Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine+ (8)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline on 0-1-aastase lapse eakohane areng?
  • Mis seda mõjutab?
  • Miks on vajalik lapse arengu jälgimine?
  • Millistele lapse arengu aspektidele tuleb erilist tähelepanu pöörata?
  • Mis põhjustab lastel arengust mahajäämust?
  • Miks on oluline jälgida lapse arengut?
  • Millistele lapse arengu aspektidele peaks pöörama erilist tähelepanu?

Lõik failist

SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1 ARENG 4
1.1 Arengu seaduspärasused 4
1.2 Lapse arengu jälgimine 6
1.3 Vastsündinu 7
1.3.1 Sünnijärgsed oskused 7
Vastsündinul on arenenud: 8
1.4 Imikuiga 8
1.4.1 Sotsiaalne ja emotsionaalne areng 9
1.4.2 Tunnetuslik areng 9
1.4.3 Kõne areng 9
1.4.4 Füüsiline areng 10
1.5 Lapse sünnieelne areng ja seda mõjutavad tegurid 11
2 LAPSE AEGLANE ARENG JA SELLE PÕHJUSED 13
2.1 Erivajadused 13
2.2 Enneaegsus ja sellega kaasnevad probleemid 13
2.3 Tserebraalparalüüs 14
3 PROFÜLAKTILINE LÄBIVAATUS 16
3.1 Vanemate küsitlus ja anamneesise kogumine 16
3.1.1 Vanemate küsitlus 16
3.1.2 Anamneesi kogumine 17
3.2 Vastsündinu profülaktiline läbivaatus 17
3.3 Imiku (1- kuune kuni 1-aastane laps) profülaktiline läbivaatus 18
3.4 Väikelapse arengu kontrollimine N.Bayley testi järgi 20
3.5 Suhtumine lapse edasijõudmisse 25
KOKKUVÕTE 27
Vastsündinul on arenenud: aistingud , haistmis-, maitsmis ja kompimismeel , värviline nägemine ning kuulmine on tundlik eelkõige inimhääle eri varjundite osas 28
ALLIKAD 29

SISSEJUHATUS


Arengupsühholoogias räägitakse normidest, mida teatud vanuses lastelt eeldatakse. Esimesel eluaastal on lapse areng väga kiire, sest laps areneb iga nädalaga.
Sageli on vanemad lapse arengu kiiruse pärast mures. Nad kardavad: äkki ei ole mu lapsega kõik korras. Last võrreldakse teiste lastega ja raamatust loetud normidega.
On väga oluline silmas pidada, et lapsed erinevad üksteisest oluliselt oma arengutempos.
Et hinnata lapse arengut, on vaja tunda tema „aktuaalse arengu“ taset - neid oskusi, teadmisi, omadusi, mis lapsele on antud hetkel omased.
Käesoleva töö ülesanne on leida vastus küsimustele:
Mis on areng?
Milline on 0-1-aastase lapse eakohane areng? Mis seda mõjutab?
Miks on vajalik lapse arengu jälgimine?
Millistele lapse arengu aspektidele tuleb erilist tähelepanu pöörata?
Mis põhjustab lastel arengust mahajäämust?
Töö eesmärk on anda ülevaade lapse arengu seaduspärasustest ja kõrvalekalletest.
Töö I peatükis käsitletakse järgnevaid teemasid :
  • arengu seaduspärasused ja – aspektid;
  • lapse arengu jälgimise olulisus;
  • lapse sünnijärgsed oskused;
  • imiku areng;
  • lapse sünnieelne areng ja seda mõjutavad tegurid.

Töö II peatükis tuuakse välja 0-1-aastase lapse aeglase arengu põhjused ja vaadeldakse üldisemalt enneaegsusega kaasnevaid probleeme.
Töö III peatükk annab ülevaate vastsündinu ja imiku profülaktilisest läbivaatusest ning väikelapse arengu kontrollimisest N.Bayley testi järgi
  • ARENG

