Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Arengupsühholoogia kokkuvõte (1)

4 HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Kuidas tuleks lapsega rääkida?
  • Milleks üldse klassifikatsioon?
  • Millal kui sageli ja kui kaua?
  • Kuidas teadmised arenevad?
  • Kuidas laps omandab kognitiivsete protsesside arengus inimestevaheliseks suhtlemiseks kasutavad märgisüsteemid?
  • Milline pulk on kõige pikem?
  • Kui Mari Mari on rohelisem kui Kadri Kes on kõige rohelisem?
  • Kumb sõna on pikem kas uss või röövik?
  • Kuis panna inimesi vältima ebasoovitavaid käitumisi siis kui teisi läheduses pole?
  • Midagi praktilist mida saab teha tervise hoidmiseks?
Vasakule Paremale
Arengupsühholoogia kokkuvõte #1 Arengupsühholoogia kokkuvõte #2 Arengupsühholoogia kokkuvõte #3 Arengupsühholoogia kokkuvõte #4 Arengupsühholoogia kokkuvõte #5 Arengupsühholoogia kokkuvõte #6 Arengupsühholoogia kokkuvõte #7 Arengupsühholoogia kokkuvõte #8 Arengupsühholoogia kokkuvõte #9 Arengupsühholoogia kokkuvõte #10 Arengupsühholoogia kokkuvõte #11 Arengupsühholoogia kokkuvõte #12 Arengupsühholoogia kokkuvõte #13 Arengupsühholoogia kokkuvõte #14 Arengupsühholoogia kokkuvõte #15 Arengupsühholoogia kokkuvõte #16 Arengupsühholoogia kokkuvõte #17 Arengupsühholoogia kokkuvõte #18 Arengupsühholoogia kokkuvõte #19 Arengupsühholoogia kokkuvõte #20 Arengupsühholoogia kokkuvõte #21 Arengupsühholoogia kokkuvõte #22 Arengupsühholoogia kokkuvõte #23 Arengupsühholoogia kokkuvõte #24 Arengupsühholoogia kokkuvõte #25 Arengupsühholoogia kokkuvõte #26 Arengupsühholoogia kokkuvõte #27 Arengupsühholoogia kokkuvõte #28
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 601 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor blondy2323 Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
68
docx

Arengupsühholoogia loeng

ja õppimise kohta. Miks on vajadus uurida arengut? Vajaduse arengu uurimise järele tingivad sageli sotsiaalsed ja majanduslikud muutused. Tööstusrevolutsiooni tulemusena tekkis vajadus uurida lapseiga. Teismeea uurimise vajadus tekkis nt siis kui lääne ühiskond sai piisavalt jõukaks, et säästa lapsi majanduslikust vastutusest. Mis on arengupsühholoogia? Arengupsühholoogias vaadeldakse süstemaatiliselt kõikvõimalikke muutusi arengus. Areng on seega süstemaatilised muutused alates munaraku viljastamisest kuni inimese surmani. Areng on kasvamine ja küpsemine. Arengupsühholoogia käsitleb vanusega seotud muutusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes. Arengupsühholoogia püüab käitumuslikke ja kogemuslikke muutusi teaduslikult seletada. Teadusharu saab inspiratsiooni osalt kasvu- ja evolutsiooniteooriast, teine osa seletustest käsitleb viise, kuidas erinevad kultuurid arengut suunavad. Arvesse tuleb võtta ka

Arengupsühholoogia
thumbnail
7
docx

Arengupsühholoogia

Mõned 4päevased titad eelistavad kuulata emakeelt; Mõne minuti vanused titad ehmatavad valju heli või müra peale, pööravad pea hääle suunas. Laps hakkab keelt õppima enne sündi. Kuuleb ema häält ja vastab sellele. *DeCasper & Spence- rasedad lugesid 2 päeva korda 6 nädala jooksul enne sündi jutukest, 2-3 päeva pärast sündi imemese ajal see kordus ­ suurendas imemissagedus. Oluline keele prosoodiline(rütmiline) stuktuur. KOGNITIIVNE ARENG Jean Piaget (1896-1980) teadmiste omandamise arengustaadiumite teooria . Teadmine tekib tegija tegutsemisel objektidega. Kogu arengu alguseks on imiku manipuleerimine esemetega, edasi hakatakse manipuleerima ka abstraktsete objektidega(omadused). Formaalne mõtlemine seisneb konkreetse mõtlemise dekontekstualiseerumises. Kognitiivse arengu jaoks on bioloogilised eeldused ja keskkondlikud tingimused vajalikud ent ebapiisavad. Keskne konstrukt on

Psühholoogia
thumbnail
12
doc

Arengupsühholoogia

oArengupsühholoogia käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes Läbiv küsimus on pärilikkuse ja kultuuri roll arengus Temaatiline jaotus: füüsiline, motoorne, kognitiivne (intellektuaalse funktsioneerimise) ja sotsiaal- emotsionaalne areng. Kronoloogiline jaotus: · imikuiga: sünnieelne periood, vastsündinu, imik, väikelaps (0-2. eluaasta) - infancy · varane lapseiga ehk eelkooliiga (2.-7. eluaasta) · keskmine lapseiga ehk kooliiga (7.-12. eluaasta) · murdeiga (12.-19. eluaasta) · varane täisiga (20.-30.ndad eluaastad) · keskmine täisiga (40.- 50.ndad eluaastad) · hiline täisiga (pärast 60. eluaastat) · vanuriiga (70+)

Arengupsühholoogia
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

.....................................61 ELUTEE...............................................................................................63 Soomlaste elutee (-kaare) etapid..........................................................................67 Elutee (-kaare) uurijad..........................................................................................68 LAPSEOOTAMISE AEG.........................................................................69 Rasedusaegne ema/isa areng................................................................................70 Sünnituskogemus......................................................................................................72 Sünnituse järgne periood..........................................................................................73 Loode ja vastsündinu................................................................................................76

Arengupsühholoogia
thumbnail
72
pdf

Arengupsühholoogia Tartu Ülikool, 2011

◦ Developmental Review ◦ Child Development ◦ Developmental Psychology ◦ British Journal of Developmental Psychology ◦ Human Development 8.09 Tiia Tulviste Arengupsühholoogia käsitleb vanusest tulenevaid erinevusi käitumises, tunnetamises, suhtlemises Põhiline vastuolu pärilikkus vs keskkonna mõju  Temaatiline jaotus:  füüsiline areng- uurib keha muutumist, arengupsühholoogia enamasti ei tegele, aga füüsiline areng mõjutab olulisel määral teisi arenguid  motoorne areng- erinevate liigutuste õppimine  kognitiivne areng – intellektuaalne areng  sotsiaal-emotsionaalne areng- suhted teistega Tööjaotus:  missugune arenguperiood  mis teema  praktiline või teoreetiline käsitlus William Stern  Euroopa arengupsühholoogia rajaja  päevik laste arengu ja keele kohta (1914) G. Stanley Hall (1846-1924)  arengupsühholoogia rajaja USAs

Arengupsühholoogia
thumbnail
70
docx

Arengupsühholoogia

Arengupsühholoogiaga seonduvad teadusharud: meditsiin, filosoofia, pedagoogika, ajalugu. Arengubioloogia (põhineb evolutsiooniteoorial) – tuumaks on kolm põhiprobleemi: 1 Eristumine ehk differentseerumine – toimub areng; muutub kuju, suurus (nt rakk) 2 Morfogenees – vaadatakse, kuidas organismi ja selle osade kuju muutub; vormi kuju muutused 3 Kasvamine Ontogenees – mis toimub indiviidi eluaja jooksul. Viljastamine – surm Fülogenees – liigi areng. On olemas rakuline kude, mis ainult suureneb, mitte see ei arene algusest Areng – peegeldab erinevaid indiviidiga aset leidvaid muutuseid alates munaraku viljastamisest kuni inimese surmani. Muutustel on korrapära, kindlad tunnused. Kõikide areng on erinev Arengu faktorid – keskkond, bioloogilised tegurid (geenid), kasvatus, eneseareng (kuidas inimene end ise arendab). Arengu alatüübid:  füüsiline areng (silmaga näha; erinevad kehastruktuurid muutuvad/arenevad)

Psühholoogia
thumbnail
74
docx

Psühholoogia konspekt

teraapia – suunatud konkreetse psüühikahäire ravile Psühholoogia harud Teoreetilise orientatsiooniga:  psühhofüüsika – kuidas välismaailma tajume  psühhofüsioloogia – protsessid kehas aju tasemel o psühhofarmakoloogia – kuidas mõjuvad ravimid ajule  isiksuse psü. – kuidas üksteisest erineme  sotsiaalpsü. –kuidas käitutakse grupis  arengupü. – kuidas areneb laps, mis protsessid, mis vanuses; nüüd ka täiskasvanute areng  neuropsü. – millised funktsioonid mis aju eri osades, kuidas kahju parandada Rakendusliku orientatsiooniga:  kliiniline psü. – erinevate häirete diagnoosimine ja ravi  õiguspsü. – isikute äratundmine o korrektsioonipsü. – kas süüalune parandab käitumist o kriminaalpsü. – ekspertiisid teo arusaamiseks  organisatsioonipsü. – kuidas käitutakse tööl  reklaamipsü. – kuidas reklaamid mõjuvad  spordispü

Psühholoogia
thumbnail
36
docx

Psühholoogia konspekt

teraapia ­ suunatud konkreetse psüühikahäire ravile Psühholoogia harud Teoreetilise orientatsiooniga: psühhofüüsika ­ kuidas välismaailma tajume psühhofüsioloogia ­ protsessid kehas aju tasemel o psühhofarmakoloogia ­ kuidas mõjuvad ravimid ajule isiksuse psü. ­ kuidas üksteisest erineme sotsiaalpsü. ­kuidas käitutakse grupis arengupü. ­ kuidas areneb laps, mis protsessid, mis vanuses; nüüd ka täiskasvanute areng neuropsü. ­ millised funktsioonid mis aju eri osades, kuidas kahju parandada Rakendusliku orientatsiooniga: kliiniline psü. ­ erinevate häirete diagnoosimine ja ravi õiguspsü. ­ isikute äratundmine o korrektsioonipsü. ­ kas süüalune parandab käitumist o kriminaalpsü. ­ ekspertiisid teo arusaamiseks organisatsioonipsü. ­ kuidas käitutakse tööl reklaamipsü. ­ kuidas reklaamid mõjuvad spordispü. ­ kuidas võistlustel sooritamisvõimet parandada koolipsü

Psühholoogia



Lisainfo

Kokkuvõte arengupsühholoogia eksamiks. Kõik tähtsad asjad on ära mainitud. Sõbranna õppisime selle järgi ja saime A ja B hindeks.

Sobib ka hästi inimestele, kes tahavad paremini mõista inimelu arengut (lapse kasvamist, täiskasvanuks saamist, vananemist).


Meedia

Kommentaarid (1)

kyllicarmen profiilipilt
kyllicarmen: väga hea, aitas kindlasti
21:55 01-01-2014



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun