Otsingule "Arnolfini abielupaar" leiti 50 faili

Renessanssi teoste iseloomustus
6
docx
Üks Raffaeli kuulsamaid maale on „Sixtuse Madonna”, millel Madonna seisab maailma peal, tema ümber on püha Barbara ja paavst Sixtus IV. Maali koloriit on soe ning selle taust on ebamäärane, kuid seal on õrnalt märgata väikeseid ingleid. Last hoidev Madonna moodustab täiusliku ringi; kasutatud on ka kolmnurkmotiivi. Raffaeli jätsid külmaks detailid, ta keskendus harmoonia, sümmeetria ja klassikalise ilu maalimisele. Raffael oli esimene kunstnik, kes kasutas palju õpilaste abi. „Abielupaar Arnolfini portree“ Jan van Eyck Jan van Eyck (1395 – 1441) oli üks esimesi suurmeistreid Põhja-Madalmaades. Tal oli reaalne ja elav kujutus, värvide abil lõi sügavusillusiooni: eespool olevad esemed olid soojemates toonides, taga külmemad ja murtud toonid. Ta maalis koos oma venna Hubert van Eyckiga Genti altari, mis koosneb 24-st tiibtahvlist, mille suletud altari välisküljel võib enamasti näha Maarja kuulutust, kaugel olevad esemes sulavad helesinisesse udusse. Kuulsaimaid töid on „Abielupaar Arnofini portree“. Maal kujutab ärimeest...
Kunstiajalugu - Keskkool
9 allalaadimist, 0 arvamust
Madalmaade kunst
2
odt
Palju oli altarimaale, Kunstnike peeti endiselt käsitöölisteks, Kasutati peamiselt õlivärve. Jan van Eyck Madalmaade suur meister. Nim. Peenmaalijaks. Õlimaalidel oli seitset värvi kihti. Oskas anda värvidele erilise sära ja intensiivsuse. Sügavuseillusiooni saavutamiseks maalis eespool olevad objektid soojemateks ja tahaplaanile jäävad külmemates toonides. Abielupaar Arnolfini maal Kujutatakse abieluvande andmist oma kodus. Peenmaali musternäidis. Ruumis on veel inimesi, kes paistavad peeglist. Maal on täis sümboleid: 1) Küünlad – jumala kõikenägev silm. 2) Palvehelmed – truudus, vooruslikkus. 3) Apelsinid – näitavad vahemere äärset vaheolu. 4) Koer – truudus, armastus. 5) Punased kardinad ja voodikatted – kirg. 6) Rohelist värvi kleit – viljakus. Koos vennaga maalisid Genti katedraali altari, mis koosneb 24. pilditahvlist piibliteemadel. Hieronymus Bosch Nn pessimistlik fantast. Varase...
Kunstiajalugu - Keskkool
14 allalaadimist, 0 arvamust
Kokkuvõte renessansist
1
doc
saj õlivärve, nendega on värvikam tulemus, ei maalitud kindlate reeglite järgi, eelistati just katse ja vea meetodit. 10. Jan ja Hubert van Eyck: esimesed suurmeistrid Põhja-Madalmaades. Reaalne ja elav kujutus, värvide abil lõi sügavusillusiooni, eespool olevad esemed olid soojemates toonides, taga külmemad ja murtud toonid. Nad maalisid koos Genti altari- koosneb 24-st tiibtahvlist, suletud altari välisküljel võib enamasti näha Maarja kuulutust, kaugel olevad esemes sulavad helesinisesse udusse. Arnolfini abielupaar - Maal kujutab ärimeest Giovanni Arnolfinitja tema naist Cenamit abieluvannet andmas, tunnistajad on joonistatud seinal kujutatud peegli sisse, kellest üks on arvatavasti tema. Arnolfini oli elanud samas linnas, kus Jan van Eyckki; pildil on palju detaile, mis tovad välja sündmuse pühaduse, nt koer, kes sümboliseerib truudust, lühtris on süüdatud üks küünal, sümboliseerib jumala kõikenägevat silma. Madonna kantsler Roliniga- Nocolas Rolin oli jõukas Burgundia hertsog, see maal on Rolini kingitus Autuni katedraalile. samasugu...
Kunstiajalugu - Keskkool
61 allalaadimist, 1 arvamus
Madalmaade kunst
1
doc
Kasutati ÕHUPERSPEKTIIVI. Alusmaaling TEMPERAVÄRVIDES. Õlivärvid niiskuse vastu vastupidavamad. Kujutati pisikesi detaile täpselt, kasutades luupi. • JAN VAN EYCK – koos venna HUBERTIGA GENTI altarimaalid. Reaalsed peenmaalitehnikas piiblistseenid. Üle 20 maalingu, mis ees- kui ka tagaküljel. Keskel sümboolne maaling talle kummardamisest. Vanem suri tiibaltari juures töötades. Jan lõpetas selle ja tema teised tööd. „MADONNA KANTSLER ROLIN’GA“ “ARNOLFINI ABIELUPAAR ” – abielu pühadus, kujutab ennast väga väikesel peeglil kui abielu tunnistajana. • R. VAN DER WEYDEN – vähem detailsust ja ruumilisust, rohkem tundelisust. Tegutsenud Burgundias maalikunstnikuna õukonnas. “KRISTUSE RISTILT VÕTMINE” – dünaamiline ja emotsionaalne Kolgata grupp, jalge ees ema Maarja, Punases rüüs toetab Maarjat Johannes, Kristus on surnud. • HUGO VAN DER GOES – “PORTINANI ALTAR” – peenmaalitehnikas ja väga detailitäpne. Tekitas Firenzes sensatsiooni. Kes...
Kunstiajalugu - Keskkool
53 allalaadimist, 2 arvamust
Renessanss ja barokk
6
doc
Hugo van der Goes 1440-1482 • „Portinari altar“- jõuavad itaaliasse madalmaade peenmaali tehnika ja madalmaalid Hieronymus Bosch 1450-1516 • Inimene- armetu ja loomalik • Altarimaalid. Paradiis(pattulangemine), maine elu pattudega, põrgu • Inspireerinud 20. saj sürrealiste(Viiralt, Salvador Dali) • „Lõbude aed“ 16. saj...
Kunstiajalugu - Põhikool
174 allalaadimist, 2 arvamust
Renesanss-barokk-manerism
2
doc
Jan van Eyck Teosed: 1)“Genti altar” 2)“Abielupaar Arnolfini portree”rase naine,mees. Bosch- fantastilised tseenid, kohutavad nägemused, ebareaalsus (20saj. sürrealism) Brueghel (hüüdnimega Talupoegade Brueghel) Huvi olustikumaali vastu tekkis tänu talle Teosed: 1)“Jaanuar. Jahimehed lumes”. PRANTSUSMAA- Iseloomulikud olid tornid, korstnad, katuseaknad Kuulsamaid ehitisi: 1)Chenonceau´x nagu sild 2)Louvre´i loss kolmnurkne klaaskuppel, suur. Dürer-Oli graafik. RENESANSS EESTIS. Ainuke näide on Mustpeade vennaskonna hoone. MANERISM(maneer-kopeeriti) El Greco-pikaks venitatud näed, h...
Kunstiajalugu - Keskkool
81 allalaadimist, 2 arvamust
Renessaans
2
doc
Õlivärvidega maalimine levis algul Madalmaades, sealt edasi teistesse maadesse, eelkõige Itaaliasse, kus see tehnika eriti Veneetsia meistritele meeldima hakkas. Madalmaade kunsti suurimaks saavutuseks on van Eyckide poolt loodud Genti altari maalid 1432.aastast. Jan van Eyck on tuntud ka kui hea portreemaalija, tema maal "Arnolfini abielupaar " on täiesti erinev gooti ja itaalia vararenessansi maalidest. Maali tellijaks on Itaalia kaupmees Giovanni Arnolfini . Noorpaari kujutades on kunstnik rõhutanud kahte külge: kujutatavate isikupära ja meest-naist siduvate inimlike tunnete tõsidust ning pidulikkust. Meisterlikult on edasi antud renessansiaegne interjöör. Pärandiks keskajast on sümbolite kasutamine: Koerake noorpaari jalgade ees sümboliseerib truudust, süüdatud küünlad aga valvelolekut koduõnne pärast. Alles 16.sajandil hakkab renessansi stiil Ma...
Kunst - Keskkool
23 allalaadimist, 0 arvamust
Renesanssi
1
doc
portree *sixtuse madonna-altari maal julius 2. tellis kodu taust pisikesed inglid. *“madonna roheluses“ MADALMAADE MAALIKUNST:*erineb itaalia renesansist* ilmalikum *kujutatakse rahvast ja talupoegi*tähtsaim maalikunst–realistlik ja looduslähedane*fantastiline kooslus-sürrealism *tiibaltarid*põhiline õlimaal mitte fresko*peenmaali tehnika *jan ja hubert van eyck*hubert suri varem*genti altar(24pilti) *arnolfini abielupaar -tegi ainult jan. *hieronimus boch-*lõbude aed-tripühhon(vasakult jubedamaks)*püha antoniuse kiusamine *`ristikandmine *pieter braughel vanem-*maalib talupoegi humoorikalt ja lihtsalt *ei kannata hispaanlasi*Pimedad- kujutab vaimset nõrkust.*jahimehed lumes-aastaaegade sari 1 viiest maalist*kasutab oma töödes esi- taga- ja keskplaani.SAKSA:albrecht dürer-puu lõige,vase kravüür,graafik,maalikuntstnik*Matthias grünevald -„isenheimise altar“(piitsutas iseennast et töö valmiks)*hans holbein-portretist Henri VIII p...
Kunstiajalugu - Keskkool
27 allalaadimist, 0 arvamust
Jan van Eyck - elu ja looming
9
doc
Need ei tumene ja annavad värvidele sära. Veel kasutas ta ka kõrgkvaliteetseid pigmente. On küll arvatud, et Eyck kasutas alusmaaliks temperat, kuid tegelikult maalis ta ainult õli- ja õli-vaigu värvidega, mis kanti alusele üliõhukeste, vahel ka läbipaistvate kihtidena. Kokku on täheldatud üle seitsme kihi, mis viitab meeletule ajakulule ja kannatusele. 5. Mõningad  teosed „Abielupaar Arnolfini portree” kujutab eduka Itaalia pankuri Arnolfini pulma jõukast Itaalia perest pärit Giovanna Cenamiga. Selle teose puhul on tegemist minu lemmikuga van Eycki teostest(mitte sellepärast, et see „Meeleheitel koduperenaiste” alguses on). Algselt seda uurides tundus pilt totaalselt absurdne mitmete „juhuslike” detailide tõttu: kingad, koer, apelsinid. Pildi geniaalsus seisnebki aga selle detailides. Nimelt peeti paljajalu maapinnal käimist viljakuse...
Kunstiajalugu - Keskkool
39 allalaadimist, 3 arvamust
Jan van Eyck
1
rtf
Seejärel kolis ta Brugge linna kus ta elas kuni oma surmani 1441 aastal. Jan van Eycki teeb eriliseks see, et ta oli väga kõrgelt tasustatud, võrreldes oma kolleegidega tol ajal, kes pidid ära elama üksikute maalide eest saadud müügituludega. On säilinud andmed selle kohta, et hertsog, kelle palgal ta oli, pidi mingil hetkel müüma oma vara, et Eyckile maksta, kuna ta ei tahtnud et too tema juurest lahkub. Jan van Eycki töödest tuntuimad on Madonna kantsler Roliniga, Arnolfini abielupaar ja Genti altarimaal. Genti altarimaali, mille Jan väidetavalt oma venna Hubertiga maalis, üle on aga kahtlus, kas vennad üldse selle koos maalisidki. Nimelt arvatakse, et kirjutisi raami tagaküljel on valesti tõlgendatud, ja Hubert on hoopiski raami ja selle skulptuuriliste kaunistuste autor, ning Jan maali autor. Bartomelo Facio biograafias , mis kirjutatud 1454 aastal, on nimetatud Jan van Eycki oma aja juhtivaks kunstnikuks Facio paneb ta samale pulgale 15. sajandi parimate kunstnikega Rogier van der Weyden, Gentile da Fabr...
Kunstiajalugu - Keskkool
13 allalaadimist, 0 arvamust
Kunstiajalugu-Konspekt
14
doc
Eriti huvitavad on viis alumist, mis kokku moodustavad ühtse terviku. Neid täidab avar, mitmekesise taimestikuga maastik, mille keskosas asuva allika poole suundub suur hulk inimesi. Maali lähemal vaatlemisel leitakse üha uusi ja uusi üksikasju. Need on maalitud imepeenelt, nende puhtad säravad värvitoonid ja filigraanne peenus on sündinud tänu meisterlikult rakendatud õlivärvitehnikale. Jan van Eycki töödest oli omal ajal uudne - just oma igapäevasuse tõttu - ka kaupmees Arnolfini ja tema kihlatu südamlik kaksikportree. Kunstnik maalis paari hubases toas. Huvitavaks leiuks on tagaseinal rippuv peegel, mille kumeralt pinnalt peegeldub vastu kõik toas toimuv. • Hilisrenessanss: Michelangelo, Leonardo da Vinci, Raffael Michelangelo (1475 - 1564) Tema looming on pühendatud ideaalse mehe kujutamisele ja seda nii maalikunstis kui skulptuuris. Raske on leida ilusamat meest kui Michelangelo “Taavet”. Suur sisemine pinge, mida õhkub Taavetist, on iseloomulik kogu suurmehe loomingule. Sixtuse kabeli lae ja s...
Kunstiajalugu - Keskkool
115 allalaadimist, 2 arvamust
Renessansskunst
1
doc
1. Renessansskultuur 2. Itaalia arhitektuur 3. Vararenessansi maalikunst 4. Renessanss skulptuur 5. Kõrgrenessansi meister 6. Madalmaade kunst 7. Saksa meister
Kunstiajalugu - Keskkool
67 allalaadimist, 2 arvamust
Renessans-Barokk
9
doc
Jan van Eyk, koos venna Hubertiga maalis Genti altari. Traditsioonilised piiblistseenid on peen- maalitehnika abil muudetud käegakatsutavalt reaalseks ja elavaks. Kasutab värviperspektiivi: eespool olevad objektid on maalitud puhtamates ja sügavamates toonides, tagaplaanil aga murtud või külmemates toonides (kauguses olevad esemed sulavad helesinisesse uttu). Portreekunstis hämmastas omal ajal näilise lihtsusega „Arnolfini abielupaar ”- Itaalia ärimees oma tulevase naisega abieluvannet andmas. Paljud pealtnäha olmelised nähtused, nt koer, esinevad siin ühtlasi truuduse sümbolitena jne. Hieronymus Bosch - pessimistliku fantasti looming. Inimene on tema tõlgenduses armetu, loomalik ja irratsionaalne olend, kes on määratud hukkumisele. Tema kolmeosaliste altarimaalide vasakpoolsel pildil on tavaliselt kujutatud pattulangemine ja Paradiisist väljaajamine, keskel maine elu oma pattudega, paremas servas vääramatu karistus põrgupiinade näol (tema...
Kunstiajalugu - Kutsekool
18 allalaadimist, 0 arvamust
Maailide kirjeldus
2
doc
Töömõõdud: 82.2 × 60 cm 2.Maail asukoht: National Gallery (rahvusgalerii) , Londonis 3.Tehnika: Õlivärvitehnika 4.Värvid: koloriidi põhivärvid , punane ja roheline 5.Kompositsioon: Kompositsioon on terviklik , midagi ei saa juurde panna ega ära võtta. Keskpunktiks on abielupaari käed ja peegel. Kompositsioon on tasakaalus , sest mees ja naine esiplaanil tasakaalustavad teineteist. Esemete ja figuuride kujutamisel on kasutatud valgust ja varju. Kasutatud on kontrasttoone – punast ja rohelist. 6.Pil...
Kunstiajalugu - Keskkool
10 allalaadimist, 0 arvamust
Kunstiajaloost
2
rtf
3)Nimeta madalmaade kuulsaim kunstnik, keda ta pildil kujutas ja miks ta erines? Jan van Eyck, tema tööd: *Genti altar-sellel on Aadama ja Eeva kujutised. Kui itaalias püüti keha ilustada, siis Madalmaades on see üsna naturalistlik, kunstnikku ei huvita keha vormid ja ilu, vaid tõde tegelikkuse kohta. *Abielupaar Arnolfini portree-maalile on omane soojus, lähedus, headus, peen maalitehnika. 4)Mis kuulus loss ehitati 16.saj. Pariisis? Mis on selle lossi eripära? mis stiilid olid?Autor? Louvre, autor Pierre Lescot. Läänetiiva lõunapoolne osa on renessanss-stiilis. Fassaad koosneb 2 korrusest ja ühest poolkorrusest. Fassaadi liigendavad korintosestiilis pilastrid ja poolsambad. Lescot töötas siin Jean Goujoniga, kelle loodud on fassaadi dekoor. _________ 1)Millised olid Madalmaade 15. ja 16. saj. kunsti iseärasused? Nimeta iseärasusi Eycki maalis "...
Kunstiajalugu - Keskkool
9 allalaadimist, 0 arvamust
Renessans
2
doc
Renessasnist põhiline + olulisemad kunstnikud
Kunstiajalugu - Keskkool
31 allalaadimist, 0 arvamust
Renessanss
2
doc
Renessanss iseloomustus/etapid Itaalia arhitektuur 15.saj. Itaalia skulptuur 15.saj. Itaalia maalikunst 15.saj. Madalmaade kunst 15.saj
Kunstiajalugu - Keskkool
36 allalaadimist, 0 arvamust
Kuldvillak renessansi kohta
75
ppt
Grünewald “Isenheimi altar” • Jan van Eyck ”Genti altar” • Tizian “Maarja taevaminek” • Jan van Eyck “Genti altar” • Hieronymos Bosch “Lõbude aed” • Matthias Grünewald “Isenheimi altar” Õhuperspektiiv on • Vaade objektile ülalt • Objektide kujutamine • Kauguste edasiandm “Jahimehed lumes” • Albrecht Dürer • Paolo Veronese • Pieter...
Kunstiajalugu - Keskkool
7 allalaadimist, 0 arvamust
Kunsti ajaloo spikker
2
doc
MADALMAADE KUNST Jan van Eyck Madonna kantsler Roliniga Arnolfini abielupaar Rogier van der Weyden Naise portree Kristuse ristilt võtmine Hieronymus Bosch Narrilaev Kadunud poeg Püha Antoniuse kiusamine Eedeni aed Hugo van der Goes Karjaste kummardamine Jan ja Hubert van Eyck Genti altar suletuna Genti altar avatuna SAKSA KUNST Matthias Grünewald Isenheimi altar Albrecht Dürer Püha Floriani lahkumine Neitsikarikas Püha Hieronymus Autoportree maastikuga Pattulangemine Paradiisist välja ajamine Ninasarvik Aadam ja Eeva Hans Holbein noorem Edvard VI lapsena Inglise kuninga henry VIII portree Cl...
Kunstiajalugu - Keskkool
4 allalaadimist, 0 arvamust
Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester
16
doc
„Veenuse sünd“) Itaalia kõrgrenessanssi tähtsamad esindajad on Raffael („Ateena kool“, „Sixtuse Madonna“, „Galatea triumf“) Leonardo da Vinci (“Mona Lisa“, „Madonna kaljukoopas“, „Püha õhtusöömaaeg“), Michelangelo (Vatikani Sixtuse kabeli lagi ja idasein „Viimne kohtupäev“) ja Tizian („Urbino Venus“, „Europe röövimine“, „Taevane ja maine armastus“). Madalmaades: Jan van Eyck („Abielupaar Arnolfini portree“, „Mees turbaniga“), Pieter Brughel („Talupoja pulm“, „August“) Arhitektuuris oli suurem tähelepanu ilmalikel hoonetel. Ehitati raamatukogusid, haiglaid, kohtu- ja kaubakodasid. Suured saavutused on siiski seotud kirikuehitistega (nt kuppel Firenze Toomkirikus). Kasutati kupleid ja ümarkaari. Itaalias ehitatakse paleesid (hiljem Prantsusmaal losse). Arhitektuuris loobuti gooti ülesehitusest ja kaunistustest. Rakendati proportsioonireegleid, mis olid gootikale vastandlikud, vertikaalse suuna asemel kehtis horisontaalne...