EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Turunduse eriala EV-2-S-E-tar
Mait Adoma
Reklaam internetis- selle plussid ja miinused
Ainetöö
Juhendaja Priit Tannik
Tartu 2012 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused
SISUKORD
Sissejuhatus...................................................................................3
1. Reklaami ajaloost.............................................................................4
2. Reklaam internetis............................................................................5
3. Internetiturunduse jagunemine..............................................................6
4. Reklaamivõimalused internetis.............................................................7
4.1 Bännerreklaam...........................................................................7
4.2 Pop-up reklaam ehk hüpikreklaam...................................................8
4.3 Otsingumootorid ........................................................................9
4.4 Koduleht ..................................................................................10
4.5 Hulgipostitus............................................................................10
4.6 Uudistemeil..............................................................................11
4.7 Sponsorlus...............................................................................11
4.8 Sotsiaalmeedia ............................................................................12
4.9 Muud reklaamivõimalused internetis................................................13
5. Internetireklaami plussid...................................................................13
6. Internetireklaami miinused..................................................................14
Kokkuvõte.....................................................................................15
Kasutatud kirjandus..........................................................................16
2 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused
SISSEJUHATUS
Tänapäeva ühiskonnas on enamikes kodudes olemas arvuti ja interneti kasutusvõimalus.
Igapäevaselt kasutab internetti üle poole Eesti elanikkonnast. Interneti osatähtsus nii suhtlus-,
müügi- kui reklaamikanalina on tõusnud ka ettevõtete hulgas. TNS Emori andmetel omab
kodulehte 41% Eesti ettevõtetest ja 30% neist soovivad oma tooteid-teenuseid internetis
müüa. Internetireklaam on kasulik kõikidele firmadele, kes omavad internetti kasutavat
sihtgruppi ning kes soovivad oma konkurentsivõimet tõsta.
Käesoleva töö eesmärk on tutvustada internetireklaami põhilisi vorme, välja tuua
veebireklaami plusse ja miinuseid ning anda põgus ülevaade reklaami ajaloost, olemusest ja
tähtsusest.
3 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused
1. Reklaami ajaloost
Reklaami esimesed ilmingud avaldusid siis, kui hakati kaupu vahetama . Mida pikemaks
venis vahemaa toote valmistaja ja tarbija vahel, seda enam vajati reklaami. Ajalugu on
näidanud, et reklaam tekkis ja arenes lahutamatus seoses majanduslike suhete, tööstuse,
kaubanduse ning tehnika edenemisega. Alguses oli reklaam suuline , rändkaupmehed
tõmbasid pakutavatele toodetele tähelepanu hüüete ja lauludega. Assüürlased, foiniiklased ja
babüloonlased süütasid välissadamatesse saabudes tuled kohaliku klientuuri
kohalemeelitamiseks, Kreekas ja roomas aga olid eri ametiisikud- karjujad ja üleskiitjad, kes
teadustasid ka kaubanduslikke uudiseid ja kutsusid rahvast ostma. Termin reklaam tulebki
ladinakeelsest sõnast reclamare, mis tähendab tõlkes avalikult kuulutama, hüüdma.
12.sajandi alguses kaubandus elavnes ning turgudele ilmus omaette asjamehi, kes tutvustasid
ja kiitsid müüdavaid tooteid. 14. ja 15. sajandil hakkasid levima mitmesuguseid ameteid
sümboliseerivad embleemid. 1593. a. ilmus Inglismaal esimene pildiga müürileht, millel oli
teade tuletõrjepumba müügi kohta. 1631. a. hakati Prantsusmaa ajalehes Gazette avaldama
kuulutusi. 19. sajandil kaasnes tööstuse hoogsa arenguga reklaami enneolematu levik. Alates
1842 aastast on Pariisis püstitatud kuulutustulpi. Esimene reklaamiagentuur avati 1846.
aastal USAs, mis esialgu tegeles rohkem vahendamisega ja reklaampindade müügiga, hiljem
pakkus aga kõikvõimalikke reklaamiteenuseid. Mitmevärviliste reklaamplakatite
EESTI AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA Finantsjuhtimine Reklaamiõpetus Ülle Stamberg Internetireklaam, selle eelised ja puudused Referaat Õppejõud: J.Tarnasinskaja Tallinn 2011 Sissejuhatus Ajalugu on näidanud, et reklaam tekkis ja arenes lahutamatus seoses majanduslike suhete, tööstuse, kaubanduse ning tehnika edenemisega. Alguses olid reklaam suuline, randkaupmehed tõmbasid rahva tähelepanu pakutavatele kaupadele hüüete ja lauludega. Tänapäeval on internetireklamil suured eelised võrreldes mistahes teiste reklaamitüüpidga. Üks esimesi asju, paljud ettevõtted tegid majanduslanguse ajal on vähendati rahasid reklaamkulutustele. See on sagely ajutine reaktsioon, mille eesmärk oli kulude kokkuhoid lühiajalises perspektiivis. Standard majanduslanguse esimene asi, mis tavaliselt mõjutatud on offline reklaamile kulutada.
E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav
AINE E-TURUNDUS (TMM1060) KORDAMISKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA Kordamisküsimused Sisukord Kordamisküsimused ................................................................................................................................................ 1 Mis on e-turundus ja milline on selle roll ettevõtte turundusmeetmestikus .............................................. 2 Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Põhjenda ........................................................ 2 Milline on turunduse ja infotehnoloogia rollijaotus e-turunduses .............................................................. 2 Milles seisneb e-turunduse projektide tüüpiline valdkondadevaheline kommunikatsiooniprobleem ja kuidas seda lahendada? ...........................
E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav
Google Analytics. Traditsioonilise turunduse puhul on tegemist pigem oletuste ja hinnanguliste arvudega. 3. reaalajas jälgitavad tulemused analüütika abil on võimalik hinnata strateegia efektiivsust ning puuduste korral teha kiireid muudatusi. Kui ärikataloogi uuendatakse kord aastas, siis kodulehte on võimalik uuendada iga minut. 4. demograafiline segmenteerimine - võrreldes traditsioonilise turundusega, on internetis sihtgrupi määratlemine oluliselt täpsem. Nt Facebook suudab suunata reklaame täpselt valitud sihtgrupile ja näidata, kui paljude klientideni reklaam jõudis. 5. pikaajaline mõju - traditsioonilise turunduse kampaania eluiga on keskmiselt 1-4 nädalat. Digitaalse turunduse puhul on see pidev protsess mis toob ühtlaseid tulemusi. http://www.wsionline.ee/turundus Internetiturundus ehk online reklaam (nimetatud veel ka kui online turundus või e-
Referaat Juhendaja: lektor Mari Erm-Reining Pärnu 2014 SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. Internetiturundus............................................................................................................4 1.1. Internetiturundus võrreldes traditsioonilise turundusega........................................4 1.2. Internetiturunduse plussid ja miinused...................................................................4 1.3. Peamised internetiturunduse vahendid...................................................................5 2. Internetiturundus eesti kontekstis..................................................................................6 2.1. Internetiturundus Eestis..........................................................................................6 2.2. Internetiturundus Eestis autori hinnangul.............
..................................................................................................................... 70 4 4.14.3. Ülesanne................................................................................................................. 70 5. E-turunduse seire ................................................................................................................... 71 6. Kriisikommunikatsioon internetis .......................................................................................... 74 Kokkuvõte ................................................................................................................................ 77 Summary................................................................................................................................... 78 Kasutatud allikad ....................................................................................................
KUUSALU KESKKOOL INTERNETITURUNDUS VS TRADITSIOONILINE TURUNDUS Referaat Anete Samelselg 12. Klass Kuusalu 2018 SISSEJUHATUS Minu referaadi teemaks on turundus. Valisin selle, sest igapäevaselt sotsiaalmeediat külastades või lehti lugedes puutun kokku kuulutuste ja bänneritega, mis on üheks turunduse osaks. Seetõttu otsustasin seda valdkonda lähemalt uurida. Infot kogudes leidsin, et turundust võib jaotada internetiturunduseks ja traditsiooniliseks turunduseks, nagu minuni jõudnud reklaame sotsiaalmeedia ja ajalehe kaudu. Selle alusel pealkirjastasin oma referaadi "Internetiturundus vs traditsiooniline turundus".
Kõik kommentaarid