  • Arengu seaduspärasused


    Täiskasvanute ülesandeks on luua igale lapsele tema arengut toetav ja tema eripära arvestav kasvukeskkond . Selleks vajame teadmisi normaalse arengu seaduspärasuste ja seda protsessi mõjutavate tegurite kohta.
    Arengu all mõistame kvalitatiivseid muutusi selle või teise psüühilise funktsiooni või isiksuse omadustes. Arengu käigus toimuvad muutused mitte üksnes üksikute funktsioonide, vaid kogu psüühika kui süsteemi tasandil ( Tiko 2006:5).
    Areng osutab muutustele inimorganismi või selle osade omadustes, funktsioonides või käitumises (Küttis 2003).
    Teadlased on välja selgitanud, et kuni aastase lapse füüsiline, vaimne ja sotsiaalne areng sõltub täiel määral teda
  • Vasakule Paremale
    0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #1 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #2 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #3 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #4 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #5 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #6 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #7 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #8 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #9 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #10 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #11 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #12 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #13 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #14 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #15 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #16 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #17 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #18 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #19 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #20 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #21 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #22 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #23 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #24 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #25 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #26 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #27 0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine #28
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-02-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 381 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 8 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kathil Õppematerjali autor
    milline on imiku norm areng ja kuidas seda kontrollida:



    1 ARENG
    1.1 Arengu seaduspärasused
    1.2 Lapse arengu jälgimine
    1.3 Vastsündinu
    1.3.1 Sünnijärgsed oskused
    Vastsündinul on arenenud:
    1.4 Imikuiga
    1.4.1 Sotsiaalne ja emotsionaalne areng
    1.4.2 Tunnetuslik areng
    1.4.3 Kõne areng
    1.4.4 Füüsiline areng
    1.5 Lapse sünnieelne areng ja seda mõjutavad tegurid
    2 LAPSE AEGLANE ARENG JA SELLE PÕHJUSED
    2.1 Erivajadused
    2.2 Enneaegsus ja sellega kaasnevad probleemid
    2.3 Tserebraalparalüüs
    3 PROFÜLAKTILINE LÄBIVAATUS
    3.1 Vanemate küsitlus ja anamneesise kogumine
    3.1.1 Vanemate küsitlus
    3.1.2 Anamneesi kogumine
    3.2 Vastsündinu profülaktiline läbivaatus
    3.3 Imiku (1-kuune kuni 1-aastane laps) profülaktiline läbivaatus
    3.4 Väikelapse arengu kontrollimine N.Bayley testi järgi
    3.5 Suhtumine lapse edasijõudmisse


    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    16
    docx

    IMIKUIGA

    TURVALISUS Imiku areng on intensiivne ning aktiivsuse suurenemisega suureneb ka õnnetusjuhtumite oht. Seepärast vajab imik pidevalt hoolt ja järelvalvet. On vähe, kui lapsevanem püüab ohutusmeetmete rakendamisel olla lapse arengust ühe sammu võrra ees. Mitmed turvalisuseelemendid nagu käitumistavad ja turvavahendite harjumuslik kasutamine peavad olema lastega perede igapäevaelu normaalseks koostisosaks. Imikute õnnetustel on oma kindlad põhjused, neid peab teadma ja nendest saab hoiduda. Tänapäevaks on tõestatud, et enamik õnnetusi on välditavad. Esimese elupoolaasta peamised ohud on põletused, kukkumine, kägistus, mürgitused ja aspiratsioon-millegi sissetõmbamine hingamisteedesse

    Anatoomia
    thumbnail
    27
    pptx

    Imikuiga

    Imikuiga Koostaja:Külli Stroo Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Imikuiga on esimene periood. See kestab sünnist kuni aastaseks saamiseni. Selle aja jooksul harjub imik maailmaga, kuhu ta sattunud on. Laps saab oma esimese kogemuse välismaailmast. Imiku elu sõltub oluliselt täiskasvanust, kes rahuldab nii tema orgaanilised vajadused kui vastava vajaduse muljete järele. See on arenguperiood, mil arengu tempod on kiiremad, kui iial kogu järgneva elu vältel. See puudutab nii emotsionaalset, tunnetuslikku kui füüsilist aspekti. Sotsiaalne ja emotsionaalne areng Laps on sünnist peale sotsiaalne olend.

    Perekonnaõpetus
    thumbnail
    19
    doc

    Lapse arengu pretanaalne periood

    ......................................................6 7. raseduskuu...............................................................................................................................7 8. raseduskuu...............................................................................................................................7 9. raseduskuu ..............................................................................................................................7 lapse eeldatav areng esimesel elukuul........................................................................................7 lapse eeldatav areng teisel elukuul..............................................................................................8 lapse eeldatav areng kolmandal elukuul..................................................................................... 8 lapse eeldatav areng neljandal elukuul........................................................................................8

    Alushariduse pedagoog
    thumbnail
    8
    docx

    Imiku motoorne areng

    Imiku motoorne areng Lapse motoorne areng on esimesel eluaastal väga kiire. Iga lapse areng on erinev ja see sõltub lapse kaasasündinud omadustest, perekonnast ja keskkonnatingimustest. Lapse motoorika areng toimub järkjärgult ning kulgeb ülalt alla ehk peast jalgade poole). Esimestel sünnijärgsetel kuudel juhivad laste liigutusi kaasasündinud refleksid (imemis, otsimis, roomamis jne.). Mitmed refleksid, mis esinevad vastsündinu eas, kaovad 34 kuu möödudes, et lapsel saaks tekkida oma tegevuse üle tahtlik kontroll. Reflekside kadudes asenduvad need tahtlike, mõistusega juhitavate liigutustega: et haarata mänguasja,

    Bioloogia
    thumbnail
    12
    doc

    Arengupsühholoogia

    oArengupsühholoogia käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes Läbiv küsimus on pärilikkuse ja kultuuri roll arengus Temaatiline jaotus: füüsiline, motoorne, kognitiivne (intellektuaalse funktsioneerimise) ja sotsiaal- emotsionaalne areng. Kronoloogiline jaotus: · imikuiga: sünnieelne periood, vastsündinu, imik, väikelaps (0-2. eluaasta) - infancy · varane lapseiga ehk eelkooliiga (2.-7. eluaasta) · keskmine lapseiga ehk kooliiga (7.-12. eluaasta) · murdeiga (12.-19. eluaasta) · varane täisiga (20.-30.ndad eluaastad) · keskmine täisiga (40.- 50.ndad eluaastad) · hiline täisiga (pärast 60. eluaastat) · vanuriiga (70+)

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    4
    docx

    1-2 aastase lapse füüsiline areng

    Lapse füüsiline areng 1-2 aastased lapsed Sissejuhatus: 1)Lapse arengu hindamine. 2)Areng imikueas e. Esimesel eluaastal. 3) Lapse motoorika areng. 4) Kehaline areng ( üld- ja peenmotoorika, võimeline, ujumine). 5)Füüsiline areng Areng on organismi kasvamise ning muutmise protsess, mis algab munaraku viljastamisest ja kestab kuni indiviidi surmani. Inimese arengus toimuvad pidevalt nii kvantitatiivsed muutused. Arengulised muutused on korrapärased. Arengus eristatakse kolme (mõnede autorite järgi enam) komponenti. Need on esiteks, intellektuaalne, vaimne, kognitiivne areng, teiseks, sotsiaalne ja emotsionaalne areng ning kolmandaks, füüsiline, kehaline ning psühhomotoorne areng

    Lapse areng, jälgimine ja analüüs
    thumbnail
    524
    doc

    Arengupsühholoogia

    .....................................61 ELUTEE...............................................................................................63 Soomlaste elutee (-kaare) etapid..........................................................................67 Elutee (-kaare) uurijad..........................................................................................68 LAPSEOOTAMISE AEG.........................................................................69 Rasedusaegne ema/isa areng................................................................................70 Sünnituskogemus......................................................................................................72 Sünnituse järgne periood..........................................................................................73 Loode ja vastsündinu................................................................................................76

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    12
    doc

    Varane lapseiga

    TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Sotsiaaltöö korralduse osakond Kadri Sirk AÜSR1 VARANE LAPSEIGA Referaat Juhendaja: dotsent Tiiu Kamdron Pärnu 2013 SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. lapse areng.....................................................................................................................4 1.1. Lapsepõlv................................................................................................................4 1.2. Füüsiline ja motoorne areng...................................................................................5 1.3. Kognitiivne areng...................................................................................................6

    Pedagoogika




    Kommentaarid (8)

    marel4 profiilipilt
    marel4: Väga vajalik materjal!
    17:31 12-01-2011
    p6ssake profiilipilt
    p6ssake: väga hea töö!
    17:03 19-04-2009
    scream profiilipilt
    scream: Väga supper !
    14:49 20-09-2009



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun