TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Informaatikainstituut
Infosüsteemide õppetool
Projekt
aines IDU5360 “Kontseptuaalne süsteemianalüüs”
e-deklaratsioonide haldamine
Üliõpilane: ...
Õpperühm: ...
Matrikli nr.: ...
Juhendaja: ...
Tallinn
2011
Autorideklaratsioon
Deklareerin, et käesolev ainetöö on minu töö tulemus ja seda ei
ole kellegi teise poolt varem üheski aines esitatud.
............................. …………………………..
(kuupäev) (töö esitaja allkiri)
Sisukord
1. Iteratsioon I 6
1.1 Planeerimine 6
1.1.1 Äriteenuse valik (taust). 6
1.1.2 Äriteenuse missioon ja eesmärgid 6
1.1.3 Äriteenuse pakkuja 6
1.1.4 Äriteenuse kasutajad 6
1.1.5 Ärisündmused ja ärikasutusjuhud 6
1.1.6 Äriolemid 7
1.1.7 IS allsüsteemid 7
1.1.8 Teise iteratsiooni planeerimine 7
1.2 Ärimodelleerimine 9
1.2.1 Põhiprotsessi(d) kirjeldamine tekstina 9
1.2.2 Ärikasutusjuhtude kontekstidiagramm 10
1.2.3 Äriprotsesside struktuur 10
1.2.4 Põhiprotsesside lausendid 11
1.2.5 Põhiliste töövoogude tegevusdiagrammid 11
1.2.6 Esialgne kontseptuaalne klassidiagramm 12
1.3 Nõuete analüüs 12
1.3.1 Funktsionaalsed nõudmised 12
1.3.2 Mittefunktsionaalsed nõudmised 13
1.3.3 Üles kerkinud probleemid mis võivad vajada lahendusi edaspidi 15
2. Iteratsioon II 16
1.4 Planeerimine 16
1.4.1 II iteratsiooni sisu 16
1.4.2 Skoobi täpsustus 16
1.5 Ärimodelleerimine 16
1.5.1 Äriprotsesside struktuur 16
1.5.2 Põhiprotsess lausendite kujul 17
1.5.3 Täpsustatud kontseptuaalne klassidiagramm 18
1.5.4 Põhiprotsessi(de) töövoo(gude) tegevusdiagrammid 19
1.5.5 Põhiobjektide olekudiagrammid 26
1.6 Nõuete analüüs 27
1.6.1 Arvutikasutuse sündmused / primaarsed kasutusjuhud 27
1.6.2 Primaarsete kasutusjuhtude diagramm 28
1.6.3 Prioriteetsete kasutusjuhtude lühikirjeldused 29
1.6.4 Üldiste funktsionaalsete nõuete täpsustamine 31
3. Iteratsioon III 31
1.7 Nõudmiste analüüs 31
1.7.1 Infovoogude diagrammid 31
1.7.2 Kasutusjuhtude kirjeldused laiformaadis 32
1.7.3 Süsteemioperatsioonide lepingud 34
1.7.4 Jadadiagrammid 34
1.7.5 III iteratsiooni registrimudel 35
1.7.6 Täpsustatud kasutusjuhtude mudel 35
4. Muudatuste ajalugu 36
Joonised
Joonis 1: Ärikasutusjuhtude kontekstidiagramm 10
Joonis 2: Üldine äriprotsesside struktuuri diagramm. 11
Joonis 3: Üldine deklaratsiooni esitamise protsess lihtsustatud kujul. 12
Joonis 4: Esialgne kontseptuaalne klassidiagramm 12
Joonis 5: II iteratsiooni äriprotsesside struktuuri diagramm 17
Joonis 6: Muudatuste kontseptuaalne klassidiagramm 19
Joonis 7: Üldine protsess deklareerimisperioodi algusest kuni deklaratsioonide kinnitamiseni 19
Joonis 8: Deklareerimisperioodi alustamise tegevusdiagramm 20
Joonis 9: Deklaratsiooni loomise ja esitamise protsessi tegevusdiagramm. 20
Joonis 10: Aine deklareerimise ja aine deklaratsiooni kinnitamise protsessi üldine tegevusdiagramm 21
Joonis 11: Deklaratsiooni tagasi võtmise protsessi tegevusdiagramm. 22
Joonis 12: Ainete haldamise protsessi tegevusdiagramm (täpsustus ainete haldamise tegevusele). 23
