki juukseid. · Raamatuillustratsioon, plakat ja tüpograafia olid alad, kus mehaanilise paljunduse nõuded piirasid maalijate tähtsamate töövahendite ­ tooni nüansid, värv, atmosfäär ja valgus ­ kasutamist.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
10
xlsm

Informaatika II Graafika vba mäng

Harjutus M Informaatika II Tallinna Tehnikaülikool Tudeng: EAEI-21 Õppejõud: Kristina Murtazin Algus Vali komponent: leib Lisa Eemalda Serveeri leib sai või pasteet sulatatud juust kurk sink juust Mängu idee on teha selline võileib, mis jukule meeldiks, Juku maitseb toitu ja annab punkte. Alustamiseks tuleb vajutada nuppu "Algus", seejärel tuleb valida menüüst asju, mida tahad võileivale panna. Nupp "Lisa" lisab valitud komponendi, nupp "Eemalda" võtab selle ära. Kui arvad, et võileib on valmis vajuta nuppu "Serveeri", Kraps viib toidu Jukule. Juku sööb ja annab punkte. J

Informaatika → Informaatika 2
254 allalaadimist
thumbnail
13
docx

EESTI KUNST JA KUNSTNIKUD

EESTI KUNST JA KUNSTNIKUD Maal:  Ernst Hallop ‘’Lõuna – Eesti maastik’’  Lembit Sarapuu ‘’Türannosaurus’’  Viktor Leškin ‘’Loksa rand’’  Oskar Georg Adolf Hoffmann ‘’Naine rannal’  Toomas Vint ‘’Rahulik suvepäev’’ Graafika:  Silvi Väljal ‘’Elukevad’’  Märt Laarman ‘’Vana emajõgi’’  Eduard Wiiralt ‘’Monika’’  Märt Laarman ‘’Varesed’’  Richard Kaljo ‘’Tartu kivisild’’ Skulptuur:  Amandus Adamson ‘’Eesti Vabadussõjas langenute Kuressaare mälestussammas’’  Aivar Simson ja Kalev Prits ‘’Alutaguse hirv’’  Tauno Kangro ‘’Tarvas’’  Amandus Adamson ‘’Kalevipoeg ja sarvik  Mati Karmin ‘’Püha Jüri võitlus lohega’’ Arhitektuur:  Kalle Rõõmus Tallinna linnateater  Jüri Okas ja Martin Lõoke Optiva pank Pärnus  Andres Siim ja Hanno Kreis Nissani keskus Lasnamäel  Indrek Vainu ja Toomas Pakri Emajõe ärikeskus Tartus  Andres Alver j...

Kultuur-Kunst → Eesti kunst
6 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Tehniline joonestamine Insenerigraafika

Arhitektuur → Tehniline joonestamine
389 allalaadimist
thumbnail
9
xlsm

Mäng Allveelaevade häving - Informaatika II kodutöö Graafika

Tallinna Inform Ülesanne Üliõpilane Õppejõud Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Graafika Õppemärkmik Õpperühm Allveel Mängus allveelaevade häving s eesmärgiks on hävitada oma võimalik. Allveelaeva hävitamise mis kokkupuutes allveelaeva Mängija reguleerida on mängua mida ületades jääb mäng seism pomme oled teele lasknud ja vajutades nupule "Alusta mäng nuppu "Tuld" ja mängu saab iga Allveelaevade häving gus allveelaevade häving saab mängija oma käsutusse sõjalaeva ja

Informaatika → Informaatika ll
26 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kunstiõpetuse konspekt

Fresko (itaalia keeles a fresco, al fresco, affresco sõnast fresco 'värske') on seinamaaliliik ja -tehnika. Tegu on arhitektuuriga seonduv monumentaalmaaliga. Kollaaž on kunstivorm, milles enamasti kleepimise teel kinnitatakse alusele erinevaid materjale (näiteks fotosid, pabereid, kangaid). Kompositsioon kunstis (kõnekeeles kompa) on teose, näiteks heli-, kirjandus- või kunstiteose, paigutuslik tasakaal. Graafika (kreeka sõnast graphikē) on üks kujutava kunsti põhiliike, millesse kuuluvad joonistus-, joonestus- ja kirjakunst, joonistus- ja paljundustehnikad.  piltl (olustikuline) omapära, (olustikulised) iseloomulikud jooned. Lavastuses on tabatud ajastu koloriiti. Kreeka filmikunst on tugeva rahvusliku koloriidiga. Kohaliku, lokaalse koloriidi loomiseks tarvitab autor murdesõnu. Ls. lokaal|koloriit, üldkoloriit. Motiiv on teo sooritamise otsene põhjus.

Kultuur-Kunst → Kunstiõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiajalugu (india, hiina, jaapan, vana-ameerika)

maalimine kuulus ülemkihi hulka. Hiina hieroglüüfid olid enamasti nelinurksed, selged ja korrapärastes ridades; - TARBEKUNST: alad: metallehistööd, nikerdused, tikandid, email-ja lakktööd JAAPAN 1. Kirjelda Jaapani arhitektuuri, graafikat - ARHITEKTUUR: Vanimatel templitel olid kõrged ja paksud õlgedest viilkatused, mis toetusid puust postidele; hiljem savist katusekivid - GRAAFIKA: Hiinast jõudis Jaapanisse puulõiketehnika; kasutati uduliste tekstide illustreetimiseks; esialgu trükiti ühe plaadiga mustvalge pilt, millele lisati värvid pintsliga; hiljem levis mitme plaadi ja värviga trükkimine K.HOKUSAI VIDEO "LAINE" 1. Mis kaasnesid, kui kunstik vahetas mitmel korral oma nime? Muutused stiilis 2. 1814.a hakkas ta avaldama oma joonistuste albumeid ehk...? Mangasid 3. Mida ta sageli endast joonistas? Karikatuure 4

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Eduard Wiiralt ja Evald Okas – eesti graafika suurkujud

2E. Eduard Wiiralt ja Evald Okas ­ eesti graafika suurkujud Retsensioon Käisin 10.aprillil Kuressaare Raegaleriis Eduard Wiiralti ja Evald Okase kunstinäitust vaatamas. See näitus algas juba 8.märtsil ning kestab 28.aprillini. Oma kunstikogusid näitavad seal Mart Maastik ja Marek Kokk. Eduard Wiiralt (1898­1954) sündis Robidetsi mõisas, Peterburi maakonnas 20. märtsil.Viiralt õppis Tallinna Tööstuskunsti Koolis Nikolai Triigi juhtimisel ja Tartu Kõrgemas Kunstikoolis Pallasses skulptor Anton Starkopf ja Georg Kindi juhendamisel ja Dresdeni Akademie's Selmer Werneri juhendamisel. Ta alustas oma õpinguid skulptuuri ja trükkimisega. Hiljem töötas ta peamiselt graafikas ­ meetod, mida ta uuris ja õppis peamiselt omal käel. Oma kunstis kasutas ta erinevaid meetodeid, sealhulgas gravüüri, litograafiat, monotüüpiat, puulõikekunsti, oforti, metsotintot ja akvatintat. ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kunstitehnikad valjaspool kooliõpetust

...........................................................................................................6 5. Alustame lihtsaimast. Joonistamine..................................................................................................7 5.1. Esemele kuju andmine. (Pildid tehtud küll küll arvutiga, kuid ma usun, et arusaadav on. Kui ei ole, andke märku ja ma parandan õpetust.) .................................................................................7 6. Graafika. Akvarellpildid...................................................................................................................9 6.1. Tavaline graafikapilt.(Õpetatakse ka koolis)............................................................................9 6.2. Optkunst(ka õpetatakse koolis).................................................................................................9 6.3. Paberpatika.(Pilt, mis näeb vanaaegne välja).......................................

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
0
jpg

Tehniline graafika hulktahu lõige kodutöö Nr.3 Versioon 10

docstxt/15442831846115.txt

Matemaatika → Kujutav geomeetria
17 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

Eduard Wiiralti elulugu ja looming

Eduard Wiiralt 20. märts 1898 Peterburi kubermang ­ 8. jaanuar 1954 Pariis Mini wiki Sissejuhatus Wiiraltit peetakse kunstiajaloos selle sajandi esimese poole eesti graafika silmapaistvaimaks meistriks, kelle paljudest töödest on tuntumad "Põrgu", "Kabaree", "Neegripead", "Lamav tiiger" ja "Kaameli pea". Elukäik Eduard Wiiralt sündis Peterburi kubermangus mõisateenijate pojana. Aastal 1909 siirdus perekond Eestisse, kus isa sai tööd Varangu mõisas Järvamaal. Tallinna Kunsttööstuskooli Wiiralt ei lõpetanud Jätkas oma õpinguid Tartus Pallases Anton Starkopfiskulptuuriateljees

