Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Kategooria autode hooldus - 16 õppematerjali

Auto >> Autode hooldus
autode hooldus - JA REMONDISÜSTEEM Ees- ja perekonnanimi: KONTROLLTÖÖ NR 1 Riho Rästas Tehnohoolduse põhimõisted Õpperühm: AS13 Kuupäev: 15.10.13 1. Mida mõeldakse tehnilise hoolduse all ja mis seda protsessi iseloomustab? ( tuua näiteid auto tehnohooldust silmas pidades!)
thumbnail
4
docx

AUTO VÄRVKATTE HOOLDAMISE PÕHIMÕTTED

Tartu Kutsehariduskeskus Autode ja masinate remondi osakond Nimi AUTO VÄRVKATTE HOOLDAMISE PÕHIMÕTTED Referaat Juhendaja Tartu 2013 Silver Tõgen 1 VÄLISPESU 1.1 Survepesu Tuleks auto enne survepesu auto leotus vahendiga auto üle käia siis tuleb see pori ja mustus paremini maha. Survepesuriga tuleks autot puhastada ülevalt alla kuna vesi jookseb mööda autot maha kui teha alt üles siis jääks auto mustaks. 1.2 Pigipesu Piserdada autole ühtlaselt peale pigieemaldus vahendid, lasta mõni minut mõjuda, et v...

Auto → Autode hooldus
38 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Praktika aruanne - Amserv Tähe

Kutsehariduskeskus Autode- ja masinate remondiosakond Praktika aruanne Tartu 2012 Praktika aruanne Praktikal olin ringtee 31 Amserv Tähes. Seal oli päris lõbus, lõbus seltskond, toredad inimesed ja sain väga palju uusi ja huvitavaid asju teada. Praktika juhendaja oli mul (nimi) kes oli ametilt tehnik. Tööd ja rabelemist oli seal palju . Põhitegevused olid seal pidurite kontrollimine, õlide vahetamine rehvide vahetamine ja tasakaalustamine . päris palju sai ka muid asju teha, näiteks veepumpa sai mitu korda vahetada ja ka pihusteid. Töötajaid oli seal palju . Minu eesmärk oli toime tulla uues töökeskonnas ning õppida juurde huvitavaid asju. Kõige paremini õnnestus mul toime tulla õlide vahetusega rataste tasakaalustamisega ja pidurite kontrollimisega. Kõige rohkem valmistas probleeme se et ma ei olnud harjunud sellega, et kus mingi tööriist asus ja see...

Auto → Autode hooldus
31 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Diagnostika

Auto → Autode hooldus
52 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Töökojaplaan

KAHE POSTIGA AUTOTÕSTUK Kasutusjuhend Enne seadme kasutamist lugege tähelepanelikult läbi kasutusjuhend ja järgige kõiki juhiseid. Hoidke juhend hilisemaks vajaduseks alles. NOS0012 TÄHTIS LUGEGE JUHISED TÄHELEPANELIKULT LÄBI NING PANGE TÄHELE OHUTUSNÕUDEID JA HOIATUSI. KASUTAGE SEADET ÕIGESTI JA HOOLIKALT SELLE ETTENÄHTUD OTSTARBEKS. JUHISTE EIRAMINE VÕIB PÕHJUSTADA RASKEID KEHAVIGASTUSI JA/VÕI AINELIST KAHJU. HOIDKE JUHISED HILISEMAKS VAJADUSEKS ALLES. 1. OHUTUSNÕUDED JA HOIATUSED 1.1 Seadme tohib paigaldada ainult väljaõppinud asjatundja. 1.2 Seadet ei tohi kunagi paigutada plahvatusohtlike ega kergsüttivate vedelikke lähedusse, välitingimustesse ega niiskesse kohta (nt autopesula). 1.3 Seadme heas töökorras pidamiseks laske seda hooldada volitatud hooldustehnikul. Kasutage ainult seadme tootja valmistatud originaalosi. Turvalisuse ja maksimaalse töövõime tagamiseks hoidke seade puhas. 1.4 Ärge lubage seadet kasutada alaealistel ega ...

Auto → Autode hooldus
101 allalaadimist
thumbnail
2
docx

VW Scirocco ülevaade

Auto ülevaade: VW Scirocco Reeglina kõik autofännid teavad, et Golf GTI on hea auto. Kujutage nüüd ette autot, mis sõidab veidi paremini, näeb palju parem välja ja maksab napilt rohkem. Mugavus Jäik kere, adaptiivne vedrustus ja madalapõhjalised istmed tähendavad, et sõit Sciroccoga ei tundu väga turbulentne. Istmete paigutus on hea, kuid pikematel reisjatel võib taga istudes veidi kitsas olla, kuna lagi on madalam kui Golfil. Sõites on kuulda ka mõõdukat tuulekohinat ja rehvimüra, eriti veel valikulise klaasist panoraamkatusega. Jõudlus Scirocco mudelivalikus on 1.4l TSI, kaks kaheliitrist turboga neljasilindrilist 197-hobujõulist (nagu Golf GTI-l) ja 260-hobujõulist (R-mudelil) mootorit, lisaks veel kaheliitrine turbodiisel. 197-hobuseline 2.0T mootor võib olla pealtnäha sama kui Golf GTI-l, kuid väändemomendi tõus on tunda madalamatel pööretel mis tekitab tunde, et konkreetne isend on kiirem (kuigi mõlemad kiirendavad 0-100km/h 7...

Auto → Autode hooldus
21 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Automaatkäigukastide hooldus ja rikkeotsing

HOOLDUS JA RIKKEOTSING Taavi Ragul AT-109 Hooldus Automaatkäigukasti hoolduse keskseks osaks on õli taseme ja seisukorra kontrollimine. Iga korralise tehnohoolde käigus tuleb kontrollida õlilekete puudumist, õli tasapinda ja kvaliteeti. Hoolde käigus tuleb kontrollida ka rikkekoodide puudumist ja teha kontrollsõit. Õlivahetus tuleb teha vastavalt tehnohoolejuhendile. Rasketel tingimustel töötamisel (taksod/haagised) tuleb õlivahetusvälpa lühendada. Koos õlivahetusega tuleb tavaliselt vahetada/puhastada käigukasti õlifilter ning puhastada õlivanni põhjas olevad väikesed püsimagnetid. Juhul kui rikkekood viitab liiga kõrgele temperatuurile või kui õli on muutunud pruuniks või on lisandunud põlemise hais, tuleb õli alati vahetada. käigukasti õli tasapinda kontrollitakse töösooja mootori töötamisel tühikäigu pööretel. Enne kon...

Auto → Autode hooldus
96 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Talverehvide võrdlus

Talverehvid. Kui talveks rehvivaliku küsimus oleks ainult valiku taga, siis tõenäoliselt valiks kõik meie seast mõne testivõitja rehvid, kuid olles õpilane, seab rahakott siiski üsna ranged piirid. Minu rehvivalikul oli üsna tähtsaks kriteeriumiks rehvi laius. Kuna igapäevaselt sõidan autoga mis on tagaveoline ja kaalub 1000 kg kanti, siis enamlevinud 185 laiusega rehvid ei sobinud. Olude sunnil ostsin Master Nordic 3 taastatud naastrehvid. Mõõduga 175/65 R14. Kasutasin neid eelmisel talvel igapäevasõiduks ning tuleb öelda, et lumel ja sellisel pinnasel, nagu linnatänavad enamiku talvest kaetud on, on rehv täitsa arvestatava pidamisega, jääl seevastu aga jätab soovida. Talve haku sõidan veel samade Masteri rehvidega, kuid õige talve jaoks kasutan sel aastal Ässä rehve, mis on Soomes taastatud. Nende kilomeetrite põhjal, mis Ässä rehvi möödund talvel proovida sain jäi mulje väga hea. Lumel ja jääl oli ...

Auto → Autode hooldus
29 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Metallurgia, kõrgahju tehnoloogia

Kool Autode ja masinate remondi osakond Nimi Metallurgia, kõrgahju tehnoloogia Iseseisev töö Juhendaja : Tartu 2012 Kõrgahi Terase tootmine saab alguse toormalmi tootmisest spetsiaalsetes sahtahjudes ­ kõrgahjudes Kõrgahju täidise moodustavad rauamaak, koks ja räbusti. Kõrgahju tehnoloogia Kõrgahjuprotsess seisneb oksiidse rauamaagi redutseerimises koksi abil. Koksi toodetakse kivisöest ja oma koostiselt koosneb ta peamiselt süsinikust. Koks on nii soojusallikaks ­ koksi põlemisel eraldub pürometallurgilisteks protsessideks vajalik soojus ­ kui ka raua redutseerijaks (taandajaks) maagist. Räbusti peamised ülesanded metallurgilistes protsessides on maagis sisalduva aheraine (enamasti ränioksiidi SiO2) ning kütuses ­ koksis ­ oleva tuha eemaldamine. Räbustina kasutatakse peamiselt lubjakivi (CaCO3). Spetsiaalselt töödeldud ahjutäidis ...

Auto → Autode hooldus
15 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kuidas töötab alalisvoolumootor

Kool Autode ja masinate remondi osakond Nimi Kuidas töötab alalisvoolumootor Iseseisev töö Juhendaja : Tartu 2012 Alalisvoolumootor Elektrivooluga koos on ka magnetväli. Kui vool läbib juhet, tekib juhtme ümber magnetväli, mille jõujooned on kontsentriliselt ümber juhtme. Voolu suunast juhtmes oleneb magnetvälja suund. Alalisvoolumootor töötab põhimõttel, et magnetväljas paiknevatele vooluga juhtmetele mõjub jõud. Magnetväli tekitatakse alalisvoolumasina poolustega. Pooluste tekitamiseks on kaks võimalust: tekitada see püsimagnetitega või elektrivooluga ergutusmähises. Poolused on kinnitatud silindrilise terasikke külge, mis on masina kere ja magnetahela osa. Induktor on masina osa kus luuakse magnetväli. Mähise pöörlemisel magnetväljas on juhtmekeerule mõjuva jõu suund sõltuv keeru asendist. Mähised...

Auto → Autode hooldus
30 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Auto remont, hooldus

Auto remont, hooldamine Ginemaatiliselt seotud pindade sissetöötamine Detailide ühtlane purunemine lubatud tolerantsi piires. Rikete liigitus Konstruktiivsed defektid Hõõrduvate detailide materjalide ebaõige valik, ginemaatiliselt seotud detailide ebõige alglõku määramine, hõõrduvatelt pindadelt soojuse halb ärajuhtimine. Tootmisalased defektid Mittekvaliteetsed või vastav materjal (mittekvaliteetsed detailid), detailide ebõige terminile töötlemine, detailide ebaõige mehaaniline töötlemine, nõrk tehniline kontroll valmis toodangu üle. Käitlemisest tulenevad defektid Mittekvaliteetsed kütte- ja määrdained, mootori hoolduse graafikust mitte kinnipidamine. Avariilise iseloomuga defektid Muttrite ebõige pingutamine. · Hammasrihma vahetus. Klapi vahede kontroll, vajadusel reguleerimine. Hammasrihma vahetusega tuleb tavaliselt vahetada ka rullikuid. · Kiil- ja soonikrihmade kontroll, vajadusel pingutus · Mootoriõli ja...

Auto → Autode hooldus
127 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Stirlingmootor

Stirlingmootor Tõnu Kaine AL12 Juhendaja: Tõnu Kruusmaa Stirlingmootor eelisteks on väike toksilisus, müra ja vibratsioon. Mootor on gaassoojuslik kolbmootor välise soojusvahetusega. Töötav keha (õhk, heelium, süsinik) ei saa soojust kütuse otseselt põlemisest silindris vaid selle pealejuhtimisest läbi silindri seinte. Töötav keha asub suletud süsteemis ja töö ajal ei vahetu. Energia jõuseadmes, mis töötab kaevandavatel kütustel (nafta, süsi, gaas) toimub pidev põlemisprotsess ja seetõttu on heitgaasid väiksema toksilisusega. Mõned pildid mootorist ja ka üks video: http://www.youtube.com/watch? v=nOO8Ohf2GX0

Auto → Autode hooldus
24 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Õhkpidurid

Õhkpidurid Koostaja :Sten Jürgenson Juhendaja :Kalmer Puul Jõhvi 2013 Õhkpiduriseade võib olla üheharuline või kah eharuline. Üheharuline piduriseade Pidurdamiseks vajalik suruõhk liigub rataste pidurimehhanismideni üht (dubleerimata) torustikku pidi. Lekke korral sõidukit sõidupiduriga pidurdada ei saa. Seetõttuseda süsteemi tänapäeval veokitel enam ei kasutata. Kaheharuline piduriseade Enne EBS kasutuselevõttu oli Euroopa Liidus standardiseeritud ja kasutusel kaheharuline piduriseade, kus esi- ja tagasilla pidurid käitatakse eri harudest pärit suruõhu abil. Ühe haru rikke korral peab tööle jääma haru, millega pidurdatakse vähemalt 2 ratast. Õhkpiduri tööpõhimõte Kompressor (1) täidab õhupaagi (2) suruõhuga. Paagis oleva suruõhu abil tekitatakse veoki aeglustamiseks vajalik pidurdusjõu d. Sõidukijuht reguleerib pidurdamise tõhusust jalgpidurikraani (3) pedaalile vajutades. Pidurikraani...

Auto → Autode hooldus
73 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Autokeemia - Leotuspesu

RAKVERE AMETIKOOL Autokeemia Leotuspesu Koostaja : Tõnu Kaine Juhendaja : Pertti Pärna Rakvere 2012 Leotamine Leotust ei tohi kanda liialt soojale pinnale, kuna nii kuivab see kiiresti ära. Vajadusel tuleks pind jahutada jaheda veega. Leotuse peale kandmist tuleks alustada mustematest kohtadest ja jätkada puhtamatel kohtadel. Nii saavad mustemad kohad kauem leotuda. Samuti tuleks leotust kanda ka uste vahedesse. Vajadusel tuleks lasta leotusel mõne minuti mõjuda, kuid tuleb ka jälgida, et pind ära ei kuivaks. Talvist leotust loputades tuleb a...

Auto → Autode hooldus
32 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee - biodiisel minu autos

Biodiisel minu autos Nagu me kõik teame, siis maailma majandus sõltub tänapäeval naftast, mida kasutatakse tarbekaupade, energia ja mootorikütuste tootmiseks. Nafta on taastumatu kütus, selle hulk looduses on piiratud ning erinevate ennustuste kohaselt erineval ajal saab see otsa. Kuigi naftavarud ei ammendu päevapealt ja reserve veel on, muutub nafta kättesaamine keerulisematest kohtadest majanduslikult ebaotstarbekaks. Fossiilkütuste, sealhulgas nafta kasutamisse, suhtutakse kriitiliselt ka selle tõttu, et nende kasutamisel atmosfääri paisatud süsihappegaas võib olla globaalse soojenemise üheks põhjuseks. Lisaks on mitmeid poliitilisi ja majanduslikke põhjuseid, mis nafta kasutamise problemaatiliseks muudavad. Ühte või teistpidi tundub selge olevat, et mingist hetkest alates me praeguses ulatuses naftat enam kasutada ei saa. Samuti oleme me kõik näinud televiisorite vahendusel kohutavatest naftareostu...

Auto → Autode hooldus
18 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Auto hoolduse põhitõed

Autode pesemine Hooldamisega hoiad auto korras ja väldid roostetamist. Pesemine ja vahatamine kaitsevad autod välismõjude eest. Sagedane pesemine ja vahatamine, kaitsevad värvipinda ja keskkonda kahjustavate tegurite nagu ultravioletne kiirgus temp muutus, sademete aga ka õhus olevate tahma ja väävli ühendite eest. Kasutada autopesuks selleks ette nähtud aineid. Ainult siis võib olla kindel lõpptulemuses. Kasutada ei tohiks kodu ja ega üldpesuaineid. Need vähendavad liigselt veepind pinevust: Vesi tungib värvikihti ja tuhmistab selle. Jäätumisel võib vesi tekitada värvipinnal pragusid. Müüakse väga palju erinevaid autopesu vahendeid. Kasutada tasuks tuntud kaubamärkidega tooteid. Need annavad hea tulemuse. Tänapäeval ei ole põhjust kasutada põlemis vedelikeks mõeldud aineid lahusti pesuks. Seega bensiin, nafta ja petrooleum ei ole auto pesuks sobilikud. Ei ole soovitatav lahustid pääseksid kanalisatsiooni ja pinnavette. Kui pesutulemus...

Auto → Autode hooldus
100 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Istmesoojendus

Istmesoojendus Voltmeetri kasutamine Kütusepump 27.29 Pinge V 10.96 V Pihusti 15.3 Temp. andur 0,479 Pihusti 1,0 eelsüüteküünlad 1,2 Temp. andur 1,638 k Pöörlemisandur 0,558 m Näidikud Pingelangu mõõtmine Voolu arvutamine Lambi ühendus

Auto → Autode hooldus
17 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun