Lisaks täiendav informatsioon, kui te soovite ise midagi täpsustavat välja tuua SOOVITAJAD Kui olete alles oma karjääri alguses (nt. üliôpilane vôi äsja kôrgkooli lôpetanu) paluge oma juhendajat, et ta kirjutaks teile soovituskirja. See peab sisaldama nii teie kohustusi ja ülesandeid kui saavutusi - faktid on alati usaldusväärsemad kui üldised hinnangud. See nôuanne on kehtiv ka juba karjääriteinud spetsialistidele, kuna üha enam môjutavad hea töökoha saamist eduka intervjuu kôrval ka eelmiste tööandjate positiivsed soovitused. Võiksite lisada vähemalt kaks soovitajat, kellega võib ühendust võtta ja teie kohta täiendavat informatsiooni küsida. Oluline on, et te olete nende inimestega koos töötanud või nad on olnud teie juhendajad koolis/kursustel ja oskavad hinnata teid töösituatsioonis. Samuti oleks hea, kui olete eelnevalt küsinud nende nõusolekut teie kohta soovituse andmiseks. Soovitused CV koostamiseks
oskused ja kogemused oleksid Teie ettevõttele kasulikud." Siinkohal on oluline, et oled eelnevalt kaaskirjas välja toonud, kuidas oleksid ettevõttele väärtuslik. Tööandjaid huvitab lisaks sinu isiklikule karjääriarengule ja eesmärkidele näha ka seda, et mõtled ettevõtte tuleviku huvides. 5. ,,Võtan Teiega ühendust järgmisel nädalal, et uurida kandideerimise käekäigu kohta ja leppida kokku võimalik intervjuu aeg." Iga kaaskirja lõpp eeldab nn. Call To Action lauset. Ära unusta, et kaaskirja esmane eesmärk on saada kutse töövestlusele. Selle asemel, et kirjutada lootusest kuulda tööandjalt tagasisidet, haara härjal sarvist ja anna tööandjale märku, et võtad ise täiendavalt ühendust. Oluline on mainida ka millal ja mis viisil ühendust võtad. Kui kasutad sellist konkreetset lähenemist, siis tasuks see lubadus ka õigel päeval ellu viia.
Misso Kool Deira Kangur KOOLIKIUSAMINE Uurimistöö 8. klass Juhendaja Kaija Juur Misso 2015 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 1.Mõisted................................................................................................................ 4 2.Koolikiusamine.................................................................................................... 4 3.Kiusamise avaldumine......................................................................................... 6 4.Mis on küberkiusamine?...................................................................................... 8 4.2 Kuidas kiusamine toimub?............................................................................9 5.Kuidas märgata kiusamist ja vajadusel sekkuda?..............................................10 6.Mida võiks ette võtta kool ja koolitö
talle ideaalselt ja müüb ennast ise! Tänapäeval sa ei pea olema suur ettevõte, et välja paista kui suur ettevõte! TUUMIKLUGU/STAADIONIKÕNE Kui sul oleks võimalus astuda publiku ette, kus on kõik sinu parimad kliendid ja potentsiaalsed kliendid korraga, siis mida sa ütleksid? Kui sa suudad määratleda kes sa oled ja mis on sinu tuumiklugu või "staadioni kõne" on sul suur oma turul suur eelis. Selle määratelmiseks aitavad kaasa 2 küsimust: 1. Mis on ülim saavutus või positsioon, mida sa oma turul soovid? 2. Mis on ideaalne ettekujutus, mida sa tahaksid, et sinu kliendid sinust omaksid? Kui sul on olemas idee, mida öelda, siis peaksid välja mõtlema sellele pealkirja/sissejuhatus. Enamikele inimestele meeldib kasutada pealkirju, mis keskenduvad neile endile või nende ettevõttele, toodetele ja teenustele, kuid meenuta: turundus peab tulema sinu kliendi vajadustest.
Kirjutamine - veel ideid Sisukord: lk.2 Kirjutamistegevused/õpetajale lk.3 Uurimistegevused/õpetajale lk.4 Kunstitegevused/õpetajale lk.5 Vilumusi arendav tegevus/õpetajale lk.6 Ülesanded 1-3/õpetajale lk.7 Ülesanded 4-5/õpetajale lk.8 Ülesanded 6-7/õpetajale lk.9 101 kasutust lk.10 Kuidas on need sarnased?/õpetajale lk.11 Seosed lk.12 Võrdlused lk.13 Järjejutud lk.14 Legendid lk.15 Tegevused lk.16-18 Muistendi kirjutamise kavandamine lk.19-20 Kirjand lk.21 Kuidas hinnata isetehtud raamatut? lk.22 Raamatu hindamisleht lk.23-24 Uudise ülesehitus lk.25 Jutu ülesehitus lk.26-30 Näpunäiteid õpetajale Kirjutamistegevused Teatud väliskujuga raamatu valmistamine. Pisimõõtmelise raamatu valmistamine. Hiiglasuure raamatu valmistamine. Jutu koostamine piltmõistatuste kujul. Telegrammi kirjutamine. Kirja kirjutamine ühele kirjandusteose tegelasele. Mõistatuste kirjutamine. Elul
Jaan Tätte Ristumine peateega ehk Muinasjutt kuldsest kalakesest Moto: „Ma kirjutasin selle raha pärast.“ 1997 2 Tegelased: Osvald Koger Laura Siig Roland Räim Kaupo Koha Tegemiskoht: Siin Tegemisaeg: Nüüd 2 3 1. v a a t u s OSVALD: Ei saa jah. Mis siin aru saada on. Noh, head aega siis. 1. stseen ROLAND: Head aega. Lähme Laura. OSVALD: Tüdruk jääb siia. OSVALD (teritab süvenenult pussnuga. ROLAND: Oot, oot, oot. Räägib iseendaga, ilmselt on ta pikka aega OSVALD: Jah, tüdruk jääb siia. üksi elanud.): Teritan nuga. N?
Taan Jätte RISTUMINE PEATEEGA Moto: ma kirjutasin selle raha pärast 2 Tegelaskujud: Osvald Koger Laura Siig Roland Räim Kaupo Koha Tegemiskoht: Siin Tegemisaeg: Nüüd 1. v a a t u s 1. stseen 2 3 OSVALD: (teritab süvenenult pussnuga. Räägib iseendaga, ilmselt on ta pikka aega üksi elanud.) Teritan nuga. Nüri noaga saab võid määrida, keedumuna pooleks lüüa, pükste pealt moositilka ära võtta. Terava noaga saab pehmet saia lõigata, tomatit lõigata, pliiatsit teritada, liha lõigata. (Teritab veel natukene aega ja lööb siis noa tugevasti laua sisse. Samaaegselt koputatakse uksele. Osvald istub liikumatult. Koputus kordub mitut puhku, kuni koputajad ise ukse avavad ja tuppa piiluvad.) ROLAND: Tere, meie koputasime. LAURA: Rola
muu oluline informatsioon, mida tööandja võiks Teie kohta teada. 7) Soovitajad. Kui oled alles oma karjääri alguses (nt. üliõpilane või äsja kõrgkooli lõpetanu) palu oma juhendajat, et ta kirjutaks Sulle soovituskirja. See peab sisaldama nii Sinu kohustusi ja ülesandeid kui saavutusi - faktid on alati usaldusväärsemad kui üldised hinnangud. See nõuanne on kehtiv ka juba karjääriteinud spetsialistidele, kuna üha enam mõjutavad hea töökoha saamist eduka intervjuu kõrval ka eelmiste tööandjate positiivsed soovitused. 3 Võiksid lisada vähemalt kaks soovitajat, kellega võib ühendust võtta ja Sinu kohta täiendavat informatsiooni küsida. Oluline on, et Sa oled nende inimestega koos töötanud või nad on olnud Sinu juhendajad koolis/kursustel ja oskavad hinnata Sind töösituatsioonis
Kõik kommentaarid