Joonis 13: Aine lisamine deklaratsiooni (täpsustus eelnenud diagrammi “aine lisamine deklaratsiooni” tegevusele). 23
Joonis 14: Deklaratsiooni esitamise detailne tegevusdiagramm (täpsustus üldise diagrammi deklaratsiooni esitamise tegevusele). 24
Joonis 15: Deklaratsiooni dekanaadi poolse aktsepteerimise tegevusdiagramm (täpsustus üldise diagrammi deklaratsiooni aktsepteerimise tegevusele). 24
Joonis 16: Dekanaadi poolne deklaratsiooni kontrollimise tegevusdiagramm (täpsustus eelnenud diagrammi deklaratsiooni aktsepteerimise tegevusele). 25
Joonis 17: Deklaratsiooni olekudiagramm 26
Joonis 18: Aine deklaratsiooni olekudiagramm 27
Joonis 19: Deklaratsioonide haldamise kasutusjuhtude diagramm 28
Joonis 20: Deklareerimisperioodide ja deklareeritavate ainete administreerimise kasutusjuhtude diagramm 29
Joonis 21: Deklaratsiooni aine lisamise infovoogude daigramm 31
Joonis 22: Deklaratsiooni esitamise infovoogude diagramm 32
Joonis 23: Deklaratsiooni tagasi võtmise infovoogude diagramm 32
Joonis 24: Kasutusjuhu „deklaratsiooni aine lisamise” põhiprotsessi jadadiagramm 35
Joonis 25: III iteratsiooni registrimudel 35
raamatupidamisosakond. Töös käsitleme olukorda, mis valitses ülikoolis mõned aastad tagasi kus deklareerimine toimub paberil ning teostame selle protsessi parendused. Deklareerimisprotsessi alustuseks valib tudeng aine, kirjutab valitud aine oma deklaratsioonile. Vajadusel võetakse allkiri ainet õpetava õppejõu käest (teatud ainetes nõutav). Aine lisamine ning õppejõu allkirja küsimine võivad toimuda mitu korda. Kui deklaratsioon on valmis, viiakse see dekanaati. Dekanaadi töötaja kontrollib kas deklaratsioon on enam-vähem korras. Deklaratsioon kas võetakse vastu või ei võeta vastu. Kui deklaratsiooni ei võeta vastu, toimub jällegi ainete lisamine- õppejõudude allkirjade korjamine ja uuesti esitamine. Kui deklaratsioon võetakse vastu, sisestab dekanaadi töötaja selle arvutisse ning edastab andmed raamatupidamisse. Raamatupidamine esitab selle alusel arve tudengile. Tudeng maksab või ei maksa arvet
..............19 Joonis 12: Sooviavalduse esitamine (II iteratsioon)..................................................................19 Joonis 13: Registreeringu koostamine/esitamine/kinnitamine (II iteratsioon)..........................20 Joonis 14: Kvaliteetsete fotode edastamine kliendile (II iteratsioon).......................................20 Joonis 15: Tellimuse esitamine (II iteratsioon).........................................................................21 Joonis 16: Sooviavalduste haldamine (II iteratsioon)...............................................................21 Joonis 17: Registreeringute haldamine (II iteratsioon).............................................................22 Joonis 18: Tellimuste haldamine (II iteratsioon).......................................................................22 Joonis 19: Sooviavalduse olekudiagramm (II iteratsioon)........................................................23 Joonis 20: Registreeringu olekudiagramm (II iteratsioon)........
tegevusdiagrammid, olekudiagrammid, jadadiagrammid analüüsimudelite kontekstis. Süsteemi nõuded ja kasutusjuhud, kasutuslood ning kasutajaliidesed. Üleminek ärimudelilt kasutusjuhtude mudelile. Kasutusjuhtude kirjeldamise formaadid. Domeenimudel (staatilise valdkonnamudeli tähenduses). Nõuded ja kasutajaliidesed kui vaated (päringud) domeenimudelisse. Süsteemi sündmused ja operatsioonid. Süsteemi jadadiagrammid. Süsteemi operatsioonide lepingud. Analüüsimudeli tükeldamine, haldamine, dokumenteerimine, versioonide ja muudatuste haldus. Analüüsimustrid. Süsteemianalüüsi protsess (iteratiivse arenduspotsessi raamistikus). Üleminek analüüsilt disainile. M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 Hindamisviisid: 1.Iseseisva töö kaitsmine (40% eksamihindest, praktilise töö esitamine on eksami eelduseks). 2.Teise tudengi töö hindamine ( 10% eksamihindest). 3
Sisukord 1.Üldvaade............................................................................................................. 1 1.1 Taust.............................................................................................................. 1 1.2 Lausendid...................................................................................................... 2 1.3 Organisatsiooni eesmärgid............................................................................2 1.4 Põhiprotsesside loetelu.................................................................................. 3 1.5 Põhiobjektide loetelu..................................................................................... 3 1.6 Tegutsejate loetelu........................................................................................ 3 1.7 Infovajaduste loetelu..................................................................................... 3 2.
,,Raamatukogu laenutusosakonna infosüsteem" Projekt aines ,,Infosüsteemi strateegiline analüüs" Sisukord 1 Projekti spetsifikatsioon...........................................................................................................8 1.1 Projekti taust.....................................................................................................................8 1.2 Projekti eesmärgid ja tulemused.......................................................................................8 1.3 Tööjaotus..........................................................................................................................8 2 Infosüsteemi äri- ehk toimimisvaade.......................................................................................8 2.1 Terviksüsteemi üldvaade...................................................................................................8 2.1.1 Infosüsteemi üldised eesmärgid.................................
Töötaja andmete muutmine Töötaja kustutamine süsteemist Treeningu arvestus: Treeningu lisamine Treeningu kustutamine Treeningu andmete muutmine 5 1.8 Ärikasutusjuhtude kontekstidiagramm Järgnevalt on esitatud ärikasutusjuhtude kontekstidiagrammi üldversioon: Treener Juhataja Spordiklubi IS haldamine Klient Klienditeenindaja Järgnevalt on esitatud ärikasutusjuhtude kontekstidiagrammi täpsustatud versioon: Klient (from padevusal ad) Isik uandmed Treenerite nimek iri
12 Meelelahutusteenuse pakkuja: · Juhataja · Meelelahutusjuht · Raamatupidaja · Kassapidaja Meelelahutusteenuse tarbija: · Klient 2.2.2 Juhataja pädevusala spetsifikatsioon 1.1.1.1 Pädevusala eesmärgid Juhataja pädevusalaks on juhtida ettevõtet tervikuna. Luua ametijuhendid teiste pädevusalade töötajatele. Töölepingute sõlmimine ja haldamine. Juhataja peamiseks tegevuseks on kino vabade ruumide (kohvikute, mängusaalide) rendi korraldamine. Selle all tuleb mõista ruumide jaotamist kasutamisotstarbe järgi, ruumidele sobivate rentnike leidmist, nendega lepingute sõlmimist. Juhataja pädevusalasse kuulub ka suuremate filmipakettide ostu-müügilepingute üle otsustamine ja meelelahutusjuhiga kinode mängukavade arengustrateegiate planeerimine. Missioonilause:
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoloogia teaduskond Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Online Restoran Andmebaaside programmeerimine IDU0120 Juhendaja: Erki Eessaar Tallinn 2011 Sisukord SISUKORD 4 SISSEJUHATUS 8 1. STRATEEGIA ETAPP............................................................................................................ 9 1.1 TERVIKSÜSTEEMI ÜLDVAADE.................................................................................................... 9 1.1.1 ORGANISATSIOONI EESMÄRGID................................................................................................ 9 1.1.2 INFOSÜSTEEMI EESMÄRGID....................................................................................................... 9 1.1.3 LAUSEND
Kõik kommentaarid