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Graafikakunst Saksamaal

mitte tuhanded kunstiliigid ning nende esitlemise tehnoloogiad. Töökodadest ja muuseumidest on suured kunstiteosed kolinud nüüd suures osas tänavatele ning muudkui arenevad edasi. Graafikakunst on üks sellistest kunstiliikidest, mis on üüratu oma fantaasia poolest ning aina kogub pöördeid oma populaarsuses. Graafika (kreeka sõnast graphikē) on üks kujutava kunsti põhiliike, millesse kuuluvad joonistus-, joonestus- ja kirjakunst, joonistus- ja paljundustehnikad. Graafika peamised väljendusvahendid on joon ja (peamiselt mustvalge) pind. (Vikipeedia, 2014) Graafika on artefakt, mis reprodutseerib mingi subjektiga (tavaliselt füüsiline objekt, isik) sarnase pildi. (Rinde, 2012) Graafika kitsamas tähenduses on kasutusel trükigraafika sünonüümina, s.o kõigi trükimenetluste teel saadud teoste üldnimetus. Trükimenetlused jagunevad kõrg-, sügav- ja lametrükiks. Kõrgtrükk on trükitehnika, mille puhul trükkivad osad asetsevad trükialusel

Kultuur-Kunst → Informatsiooninduse areng ja...
5 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Insenerigraafika tööd

docstxt/126865191919452.txt

Insenerigraafika → Insenerigraafika
168 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Joonestus

docstxt/135807804498.txt

Insenerigraafika → Insenerigraafika
199 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Monitorist, graafikakaardist...

puhul tuleb sisse tuua mõiste RGB ­ inglise keelsetest sõnadest Red, Green ja Blue, mis tähendavad, et monitoris on kolm katoodkiiretoru, mille abil tekitatakse ekraanile värvid. Need värvid saadakse, segades omavahel punast, rohelist ja sinist värvi. Erinevate monitoride puhul on saadud toone erineval hulgal, alates 16 ja lõpetades umbes 4 miljardiga. Ekraani piksel võib tegelikult kuvada loendamatul hulgal erinevaid värvitoone, kuid piirid seab põhiliselt just graafika tekitamisele kuluv mälu, sest näiteks 256 värvi puhul kulub iga piksli peale täpselt üks bait mälu. Mitu bitti ühe piksli kujutamiseks kulub ehk mitu värvi on võimalik tekitada, määrab suurus nimega värvisügavus (Color Depth), mida mõõdetakse bittides. 256 värvi puhul on värvisügavuseks 8 bitti, kuid tänapäeval on kasutatavamateks sügavusteks 24 ja 32 bitti (True Color). Värvisügavusest, resolutsioonist ja teistest säärastest näitajatest loe täpsemalt edaspidi.

Informaatika → Informaatika
79 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Inimese suhtlemine arvutiga

Inimese suhtlemine arvutiga Info edastamine Kasutajaliidese disain on seotud selliste mõistetega nagu „kommunikatsioon“ ja „info edastamine“. Põhieesmärgiks on võimaldada kasutaja koostöö arvuti ja teiste kasutajatega. Kommunikatsiooniprotsess meenutab postiteenust: saatja peab saatma saajale teate; teade edastatakse saajale arusaadavas kontekstis; saaja on võimeline teadet lugema (dešifreerima); teade saatjalt saajale edastatakse „vahendaja“ ehk serveri kaudu, mis täidab postiljoni rolli. Informatsiooni võib edastada erinevalt: tekstina; heli ja pildina. Kommunikatsiooni peetakse edukaks, kui info edastati saatjalt saajale, saaja sai aru, mida saadeti ja dešifreeris selle korrektselt. See väide kehtib nii tehnoloogilises mõttes (näiteks raadiosaade), kui ka psühholoogilises (inimestevaheline suhtlemine). Tähtis on veenduda, et saaja omab teate lugemiseks piisavaid tehnilisi vahendeid. Näi...

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
0
jpg

Varjud nr.9

docstxt/12785959359324.txt

Matemaatika → Kujutav geomeetria
143 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Insenerigraafika harjutusülesanded

Insenerigraafika → Insenerigraafika
485 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Ehitusgraafika töövihik 2011/2012

docstxt/135049367929.txt

Ehitus → Ehitusgraafika
59 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Ehitusgraafika II - matrikkel 0

docstxt/135162125849.txt

Ehitus → Ehitusgraafika ii
131 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Sajandivahetuskunst

Munch? Käsitles palju üksindust, ekstensiaalseid probleeme. Looming oli tumeda varjundiga, palju punaseid toone, sünged. 12) Mille loomisel on K.Raual suuri teeneid ja kuidas see tema loomingut mõjutas? Eesti Rahvamuuseumi loomisel, kasutas oma loomingus palju talurahvast, nende elu. Joonistas väga palju Kalevipoja teemalisi pilte. Kujutas esimesena Eesti rahva müütides ja muinasjutudes olevaid tegelasi. 13) Mis tehnikaid K.Raud kasutas? K. Raud kasutas guasse, sütt, dushi ja graafika tehnikat. 14) Nimeta K.Raua maale? ''Kosjas käik'', ''Pühkus rännakul''

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kadrioru loss ja Kumu kunstimuuseum

1. Soome arhitekt Pekka Vapaavuori (''Circulos'' makett 1993-94) 2. Arhitektuur- Kaasaegne Kunsti Muuseum 3. Hoone ehitust alustati 2002. aastal. Kumu kunstimuuseum avas uksed 18. veebruaril 2006. 4. Skulptuur: · Jaan Koort (1883-1935) Metskits (1929) Materjaliks pronks. · Edgar Viies (1931-2006) Pegasus (1963) Materjaliks alumiinium, poleer 5. Maalikunst: · Konrad Mägi (1878-1925) Tee Viljandist Tartusse (1915-1916) õli. · Evald Okas (1915) Kaevurid (1960) õli 6. Graafika: · Eduard Wiiralt (1898-1954) Põrgu (1930-1932) Ofort, vasegravüür · Jutlustaja (1932) Litograafia

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ülesanne 3 - Pindade lõikumine

Ülesanne 3 Pindade lõikumine. Joonisel 1 on esitatud neli pindade lõikumisülesannet. Analüüsida esitatud ülesandeid vastates kirjalikult järgmistele küsimustele: 1. Millised objektid lõikuvad? 2. Mis on objektide lõikejooneks (ruumis)? Mis on lõikejoone projektsiooniks pealtvaatel ja eestvaatel? 3. Millist lõikumisülesande lahendamisvõtet vastuse tuletamiseks kasutate? Vastata iga ülesande kohta eraldi. Joonis 1 VASTUS: A ­ silinder ja tasand, tulemuseks on nelinurk kuna tasand on || moodustajaga B ­ koonus ja tasand, tulemuseks on kolmnurk kuna tasand on || ühe moodustajaga C ­ silinder ja kaldsilinder, tulemuseks on kaks samasugust ruumikõverat kuna lõikuvad 2 silindrit, millest üks on kaldu teise suhtes D ­ silinder ja poolkoonus, tulemuseks on ruumi kõver kuna lõikuvad kaks kõverat pinda

Insenerigraafika → Insenerigraafika
406 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Erinevad laienduskaardid arvutile riistvaras

· Võrgukaart · Helikaart · TV kaart · Adapterkaart · Füüsikakaart Sissejuhatus Arvuti ei koosne ainult kastist, klaviatuurist ja mõnest muust vudinast, selleks ,et arvuti töötaks ja oleks soovile vastav peaks sinna sisse lisama vastavalt vajadusele ka lisakaarte, mis muudavad arvuti jõulisemaks ja mugavamaks kasutajale, selles referaadis ongi räägitud levinumatest laienduskaartidest. Graafika ehk videokaart Graafikakaart on arvutit ja monitori ühendav lüli. Monitor ise ei oska määrata, millise kvaliteediga pilti ta peab näitama, selle otsustab video ehk graafikakaart. Graafikaadaptereid esineb kas emaplaadile integreeritult (on board) või kaartidena, mis pistetakse vastavatesse pesadesse. Nõuded graafikaadapterile on viimaste aastate jooksul tohutult tõusnud ning selle osa ei tohiks alahinnata. Uuemad

Informaatika → Arvutite riistvara alused
64 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun